[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tot morgenvroeg meerdere wegen in Wallonië geblokkeerd


Domino

Vraag

  • Forumlid

Ik kom dit net tegen op facebook, wellicht handig om te weten. 

 

 Uit protest tegen de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens, gaan vrachtwagenchauffeurs vanaf vanavond verschillende toegangswegen in Wallonië blokkeren. Dat zal gebeuren in Villers-le-Bouillet, Herstal, Gellingen, Courcelles en Villeroux. De actie wordt minstens tot vrijdagochtend voortgezet, zo meldt Fabrice Ausloos, een van de initiatiefnemers.

 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2662652/2016/03/31/Vrachtwagenchauffeurs-blokkeren-tot-morgenvroeg-meerdere-wegen-in-Wallonie.dhtml 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

De link werkt inmiddels niet meer en het is morgen ook 1 april.

Daarnaast gaat vanaf vannacht exact 00.00 uur de tolheffing in.

Dus dan houd dat dus wel in dat ze dus voor 00.00 uur er de boel gratis nog mogen blokkeren, maar als ze wegrijden na 00.00 uur tol plichtig zijn.

 

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kennis van mij kan de Aldi in Vaux anders niet bereiken vanwege de stakingen. Sowieso niet tot morgenochtend 10 uur. Vertelde hij mij net. Maar misschien wil hij uitslapen?

 

En info via trafiroutes:

 

Richting BASTOGNE Betoging op de N85 in Villeroux(n°55)-Bastogne Centr richting BASTOGNE vanaf KM 51,5 tot KM 52,9 over een afstand van 1,4Km. Begin :  31/03/2016 19:26 Einde voorzien op :   Beschrijving :   Informatie :  BARRAGE DE CAMIONS

 

bewerkt door Arjan1980
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wedden dat die gasten wel allemaal een OBU hebben die nu de boel blokkeren ?

 

Bij niet in werkende OBU of niet in het bezit zijn ervan, kost namelijk € 1000,00.

Dan moet er binnen 3 uur een werkende OBU in de wagen aanwezig zijn, anders volgt er weer een sanctie van € 1000,00

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Wat ik dan weer niet begrijp (oké off-topic) waarom chauffeurs nu voor dit klote kastje wel willen staken, en als het om behoud van hun banen en toekomst/salaris gaat er niemand de boel durft plat te gooien????

Met alle respect hoor, maar die tolkastjes zijn een zaak van de werkgever toch?? En dan ga jij als chauffeur de wegen voor blokkeren???

Rare lui hoor die Belgen ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Wat ik dan weer niet begrijp (oké off-topic) waarom chauffeurs nu voor dit klote kastje wel willen staken, en als het om behoud van hun banen en toekomst/salaris gaat er niemand de boel durft plat te gooien????

Met alle respect hoor, maar die tolkastjes zijn een zaak van de werkgever toch?? En dan ga jij als chauffeur de wegen voor blokkeren???

Rare lui hoor die Belgen ......

Dat zat ik mij ook al af te vragen.

De laatste Belg is binnenkort uitgereden, maar als het voor iets anders is, worden ze te laat wakker.

Wat maken ze zich druk?

Van die tolgelden worden straks misschien wel hun sociale voorzieningen geregeld, als ze fijn allemaal vanaf de vangrail kijken, hoe hun oud werkgever met Slowaakse postbus voorbij rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Normaal zijn jullie -Cor en routier- nu juist de eersten om te roepen "daar doen ze tenminste wat!"

En nu dit weer..? Het is ook nooit goed...

(overigens wel rijkelijk laat ja, om nu te gaan staken)

Oh, het is mij wel prima dat ze staken voor de tolgelden van hun werkgever.

Maar dat diezelfde werkgever ze er binnenkort waarschijnlijk uitschopt voor een stel Bulgaren via een Slowaakse schijnconstructie vinden ze minder belangrijk.

En dat vind ik dus hoogst opmerkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Normaal zijn jullie -Cor en routier- nu juist de eersten om te roepen "daar doen ze tenminste wat!"

En nu dit weer..? Het is ook nooit goed...

(overigens wel rijkelijk laat ja, om nu te gaan staken)

maar heb ik gelijk of niet Rob???

Ik bedoel..... Arbeidsvoorwaarden en salaris vind ik veel belangrijker om voor te staken dat een tolkastje hoor......

Maar dan is er ineens niemand thuis......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Wat een sensatie collega zeg....... :LOL:

Vind het maar sensatie. Je zal er maar in staan tussen al die werkgevers. Ik neem tenmiste aan dat het werkgevers zijn. Een werknemer staakt alleen als hij meer geld en/of betere arbeidsvoorwaarden wil, toch....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Ik ben zonder problemen in Mons aangekomen.

Het viel mij wel op dat het relatief rustig was met het vrachtverkeer op de weg.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik krijg net een foto van een pud collega van de grens bij Bruly met hrandende autobanden en vrachtwagens midden op straat.

Mijn maatje staat er intussen al bijna 4 uur. Word je niet vrolijk van.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1698491187100433&id=1442044079411813

En dit zijn nog mindere berichten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Heel gewoon niet heen rijden

En als we twee maanden verder zijn hoor je niks meer

Het zelfde als in Duitsland

Huub

kijk, die oudjes wisten het wel vroeger...... :LOL:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Ik ben nu van mijn route afgegaan en ga het achter Hirson proberen.

Een oud collega zou vannacht om 03.00 gaan rijden en die staat nu nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Ik ben zonder problemen in Mons aangekomen.

Het viel mij wel op dat het relatief rustig was met het vrachtverkeer op de weg.

Kunnen we wel wat afspreken voor een bak koffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden