[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlands loon voor Hongaarse chauffeurs


hellbengel

Recommended Posts

Denk jij dat die doodsteek er niet zou zijn zonder deze uitspraak?

We prijzen onszelf uit de markt. Dat doen wij al jaren. Er zijn hier forumleden die gezegd hebben dat hun E6 betaald krijgen omdat hun werkgever met vage constructie werkt.

Die zijn dan ook klaar of zie ik dat helemaal verkeerd.

Zoals ik zei, ik zie dit niet als een overwinning maar juist verre van dat. Maar de oplossing weet ik ook niet.

Ook ik sta er bij en kijk er naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We prijzen onszelf uit de markt. Dat doen wij al jaren. Er zijn hier forumleden die gezegd hebben dat hun E6 betaald krijgen omdat hun werkgever met vage constructie werkt.

Die zijn dan ook klaar of zie ik dat helemaal verkeerd.

Zoals ik zei, ik zie dit niet als een overwinning maar juist verre van dat. Maar de oplossing weet ik ook niet.

Ook ik sta er bij en kijk er naar.

. We prijzen ons niet zelf uit de markt. Dat hebben de werkgevers ons jaren gedaan.

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

. Dus dat is dan reden om die wanpraktijken maar te pikken?

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

 

Dat zie ik nergens staan...dus dat beweer ik ook niet

Jij stelt dat het door de allemaal de schuld va de werkgevers is.

Maakt niet uit wiens schuld het is of hoe het allemaal komt.....

Het resultaat is dat WIJ straks minder werk hebben.

Dat bedoel ik enkel te zeggen ....niet meer/niet minder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat heeft zo n Van den Bosch nu precies verkeert gedaan, omdat die rechter m in het ongelijk stelt ?? weten we dat te vertellen?

Natuurlijk hij had een Hongaarse vestiging,evenals Versteijnen dat heeft,en Bas een in Slowakije.daar is wettelijk schijnbaar niets mis mee.

 

Of je nu in Budapest een groot terrein hebt waar je 100 vrachtwagen kunt parkeren en waar 10 mensen op t kantoor de hele dag met Nederland zitten bellen wat hun Hongaar moet gaan laden en waar?

Of dat je een kantoor hebt waar alle boekhoudkundige documenten en documenten over personeel bewaard worden,een Hongaarse vergunning hebt en een gediplomeerde vestigings manager die in de EU woont,dat kan heel goed 3 hoog achter.

 

Dat maakt geen verschil.

 

Als VDB mensen op een Hongaarse loonlijst op auto's met Nederlandse vergunning laat rijden word t wel een ander verhaal.

Maar dat kan ik uit de discussie hier niet uithalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat heeft zo n Van den Bosch nu precies verkeert gedaan, omdat die rechter m in het ongelijk stelt ?? weten we dat te vertellen?

Natuurlijk hij had een Hongaarse vestiging,evenals Versteijnen dat heeft,en Bas een in Slowakije.daar is wettelijk schijnbaar niets mis mee.

 

Of je nu in Budapest een groot terrein hebt waar je 100 vrachtwagen kunt parkeren en waar 10 mensen op t kantoor de hele dag met Nederland zitten bellen wat hun Hongaar moet gaan laden en waar?

Of dat je een kantoor hebt waar alle boekhoudkundige documenten en documenten over personeel bewaard worden,een Hongaarse vergunning hebt en een gediplomeerde vestigings manager die in de EU woont,dat kan heel goed 3 hoog achter.

 

Dat maakt geen verschil.

 

Als VDB mensen op een Hongaarse loonlijst op auto's met Nederlandse vergunning laat rijden word t wel een ander verhaal.

Maar dat kan ik uit de discussie hier niet uithalen.

Denk dat het probleem is en was dat die jongens hoofdzakelijk werk uit en naar Nederland deden. Daarbij kwamen hun wagens nooit in Hongarije. En dat mag niet. Dan rijden ze dus in feite Nederlands werk weg, waarbij ze worden aangestuurd vanuit Nederland.

Om de drie weken vlogen ze naar huis of reden naar huis in busjes speciaal daarvoor aangeschaft door de verschillende bedrijven.

 

Ik weet ook niet of dit meer werk op gaat leveren voor ons Nederlanders.

Ik weet wel dat we jarenlang hebben lopen janken dat Oosterblokkers onze banen over namen. Nu heeft een rechter bepaalt dat wanneer mensen aantoonbaar vanuit Nederland werken en vanuit Nederland aangestuurd worden zij recht hebben op Nederlands loon. En dat is het belangrijke in deze zaak naar mijn mening.

En werk zal er altijd blijven in ons land, al vlagt iedere vervoerder definitief compleet uit dan nog zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Men stelt aangezien de chauffeurs met bussen hier worden afgeleverd, hier op de wagen stappen, en dan weken door Europa rijden, aangestuurd door een planning in NL, dat ze dus feitelijk werken in NL loondienst en dus ook zo dienen betaald te worden. 

 

Nu neem ik even het Zonnetje als voorbeeld. 95% van zijn wagens rijd in Europa en komt nimmer in het thuisland, dus feitelijk doet hij hetzelfde, aangezien hij zijn hele bedrijf in Hongarije heeft, is dit totaal geen probleem, en dat is het vreemde dus.

 

Ook hij laat bussen vol naar Duitsland rijden, waarom dient hij dan geen Duits CAO te betalen ? Dit is natuurlijk niet mogelijk begrijp ik ook. Van de Bosch moet gewoon deze wagens voor de NL grens laten koppelen met een NL trekker, is hij van al het gezeik af hoe triest dat ook is

Nee want het zonnetje zit daadwerkelijk met zijn hoofdkantoor in Hongarije. 

Daar zit het grote verschil.

Straks als hij in bijna elk land van Europa een vestiging heeft gaat hij vergelijkbare praktijken uit voeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat heeft zo n Van den Bosch nu precies verkeert gedaan, omdat die rechter m in het ongelijk stelt ?? weten we dat te vertellen?

Natuurlijk hij had een Hongaarse vestiging,evenals Versteijnen dat heeft,en Bas een in Slowakije.daar is wettelijk schijnbaar niets mis mee.

 

Of je nu in Budapest een groot terrein hebt waar je 100 vrachtwagen kunt parkeren en waar 10 mensen op t kantoor de hele dag met Nederland zitten bellen wat hun Hongaar moet gaan laden en waar?

Of dat je een kantoor hebt waar alle boekhoudkundige documenten en documenten over personeel bewaard worden,een Hongaarse vergunning hebt en een gediplomeerde vestigings manager die in de EU woont,dat kan heel goed 3 hoog achter.

 

Dat maakt geen verschil.

 

Als VDB mensen op een Hongaarse loonlijst op auto's met Nederlandse vergunning laat rijden word t wel een ander verhaal.

Maar dat kan ik uit de discussie hier niet uithalen.

Ritopdrachten vanuit bv Nederland naar Hongarije sturen en vanuit daar naar Hongaarse wagens is niet hetzelfde dan daadwerkelijk de wagens aansturen vanuit HU.

Op die manier stuur je die mannen aan vanuit NL. Lijkt mij tenminste. En blijkbaar dacht de rechter daar ongeveer hetzelfde over.

Maar laten we eerst het hoger beroep maar eens afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe

En hoe gaat dat uitpakken voor jouw baas denk je Corne? Daar gebeurt ten slotte precies hetzelfde: de ato's worden -via vertaalburo Hongarije- aangestuurd vanuit Tilburg. Ik denk dat jullie straks klanten kwijt raken omdat jullie te duur worden. Als dit verhaal zich doorzet tenminste.

Ik ben er nog niet van overtuigd dat dit een goed ding is voor 'ons'.

Omdat ik werk waar ik werk wil niet zeggen dat mijn werkgever wel de regels mag overtreden. De werkgevers waren/zijn ervan overtuigd dat ze niks verkeerds doen. De bonden dachten daar anders over. Dat is nu in een bodemprocedure ook bevestigd door een rechter. Vanaf hier gaat het nu verder. Een ding is in mijn ogen zeker. Ook zonder deze uitspraak en verdere uitkomst zijn wij gedoemd verdrongen te worden.

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corne, en juist daar moet je je tegen verzetten en is een mooie rol weggelegd voor de bonden.

Wij hebben de oplossing niet. Die ligt in Europa en in Den Haag. Die mensen in Den Haag die zeiden dat het allemaal wel mee zou vallen en ons dus voorgelogen hebben.

Daar moeten wij (de bonden zijn wij word altijd gezegd) verhaal gaan halen. Wat er nu gebeurd heeft geen zin. We zijn onszelf elke keer weer in onze voet aan het schieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Corne, en juist daar moet je je tegen verzetten en is een mooie rol weggelegd voor de bonden.

Wij hebben de oplossing niet. Die ligt in Europa en in Den Haag. Die mensen in Den Haag die zeiden dat het allemaal wel mee zou vallen en ons dus voorgelogen hebben.

Daar moeten wij (de bonden zijn wij word altijd gezegd) verhaal gaan halen. Wat er nu gebeurd heeft geen zin. We zijn onszelf elke keer weer in onze voet aan het schieten.

De regels over dit onderwerp zijn er al. In heel Europa dient men het loon te krijgen wat in dat land geldend is.

 

Werkgevers willen idd dat die regels veranderen, maar niet in ons voordeel geloof me.

Als je ziet welke voorstellen TLN gedaan heeft om te verwerken in een vernieuwde CAO dan schieten de tranen in je ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regels over dit onderwerp zijn er al. In heel Europa dient men het loon te krijgen wat in dat land geldend is.

 

Werkgevers willen idd dat die regels veranderen, maar niet in ons voordeel geloof me.

Als je ziet welke voorstellen TLN gedaan heeft om te verwerken in een vernieuwde CAO dan schieten de tranen in je ogen.

 

Ik had het over de werknemers bonden die nu de kas aan het leegroven zijn om dure advocaten onzinnige rechtszaken te laten voeren. Nu gaat van de Bosch in hoger beroep, dat gaat weer maanden duren. Er moeten nog rechtszaken gevoerd gaan worden over de hoogte van het salaris wat terug betaald moet gaan worden. Ook tegen die uitspraak gaan ze in beroep. Dit word een oneindig verhaal wat alleen maar geld kost en we krijgen er geen baan meer om eerder minder.

 

Ik vind de discussie over verdringing van Nederlands personeel van de Nederlandse arbeidsmarkt goed hoor maar niet op deze manier. En wat jijnzegt dat er geen internationaal werk meer overblijft voor de Nederlandse chauffeur is ook niet helemaal waar. Er zijn juist geluiden dat dat zelfs aantrekt. Een grote vervoerder hier uit de buurt gaat weer investeren in Nieuw materiaal voor "buitenland" Er werken daar sowieso 3 forumeden misschien dat die dit gerucht kunnen bevestigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Ook hij laat bussen vol naar Duitsland rijden, waarom dient hij dan geen Duits CAO te betalen ? Dit is natuurlijk niet mogelijk begrijp ik ook. Van de Bosch moet gewoon deze wagens voor de NL grens laten koppelen met een NL trekker, is hij van al het gezeik af hoe triest dat ook is

 

per 1-1-2015 moet hij zijn chauffeurs voor de uren dat ze in duitsland zijn dus wel 8,50 euro

per uur betalen (al is het maar op papier)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

per 1-1-2015 moet hij zijn chauffeurs voor de uren dat ze in duitsland zijn dus wel 8,50 euro

per uur betalen (al is het maar op papier)

Even offtopic

 

 

 

Ik denk dat dat toch echt een verkeerde uitleg is van die nieuwe duitse wet.

Hoe jij het nu zegt zou een Turk die netjes turks loon krijgt maar dat wel lager is dan dat bedrag dat jij noemt niet door Duitsland mogen rijden.

Ik denk dat je dat toch anders moet uit leggen.

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het toch nu toe wel uitgelegd, Corné.

 

Okay Jan, ben ik nu zo slim of zijn hu zo dom of omgekeerd.

 

Ik ben Hongaarse chauffeur en heb net de rechtszaak bij van de Bosch gewonnen. Ik rijd nu bij een andere Hongaarse transporteur en verdien 3 euro per uur. EN ik rij nu met een tankcontainer in Duitsland.  Nu heb ik wat kennissen die jurist zijn. Ik neem dus een jurist in de arm en ga mijn baasje aanklagen omdat ik te weinig verdien.....

 

Moet ik dit zo zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geldt inderdaad voor iedere buitenlandse werknemer die IN duitsland te werk gesteld is !!!!

 

Dus een Nederlandse Timmerman die in Duitsland een winkel inricht

 

Echter.........blijft nog steeds onduidelijk of het besturen van een truck, laden en lossen in Duitsland OOK onder deze regeling valt

Kortom...erg vaag

 

Ga hier svp in mijn andere topic over verder svp http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/36033-minimum-loon-duitsland/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe jij dit ziet is jouw probleem, Ron.

 

Als jij denkt het gelijk (de wet) aan jouw kant te hebben staan, moet je naar de rechter gaan om proberen jouw recht te halen.

 

Zolang je werkgever volgens de regels werkt zal hem niets verweten kunnen worden, zelfs al is het op het randje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even offtopic

Ik denk dat dat toch echt een verkeerde uitleg is van die nieuwe duitse wet.

Hoe jij het nu zegt zou een Turk die netjes turks loon krijgt maar dat wel lager is dan dat bedrag dat jij noemt niet door Duitsland mogen rijden.

Ik denk dat je dat toch anders moet uit leggen.

Daar Duitsland dus het minimum loon heeft ingevoerd Is iedere werkgever verplicht zijn werknemers die in Duitsland hun werk doen (ook al wordt Duitsland alleen als transit land gebruikt ) 8.50 euro te betalen en daar zal Door de bag ook op gecontroleerd worden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geldt inderdaad voor iedere buitenlandse werknemer die IN duitsland te werk gesteld is !!!!

 

Dus een Nederlandse Timmerman die in Duitsland een winkel inricht

 

Echter.........blijft nog steeds onduidelijk of het besturen van een truck, laden en lossen in Duitsland OOK onder deze regeling valt

Kortom...erg vaag

 

Ga hier svp in mijn andere topic over verder svp 

Off-Topic http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/36033-minimum-loon-duitsland/

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden