[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

duitsland stopt met de rijverboden op zon en feestdagen


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

?????

 

Dus als je met je gezinsauto op de duitse snelweg rijdt en er gebeurd wat...dan krijg je geen hulp van Brandweer en Politie ???????  ;)

Bij ongevallen met luxe auto's heb je over het algemeen niet zo veel mensen nodig

Bij vracht verkeer moet je over het algemeen veel mensen achter de hand houden Denk maar aan A.D.R. transport

Maar zaterdag en zondag moeten ze in Nederland ook doen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

aaaahhh...de speciale ADR brandweer ! Even niet aan gedacht  :(

Toch was dat een van de motieven voor het rijverbod voor ADR, vanaf zaterdagmiddag 12 uur ,in Frankrijk destijds;de capaciteit van het brandweerkorps.

Doordat deze op weekend dienst draaide was de capaciteit niet op volle sterkte in geval van calamiteiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar als ze door opheffing van de rijverboden 2 Miljard !! euro extra tol inkomsten hebben (in Duitsland alleen al !) dan lijkt me DAT argument een beetje achterhaald !!

 

En ik begreep dat het ooit daadwerkelijk ook met de zondagsrust te maken had (katholieken)

Alle gezinnen gaan leuke dingen doen en dan is de autobahn een beetje vol.

Ook omdat de fabrieken toch al gesloten zijn in het weekend had het weinig zin om vrachtwagens te laten rijden. 

 

Tegenwoordig met die 24 uurs economie is dat overigens ook weer een beetje achterhaald  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar als ze door opheffing van de rijverboden 2 Miljard !! euro extra tol inkomsten hebben (in Duitsland alleen al !) dan lijkt me DAT argument een beetje achterhaald !!

 

En ik begreep dat het ooit daadwerkelijk ook met de zondagsrust te maken had (katholieken)

Alle gezinnen gaan leuke dingen doen en dan is de autobahn een beetje vol.

Ook omdat de fabrieken toch al gesloten zijn in het weekend had het weinig zin om vrachtwagens te laten rijden. 

 

Tegenwoordig met die 24 uurs economie is dat overigens ook weer een beetje achterhaald  ;)

 Dat rijverbod is er niet omdat de autobahnen vol zijn hoor,dat rijverbod is er omdat t besturen van een vrachtwagen gezien word als werken.

En dat is in de wet op de zondagsrust geregeld,niet alleen voor chauffeurs,voor iedereen geldt dat in Duitsland.

 

Ooit in een TV uitzending van Herman den Bijker ;was hij een restaurant ,dat gekocht was door Nederlanders,aan t verbouwen in Duitsland.

Even later kwam de streifenwagen aangereden en werd Herman (en zijn kornuiten) vriendelijk doch dringend verzocht hun werk te staken,i.v.m. de sonntagsruhe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zou een verademing zijn, wanneer dit rijverbod/zondagsrust opgeheven zou worden. Maar goed, ik rijd meest koelvervoer, dus voor mij geld dit rijverbod niet. :D

Maar net wat je vervoert in je koelert, vers vlees,verse vis of lichtbederfelijke groenten en fruit wel,maar diepvries weer niet,bloemen is discutabel,is geen levensmiddel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit verhaal is ieder jaar voor de feest dagen En ieder denkt aan hun eigen belang

Er zijn landen waar je op vrijdag niet meer mag rijden. Pak Zwitserland maar is Hoor je nooit niks over

Duitsland heeft er helemaal geen belang bij dat het buiten land vracht verkeer over hun autobaan gaat

Het zelfde alles Oostenrijk

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bloemen is discutabel,is geen levensmiddel.

 

 

Niet eens! Bloemen en planten zijn levend, dus mijn ziens niet discutabel voor vervoer tijdens Duits zondag verbod. De Duitse zienswijze op dit punt, zou mijn ziens aangepast dienen te worden door de Duitse wetgever.

 

 

ben je een nieuw lid??? of ben je opnieuw lid??

 

  

Ik ben een reincarnatie/cloon van het vorige persoon/lid. :D   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet eens! Bloemen en planten zijn levend, dus mijn ziens niet discutabel voor vervoer tijdens Duits zondag verbod. De Duitse zienswijze op dit punt, zou mijn ziens aangepast dienen te worden door de Duitse wetgever.

 

 

  

Ik ben een reincarnatie/cloon van het vorige persoon/lid. :D   

Welkom terug dan. :D

Stel je je weer opnieuw voor ook???? :ja:

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Wie gelooft er nog in sprookjes

Wordt er het weekend door gereden in Duitsland

Dan zijn er veel brandweer en politie niet vrij

Ie gaat voor die kosten op komen Transport wil het niet

Huub

Waar slaat dit nu weer op????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Bij ongevallen met luxe auto's heb je over het algemeen niet zo veel mensen nodig

Bij vracht verkeer moet je over het algemeen veel mensen achter de hand houden Denk maar aan A.D.R. transport

Maar zaterdag en zondag moeten ze in Nederland ook doen

Huub

Je bent echt weer eens de weg kwijt Huub. Zullen we la het transport dan maar gelijk verbieden????

Ik bedoel..... Het zijn stink diesels,......... ze kunnen niet rijden,............. rijden altijd in de weg.......   Moet ik nog even door gaan????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ga er maar van uit Dat in Duitsland de gedachten heel anders zijn

 

En als we 10 of 20 jaar verder zijn Zullen er niet veel diesels meer rijden

 

Daarbij Het weekend is in veel landen heilig Dat zal Nederland niet kunnen veranderen  

 

Want het weg transport is Internationaal ook niet meer zo belangrijk meer Denk maar aan het spoor of trein Vliegtuig veel A.D.R.  

 

Veel hebben niet door dat transport veel aan het veranderen is Vrij Europa Daar maakt de Industrie gebruik van

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Welkom terug dan. :D

Stel je je weer opnieuw voor ook????

 

 

Bedank! Weet nog niet of ik mij meld, bij het voorstellentopic? Even over nadenken. 

 

 

 

En als we 10 of 20 jaar verder zijn Zullen er niet veel diesels meer rijden

 

 

Hahaha meneer Klaassen, het kleurrijkste lid van dit forum. Wie kan die man nu vergeten.

 

Maar Huub zette mij plots even aan het denken, met zijn uitspraak niet veel diesels meer rijden.

 

Zou er momenteel nagedacht worden door de hoge heren, over een Euro 7 motor? Of is de Euro 6 motor echt de max? Heb mij door een techneut laten vertellen, dat tussen de Euro 5 en 6, maar weinig verschil zit.    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en toch he......als die rijverboden er nou eens niet waren??

 

 

Dan zou mijn ziens voor beide landen, economische voorspoed zijn. Ik zie dit rijverbod als een economische rem. Maar goed, een Duitser wil denk ook wel eens vrijaf hebben, en met opheffen van rijverboden, komt men misschien met personeelstekort te zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden