[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tot morgenvroeg meerdere wegen in Wallonië geblokkeerd


Domino

Vraag

  • Forumlid

Ik kom dit net tegen op facebook, wellicht handig om te weten. 

 

 Uit protest tegen de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens, gaan vrachtwagenchauffeurs vanaf vanavond verschillende toegangswegen in Wallonië blokkeren. Dat zal gebeuren in Villers-le-Bouillet, Herstal, Gellingen, Courcelles en Villeroux. De actie wordt minstens tot vrijdagochtend voortgezet, zo meldt Fabrice Ausloos, een van de initiatiefnemers.

 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2662652/2016/03/31/Vrachtwagenchauffeurs-blokkeren-tot-morgenvroeg-meerdere-wegen-in-Wallonie.dhtml 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast shompie

Tegen is iedereen. Niemand vind betalen leuk........

Maar een chauffeur heeft daar niets mee te maken. Die hoeft die tolheffing niet te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Heb nog een mooie vraag

Hoeveel chauffeurs hebben aan de grens gestaan die hun wacht uren niet betaald krijgen En hoeveel hier door zijn het weekend niet thuis

Een eerlijk antwoordt zal er nooit op komen

Huub

 

Het meerendeel wat er stond was niet voorzien van een trekker die uit NL kwam.

Dus tussen jouw en mij, Huub, al staan ze er tot maandag, dat boeit me niet echt.

Dat sommige Nederlandse chauffeurs uit zekerheid toch een kastje gingen halen op 1 april en daardoor in de problemen kwamen, betaald of onbetaald, echt,dan giechel ik als een meisje van 15 die voor het eerst de daad doet.

Kijk Huub, jij ziet alles vanaf je schermpje, ik ben de hele week als voorbeeld langs de info borden gereden dat men hier al een OBU kon aanschaffen.

Totaal geen mens te zien, geen files, niks.

1 april en elke malloot had zoiets, toch maar even een kastje halen.

Mwah....bij Ger was het ook geregeld, bij ons ook, scanie 440 ook alles op orde...

Trouwens bij heel veel bedrijven was het in orde...

Mag ik dan een beetje giechelen.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Veel chauffeurs doen net of ze het zelf moeten betalen

En in veel dingen is de verantwoording ver te zoeken

Huub

 

Als je iets verder nadenkt Huub....dan betalen OOK de chauffeurs deze tol uiteindelijk.

Bedenk wel dat de extra kosten doorberekend gaan worden in de producten.

Dus de consument gaat uiteindelijk die tolheffing betalen !

En ja....dus ook de chauffeur  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Trouwens bij heel veel bedrijven was het in orde...

Mag ik dan een beetje giechelen.... ;)

Bij ons bedrijf ook, al zijn er ook OBU's die het niet willen doen... dát is iets wat de 'tolgaarder' wel degelijk te verwijten valt vind ik! En dan meteen beboeten met 1000 Euro op straffe van de volgende 1000 na drie uur. Te gek voor woorden, echt!!

 

Aan de ene kant heb ik ook zitten grijnzen donderdagmiddag toen er ook al een kilometer of twee file net over de grens bij Eersel stond, vnl. Ossie's; aan de andere kant hebben deze file's gisteren wel degelijk voor overlast gezorgd voor bedrijven die hun spullen wél ruim op tijd voor elkaar hebben... Wie vergoedt deze kosten dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Trouwens bij heel veel bedrijven was het in orde...

 

 

bij ons waren ze dinsdag ook binnengekomen,allen zaten er enkele auto's al in frankrijk waaronder een collega en ikzelf,die vrijdag pas via den bels terugkonden,

 

bij 2 van deze (mijn collega en ikzelf) heeft het wat geduurd voordat ze n oplossing hadden bedacht,ja "n nieuw kastje aan de grens kopen bij een  lege terminal

in hesdien sud,daar stonden  zeker honderd wagens in de rij.en  2x kasje met hetzelde kenteken gaat ook niet dus.

 

ze hebben toen maar besloten om er een te brengen naar mij in hensies en een naar aubange, naar mijn collega,we waren dus niet zo vroeg thuis op vrijdagavond .

 

maar de belze minister van verkeer zei vrijdag wel op de radio dat het door viapass slecht geregeld was ivm aantal en kapotte kastjes en kastjes die wel op tijd besteld waren maar niet geleverd zijn, maar dat dit geen reden was voor uitstel,ik had van die man ook geen andere uitspraak verwacht,maar ze hadden het eerst beter op orde moeten hebben ipv het rommeltje nu aan de grenzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

En dan gaan ze weer mensen duperen die niets met die tolkasten te maken hebben.

Ook als deze actie gericht zou zijn tegen de sociale dumping moeten die mensen ballen tonen en Brussel platleggen.

Nu pak je de verkeerde mensen aan. Of is dit weer een gevalletje, de goeden moeten onder de slachte leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Grogne des camionneurs: des barrages filtrants aux frontières lundi soir, l'échangeur de Daussoulx peut-être bloqué

attachicon.gifsudinfo.jpg

 

En effet, Fabrice Ausloos, l’un des initiateurs du mouvement, a annoncé que des barrages filtrants allaient être mis en place à toutes les frontières belges ce lundi soir, dès 22 heures. Pire, les camionneurs pourraient bloquer l’échangeur entre la E42 et la E411 à hauteur de Daussoulx, même si aucune décision finale n’a été prise à ce sujet.

 

bron'http://www.sudinfo.be/1527946/article/2016-04-02/grogne-des-camionneurs-des-barrages-filtrants-aux-frontieres-lundi-soir-l-echang

 

Voor diegenen die morgen die kant op gaan; u bent gewaarschuwd!!..

 

Ehmmmm staat daar hetzelfde als in dat andere berichtje?? Mijn Franse talendeuk heeft weer kuren....... sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zo ongeveer wel Laura.

Maar als ze  het knooppunt Dassoulx gaan blokkeren dan ga je nog wat meemaken. Al het verkeer van Brussel richting Luxemburg v.v. en van Luik richting Lille v.v. kan dan haast geen kant uit. Dat zorgt voor een verkeersdrama wat zijn weerga niet kent, en ik geloof ook niet dat de Police dit zomaar door laat gaan.

Ik ben zeer benieuwd....

Ah oke dank je wel, gelukkig kom ik er niet in de buurt, maar voor de mensen die er wel langs moeten is het lastig zat zo! Hopelijk valt het mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Waarschuwing voor volledige grensblokkade door Belgische vrachtwagenchauffeurs"

 

LIJNDEN - De VID waarschuwt Nederlandse chauffeurs die vanaf vanavond naar België willen reizen voor nieuwe blokkades. Boze Belgische vrachtwagenchauffeurs dreigen alle grenzen dicht te gooien voor vrachtwagens. Ze willen al het vrachtverkeer per vanavond tegenhouden.

       

lees verder:http://www.transport-online.nl/site/70279/waarschuwing-voor-volledige-grensblokkade-door-belgische-vrachtwagenchauffeurs/

 

Lekker dan. Moet morgen naar Charleroi, Gosselies, Halle en Schoten........... (we gaan het wel meemaken......) :zegtniets:

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

(..)

Lekker dan. Moet morgen naar Charleroi, Gosselies, Halle en Schoten........... (we gaan het wel meemaken......) :zegtniets:

Nou, succes dan..

Ik heb vanmiddag allemaal actie 'zooi' voor Antwerpen, Halle en Deurne verzameld.. moest vanmiddag de vrachtwagen in.. Zal nu ook wel ergens stil staan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Lekker dan. Moet morgen naar Charleroi, Gosselies, Halle en Schoten........... (we gaan het wel meemaken......) :zegtniets:

 

Laat ze het dan bij Hazeldonk dicht gooien dan ben ik tenminste snel weer thuis. Ik heb morgen een distributierondje tussen Namen en Charleroi........... :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Laat ze het dan bij Hazeldonk dicht gooien dan ben ik tenminste snel weer thuis. Ik heb morgen een distributierondje tussen Namen en Charleroi........... :zegtniets:

Ik zal naar je uitkijken Arjan. Ik ben solo, dus dat maakt het "iets" makkelijker om binnendoor te schieten ergens :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden