[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TB Europe failliet verklaard


Recommended Posts

  • Forumlid

Kom nu een met cijfers Huub? Ik wil er juist alles over weten....

Budget

De Europese Unie heeft een budget van meer dan 122 miljard euro, dus we kunnen wel stellen dat dit een behoorlijk bedrag is. Wel moeten we het in perspectief zien, want alleen de Nederlandse overheid geeft al (zelfde jaar) 294 miljard euro zelf uit.

geld europa

In dit artikel wil ik vooral ingaan op hoeveel elk land betaalt en hoeveel er binnenkomt. In Nederland is hier het meeste discussie over. We zouden teveel betalen en te weinig ontvangen. De conclusie laat ik graag aan één ieder over (hebben we het geld zelf hard nodig of moeten we als rijk land ‘armere’ landen steunen zij zo’n beetje de twee uitersten), maar in ieder geval hieronder het overzicht:

Bron EEG krant

Zo lees dit maar is En denk er maar is over na Ik lig er niet wakker van

Huub

bewerkt door hwm.klaassen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De EEG krant, wij van WC eend.... Onze staatsschuld bedroeg in 2001; 227.132 milj. euro deze is heden 467.018 milj. euro. We zijn er dus stevig op vooruit gegaan vooral in voedselbanken en we hebben de grens nog lang niet bereikt. Dat ziet er echt hoopvol uit voor de kinderen van nu en later, maar niet heus. Vooral je kop in het zand blijven steken dan komt het vanzelf goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry heren, laat ons maar weer terug gaan waar het topic over ging TB, want veel verder dan een blokvracht en een wasmachine waren we nog niet gekomen geloof ik. Hoe tover je 150.000 euro geleend geld weg binnen een jaar, laat je nog een hoop schulden achteren kom je daar nog mee weg ook???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De staatsschuld is de afgelopen 15 jaar verdubbeld en over de afdrachten ann en subsidies uit Brussel had ik al eens geschreven. Heb de cijfers nu niet paraat (maak nu 45 minuten...) maar dacht dat we ongeveer de helft van wat we betalen terugkrijgen.

Dus bij een afdracht van 5 miljard Euro per jaar, zijn we 2,5 miljard Euro kwijt. Dat is 2500 miljoen Euro aan belastingcenten die we nooit meer terugzien. Er waren jaren dat ik minder verdiend heb...

Wie nog jubelt over de EU en Brussel moet zich eens laten nakijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet alleen dat Brussel bij heeft moeten springen Anders konden de gemeentes de bijstand niet meer betalen

En zo zijn er meer dingen Maar daar wil jij niks van weten

Onderhoud autobanen Wordt zoveel % door Brussel betaald En ga zo maar door Vluchtelingen haast honderd % door Brussel

Huub

 

 

 

Zelf de verbouwing van de zee sluis in Ymuiden wordt door Brussel betaald

 

Huub

En waar denk jij dat dat geld vandaan komt? Denk je dat er in Brussel behalve Manneke Pis ook een geldpers staat? Dat geld wordt door de lidstaten bijeen gebracht. Dus ook door Nederland, dus ook door mij! Aangezien wij de 2e grootste netto betaler zijn, en zelfs de grootste nettobetaler per hoofd van het aantal inwoners, is het een sigaar uit eigen doos. Feitelijk zelfs minder dan dat. Wist je dat wij 2x zoveel aan de EU afdragen als dat we terug krijgen? Dat had je kunnen weten als je je de moeite had genomen eens goed te lezen wat ik al eerder over dit onderwerp hier op het forum geschreven had. Maar lezen wat anderen schrijven is niet jouw sterkste kant. Je schrijft liever je eigen geneuzel, waarbij je je totaal niet laten hinderen door je gebrek aan kennis van zaken of van feiten.

Hoewel je de vraag niet rechtstreeks aan mij stelde wil ik toch even antwoord geven op jouw vraag waarom ik nog hier in Nederland woon? Ik ben hier g**verdomme geboren en getogen!! Moet ik me mijn land laten uit jagen ??? Nog niet misschien !

 

Zo...dat heb ik van van me afgeschreven. Pfff...wat een opluchting. :(

bewerkt door Limboman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En waar denk jij dat dat geld vandaan komt? Denk je dat er in Brussel behalve Manneke Pis ook een geldpers staat? 

 

Ja dus!  Weet niet oftie in Brussel staat, maar de ECB geldpers staat full time bij te drukken.

 

En daarom krijg je 0% rente op je spaargeld 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als deze man zo sociaal was, dan had hij als weldoener mooi vrijwilligerswerk kunnen doen voor de armlastige bevolking in Roemenië.

En dus niet het personeel tot op het bot toe uitpersen.

Wat mij betreft gaat deze slavendrijver met pek en veren door Udenhout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de vakbroeders uit het voormalige oostblok als je die in haalt zie je dat ze vaak 2 van die navigaties langs elkaar hebben. en nog verkeerd rijden. die bij TB konden er ook wat van. die dachten dat de vluchtstrook 1 grote parkeerplaats was. hoop ze vinden werk in roemenie en gaan mooi roemenie - polen rijden. dat ze hier wegblijven aub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Daar heb ik zeker aan gedacht Rob. Ik heb een kastje op de voorruit voor Duitsland.

Binnenkort komt er nog eentje bij voor Belgie.

2 landen waar ik regelmatig rond mag toeren en waar het vrachtverkeer mag betalen om te rijden.

Of je nu buitenlander bent of niet.

Zowel Belgie als Duitsland regels wel weer "iets" om het "eigen" verkeer te ontlasten via een omweg.

Als ik lees wat de (verwachte) jaarlijkse opbrengsten zijn van tol heffing voor bijvoorbeeld Belgie, waarom dan niet in Nederland????

We zijn al "gekke Henkie" van Europa. Moeten we dan ook nog zo'n beetje het enige land in West Europa worden waar elke Buitenlander "gratis" (oké, tegen betaling van het Eurovignet) rond mag toeren, terwijl wij wel in hun land extra mogen dokken???

Vervoerders van rond Antwerpen (om maar wat te noemen) zullen nog meer proberen om hier hun werkgebied te maken in plaats van in eigen land de hele dag rond te huppelen.

En waarom zou HEMA het eigen vervoer dan ineens af gaan stoten???? Als een HEMA auto die tol moet gaan betalen, zal een externe vervoerder dat toch ook moeten???

Net zo goed als wij, zullen zij dat ook door gaan berekenen in hun kost prijs hoor Rob.

Of dacht jij dat onze Duitse winkels dat niet door berekend krijgen vanuit Nederland?

Ook al doen we het eigen vervoer, binnen het concern zijn we een (soort van) klein bvtje die elke rit weer doorberekenen hoor aan de winkels.

Als tol zo doorslaggevend zou zijn, zouden we nu ook al niet meer op Duitsland rijden, en volgend jaar april niet meer op Belgie dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

En waarom zou HEMA het eigen vervoer dan ineens af gaan stoten???? Als een HEMA auto die tol moet gaan betalen, zal een externe vervoerder dat toch ook moeten???

Net zo goed als wij, zullen zij dat ook door gaan berekenen in hun kost prijs hoor Rob.

....

De geschiedenis heeft bewezen dat "de markt" vond dat tolkosten maar voor rekening van de vervoerder kwamen.

En deze vervoerder, uit het oog van concurrentie deze prijzen niet door durfden te berekenen aan de klanten omdat ze anders het werk kwijt raakten....

Ik denk dat je al te lang in het eigen vervoer rijdt Cor...

 

Beroepsgoederenvervoer? It's a jungle out there!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Jij hebt het nu over transport bedrijven die het niet (durven) door te berekenen.

En dat zijn wij nu juist net niet.

Wedden dat dit in de prijs mee gaat???? Let maar eens op bepaalde artikelen bij ons, in Drankrijk en Duitsland zijn die soms €0,25 cent of meer duurder. Hoe zou dat komen denk jij????

Zijn wij blijkbaar toch slimmer dan die transport bedrijven???

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hoewel een gereden km qua prijs niet veel meer of minder kost voor een eigen vervoerder of beroepsgoederenvervoerder, zit er toch een heel andere gedachte achter. De eigen vervoerder kiest namelijk niet altijd voor de GOEDKOOPSTE manier, Cor. Dat zou jij moeten weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft
ik weet dat er hier lieden rond hangen die de ondergang zouden toejuichen, ikzelf blijf optimistischer......

En wie heeft er zekerheid in de toekomst???

Ik heb er in ieder geval al zo nog 2. Ik moet (veel) belasting betalen, en ik zal ooit dood gaan......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik zal je op de hoogte houden Pierre. Mocht het ooit zo ver komen ben jij de eerste die de vlag uit mag hangen.....

Kunnen we nu weer verder gaan met TB Europe????

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het mooie is

Nu komen Poolse vrachtwagens met chauffeurs er op die geen Nederlands spreken Bij de boeren de aardappels laden

Of andere producten laden Het gaat om de centen En niet het sociale En de boer staat niet te wachten om een grote mond van de Nederlandse chauffeur

Wat hier en daar ook gebeurt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden