[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wolter Koops


Dennish1989

Vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast routier

Je draait er weer omheen.

Dit gaat over de transport en over geen andere cao

Haha, dan is de cao dus per defentie goed?

Als je maar niet verder kijkt als je neus lang is.

Zo werd men vroeger in de DDR ook tevreden gehouden. ;)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Routier,jij rijd toch ook internationaal met de huidige CAO?wat zal het zijn d5,e6??

Dat betekend dus dat een jonge chauffeur die in het werk van Gyydo onder dezelfde slechte voorwaarden aan de slag gaat als jij. Wel ervan uitgaande dat hem ook dezelfde loonschaal word geboden dan jou.

Mij is ook de kans geboden om ook zulks werk te gaan doen maar dan helaas met vast loon inclusief verteer en geen pensioensafdracht door werkgever dus heb ik nee gezegd.

Augustus begin ik bij mijn oude werkgever keurig volgens Cao,nogmaals dezelfde als die jij op papier hebt staan.

Om nu continu te kijken naar andere branches met hun arbeidsvoorwaarden heeft toch ook geen enkek nut dus doe ik dat niet.

Maar het ging hier over Koops en hoop dat Dennis eruit komt met wat hij voor ogen heeft

grt. Wesley

bewerkt door wesley 85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Van de arbeidsvoorwaarden ben ik niet volledig op de hoogte, maar veel bedrijven in het koelvervoer vragen personeel, waaronder ook m.i. gerenommeerde bedrijven als v Daalen, Moeijes, J stam, Transtolk om maar eens wat te noemen.

Gyydo, dat heeft mede te maken dat ook jouw leeftijfgenoten geen kans krijgen om jouw soort werk te doen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als men zo netjes betaalde, dan had men geen wijzen uit het oosten hoeven halen.

Of denk jij dat deze conform cao beroepsgoederenvervoer verloond worden?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Heb jij al de nederlandse of duitse chauffeurs van koops horen klagen ????? Ik niet tenminste
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

routier probeer het leven eens van een positieve kant te bekijken.

en als u het niet eens bent met het cao.

dan wordt het misschien tijd dat u om ander werk ga zoeken waar u meer kunt verdienen.

en voor de duidelijkheid  ik ben ook wel overtuigd dat cao ondertussen wel iets omhoog mag.

maar daar zullen de werkgever aan moeten meewerken en dat zal nog niet meevallen.

ben je zelf ook niet uit het tranport gestapt ?

je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

WK is een net bedrijf,hebben zowel NL als D als PL in dienst,betaling gewoon via cao D5 of E6.

Ze hebben het transport van E-ware Vd anker Kaas helemaal nu in handen gekregen dus moeten er Nederlandse chauffeurs komen,dat eist vd Anker!! Dat zie je steeds meer gebeuren.

Maar echte chauffeurs die nog weken en weekenden weg willen zijn kunnen ze nu nog niet vinden,op dit moment bieden ze int.chauffeur met weekenden een nieuwe V8 Topline aan met E6 betaling.vindt het netjes dat ie weer meer NLers probeert te krijgen ipv alleen voorladers

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar echte chauffeurs die nog weken en weekenden weg willen zijn kunnen ze nu nog niet vinden,

Sent from my iPhone using Tapatalk

Laat mij dan maar een nep chauffeur zijn, lekker iedere avond thuis :ja:  ;)

 

Is het wat geworden Dennis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Johannie

^^^ ik irriteer me steeds meer aan die opmerking dat "wij" niet meer willen....... Waar baseer je dat nu op?? hier op het forum zijn er al collega's genoeg die echt wel willen hoor....... Alleen voor de meeste werkgevers zijn "wij" te duur geworden. Alleen in een enkele transport tak, rijden de Hollanders nog weken door van huis. De rest doet die "Janek" van jou inderdaad, omdat die toch voor weken van huis is omdat hij in het westen gestationeerd wordt (tegen oost Europees loon) en in die tijd niet in zijn vaderland terug komt. Deze mensen staan vaak op dagloon, en maakt het dan toch niet uit waar ze overstaan (omdat het toch niet dichtbij huis is)

Het is niet mijn Janek, Cor... Maar die van Routier...

Wellicht sterft de Hollander die weken van huis wil en s nachts gaat sturen niet helemaal uit, maar het zijn er minder dan 15 jaar terug.

Kijk naar de Nederlandse koeltransporteurs die Gyydo en Routier noemen, die zoeken vaak zat mensen. Maar toch hoor je aan de andere kant Nederlanders klagen dat ze nergens aan de bak komen... Waarom niet?

Veel mensen vinden Breewel kut, omdat je in Hazeldonk op moet stappen... Maar das maar een of twee keer in de week. En dan zal je daar een keer een nacht overstaan zonder onkostenvergoeding, omdat dit immers je standplaats is...

De Nederlandse chauffeur heeft meer noten op de zang dan 15 jr terug, en de werkgever moet continu alles maar betalen. Dan wordt Janek toch interessanter...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Jammer alleen dat Janek ook steeds meer noten op zijn zang krijgt.

Werkgevers die nog steeds naar het oosten kijken, kijken niet verder dan vandaag.;)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Dat is tegenwoordig bij de meeste bedrijven zo.

Sinds 1 january zijn nog hooguit twee aaneensluitende tijdelijke contracten toegestaan.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jammer alleen dat Janek ook steeds meer noten op zijn zang krijgt.

 

Hoezo jammer, dat is toch alleen maar gunstig voor"ons Nederlanders"

Zo komen ,buiten de salaris condities, ook de sociale condities nader tot elkaar.

en hoe kleiner deze verschillen zijn ,hoe minder een werkgever gemotiveerd is om "Janekken"aan te nemen,of denk ik verkeerd? :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De Nederlandse chauffeur heeft meer noten op de zang dan 15 jr terug, en de werkgever moet continu alles maar betalen. Dan wordt Janek toch interessanter...

 

 

Door mijn werk wat ik een paar dagen in de week doe kom ik wel eens in aanraking met"interessante mensen" :D

 

Een van deze mensen is een echtpaar dat, samen met hun zoon , een binnenvaartschip exploiteren( ook een vorm van transport),eigen vaarders z.m.z. :D

Die varen week op-week af,een week pa en ma en een week zoon en zijn vrouw buiten dat hebben ze ook een matroos aan boord,een Roemeen,waarvan er een al 13 jaar bij hun in dienst is.

OP mijn vraag waarom precies Roemenen,of die goedkoper waren ,antwoordde zijn vrouw( waarmee ik sprak) dat t in loonkosten niet veel uitmaakt,deze Roemenen werken 5 weken aan boord en gaan dan 5 weken naar huis,met behoud van salaris.

DE hoofdzaak dat ze niet meer met Nederlanders willen werken is dat er geen land mee te bezeilen valt,als ze een keer vroeg moeten beginnen breekt de pleuris al uit want willen ze eerst wakker worden en een koppie thee drinken.

5 weken aan boord al helemaal niet,is ook niet nodig ,want de eigenaren gaan ook week op week af, maar de matroos gooit de kont tegen de krib asl ie vrijdagmiddag niet al naar huis ken en zondagavond wil beginnen is al helemaal uit den boze.

 

Natuurlijk zijn chauffeurs geen matrozen,maar met veel eisen stellen is t net als met die pot.deksel en de neus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is vooral de mentaliteit van de nederlandse chauffeur die het hem doet. Ik zwerf al jaren in het uitzendwereldje en hoor al jaren hetzelfde van uzb en bedrijven. 100 chauffeurs vinden geen punt, maar de inzet en de mentaliteit daarvan is benedenmaats. Als je ze vraagt over het volk uit het oosten roemen ze juist de mentaliteit en inzet die deze mensen tonen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 Die mensen uit het Oosten die ze zo roemen om hun mentaliteit en inzet zouden ze toch beter moeten betalen dan die Nederlandse chauffeurs. Of is het toch de schijn reden en gaat het enkel om de knikkers?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is vooral de mentaliteit van de nederlandse chauffeur die het hem doet. Ik zwerf al jaren in het uitzendwereldje en hoor al jaren hetzelfde van uzb en bedrijven. 100 chauffeurs vinden geen punt, maar de inzet en de mentaliteit daarvan is benedenmaats. Als je ze vraagt over het volk uit het oosten roemen ze juist de mentaliteit en inzet die deze mensen tonen.

Toevallig sta ik afgelopen maandag met een eigenaar van een uitzendbureau te praten. Is aan de rit voor mijn collega's. We staan bij een gezamelijke klant te laden.

Zoekt chauffeurs, goeie, niet van die grootbekken die alles al gedaan hebben. En die in hun broek schijten als ze dubbel naar Oslo moeten. (je hoeft alleen maar te rijden, je rijd samen met een chauffeur van de klant die alles weet). Of van die tomtom rijders die niet weten hoe je moet rijden en gewoon dom doen wat navi zegt zijn er genoeg.

Echte chauffeurs zijn moeilijk te vinden, mannen die willen en kunnen rijden.

Mannen die functioneel hun 9 of 10 rijuren en de 13 of 15 diensturen in kunnen vullen zonder veel tijd te verknooien zijn steeds zeldzamer.

Die mannen hebben werk, en hebben ook zo weer ander werk. Ze kennen iedereen, iedereen kent ze, paar telefoontjes en ze rijden weer.

bewerkt door Schots en Scheef
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Johannie

Op mijn vraag waarom precies Roemenen,of die goedkoper waren ,antwoordde zijn vrouw( waarmee ik sprak) dat t in loonkosten niet veel uitmaakt,deze Roemenen werken 5 weken aan boord en gaan dan 5 weken naar huis,met behoud van salaris.

Dat jij met de schippersvrouw sprak en niet met de schipper verbaast mij niets...

Dat is het, ze hebben 5 weken een knecht zonder trammelant, hij hoeft niet op donderdagmiddag de dochter van zijn tweede vrouw naar ballet te brengen, of eens in de 14 dagen op maandagavond thuis te zijn voor de heilige klaverjasavond. Of op dinsdagmiddag naar de kapper...

Kijk eens naar een transportbedrijf, of je nu continu kunt plannen en weet dat je een auto plus chauffeur hebt, of dat je je continu ook bezig moet houden met die vent die erop zit. Laat mij dan idd maar met die Roemeen werken, die komt om te werken en is continu beschikbaar. Niet al dat gelul eromheen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden