[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wederom drama op de A61


Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid

In zijn algemeen alle middelen die de veiligheid bevorderen. josimo. Of schade aanzienlijk kunnen beperken. Niemand stapt in zijn vrachtwagen en denkt, goh laat ik vandaag eens een stevig ongeluk veroorzaken. Dus hebben we het toch over menselijke fouten. Welke dat ook kunnen zijn. Dan is het prettig dat de faktor mens gesteund kan worden met hulpmiddelen die drama's als in dit topic kunnen voorkomen.

 

Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is.

Daarom komen er ook zelf rijden vrachtwagens Dat is ook een hulp middel

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als die nep agent die op de rechtse stoel zit je kenteken in tikt op zijn PC dan kan hij zien of je een ticket gekocht heeft

van en waar naar toe

Die portalen zijn er voor de maut-kast bij je voorruit , ze staan ook altijd voor een grote parkeerplaats

of ze je kenteken daarop uit kunnen lezen of je geregistreerd staat dat weet ik niet .

Maar het zou best mogelijk zijn in deze digitale wereld

Ze kunnen zien of het werkt  Zijn nog altijd tussen waar het niet werkt Of kapot is

 

Ze komen achter jou aan En het is kassa voor hun Dan even tacho controle even vergelijken Dat mag wel  En als de tacho niet klopt Moet je sterk in jou schoenen staan om er onder uit te komen  

Ze slopen alles als het moet Tot de begrenzer toe

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub weet je wat ik nou mooi vind !!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dat de BAG in keulen jouw alles laat zien en uitlegt ?  :ja:  :ja:                               :kiss:

 

 

Het mooie is Ik heb de kans gehad om een curces te volgen bij de BAG in Keulen

 

In mijn tijd kon je er voor opgeven Dat ging via het FNV

 

We hebben vroeger weleens een open dag gehad in Venlo op een parkeer plaats Was de BAG er ook altijd bij Voor uit leg wat kon en wat niet kon

 

Daar zorgde het FNV voor Het was voor veel chauffeurs heel leer saam De verkeerds politie was er ook bij  

 

Het is jammer dat ze het niet meer doen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de discussie wordt het steeds weer zo gedraaid dat er een camera ge-installeerd zou worden door TVM, maar feitelijk gaat het over een eye-tracker dus he.

 

En die proef is al volop aan de gang trouwens. Zal allemaal best wel legaal zijn dus...

 

Bij Bronkhorst transport zijn ze in elk geval niet ontevreden met de eye-trackers die in vijftien van hun auto's zijn ingebouwd.

 

http://bigtruck.nl/blog/item/bronkhorst-transport-tevreden-over-eyetracker

 

Heb de video even bekeken.

Openhartige chauffeur daar aan het woord.. die vertelt even wat hij allemaal aan het doen was tijdens het rijden (o.a. met telefoon bezig zijn)..

Ik zie hem ook zitten.. voor een gordijn wat volgens mij toch ook aardig wat zicht wegneemt.. én de slingers boven het raam hangen ook... :zegtniets:

 

De leverancier zegt in de film dat de ey-tracker geen beelden opslaat...

Tja.. ehm.. hoe kan het bedrijf (en de chauffeur) dan toch weten wat er achter dat stuur allemaal uitgespookt wordt??

Juist.. door opgeslagen beelden volgens mij..

Immers, er dient coaching aan de chauffeur gegeven te worden omtrent rijgedrag etc... daar heb je dan toch beeld bij nodig. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ook....zou me er gewoon niet lekker bij voelen ongeacht of je wat te verbergen hebt

 

Is het dan de gedachte dat 'men' op kantoor realtime met jou meekijken op een beeldscherm?

 

Volgens mij zal dat inderdaad niet mogen..   beelden dienen opgeslagen te worden en alleen bekeken mogen worden als daar aanleiding voor is.

 

Zo werkt het in de bussen ook, volgens mij.. op het meekijken in de bus na dan.. al  heb je dat voornamelijk op streeklijnen waar er enige tijd tussen  diverse haltes in zit..

Op drukke stadslijnen heeft het systeem het al druk zat met het tonen van de volgende   halte of een overstap op trein/bus/tram..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb de video even bekeken.

Openhartige chauffeur daar aan het woord.. die vertelt even wat hij allemaal aan het doen was tijdens het rijden (o.a. met telefoon bezig zijn)..

Ik zie hem ook zitten.. voor een gordijn wat volgens mij toch ook aardig wat zicht wegneemt.. én de slingers boven het raam hangen ook... :zegtniets:

 

De leverancier zegt in de film dat de ey-tracker geen beelden opslaat...

Tja.. ehm.. hoe kan het bedrijf (en de chauffeur) dan toch weten wat er achter dat stuur allemaal uitgespookt wordt??

Juist.. door opgeslagen beelden volgens mij..

Immers, er dient coaching aan de chauffeur gegeven te worden omtrent rijgedrag etc... daar heb je dan toch beeld bij nodig. :rolleyes:

 

 

lees het stukje nu nog eens!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehm ja Durashift,

 

De TVM camera neemt geen beelden op zoals hwm.klaassen bedoelt. Nog eens lezen ja.

 

hwm.klaassen zijn natte droom is zo'n camera diie jij bedoelt. en dat natuurlijk zonder enige vorm van privacy.

En inderdaad. Dat mag niet. Daarvoor is ieder mens en ook een chauffeur van gevrijwaard. (Dus ook gevrijwaard van hwm.klaassen zijn anarchistische stuiptrekkingen) Gelukkig maar. Ik had ook aangegeven welke wet hierop van toepassing is.

 

En die wet is niet eenvoudig te veranderen. Het staat in de grondwet namelijk.  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(..)

 

De leverancier zegt in de film dat de ey-tracker geen beelden opslaat...

Tja.. ehm.. hoe kan het bedrijf (en de chauffeur) dan toch weten wat er achter dat stuur allemaal uitgespookt wordt??

Juist.. door opgeslagen beelden volgens mij..

Immers, er dient coaching aan de chauffeur gegeven te worden omtrent rijgedrag etc... daar heb je dan toch beeld bij nodig. :rolleyes:

Okay okay.. heb nog een keer de video bekeken plus de tekst gelezen..

Ik hoor de chauffeur zeggen 'dat hij zich meer bewust is van wat hij allemaal doet tijdens het rijden'.. Okay, dat zou inderdaad ook kunnen komen doordat de ey-tracker telkens piept..

Coaching op rijgedrag zou ook alleen op basis van data kunnen...

Het zal wel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het dan de gedachte dat 'men' op kantoor realtime met jou meekijken op een beeldscherm?

 

Volgens mij zal dat inderdaad niet mogen..   beelden dienen opgeslagen te worden en alleen bekeken mogen worden als daar aanleiding voor is.

 

Zo werkt het in de bussen ook, volgens mij.. op het meekijken in de bus na dan.. al  heb je dat voornamelijk op streeklijnen waar er enige tijd tussen  diverse haltes in zit..

Op drukke stadslijnen heeft het systeem het al druk zat met het tonen van de volgende   halte of een overstap op trein/bus/tram..

 

als er echt niets opgeslagen word dan zou ik er geen problemen mee hebben, maar het blijft een hulpmiddel in mijn ogen, ben bang dat je na een poosje niet meer reageert op het piepje van dat ding en denkt van ach het zal wel.

Als je al zoiets invoeren wilt doe het dan verplicht op alle nieuwe vrachtwagens ipv die paar klanten van TVM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw,

 

Mee eens, maar met nazi vergeleken worden of iemand voorstander maken van moordwapens is van een hele andere orde. Bovendien maakt de "forummer" een cruciale fout.

 

Ik heb niet bedacht dat camera's verboden zijn. Dat is de wetgever. "kill the messenger" ? 

 

Dit zijn de zaken waar dit heerschap zich in begeeft, en daar heb ik de juiste bewoording voor gevonden. Lekker fris he leeuw?

 

Dom lullen en zwetsen is 1 ding. Ik heb wel schoon genoeg van zijn narcisitische eigenschappen. Die horen niet op een forum.

 

Meld het aan de admin's, zou ik zeggen. Maar blijkbaar vinden zij dat Huub binnen de normen blijft. Ik negeer hem maar zoveel mogelijk: Wachten op een onderbouwing is zinloos, evenal het teruggooien met modder...

 

als die nep agent die op de rechtse stoel zit je kenteken in tikt op zijn PC dan kan hij zien of je een ticket gekocht heeft

van en waar naar toe

Die portalen zijn er voor de maut-kast bij je voorruit , ze staan ook altijd voor een grote parkeerplaats

of ze je kenteken daarop uit kunnen lezen of je geregistreerd staat dat weet ik niet .

Maar het zou best mogelijk zijn in deze digitale wereld

 

De BAG kan via het kastje voor je raam je OBU inzien en dus ook of je op dat moment netjes betaald (via de OBU). De tweede mogelijkheid is dat men in het TollCollect systeem kan kijken of jou kenteken is aangemeld (dus of je een ticket hebt gekocht).

Deze mogelijkheden bestaan ook bij de portalen, meestal staat er een schakelkast naast en bij de parkeerplaats afrit nog een kastje, waarop de controleur zijn laptop aansluit en meteen ziet of diegenen die het portaal passeren, betalen danwel al betaald hebben. Is er iets fout, wordt je van de baan gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robniat,

 

Ik begreep hem in zijn geheel niet onjuist. Immers hij perste er nog uit dat in zijn ogen een chauffeur geen recht op privacy heeft. En juist dat bedoelde ik met anarchistische trekjes.

 

Ik wil best tussen de regels door lezen, dat is helemaal geen bezwaar. Maar de combinatie van iemand uitmaken voor nazi en moordenaar en stellen dat een chauffeur geen recht heeft op privacy? Is echt heel erg eng. Ik zou zeggen gevaarlijk eng. Maar goed, Huub zaait winden, tja wie winden zaait? Hij heeft gisteren een koekje van eigen deeg gehad. Ontoerekeningsvatbaar misschien? Zelfs dat is niet uit te sluiten. Als dat het geval is? Is het inderdaad een zielige bedoening.

 

Weer terug on topic is het goed vast te stellen dat hulpmiddelen al wettelijk verplicht zijn gesteld. 2015.

 

Dat kan een bijdrage zijn in ongevallen zoals in dit topic. Hoe minder hoe beter !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedere chauffeur heeft recht op privacy laat ik dat voor op stellen

 

 

Nu de camera Wat is er op tegen als onder het rijden een camera op jouw gericht staat Kan alleen de veiligheid maar verhogen Als je in slaapt valt of wat dan ook dat er dan bellen gaan rinkelen

Nu iets anders

 

Ga jij naar een bank toe of je gaat naar een kantoor Dan staat er constant een camera op jouw Loop jij in een stad in het centrum Wordt je ook met een camera gevolgd

 

En zeker bij veel bedrijven

 

Rij jij ergens in een samen weg. Dan kan het zijn Dat een F.16 een hele mooie foto van jou maakt

 

De stads bus of de trein Die hangen vol met camera's Toch niet voor niks  stadions ga zo maar door  

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In regel 1 geef je aan dat privacy een recht is.

 

In het 2e deel  geef je aan, er niks op tegen is een camera op een chauffer te zetten. Nog 1 keer Huub. Dat is tegen de wet om een hele goede reden. en jouw gedachtengoed van zeer bedenkelijk niveau. Dat stuit op weerstand in de maatschappij. 

 

Gelukkig, en ook dat had ik al eerder aangegeven, privacy is gelukkig opgenomen in de grondwet. Ook jouw camera. en feitelijk een non discussie. Jouw mening doet er dit geval niet toe, en om ontopic te blijven, een camera had in dit ongeval in topic ook geen voordeel opgeleverd. Minder slachtoffers komen er ook niet door.

 

Een F16 vliegt niet rond met het enkele doel mij op een foto te zetten, zo ook de rest van je voorbeeld camera's. Wederom een non argumenten in de discussie Huub.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robniat,

Er is heel helder geen misverstand. Huub heeft het meer als duidelijk over camera's die beelden van de chauffeur opnemen.

Ik begrijp de motivatie hiervan wel. Tot zo verver geen misverstand. Echter, die zijn tegen de wet. En gelukkig maar. 

 

De camera van TVM is een andere dan dat, overigens ook het doel. Deze camera volgt de ogen. En heeft ook niet ten doel de chauffeur vast te leggen. Huub draaft door en beweert zelfs dat in bussen "chauffeur opnemen" ook gaande is. Dat is ook niet zo, Murphy gaf hiervan verslag. Vervolgens ligt de nadruk wat Huub betreft er ook nog op dat we ons om zijn privacy schendende maatregelen geen zorgen hoeven maken want zo stelt hij, banken en zelfs F16 volgen ons al voor een foto of beelden. Dat zijn waanbeelden. 

 

Het doel heiligt de middelen niet. Nog veel belangrijker, Huub begrijpt, of wil niet begrijpen dat een dergelijke camera geen ongeluk voorkomt.

 

Alleen al daarom is een camera die de chauffeur vast legt weinig zinvol. Collision detection is dat wel. Gelukkig verplicht ondertussen bij nieuwe vrachtwagens.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Alleen al daarom is een camera die de chauffeur vast legt weinig zinvol. Collision detection is dat wel. Gelukkig verplicht ondertussen bij nieuwe vrachtwagens.

 

En heeft dus het cameraplan van TVM, geen enkele toegevoegde waarde!

 

TVM heeft gewoon als doel, minder tot geen premie bij schade uitkeren, dus zoekende met deze camera, naar een zondebok! That`s all.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Reindert,

 

Dan lees je het niet helemaal juist. Die TVM camera registreert feitelijk vermoeidheid. Een goed hulpmiddel. Ik zou zeggen, mooie innovatie. Een verzekering heeft altijd het doel zo weinig mogelijk uit te keren. Daar zal de camera weinig aan veranderen. Ik ben geen wetenschapper en zou je dan ook geen cijfers kunnen geven hoe effectief een dergelijke camera is t.o.v. het collission detectie systeem. Een dergelijk camera systeem maakt de chauffeur zich wel bewust van zijn functioneren. Ik zie het als een goed hulpmiddel.

 

Dat heeft weinig met het zoeken naar een zondebok te maken lijkt me.

 

Als je die opmerking maakt bij een camera die Huub zo fijn vindt? Dan heb je helemaal gelijk wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Reindert

 

Ik denk dat je wel enigzins gelijk hebt  , dat TVM en ook de andere verzekeringsmaatschappijen niet of nauwelijks willen uitkeren

Daarom willen ze met een wat jullie noemen "camera" voorkomen van de schade´s die er gemaakt worden .

als je zit te sufkutten achter het stuur en je door een geluid signaal weer bij de les proberen te krijgen

Dat is denk de doelstelling en niet of dat je uit je neus zit te dineren met mes en vork

Er wordt mijn in ziens veels te veel achter gezocht achter dit fenomeen  ( prive cq vrijheid ) als je geld gaat pinnen bij de bank sta je ook vaak met je face op de camera

Dan is dat ook inbreuk En zie je bij zo´n pinautomaat nou ergens een "camera"hangen ? ik niet , maar ik ben ook een broertje van Stevie Wonder dat weer wel  :ja:

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan van levens reddende functionaliteit tot het verdien model van een verzekeraar. Ik zie het verband in die zin niet dat het allereerst gaat over zorg willen dragen voor de veiligheid, en wel die van je mede weggebruikerer, en niet in de laatste plaats jezelf. Dat heeft tot zover nog niets met een verzekeraar te maken.

 

Net als iedereen ziet een verzekeraar liever ook geen schade. welliswaar uit een bijkomende motivering. Neemt niet weg dat er innovatief meegedacht word. En niet bezwaarlijk zoals blijkt. Net zo min als murphy bijvoorbeeld aangeeft waar het camera gebruik een andere doelstelling heeft.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedere chauffeur heeft recht op privacy laat ik dat voor op stellen

 

 

Nu de camera Wat is er op tegen als onder het rijden een camera op jouw gericht staat Kan alleen de veiligheid maar verhogen Als je in slaapt valt of wat dan ook dat er dan bellen gaan rinkelen

 

 

 

Huub

Huub, maar als nou diegene die de beelden zit te bekijken of je niet in slaap valt, zelf in slaap valt, dan heb je voor hem ook weer iemand nodig die kijkt of die niet in slaap valt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We gaan van levens reddende functionaliteit tot het verdien model van een verzekeraar. Ik zie het verband in die zin niet dat het allereerst gaat over zorg willen dragen voor de veiligheid, en wel die van je mede weggebruikerer, en niet in de laatste plaats jezelf. Dat heeft tot zover nog niets met een verzekeraar te maken.

 

Net als iedereen ziet een verzekeraar liever ook geen schade. welliswaar uit een bijkomende motivering. Neemt niet weg dat er innovatief meegedacht word. En niet bezwaarlijk zoals blijkt. Net zo min als murphy bijvoorbeeld aangeeft waar het camera gebruik een andere doelstelling heeft.

Nog een voorbeeld

 

Waarom zijn kantoren met camera's beveiligt Die nemen alles op De weet geeft het aan over het algemeen Wat zegt de Europese wet hier over Die heeft meer in breng als de Nederlandse wet

 

Het is niet alleen TVM Er zijn meer verzekeringen En er zijn er al Die willen ook een uit draai van de tacho  

 

Kun je zeggen Dit mag allemaal niet Er staat ook in de wet Dat je de wet altijd mag over treden Maar het risico is voor je zelf . 

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden