Spring naar bijdragen

calais


martje

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

^^  Ik zat van de week ook ergens te lezen dat de voorraden van verswaren,bij sommige supermarkten, aan het slinken zijn. Ik verwacht ook wel wat actie van de Britten mochten er daadwerkelijk lege schappen komen. Of kunnen de (NL) ferry's dit opvangen?

 

Zolang die vreemde gare Engelse de chauffeurs gaan bekeuren krijgen ze de t*ring maar naar mijn idee !!!!!

Dan zoeken ze maar een ander die al deze hinder opzich nemen met alle onnodige risico's...

Dan ga ik wel bij de groenvoorziening werken !

 

http://www.transport-online.nl/site/62212/calais-crisis-aantal-boetes-voor-verstekelingen-in-vrachtwagen-in-groot-brittannie-verdrievoudigd/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik ben zaterdag met mijn zoon "even" op een neer gereden naar Ipswich (om een vriendschappelijke voetbal wedstrijd te bekijken), toen was het om 7 uur in de ochtend erg rustig bij de Eurotunnel. Sterker nog, ik kon een uur eerder al mrt de trein mee naar GB dan geboekt. Wat wel opviel was de enorme rij wachtende trucks op de vluchtstroken in A20 voor Dover. Een rij van zeker 8 kilometer. Aan beide kanten van de rijbanen stonden trucks. Uitgesplitst naar de boot, en de trein. Er waren blijkbaar aan de Engelse kant wel problemen. Toen ik om 21.00 uur weer bij Dover aankwam waren alle trucks verdwenen..........

Ook toen kon ik een half uur eerder de trein op dan geboekt. Aan de Franse kant wel veel Gendarmeries gezien die stonden te niksen....... Vluchtelingen die over de vluchtstrook liepen werden "gewoon" ongemoeid gelaten

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben zaterdag met mijn zoon "even" op een neer gereden naar Ipswich (om een vriendschappelijke voetbal wedstrijd te bekijken), toen was het om 7 uur in de ochtend erg rustig bij de Eurotunnel. Sterker nog, ik kon een uur eerder al mrt de trein mee naar GB dan geboekt. Wat wel opviel was de enorme rij wachtende trucks op de vluchtstroken in A20 voor Dover. Een rij van zeker 8 kilometer. Aan beide kanten van de rijbanen stonden trucks. Uitgesplitst naar de boot, en de trein. Er waren blijkbaar aan de Engelse kant wel problemen. Toen ik om 21.00 uur weer bij Dover aankwam waren alle trucks verdwenen..........

Ook toen kon ik een half uur eerder de trein op dan geboekt. Aan de Franse kant wel veel Gendarmeries gezien die stonden te niksen....... Vluchtelingen die over de vluchtstrook liepen werden "gewoon" ongemoeid gelaten

 

De toeristen krijgen ook voorrang op de vrachtwagens.....die worden gewoon in de wacht gezet.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Personenauto's gaan ook 2 hoog, dat is ook een andere trein dan voor de trucks.

Dus vandaar. Toen ik om 21.00 uur weer in Dover was, was de hele rij trucks weer weg trouwens. Blijkbaar waren er in de nacht van vrijdag op zaterdag weer problemen geweest

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net terug uit UK, donderdag avond op.Eerst balen want ik moest weer met de trein, doch viel alles mee, niets wachttijd en zo de trein op. Terug een half uurtje gewacht Folkstone. Het kan een toevalstreffer zijn of ze krijgen het eindelijk een beetje onder controle, we zullen het beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Was voor een deurprobleem thuis opzoek naar een windvanger, kwam op de site van de fabrikant ook iets interessants tegen;

 

EM_FH550b_25.gif

http://www.dictator.nl/ned/Vergr._magn/VM_FH550_2.pdf

 

Met een sterkte van 460KG en werking op 24v lijkt mij dit ideaal voor kasten / koelwagens....

bewerkt door VrijeVogel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ongelofelijk..... Zo veel gasten die daar op de snelweg lopen, en de eerste 8 minuten geen politie te zien.........

Onbegrijpelijk hoor.....

Die filmer heeft nog maar wring tanden in zijn bakkes trouwens... :LOL:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

via Youtube te achterhalen

 

Gepubliceerd op 25 nov. 2015

25.11.2015. 14-15.30h eseményei from the Motorway A216, N216

 

Best recent dus eigenlijk  :D 

 

Dat is de publicatiedatum. Misschien is hij eerst nog twee of vier weken onderweg geweest  ;) . Ziet er meer als een hysterische Hongaar uit trouwens. 

 

Ik zou denken dat je er rond deze tijd sowieso minder last van hebt, omdat er ook minder deze kant op komen?

bewerkt door Guus 1972
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben maandagavond op gereden en dinsdagmiddag terug dus ben net de dans ontsprongen, hoor van de collega's wel hoe het verder was deze week. Het liep de laatste tijd gewoon normaal, maar het is altijd weer afwachten tot de vlam in de pan slaat. Zolang Frankrijk niet echt iets aan die kampen gaat doen kunnen ze hekken bouwen zoveel ze willen die houden het probleem niet tegen en de agressie groeit steeds door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op Dumpert staat nog een keer hetzelfde filmpje, maar nu met de (engelse) vertaling zodat we een beetje kunnen begrijpen wat de chauffeur zegt: http://www.dumpert.nl/mediabase/6699536/fbb0e51a/poolse_trucker_rijdt_langs_calais_(met_subs).html .

 

Ik vind het erg pittig als chauffeurs daar elke keer hetzelfde mee moeten maken: kans dat je zeil kapotgesneden wordt, figuren die tussen je trekker en trailer klimmen, spiegels die naar binnen gedrukt worden (zodat je niets meer ziet en haast wel moet stoppen).... Kan me best begrijpen dat 'ie op een gegeven moment in de richting van dar tuig stuurt en hoewel dat natuurlijk niet mag, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ongelovelijk eigenlijk, dat er niet elke dag bosjes van die figuren platgereden worden...

 

Jammer dat de Telegraaf alleen het meest sensationele stukje eruit haalt, maar ja "Trucker rijdt in op vluchtelingen" klinkt zo lekker hè? :zegtniets:   Het zijn geen vluchtelingen maar migranten of zoals ze zich daar gedragen: Tuig... :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afknallen? Dat er een halt moet worden toegeroepen spreekt voor zich.

Maar om er praktijken van IS of de Nazi's op na te houden is echt dom populistisch gelul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is de 1ste alweer.

 

Als je denkt dat dit serieus mijn idee zou zijn, denk je dat ik hier nog achter een PC zit te tikken ??

 

Zoals vaker geschreven hier op dit en vele andere forums, probleem is niet in Calais, maar in het land van herkomst.

Ik ben maar wat blij dat ik daar niet hoef te zijn in Calais.

Mag ik er dan niet over mee praten ? ja en nee... maar filmpjes en foto's liegen niet.

Ik maak me gewoon kwaad om het feit dat deze parasieten ( want zo zie ik ze ) ( noem me een nazi, daar heb je mij niet mee ), maar ik maak mij gewoon kwaad dat deze ''mensen'' alleen aan zich zelf denken en de puinhoop dat ze achterlaten geen flinkker om geven.

 

Ze zijn in alles in staat, chauffeurs bedreigen, spiegels dichtklappen, stenen gooien, voor de wagens staan zodat de wagen MOET stoppen.

Maar wat kunnen wij zelf er aan doen ??? in mijn ogen niets.

bewerkt door Frank Bahlman
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afknallen? Dat er een halt moet worden toegeroepen spreekt voor zich.

Maar om er praktijken van IS of de Nazi's op na te houden is echt dom populistisch gelul.

 

Ja natuurlijk is "afknallen" gel*l, maar hoeveel mensen zullen dat niet zeggen op het moment dat ze dit of dergelijke filmpjes zien? Ook ik maak me daar schuldig aan, hoor... Maakt me dat een slecht mens? Zeg jij het maar!

 

Heb je er al eens aan gedacht, dat het misschien ook de combinatie van boos- en machteloosheid is? Dat "we" ook in ons eigen land, ook in ons eigen beroep, langzaam maar zeker zien gebeuren dat de grond onder onze voeten weggegraven wordt? Dat dit heel verschillende oorzaken heeft moge duidelijk zijn, maar is die eerste reactie wel zó verkeerd als ons altijd ingeprent is?

 

Of het moment dat in een eerste reactie een soort overlevingsinstinct boven komt drijven en "hij of ik" geldt, dan moeten wij ons politiek correct schuldig gaan voelen, als we voor zelfbehoud kiezen. Terwijl onze tegenstander niet éénmaal met de ogen hoeft te knipperen... Zijn we nu helemaal gek geworden?

Wat Pierre elders op het forum schreef maakt indruk en is herkenbaar. Ik geloof ook dat onze kinderen veel shit voor de kiezen zullen krijgen en dat we daaraan, als we dat ook maar enigszins kunnen, iets moeten proberen te veranderen.

 

Het constante moeten kiezen tussen twee gedachten: Als je voor jezelf of je eigen volk kiest. deug je niet. Wat is de andere optie? Dat we onszelf langzaam maar zeker overgeven aan een stel hyena's? Die hyena's zijn niet politiek correct, houden geen rekening met onze gevoelens of cultuur en walsen gewoon over ons heen, zodra ze hun kans schoon zien.

 

Wat Wilders zegt is voor veel mensen té hard, maar de kern van zijn verhaal snijdt wel hout. Ik ben geen fan van hem, hang niet aan zijn lippen, maar vind het absoluut fout dat hij door media en politiek steeds weer als oorzaak van problemen aangewezen wordt. Dat is hij niet, zijn populariteit is een gevolg van het gedrag van het tuig wat langzaam maar zeker, de grond onder onze voeten weggraaft. Daarbij geholpen door de eeuwig politiek correcten...

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is de publicatiedatum. Misschien is hij eerst nog twee of vier weken onderweg geweest  ;) . Ziet er meer als een hysterische Hongaar uit trouwens. 

 

Ik zou denken dat je er rond deze tijd sowieso minder last van hebt, omdat er ook minder deze kant op komen?

 

Dit gaat al 15 jaar zo. Maar je moet het zien willen.......

 

Dit gaat gigantisch uit de klauwen lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afknallen? Dat er een halt moet worden toegeroepen spreekt voor zich.

Maar om er praktijken van IS of de Nazi's op na te houden is echt dom populistisch gelul.

 

Zoals meneer de hongaar in het filmpje zegt Napalm erop, dat lost het op. Daar kan ik het wel mee eens zijn.

 

Ik ben blij dat ik daar niet heen hoef. Maar als ik heen moest, IK REM NIET. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals meneer de hongaar in het filmpje zegt Napalm erop, dat lost het op. Daar kan ik het wel mee eens zijn.

 

Ik ben blij dat ik daar niet heen hoef. Maar als ik heen moest, IK REM NIET. 

 

Kijk, daar vat je prima samen wat ik bedoel. Napalm erop, afschieten... Het klinkt in eerste instantie "verleidelijk", maar ik denk dat bijna niemand van ons die aanblik aan zou kunnen.

Hetzelfde wat dat remmen betreft: Ik denk dat iedereen toch remt als het erop aan komt, want je rijdt niemand dood...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw, ik vind opmerkingen als afknallen, bom er op, uitroeien etcetera van die domme pvv-aanhangers opmerkingen.

Het Internet barst van die rare roeptoeters.

Kijk maar eens op de comments van bijvoorbeeld Nu.nl of Dumpert.

Of dat zoiets wat zou oplossen!

Buiten dat, deel je dan deels hetzelfde gedachtengoed als die rare IS-maloten.

En het is bekend hoe deze roeptoeters, overigens terecht, over dit clubje denken.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden