[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Chauffeurs winkeldistributie


rubberduck

Vraag

  • Forumlid

Nu zie ik veel vacatures voor winkeldistributie.

Wil er niemand in die sector werken?

is het dan zulk k@twerk.

Er zijn hier vast en zeker wel chauffeurs die momenteel transport voor de appie doen of die Hallo jumbo.

Wat zijn de voor en nadelen?

werd vanmiddag gebeld om op winkeldistributie lzv te rijden.

Dus vandaar deze vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast Johannie

De verhalen over het leveren bij dc's geloof ik wel, dat weet ik inmiddels wel.

Wat ik wil weten is het transport vanaf de dc's naar winkels.

Maar je zit nu toch bij een van de transporteurs van Coca Cola? Of is dat tijdelijk?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom zijn er zoveel vacatures voor de ah dc in tilburg.

Heb ooit in het verleden voor super de boer gereden in Den Bosch.

Op zich was dat vrij relaxed met de tijden.

Het zelf laden vond ik wel meevallen.

Ook ooit bij de appie gereden in tilburg maar dat was slecht bevallen omdat ik om 4 uur begon en s' avonds om 10 klaar was.

Kwam net terug van Drenthe en zag de 1e auto van cornellisen alweer richting Nijmegen rijden.

Dus blijkbaar gaat dat 7 dagen per week Door in ploegendienst.

Morgen ga ik ze even terugbellen en afspraak maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar je zit nu toch bij een van de transporteurs van Coca Cola? Of is dat tijdelijk?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yep.

Maar van de week kwam ik dus in Beilen met een vracht.

Had een losafspraak om 11 uur.

Half 1 in de middag mocht ik pas het terrein op.

Dus 1.5 uur voor jan joker bij de portier gezeten.

Zonde van de tijd.

dan ben ik er al weer klaar mee.

En ik mag voorlopig nog niet op de lzv.

Daarvoor heb ik geen 1600 euro uitgegeven natuurlijk.

En ik kom natuurlijk bij de dc's om te leveren.

Zoals we weten is dat natuurlijk een drama.

Dus ik wil wel eens weten van binnenuit.

Hoe het er aan toe gaat bij die filiaalritten

Kijk ik wil gewoon een vaste route of werk.

Het liefst elke dag dezelfde adressen. En met een lzv.

Dat kan dus bij cornellisen.

Ik ken cornellisen nog van heel vroeger toen ikzelf nog in Nijmegen woonde en hun nog veel kleiner waren als nu.

Nu rijden ze ook voor de technische unie, het kruitvat Enz.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ik wil weten is het transport vanaf de dc's naar winkels.

Toen ik bij de grootgrutter uit zwaagdijk reed ,was het rijden naar de winkel (voor de eerste winkels hadden we een sleutel mee en code alarm, is nu weer veranderd, nu mogen ze niet meer lossen zonder winkelpersoneel) lege emballage staat klaar, eerste volle containers eruit 2e klep kon de eerste lege emballage weer mee omhoog (alles met een beetje tempo) kon je daarna nog even een bakkie koffie scoren (tegenwoordig gebeurt het daar ook op tijd omdat sommige er wel anderhalf uur bleven staan) en doooorrrr naar de volgende ,zelfde laken een pak.

(toen ik daar 11 jaar trug begon gemiddeld 5/6 winkels in een kleine trailer (54 rolcontainers) tegenwoordig max 4 in een dubbeldekker (85 rolcontainers)

Was toen wel leuk werk, maar ik vond het wat saai worden en was toe an wat anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Aha.

Ja ik vind het buitenland saai worden en de onzekerheid wanneer je eens een keer thuis bent.

Maat van mij rijdt bij van der meulen in drachten.

Doet nachtritten voor de lidl.

Op 1 nacht 3 adressen en zweert erbij.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die lzv getrokken door de charter van Cornelissen is: http://www.hv-fotografie.com/albums/fotogalerij/j/janssens-transport-tilburg/image/bs-jz-18/

Mooi span en ziet er altijd keurig uit. Verder zie ik steeds meer charters voor Cornelissen lopen: een vrij nieuw snel groeiend bedrijf op Loven, Arts Wijchen etc.

Zaterdagavond laat of zondags er is altijd bedrijvigheid bij AH in Tilburg.

 

Vacatures voor AH-werk zijn er al jaren. Iedereen heeft of had moeite mensen te vinden. Dat was al in de tijd van De Greef, C. Huybregts en toen Timmermans Diessen er nog voor trok.

Er is ook veel verloop geweest onder sommige transporteurs en charters maar nu lijkt het of een paar namen de dienst uitmaken en er meer rust is gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of dat wel of niet is, maar vaak genoeg als ik 's avonds rond een uur of 7-8 op weg naar huis ben, zie ik de AH-jongens nog een keer opgaan.

Zit ik op zaterdagavond of zondag aan de zwaaikom bij de Zuiderkruisweg te vissen, zie ik ze ook soms in de file staan vanaf de stoplichten tot aan de poort bij Kuhne & Nagel om hun leeggoed te lossen. Ook Huybregts, en ook Cornelissen dus in dat opzicht gaat het werk zowat 24/7 door.

Prima als je van veel uren maken houd en er graag een zaterdag of zondag bij pakt, maar 's avonds om 5 uur op de fiets naar moeders thuis zal er niet vaak bij zijn vreesch ick.

De eerste ritten beginnen rond 3 uur in de nacht en de laatsten eindigen tegen 12 uur in de avond en dat 7 dagen per week, maar het is natuurlijk naïef om te denken dat dat constant dezelfde chauffeurs zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Johannie

En ik kom natuurlijk bij de dc's om te leveren.

Zoals we weten is dat natuurlijk een drama.

Dus ik wil wel eens weten van binnenuit.

Hoe het er aan toe gaat bij die filiaalritten

Kijk ik wil gewoon een vaste route of werk.

Het liefst elke dag dezelfde adressen. En met een lzv.

Dat kan dus bij cornellisen.

Vandaar dat ik van de week wat vragen had over je nieuwe werk. Ik vind het zo zonde dat je met een LZV aankomt op een DC en dan ook mag gaan staan wachten, dat haalt het hele nut uit zo'n systeem.

Je gedachtengang vind ik verder goed, wat ik altijd begrijp van AH is dat ze hun supermarktritten super strak op orde hebben. Dus past dat goed in jouw wensenlijst.

Het enige wat ik je mee willen geven is dat elke avond thuis voor veel chauffeurs zwaarder is dan onderweg blijven. (Behalve als je Pierre heet en tot diep in de nacht op Roncq in het café blijft! ;-) ). 15u werken en vervolgens nog naar huis, gezamenlijk eten, klusje doen tv kijken, en vervolgens 5 uur lang op je bed liggen, daar knap je ook niet van op! Maar zoals ik je posts lees is dat denkwijze die je al heel bewust hebt gemaakt!

Ga zo door, dapper hoe je e.e.a. aanpakt!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Avond,

Ik heb ook wat jaren in het begin van mijn carrière in de winkeldistributie doorgebracht.Dit was dan als charter vervoerder vanaf DC Eindhoven en even later vanaf DC Veghel.

Destijds bestonden de huidige DC's in Breda en Beilen nog niet en was het ook meer rijden,ontspanning,dan het nu zal zijn.

Momenteel val ik nog weleens in vanaf het diepvries DC in Tilburg en is ook alles aardig gepland.Op zich niks mis mee zo af en toe maar niet voor vast.

Het kan fysiek zwaar zijn en idd wat lange dagen maar ja,ieder uur is geld waard.

grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je bedoelt de verhalen van dramatisch lange wachttijden, ontvangers of beveiliging die je bloed al doen koken nog vóór jij je deuren open hebt of je papieren op de balie hebt liggen?

Of over receptionistes of ander soort gleufdieren op kantoor waar het kwijl nog nét niet uit je broe...eeeh mond loopt en die je met ogen aankijken die je daarna 3 slapeloze weken bezorgen....

Toe maar Maarten, wat wil je horen? LOL

 

Oooh nee he... niet WEER dat meisje van de Deen..... :p

 

Ik kan mijn collega wel eens vragen Rubberduck? Die rijdt ook met een lzv waar jij het volgens mij over hebt. Als ik zijn facebook moet geloven bevalt het hem wel, maar ik wil wel even voor je navragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Precies, wanneer je nooit anders hebt gedaan dan onderweg staan zullen de avonden thuis tegenvallen.

Klusje?? Eten en douchen gedaan is zo tegen 20.45 uur, nog even wat elektronisch socializen voor wie het op kan brengen, maar ook daar zit tijdsdruk achter... Want om 'n uur of 4 gaat die jankbak weer af naast je kussen voor de volgende ronde. Maar als je niet thuis wilt zijn om te klussen maar voor wat morele steun of iets assisteren in de opvoeding, dan bén je er wél.

 

Momenteel doe ik bouwmarkten en houthandels afrijden, ca. 20 adressen per dag en Pierre zit aardig goed met z'n schatting: beginnen tussen 5 en 7 uur 's ochtends en 12 tot 15 uur later weer klaar. Wezenlijk verschil met de supermarktdistributie: daar heb je minder adressen én in de dhz worden de artikelen 'grof' verzameld op ritnivo en het 'fijne orderpicken' gebeurt onderweg. Oftewel bij iedere klant beide zijkanten open, allerlei zware zooi in de handen, OVER de handel heen moeten lopen om er bij te kunnen etc. Dan vallen de verhalen over rolcontainers nog mee, in mijn beleving dan. 

Het is wat ieder voor zich wil, en wat hij/zij gewend is. In mijn geval: tussen wat ik nu doe en bijvoorbeeld de zeecontainers zit een wereld van verschil qua fysieke belasting. Het containerwerk is mij iets te relaxed bijvoorbeeld, iets omhanden overdag vind ik prettig.

 

Zo zal Bert tegen andere dingen aan lopen omdat hij meer lange afstandswerk en andere vrijheden gewend is, qua zwaarte zal de stap niet zo groot zijn (gokje); met meubels zeulen is ook niet het minste werk. Wat wel duidelijk is: in het supermarktenwerk ben je 7 op 7 en bijna 24 op 24 inzetbaar, een vaste auto voor jezelf alleen heb je niet en er wordt veel meer roostermatig gewerkt. En ook hier: de één zal dat geen probleem vinden terwijl 'n ander er op stuk loopt...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ten eerste het buitenland ben ik beu.

Ik ging maandag of zondag weg.

En dan was ik weer...Tsja wanneer ik thuis was wist ik niet.

Of donderdag of zaterdagochtend.

Ik reed meestal een rondje Oostenrijk vaste adressen met meubels.

Maar dat werk is vervallen.

Dus ik was vaker thuis.

Dat beviel me wel.

Door het faillissement kwam ik in dienst bij vd linden.

De ene dag reed ik containers en kwam ik waalwijk niet uit.

De andere dag kon je weer met een l a ding staal richting ruhr vertrekken.

Of met bloempotten naar zuid Frankrijk.

Waar de adressen gewoon na 2 uur s middags gesloten waren.

Klinkt lekker. Maar je doet dus geen zak op een dag.

Of met meubels aan de sjouw België in met 17 adressen.

Door de drukte altijd bij de kennedytunnel stond ik dus regelmatig op hazeldonk te overnachten of bij made.

Lekker...Half uurtje van huis

1x aangegeven dat ik op een vrijdag rond een uur of 3 thuis moest zijn.

Ging een weekend weg met moeder de vrouw.

Officiële goedkeuring op papier ervoor gekregen.

Dus 3 uur s middags thuis.

Niks...stond savonds om 6 uur nog te lossen in Harderwijk.

Dat was voor mij de druppel.

Na het faillissement van de rooy kwamen zij bij ons in na hun doorstart.

Toen werd het betere gooi en smijtwerk ingevoerd.

Veel manco veel schades en vaak de verkeerde spullen geladen. Iets met tijdsdruk en zo.

Onlangs is er een hele grote meubelmaker naar een andere transporteur gegaan.

Dat heeft mij doen besluiten om daar weg te gaan en nooit meer buitenland te rijden.

Heb altijd goed verdiend.

Maar het gezin heeft mij 17 jaar moeten missen.

Ik heb daarom besloten om dus in de buurt te gaan rijden.

Hoorde net van een forumlid hier dat ze in 3 ploegen werken op de lzv in tilburg.

Precies wat ik zoek.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En gewoon binnenland distributie? Is dat niet wat? Meestal zijn die dagen niet zo superstrak ingepland als winkeldistributie. (dat verschilt uiteraard wel per bedrijf en opdrachtgever) maar wellicht is dat ook wat? Ik heb bijvoorbeeld ook voor de Technische Unie gereden, je hebt dan je vaste route en vaste klanten (verschilt wel per dag wie er wat besteld) maar je bent meestal wel redelijk optijd thuis. Soms wel 60 adressen, maar mijn collega destijds had vaak de meeste adressen (allemaal centrum Haarlem en omstreken) en was meestal als eerste weer terug. Omdat hij de route op z'n duimpje kende. Maar goed, dat is dan weer geen LZV werk, dus wellicht totaal niet wat je zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kennis van mij rijdt ook technische unie in Nijmegen.

Rijdt route Arnhem en heeft vaste adressen.

Heeft er wel eens over verteld.

Dus ken het werk.

Heb ook distributie gereden de laatste maanden in de meubels. 15 tot 20 adressen.

Wel apart...een 'lean and green' sticker op de auto. Maar werd wel even verlangt dat die 20 adressen er uit kwamen.

Ik reed gewoon 83. En ja soms haalde ik de laatste klanten niet.

Ja maar jou collega die kan het wel.

En zo naait men elkaar op.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Och dat opnaaien viel wel mee, kijk als ik die route moest rijden (ik was de springer dus moest meerdere routes leren) duurde het gewoon langer. En een enkele klant begon dan wel dat het zo laat was.... maar op den duur gaat het steeds sneller en ook ik was nooit super laat klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zag dus tijdens de distributie ritten heel veel transporteurs rijden met levensmiddelen.

Dus ik dacht...Daar zit toekomst in.

Ook zag ik lzv's steeds meer en meer.

1 + 1 = 2.

Dus maar eens wat dingen uitgestippeld.

Een soort draaiboek zeg maar.

Dus vandaar deze stap.

Laat ik het zo zeggen.

Ik kreeg last van heimwee op de lange ritten.

Verlangde naar mijn gezin.

Ben niet vies van werken.

Maar dan wel volgens de regels.

Lean and green is zuinig en netjes werken.

En dat werd mij onmogelijk gemaakt.

Nu dus voor de coca cola...afgelopen week tig storingen.

Dus weer veel wachturen op het terrein bij de coca.

Zonde van de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Pierre, aan jouw bovenstaand verhaal hoef ik niets toe te voegen.

Heel erg herkenbaar allemaal.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Privé is er nogal wat gebeurd.

Een zwager die zelfmoord pleegt vlak voor kerst.

Daardoor ga je wel even anders er over na denken.

Moet ik nog 15 jaar in die auto leven.

Van die 15 jaar ben ik er misschien 14 van huis.

Is dat wat ik wil...Nee.

Mijn gezin heeft mij nodig.

En ook al ben ik er niet omdat ik 12 tot 15 uur aan het werk ben...ik lig wel in mijn eigen bed.

Het is psychisch.

Oh en het zwaar geld verdienen op het buitenland dat is ook over.

Want de prijzen stijgen de pan uit met eten.

Dan denk je hè ik ga uit de kist eten en dan wordt je met de nek aangekeken Door collegachauffeurs.

De stress om een plek te zoeken voor overnachtingen...Nee.

Laat mij maar lekker in de sleur, maar wel lekker tegen de gebreide onderbroek aan elke avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden