Spring naar bijdragen

FNV sleept transportbedrijf Vos voor rechter om loondumping en concurrentievervalsing


hellbengel
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid

Ach ja, loonbelasting, loonheffing, what's in a name? Nou...toch best wel wat. Loonbelasting is sec een belasting op je inkomen uit werk (box 1). Nu mogen we ook nog voor allerlei sociale voorzieningen premie betalen. Dat bedrag aan premies samen met de loonbelasting heet nu loonheffing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach ja, loonbelasting, loonheffing, what's in a name? Nou...toch best wel wat. Loonbelasting is sec een belasting op je inkomen uit werk (box 1). Nu mogen we ook nog voor allerlei sociale voorzieningen premie betalen. Dat bedrag aan premies samen met de loonbelasting heet nu loonheffing.

 

 

Zo is t helemaal. :ok:

 

Daarom is t best belangrijk dat je weet hoe deze loonheffing precies tot stand komt vind ik.

Als je luxe auto in de garage heeft gestaan ga je toch ook de rekening bekijken en wil je weten wat dat onderdeel nu precies gekost heeft,en hoeveel uurloon er totaal in ging zitten. :eek:

 

Daarom is t wel eens vreemd dat mensen,als t over hun inkomsten gaat ,niet verder komen dan dat"bijna de helft naar de  belasting gaat "

En als t over pensionados gaat is t steevast dat die:" belastingvoordelen hebben" :D  :D maar als jij dan vraagt op welke manier,weet men t fijne er niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet iedereen kijk zijn rekeningen allemaal na, net zo min als dat ze hun gewerkte uren nakijken, zo kan ik me voorstellen dat er ook mensen zijn die wel iets van belastingen af weten maar geen zin hebben om er het fijne van te leren. Waarom ook? kun je er iets aan veranderen, nee toch, ik heb een adviseur die er voor geleerd heeft en daar pleur ik een keer per jaar al mij handel neer en hoop dat het goed gaat en ik iets vang  :D

 

Je hoeft er ook t fijne niet van te weten Ger,je hoeft ook geen doorgewinterde automonteur te zijn om je garage rekening te kunnen analyseren. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit "internationale" werk wat Vos hier invult met zijn onderbetaalde buitenlandse chauffeurs zal never en nooit meer ingevuld gaan worden door Nederlandse (e6) chauffeurs.

Geef de strijd toch eens op daarbij het FNV en wordt wakker. Gebruik de contributie die jullie krijgen van al jullie naïeve leden voor de zaken waar jullie leden je voor betalen. Zorg voor een goede Cao voor de Nederlandse chauffeur die dag in dag uit hier in Nederland zorgen voor het transport. Deze mensen hebben helemaal niet die ambitie(meer) om een trailertje naar de bootjes in Noord Duitsland te brengen maar zijn de hele dag keihard aan het werk hier in Nederland om de winkels,bedrijven en fabrieken te bevoorraden en hebben geen tijd om 3 kwartier op een overvolle europeesche parking tussen hun oost-europeesche "collega,s" in te staan.

De Nederlandse buitenland chauffeur is simpelweg te duur ( gemaakt) voor het lange afstand verkeer en dat zullen we gewoon met zijn allen moeten accepteren. Europa 1 is totaal mislukt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit "internationale" werk wat Vos hier invult met zijn onderbetaalde buitenlandse chauffeurs zal never en nooit meer ingevuld gaan worden door Nederlandse (e6) chauffeurs.

Geef de strijd toch eens op daarbij het FNV en wordt wakker. Gebruik de contributie die jullie krijgen van al jullie naïeve leden voor de zaken waar jullie leden je voor betalen. Zorg voor een goede Cao voor de Nederlandse chauffeur die dag in dag uit hier in Nederland zorgen voor het transport. Deze mensen hebben helemaal niet die ambitie(meer) om een trailertje naar de bootjes in Noord Duitsland te brengen maar zijn de hele dag keihard aan het werk hier in Nederland om de winkels,bedrijven en fabrieken te bevoorraden en hebben geen tijd om 3 kwartier op een overvolle europeesche parking tussen hun oost-europeesche "collega,s" in te staan.

De Nederlandse buitenland chauffeur is simpelweg te duur ( gemaakt) voor het lange afstand verkeer en dat zullen we gewoon met zijn allen moeten accepteren. Europa 1 is totaal mislukt.....

Beetje vreemde opmerking.

Dus de bond moet de NL chauffeur die nog wel internationale ritten doet ,maar vergeten.

Die "goede cao"geld ook voor die groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoeveel Nederlandse buitenlandchauffeurs worden er tegenwoordig nog ingeschaald in de E loonschaal ?

Ga er maar van uit geen een meer En die E 6 betalen leveren veel op hun over uren in

Veel al niet meer in D 5

Bedrijven willen eerst zien wat ze in huis halen Van de 10 zijn er 7 binnen 3 maanden weer weg om een of andere reden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is onjuist Huub.

Wanneer een Cao algemeen bindend is verklaard, dient elk NL transportbedrijf zich er aan te houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Ben ik niet met jou eens

Cao dat klopt

Maar ze hoeven geen pensioen af te dragen Veel doen het wel of eigen systeem Gebeurd ook al

De regels T.L.N hebben ze niks mee te doen

Zijn er bij die betalen vast loon

Zijn er bij die betalen 47uur in de week de rest verlof

Zijn er bij die betalen geen overuren. Overuren krijgen ze vrij voor

We moeten is meer naar ons zelf kijken in plaats van de buitenlandse chauffeur

De meeste worden naar de normen van hun land betaald

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En hier schuilt een gevaar, TLN heeft aangegeven niet meer over een KNV cao te willen onderhandelen.

Dus als er dadelijk nieuwe onderhandelingen zijn zal er alleen een TLN cao worden afgesproken en algeheel verbindend worden verklaard. Weg zij alle KNV voordelen, zonder slag of stoot.  :bey:  :stom:  :stom:  :stom:

  Dus geen ouwe lullen dagen meer ???? :eek:  :eek:  :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

, je zult er maar al die jaren aan meebetaald hebben 

 Heb je er als KNV werknemer aan betaald Ger ??

Mijn baas zat indertijd bij TLN en de laatste jaren van mijn arbeidzaam leven ging die pas over op de KNV CAO.

Bij de TLN cao hadden we die 18 ouwe lullen dagen niet,en ik kan me niet herinneren dat ik ze op de KNV cao op mn loonstrook teruggevonden heb.

 

De VUT wel ,dat had niks te maken bij welke werkgevers organisatie je werkgever aangesloten was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumlid

Ik maak mij niet druk waar een ander voor werken wil maar wat ik zelf krijg betaald 1800-2000 netto iedere avond thuis wat ik verdien is uiteraard veel meer maar dat geld voor iedere Nederlandse chauffeur

Verzonden met mijn iPhone 6s

Gr Wilfred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden