[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Is het wijs.........


nnndoh

Vraag

  • Forumlid

Maandag is het zover, 3 weken na het behalen van mijn CE rijbewijs, mag ik een dagje op de wagen bij een postbedrijf :-)

De vraag van het uitzendbureau of ik al vanavond en maandag kon rijden, maar vond dat wel erg kortaf op de valreep daar het feit dat ik ook oproepwerk doet en min of meer ingeplanned staat.

Plus ik weet niet of het ook raadzaam was dat mocht ik om  1 uur snachts stoppen om dan de dag erop om 7 uur weer te beginnen met mijn oproepwerk op een zaterdag.

Dus het is enkel maandag geworden.

 

Nu ben ik tegen de avond gebeld door het postbedrijf dat mijn begintijd iets later is. is op zich prima, kan ik een uur langer op me nest blijven liggen.

Echter vroeg ik aan hem, " Wat weet je van mij? "  , hij zegt " alleen je naam en telefoon nummer"

" Dus je weet niet dat ik een beginnend bestuurder bent ? " , Nee, wist ie niet en dat zien we maandag wel.

 

Mijn vraag is nu, is het wijs om dat altijd aan te geven dat je een beginnend bestuurder bent aangezien een uitzendbureau dat schijnbaar niet doorgeeft.

Of kan ik dat beter voor me houden met de kans dat ze teveel van een uitzendkracht verwachten en dan denken dat ik een klungelige chauffeur bent met wie weet hoeveel ervaring ?

Want ik had dit bij de klok dranken ook met kerst en ik voelde gewoon een teleurstelling of desinteresse van de persoon afvloeien.

 

Ik neem toch aan dat een uitzendbureau je CV toch doormailt en dat de werkgever dat toch ziet? Een uitzendbureau selecteert immers ook op ervaring.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Is toch mooi dat je zo het diepe in wordt gegooid ik haalde op een maandag me e rijbewijs en woensdag avond zat ik zonder trailer ervaring op de boot naar naar Engeland toe daarvoor had ik wel al een paar jaartjes met de bakwagen door England heen getourd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toen ik mijn rijbewijs net had werd ik ook via het uitzendbureau overal en nergens heengestuurd. Zo ook naar de post. Daar aangekomen kreeg ik een ritlijst en de sleutels van de auto en verder was het Succes! Ff zoeken waar de auto stond. Vragen waar ik moest laden en hoe alles in zijn werk ging en de rest gewoon op eigen houtje gedaan. Dat was met de bakwagen.

Met de trailer ben ik met een chauffeur meegeweest naar Belgie om ervaring op te doen. Daar heb ik een hoop van geleerd.

Schroom niet om te vragen hoe of wat. En gebruik verder je gezonde verstand. Goed opletten wat je waar lost. Het staat er allemaal op aangegeven. succes in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je voor de post rijd, dat zijn dus allemaal brieven, gewoon ergens in een postbus flikkeren... :D  vroeger of later krijgen die mensen hun zooi wel. Dat heet, initiatief tonen. :ja:

De betere bedrijven houden van vakmensen die altijd overal een mouw aan kunnen brijen. Problem solvers in goed nederlands.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Bij Van Gansewinkel mocht ik ook plotsklaps op een trekker-oplegger (die ooit mijn avatar was). Op de kortste dag van het jaar en alleen de tip mee 'hoog ophalen'. Gewoon rustig aan doen, en ja, je komt in het begin wat ogen en oren te kort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niets behalve de juiste dock met achteruit rijden, boem is ho toch? laatste dock net iets te hard toen ik zag dat ik nog een halve meter kon...zachtjes met de gas.

Verder ging het wel lekker, laatste 3 adressen bijna 2 uren te laat, maar we hebben het gered :D

Had middelburg, goes, een klein paatsje bij hulst waarvan ik twijfelde of ik nou inderdaad afslag kapelle moest hebben voor de westerschelde tunnel, of dat ie dichter bij bergen op zoom lag....het eerste dus....ach ja, ik weet nu waar ie ligt.

weer goes en teurg naar rotjeknor

 

Moet zeggen dat je laadklep wel een rotding is zeg, het is er 1 wat onder de trailer vandaan schuift. en op de doos met knopjes staan geen handelingen op.

Heb flink staan mopperen.

Op een gegeven moment bij hulst deed de laadklep het niet meer als ik omhoog wou, steeds maar enkele centimeters. Kon verholpen worden als ik de motor aanzette van de auto

Echter sloeg die weer automatisch af na 5 minuten.

 

Geen rolcontainers ( deense karren? ) op me af zien komen ook, dus dat ging ook goed.

Op het einde nog geprobeerd file te parkeren op een klein parkeerplekje in  rotterdam waar de meeste wagens staan, maar dat lukte niet.

Een collega zei dat ik beter daar vooraan kon staan.

 

Van de digitale tachograaf moest ik toch maar eens onthouden dat ik bij elke losplaat het op arbeid zet, echter als ik dat doet springt ie automatisch op pauze, dus keek er eerlijk gezegt ook niet zo naar om.

Wel was ik benieuwd waar nu het lampje zat dat zou moeten gaan knipperen wanneer men 4,5 uur heeft gereden. niet gevonden maar werd mij verteld dat het display zelf zou knipperen.

Het zou niet gebeuren omdat ik ook bijna een uur bezig ben geweest met lossen/laden + koffie op 1 adres.

 

Ze hebben wel een ritlijst met de adressen en tijden waar tussen staat hoelaat je 45 minuten moet pauzeren, met 2 adressen later een wachttijd van 5 minuten.

Maar misschien als er een volgende keer komt en ik gelijk in rotterdam kan laden, dat ik me wat beter aan de tijden kan houden.

 

Net weer even terug geweest om mijn chauffeurs kaart uit het apparaat te halen :D

 

AL met al , het was kicken! benieuwd of ze me weer bellen. en mocht je een malloot gezien hebben op de a58 met een PostNL wagen, dan was ik dat hoogstwaarschijnlijk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ik wel ook lastig vond... maar leuk dat het toch lukte is....

 

met lessen als je wilt gaan aandocken zet je je wagen zo neer dat je van links zo naar achteren rijd en dat je je kop uit het raam kan steken om te zien waar je zit.

Daar in rotterdam op de bovenverdieping kon dat weer niet , want je rijd naar boven en moet dan rechts achteruit richting dock die allemaal schuin staan.

sta je in de buurt dan kan je naar links corrigeren en dan lukt het wel....

Geeft een goed gevoel als dat uiteindelijk lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als je de motor aanhoud met lossen, moet je even de cruisecontrol aantikken in de plus, gaat je toerental omhoog en slaat ie niet uit

voor de rest komt het vanzelf een keer goed, hoe meer je het doet ,hoe meer ervaring :ok:

bewerkt door trieftol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oke, vraagje:

 

Dit adres , https://www.google.com/maps/@51.497386,3.633916,3a,75y,6.41h,71.82t/data=!3m4!1e1!3m2!1scOXTGIDILJ85EZ7wO-pGtg!2e0 . Ben ik vooruit het  terrein op gereden. had best moeite om achteruit weer het terrein te verlaten en een juiste bocht te maken. heb een stukje grasveld aan de overkant moeten pakken anders kwam het kopschot tegen de hek aan.

Had ik misschien beter achteruit het terrein op moeten gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als ik denk of zie dat ik bij een bedrijf niet kan draaien op het terrein, ga ik achteruit het terrein op.

Ik had dat hier ook gedaan, als ik er gewoon via mijn eigen kant in zou kunnen draaien (ik kan niet zien of dit een doodlopende straat is)

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

bewerkt door KEVINvB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik reed met een Iveco stralis 420, automaatje en een trailer eraan gehaakt.

Ik dacht zelf lekker de volgende keer langs de kant van de weg laten staan en dan lossen? want vooral voor een beginner als ik met achteruit draaien ruk ik nog te wild aan het stuur, " nee, naar links.....of was het rechts? "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn vader zei altijd, bij twijfel eerst gaan kijken, kun je niet draaien op het terein altijd achteruit er naar toe, want waar je achteruit in gaat kom je altijd weer vooruit uit maar waar je vooruit ingaat kom je niet altijd achteruit weer uit.

En kalmpte zal je redden gaat vaak nog sneller ook.

En 1 ding weet ik zeker, iedereen stond in het begin te twijfelen en te klooien, maar het is altijd nog goed gekomen, en door schade te rijden door overmoed word niemand blij.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden