[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ANWB vraagt hulp automobilisten bij onderzoek colonnevorming


Ron020

Recommended Posts

  • Forumlid

Ah u wil terug naar de micro tijd, geen grote winkels maar groente uit eigen tuin en zelfgebreide kleding van het eigen schaap die je daarna opeet

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het mooie is

 

Vroeger gingen de mannen om 21 uur naar bed

 

En toen kreeg moeder de huis vrouw nog een echte goede buurt

 

Tegen wording moet dat binnen 5 min Want man lief moet slapen  

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of zoals eerder al gezegd is, scheiding van in en uitvoegend verkeer met doorgaand verkeer....

(als voorbeeld was al genoemd de vroegere situatie bij Luik) maar ook de rondweg van Bologna. Of een nog mooier voorbeeld, de snelweg om Rome....3 afritten over zowat 100 km!

Wat denk je van de A2 bij Eindhoven. Daar heb je ook een hoofdrijbaan voor het doorgaande verkeer en een parallelrijbaan voor de afslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet je er s'morgens eens komen, richting Utrecht bijna altijd file.

 

Bij Utrecht werkt het ook niet tijdens de spits.. Komt mede door de 'tunneldosering' want wegens de 'veiligheidsnormen' mag er geen file IN de landtunnel staan....Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Er is een uitkomst:

--------

Er moet een praktijkproef komen op de A67 (Eindhoven-Venlo) om beter om te gaan met colonnevorming met vrachtwagens. Vrachtwagens vormen geregeld ‘treintjes’ op snelwegen en dat verschijnsel kan de veiligheid en de doorstroming bemoeilijken. Bij de proef zou het samenspel tussen bestuurders van personenauto’s en die van vrachtwagens kunnen verbeteren.

Die slotsom trekt de ANWB naar aanleiding van een leden-onderzoek. Over de A67 worden in het onderzoek de meeste opmerkingen gemaakt.

(..)

Onderzoek inhaalverbod

De ANWB pleit ervoor om te onderzoeken of het instellen of juist het opheffen van een inhaalverbod voor vrachtauto’s een gunstig effect heeft op colonnevorming en op het soepele in- en uitvoegen.

De meest fundamentele oplossing is om de internationaal belangrijke verbindingen (A67, A15, A1 en A16) waar zich dit probleem vaak voordoet, uit te breiden met één rijstrook.

Deze wegen zitten aan de grens van hun capaciteit voor wat betreft doorstroming en verkeersveiligheid. Met een verbreding kan het inhaalverbod worden opgeheven en ontstaat er meer dynamiek in het verkeer.

Daardoor wordt ook het in- en uitvoegen makkelijker.

Bron: http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nederland/2015/augustus/proef-op-a67-om-met-%E2%80%98treintjes%E2%80%99-om-te-gaan?ovaherk=news-and-tips

----------

Op zich vind ik het goed dat het 'luxe wagen publiek' het inhaalverbod voor vrachtwagens ter discussie stelt.. Ben alleen bang dat de ene 'irritatie' voor de

andere wordt ingeruild.. want dan vind men 'inhalende vrachtwagens' wel weer irritant..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden