[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Klopt dit? (50k te weinig chauffeurs 2015)


Gast Vladimir21

Vraag

Gast Vladimir21

Zag deze artikel, er staat dat er ongeveer 50.000 chauffeurs te kort is in 2015. Maar klopt dit wel? Als er zoveel chauffeurs te kort waren dan neem ik aan dat veel bedrijven gratis cursussen zouden aanbieden  code95/rijlessen etc.

Of is  het al opgelost door buitenlandse chauffeurs? Zelf ben ik 21 en ga natuurlijk binnenkort werken dus als het zou kloppen zou ik makkelijk een baan kunnen krijgen zelfs zonder ervaring?

 

 

http://www.nu.nl/economie/2276928/chauffeurstekort-bijna-50000-2015.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast routier

Ik weet ook wel voorbeelden van 40-igers die wel weer werk vinden bij een correct cao na levend bedrijf. En dan heb ik het o.a over ondergetekende.

Dus we kunnen het soms zo somber maken als jezelf wilt.

Overigens ook nog eens een firma in het Noorden.

Hendrik

Gelukkig komt dat ook voor.

Maar uitzonderingen bevestigen de regel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nog wat anders Routier. Nu heb jehet  constant over Vos, maar doet De Rijke niet exact hetzelfde? Oostblok charters die onder de prijs de spullen wegrijden? Is die constructie legaler?

Nu ben jezelf zo tegen dit soort zaken, kun je wel met jezelf in het reine komen nu jouw werkgever net zo is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Nog wat anders Routier. Nu heb je constant over Vos, maar doet De Rijke niet exact hetzelfde? Oostblok charters die onder de prijs de spullen wegrijden? Is die constructie legaler?

Nu ben jezelf zo tegen dit soort zaken, kun je wel mer jezelf in het reine komen nu jouw werkgever netzo is?

Wat denk je nu zelf Hendrik.

Waarom zou ik mij nu hard maken om arbeidsverdringing middels schijnconstructies en ontduiking cao aan te pakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Nee, maar bij jou zijn de meesten boefjes, we hebben nog wel netten in het dorp.

En betalen allemaal netjes.....

Je verdraaid het hele verhaal.

Ik had het er over dat het voor sommige 40 plussers lastig werk zoeken is.

Ook daarom strijden tegen arbeidsverdringing.

Het lijkt wel of jullie allemaal je roze lentebril hebben opgezet.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je verdraaid het hele verhaal.

Ik had het er over dat het voor sommige 40 plussers lastig werk zoeken is.

Ook daarom strijden tegen arbeidsverdringing.

Het lijkt wel of jullie allemaal je roze lentebril hebben opgezet.

 

 

Als je bij je vorige werkgevers je werk netjes gedaan hebt, heb je zo weer werk........

 

Degenen die slecht aan werk kunnen komen zijn de trammelant makers en die niks willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Als je bij je vorige werkgevers je werk netjes gedaan hebt, heb je zo weer werk........

Degenen die slecht aan werk kunnen komen zijn de trammelant makers en die niks willen.

Het zal je waarschijnlijk niet verbazen, dat ik mij in deze, niet in je mening kan vinden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Je verdraaid het hele verhaal.

Ik had het er over dat het voor sommige 40 plussers lastig werk zoeken is.

Ook daarom strijden tegen arbeidsverdringing.

Het lijkt wel of jullie allemaal je roze lentebril hebben opgezet.

Nee Routier wel eerlijk blijven. Hendrik zei dat ook hij zo ander werk had. En jou antwoord daarop was dat hij een uitzondering was.

Wel op blijven letten he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Het ging mij er om dat hij jou een uitzondering noemde om als 40 tiger (klinkt oneerbiedig) nog een het werk te geraken.

Je weet mijn mening over werk en de arbeidsmarkt.

Mijn oud chauffeur Hans kwam door de tijdelijke contracten zonder werk, nou kreeg hij in zijn laatste week een zwaar ongeluk in Spanje dus was hij ernook wel ff klaar mee. Toen hij weer redelijk mobiel was had hij binnen 1 week weer werk. De man is 62 jaar oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Allemachtig zeg!!!! geen wonder dat er geen "hond" meer te vinden is die voor zo'n hongerloontje gaat rijden/werken, ik ken een persoon die is voor 100% afgekeurd (jawel een ex chauffeur) heeft een WIA uitkering en wat denk je wat deze man heeft per maand? juist ja bruto per maand €1972,- hou hij netto aan over €1452,- is geen vetpot maar wel recht op huurtoeslag etc. hij zou best wel weer eens willen gaan rijden maar doet het niet! gezien de lonen die worden betaald tegenwoordig en hij is zeker geen beginneling zeker niet! dus hij kijkt wel uit.

 

Grt. Henry.

 

Ik zie nog wel een klein dingetje waar geen rekening mee is gehouden in de berekening. De loonheffingskorting. Als je die niet laat toepassen krijg je inderdaad dit soort netto bedragen, maar dat maakt de belastingaangifte wel weer leuker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Niet echt, maar zal niet zoveel afwijken. Als werkeloze chauffeur boven de 50 kun je het schudden in deze wereld.

Hoe kom je daar nou bij?

Wel eens naar de gemiddelde leeftijd van buschauffeurs (geregeld vervoer) gekeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Niet echt, maar zal niet zoveel afwijken. Als werkeloze chauffeur boven de 50 kun je het schudden in deze wereld.

Ik vind jou stelling toch wel heel apart.

Vorige week zit ik in de kantine met een nieuwe "collega" die toch echt de 50 gepaseerd was. Er zijn bedrijven die juist met dit soort mensen wien werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat zal best Ron, maar we zijn nu alweer een paar verder maar in de jaren 2009 t/m 2012 o.i.d.kon je als 55 plusser niet aan de bak komen als chauffeur zijnde met 35+ jaar aan ervaring, de werkgevers hadden veel liever jonge knapen op de bok en die betaalde ze dan amper D1 hooguit D2 (KaaTee o.a en Moeijes en die hadden zelf een soort van eigen C.A.O. naar horen zeggen, dus val mij hier niet op aan) ikzelf had er weinig of niets mee van doen, ik had werk en goed naar m'n zin, dus de noodzaak om te verkassen was er voor mij niet bij, maar ik ben genoeg "gasten" tegengekomen onderweg die voor een habbekrats aan de slag gingen/moesten van het UWV, deze mensen werden en worden misschien nog steeds opgejaagd door die instantie met allerlei intimidaties van hun kant, als je maar één keer te weinig solliciteer dan heb je al een korting op je uitkering te pakken, de soep wordt niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend maar het is wel een zwaard van Damocles wat boven je hoofd hangt, hoezo geen stress als je wel wil werken maar geen werkgever kunt vinden, je wordt op allerlei manieren behoorlijk onder druk gezet als je het mij vraagt.

 

We zijn nu anno 2016 en de markt trekt weer aan wat werk betreft maar ik ben zeer benieuwd welke werkgevers in het transport (kan van alles zijn) nog ervaren chauffeurs van boven de 55+ en ouder nog willen aannemen en die oud chauffeur van jou, Hans die heeft dan wel geluk gehad met zijn 62 jaar, diegene die ik ken en waar ik je nota bene nog onlangs een PB over heb gestuurd is *62+ en hij wil best wel weer aan het werk maar is bang dat er een contract onder z'n neus wordt geschoven van amper een jaar en als het jaar om is staat hij waarschijnlijk weer op straat, nee daar wordt je niet vrolijk van, geen vastigheid tot je pensionering etc. dat is pas frustrerend en de onzekerheid neemt toe en dat wil je niet meer als je eenmaal die leeftijd hebt.

Noem jij maar "Man en Paard" bij welke werkgevers dit soort mensen terecht kunnen, ik ben daar zeer benieuwd naar namelijk, wij hebben zelf ook al wat "marktonderzoek" gedaan en het is ontluisterend wat de lonen betreft die zij betalen, alsof je een beginneling bent met 0 jaren ervaring, nee sorry maar daar raak je niet echt gemotiveerd van.

 

(* is trouwens weer thuis en staat weer redelijk positief in het leven althans dat heb ik goed begrepen na ons bezoekje op 2e paasdag)

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoe kom je daar nou bij?

Wel eens naar de gemiddelde leeftijd van buschauffeurs (geregeld vervoer) gekeken?

Wellicht bij jullie in Noorwegen niet zo actueel, maar hier in NL ben je toch echt overgeleverd aan bepaalde types die je een wapen onder je neus duwen en je kas even plunderen ook al is het niet veel wat ze buitmaken maar de schrik onder de NL buschauffeurs in het geregeld vervoer zit er goed in, zo veilig zou ik mij niet voelen als ik buschauffeur zou zijn, afgezien van de keuringen die je als boven de 50/55+ nog moet ondergaan, als je één toontje mist bij zo'n keuring kan je het al schudden.

En het moet je ook wel liggen hoor dat rondje om de kerk elke dag.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 maar is bang dat er een contract onder z'n neus wordt geschoven van amper een jaar en als het jaar om is staat hij waarschijnlijk weer op straat,

 

Is het geen goede chauffeur dan?

 

Ik word dit jaar 40, en ik ben ook op zoek naar wat anders en ik heb nu weliswaar een vast contract, maar dan ook niet meer. So be it. Ik doe mijn best en dan komt dat contract er vanzelf wel. Of niet, dan doe ik wel weer wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste, de man is 62+ met meer dan 36 jaar ervaring maar door wat problemen van zakelijke aard is hij een aantal jaren geleden compleet van het "padje" geraakt wat behoorlijke geestelijke schade heeft veroorzaakt, 3 pogingen om zichzelf van het leven te beroven is geen kattenpis! (trouwens dat "eigen rijder" verhaal is nota bene door het UWV hem aangepraat omdat hij als werknemer niet aan de bak kwam)

 

Nu zijn we ruim 3 bijna 4 jaar verder en het gaat weer redelijk met hem en hij ziet weer een klein zonnetje in het verschiet en dat is prachtig, kortom het gaat langzaam de goede kant op, het is dat juist echte vrienden (nee niet de meelopers en sensatiezoekers want die waren er ook namelijk) en professionele hulp veel kunnen betekenen en doen in iemands leven en hij heeft al aangegeven dat hij niet van plan is/was om achter de "geraniums" te gaan zitten want daar heeft hij helemaal geen zin in, vandaar dat we weer voorzichtig op zoek zijn en gaan om werk als chauffeur te vinden voor hem en wel weer internationaal, ik ken hem al een geruime tijd toen hij nog in loondienst was en als eigen rijder en helaas daar is het toen compleet fout gegaan en dat heeft hem en zijn gezin compleet ter gronde gericht en als je dat nog nooit van je leven heb mogen ervaren hoe dat in zijn werk gaat dan ben je inderdaad overgeleverd aan de leeuwen (lees: deurwaarders!) deze man is door een diep dal gegaan, ik heb hem vorig jaar net voor de zomer en tijdens de zomermaanden (vakantietijd) nog meegenomen op ritten richting Italië en hij vond het prachtig, op een enkele dag na want hij kon zomaar in een bepaalde depressie raken en zie daar maar eens uit te komen als je ergens ver onder Rome staat, dat heeft veel telefoontjes gekost richting zijn hulpverlener en ook de positieve kant die ik dan naar behoren heb mogen uitoefenen op hem, gelukkig is het allemaal goed gegaan daarna maar je schrikt je rot als je dat overkomt.

Enige punt is dat hij geen losse contracten wil tot aan zijn pensioen, hij wil een soort van zekerheid en dat kan ik goed begrijpen als je een bepaald "rugzakje" hebt als achtergrond, het erge is nog altijd dat hij niemand vertrouwt en iedereen die hij niet (goed) kent wantrouwt, zie dat er ook maar eens uit te krijgen en dat is nog het lastige aan dit hele verhaal, er zijn maar een paar mensen waar hij volledig op vertrouwt en die kan je tellen op één hand!

 

Maar we blijven zoeken naar een juiste werkgever die hem de kans biedt en gunt om die paar jaar nog te volbrengen, nu ben ik wel in de gelegenheid om hem bij te staan en mocht hij ergens werk kunnen krijgen/vinden dan ben ik zeker niet te beroerd om eens mee te gaan met hem al was het alleen maar om hem te steunen, het zal nog wel wat voeten in de aarde vergen maar zolang hij nu positief gestemd is gaan we ervoor.

 

En hierbij komt ook nog dat hij niet de enige is waarvoor ik wat hand en span diensten verricht, ik ken ook nog een jonge vent van amper 34 jaar die maar lastig aan het werk kan komen, ik heb pas geleden met Peter Appel contact gehad en dat zijn toch behoorlijke sociale mensen daar, kom maar langs met deze jongeman mijnheer dan kunnen we er een praatje over maken, wat heeft u in de koffie? ja echt zo ging dat, dus over twee weken ga ik samen met hem die kant op, ben benieuwd hoe dat afloopt, deze jongeman heeft ook een "rugzakje" maar dan van complete andere signature, maar ik zie en heb er wel vertrouwen in want rijden kan hij als de beste!!!

 

Grt. Henry.

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hij wil best wel weer aan het werk maar is bang dat er een contract onder z'n neus wordt geschoven van amper een jaar en als het jaar om is staat hij waarschijnlijk weer op straat, nee daar wordt je niet vrolijk van, geen vastigheid tot je pensionering etc.

Raar hè dat je iemand, ook van 62 niet gelijk een vast contract geeft? En dan ook nog rugzak vol met problemen erbij krijgen. Pak dat jaarcontract en ga aan de bak.

Je bent als werkgever gek als je iemand met zo'n goedgevulde rugzak een vast contract aanbiedt. Krijgt hij een terugval zit je er nog 2 jaar aan vast inclusief de bijbehorende loonverplichtingen.

Maak die beste man alsjeblieft duidelijk dat hij nog 4 x een jaarcontract moet scoren voor hij met pensioen kan. Vast contract zit er, mmijnsinziens niet in.

bewerkt door SJW
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En toch he, ergens begrijp ik die mensen wel, ons systeem zit een beetje krom in elkaar.

 

Die man is misschien met E6 in de ww gekomen, nu moet hij een contract aannemen van misschien wel D2 of zelfs naar de C schaal, wetende dat hij na een jaar of zo misschien geen baan meer krijgt, ja dan vervalt hij in een veel lagere ww.

Als we nu eens de ww bevriezen van die man, hij blijft als zijn contract niet verlengd wordt in E6 terugvallen met zijn ww, dan denk ik dat dergelijke mensen veel vlugger een contract zullen accepteren en weer aan het werk gaan.

Zoiets is er. Als je binnen 26 weken weer werkeloos wordt kan je om herleving vragen.

 

http://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/ik-word-werkloos/detail/kan-ik-een-ww-uitkering-krijgen/eerder-een-ww-uitkering-en-weer-werkloos

 

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Zoiets is er. Als je binnen 26 weken weer werkeloos wordt kan je om herleving vragen.

http://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/ik-word-werkloos/detail/kan-ik-een-ww-uitkering-krijgen/eerder-een-ww-uitkering-en-weer-werkloos

Groet Harrie

Ik wilde het al opzoeken. Maar ik zit op de camping en mijn jongste zoon wou zijn laptop niet afgeven. Het zit vrij complex in elkaar en de regels daarvoor zijn ook net weer veranderd.

Maar het klopt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Oké, maar dat is een half jaar, in mijn ogen niet voldoende.

Mooi zou zijn als het gewoon tot je AOW geld.

Zeker voor werknemers van boven de 50....

We moeten er ook wel voor waken dat we niet te "lui" worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En toch he, ergens begrijp ik die mensen wel, ons systeem zit een beetje krom in elkaar.

Die man is misschien met E6 in de ww gekomen, nu moet hij een contract aannemen van misschien wel D2 of zelfs naar de C schaal, wetende dat hij na een jaar of zo misschien geen baan meer krijgt, ja dan vervalt hij in een veel lagere ww.

Als we nu eens de ww bevriezen van die man, hij blijft als zijn contract niet verlengd wordt in E6 terugvallen met zijn ww, dan denk ik dat dergelijke mensen veel vlugger een contract zullen accepteren en weer aan het werk gaan.

Daar zit wat in Ger. Maar toch denk ik dat buiten de financiën om er nog wat belangrijke zaken spelen. Werken geeft afleiding, je bent onder de mensen en zorgt ervoor dat je mentaal fris.blijft in plaats van thuis in je eigen ellende te blijven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het systeem is goed Maar de banken hebben er hier en daar misbruik van gemaakt

 

Denk maar aan een aflos vrije hypotheek Gaan haast allemaal het schip in En hoeveel huizen staan onder water

 

Hier en daar wordt er een huis openbaar verkocht Deze mensen durven het aan En hebben heel veel moet om de schuldhulp verlening in te gaan

 

Na 36 maanden zijn ze er ook vanaf En kunnen op nieuw beginnen

 

Ger ik heb een andere vraag Jij hebt het goed Zit bij een goede ondernemer

 

Als jij jou huis nu moet verkopen met 70 duizend onder de waarden Ik ben bang dat het jou ook niet zo goed af loopt dan

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden