[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De vid vind ons prutsers


Gast shompie

Recommended Posts

Als er echt iemand beslist of "wij" de weg op mogen of moeten.........

Dan is dat de opdrachtgever en/of de werkgever!!!!!!!

En die hoor je nu dus even niet.

En ik weet wel waarom!!!!!!!!

Als zij nou eens hun verantwoording nemen??

Net als bij brandstof vervoer.

En laat je ons rijden en er gaat iets mis dan moet geen van de partijen klagen of met een vingertje wijzen!

Niemand dus.....

Niemand heeft met dit weer de wijsheid in pacht.

Immers op de ene weg is het glad en even verderop kan de weg weer goed begaanbaar zijn en niemand gaat van huis om brokken te maken

 

 

Ik had deze discussie vanmorgen met 2 chauffeurs tijdens het ontbijt. Niets geen praatje of poeha, ze hadden gevaarlijke stoffn geladen en gingen gewoon niet rijden. Voor hun zijn er wel regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi voorbeeld, als deze zijn auto in de berm parkeert kon hij er ook niets aan doen?

 

Of reed hij dan roekeloos, of doet een Hollander dit niet?

Wat mij stoord is dat die bokkelul gewoon een rood kruis negeert, je zal er maar als hulpverlener of diegene met pch staan op de derde rijstrook, dat die die bokkelul zich naar de bliksem wil rijden moet die zelf weten, maar neem anderen niet mee .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is dan wel een prutser

 

Vanmiddag A28 thv lichtmis richting Zwolle

 

 

De chauffeur is in overtreding. Okay.

 

Maar, de filmert is dat ook. Rijdt toch ook harder dan 50 km/h. en heeft (daarom?) zijn GPS coördinaten en snelheid gebrlured?

 

 

Aan de andere kant... indien die beste man of vrouw de hele week in de Skandinavische  'winterrommel' heeft gereden.. kan ik mij voorstellen dat dat stukje weg bij Zwolle wel wat sneller dan 50 km/h genomen kan worden.  en dat je het andere 'gepeupel' er op een gegeven moment voorbij gaat.

 

Gezien tijdstip en wegconditie.. lijkt mij van enige kans op gladheid geen sprake..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan is dat de opdrachtgever en/of de werkgever!!!!!!!

En die hoor je nu dus even niet.

En ik weet wel waarom!!!!!!!!

Als zij nou eens hun verantwoording nemen??

Zo'n werkgever heb ik.

Hij redeneert heel simpel. Nu weet ik wat het kost, bij ongelukken valt het nooit mee......

Die laat gewoon de hele zwik bij huis staan. Vorig jaar, de eerste week na de kerstvacantie schaatsten we hier in noord Nederland ook gewoon op de weg.

Er waren klanten die wilde met alle geweld hun producten hebben. Geen probleem, kom ze maar halen. Dan is het opeens niet zo dringend meer....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat mij stoord is dat die bokkelul gewoon een rood kruis negeert, je zal er maar als hulpverlener of diegene met pch staan op de derde rijstrook, dat die die bokkelul zich naar de bliksem wil rijden moet die zelf weten, maar neem anderen niet mee .

 

Hij of zij zal toch wel vooruit kijken en een keer in de spiegels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De chauffeur is in overtreding. Okay.

 

Maar, de filmert is dat ook. Rijdt toch ook harder dan 50 km/h. en heeft (daarom?) zijn GPS coördinaten en snelheid gebrlured?

 

 

Aan de andere kant... indien die beste man of vrouw de hele week in de Skandinavische  'winterrommel' heeft gereden.. kan ik mij voorstellen dat dat stukje weg bij Zwolle wel wat sneller dan 50 km/h genomen kan worden.  en dat je het andere 'gepeupel' er op een gegeven moment voorbij gaat.

 

Gezien tijdstip en wegconditie.. lijkt mij van enige kans op gladheid geen sprake..

 

Linkerbaan is gewoon afgekruisd.....ook omdat de 2 rechterbanen dan beter benut worden en het zout beter zijn werk doet......het kan zelfs zo zijn dat er in tegen gestelde richting een auto tegen de middenvangrail staat en uit veiligheid die baan was afgekruisd.

Dit is gewoon asociaal rijgedrag.....en word in scandinavie ook niet geaccepteerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal een bewuste keuze zijn..

 

Ja, het is geen goede daad.. maar ja, dat was de weg op gaan vandaag ook niet, volgens sommigen... :angel:

 

Het zou me niet verwonderen dat deze op kilometer geld staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2 weken terug een filmpje van mijn dachcam naar de werkgever van een Nederlandse chauffeur (neem ik maar aan) die nog veel asocialer bezig was dan deze "buitenlander" gestuurd waar ik toevallig deze week een antwoord op kreeg

 

Ook heb ik een keer een foto of filmpje (weet ik niet zeker meer) van een Nederlandse container rijder op facebook gezet die grof de fout in ging. Laat ik voorop stellen dat ik dit nooit had moeten doen. Toen werd mij eigenlijk even duidelijk hoe ziek de sociale media kan zijn. De betrefende chauffeur bood wel zijn excuus aan savonds en erkende zijn asociale rijgedrag.

 

Ook een Hollander doet dit. Ook onder ons zijn er die schijt hebben aan regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een rood kruis negeren mag en kan geen bewuste keus zijn, het rode kruis is immers niet voor niets, immers wegwerkzaamheden [met deze weersomstandigheden niet aannemelijk, maar toch,] 

Of,en veel aannemelijker met deze weersomstandigheden. Een ongeval op de derde rijstrook en daarom is die afgekruist.

 

Elke bokkelul die dit negeert moet gewoon levenslang zijn rijbewijs kwijt zijn, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een rood kruis negeren mag en kan geen bewuste keus zijn, het rode kruis is immers niet voor niets,

(..)

Elke bokkelul die dit negeert moet gewoon levenslang zijn rijbewijs kwijt zijn,

Even voor mijn begrip: onbewust onder een rood kruis doorrijden is dan wel 'toegestaan' volgens jou?

Het lijkt mij toch niet dat op de meest linkerbaan rijdend, met 40 ton GVW, onder een rood kruis door géén bewuste keuze van de chauffeur is geweest...

Anyway, feiteijk is dit gewoon de spitsstrook op de A28 en is de gesloten verklaring eerder een 'standaard' situatie dan omwille van een pechgeval, denk ik dan.

~~~~~~

~Blijft soms toch raar.. vorige week met die dikke mist 's nachts (week na kerst) was de spitsstrook vanaf Utrecht naar Arnhem op de A12 na Driebergen gewoon open, midden in de nacht.. :confused: :confused:

 

Raar, want meestal zijn die spitsstroken bij mist dicht.. (geen zicht op weggedeelte door de mist) en zijn er daardoor files in de spits..

 

Enigste reden dat ik kan bedenken is, door de 'automatische (draaiende) snelheidsborden, dat men de strook open deed om het verkeer 100 km/h te kunnen laten rijden ipv de 130 op dat tijdstip..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bootje halen, overschrijding rijtijd, of gruwelijk zin om zijn vrouwtje een cadeautje uit eigen zakte gaan geven, verzin het zelf maar.

 

Bootje tau bedoel je :D ...maar hij ging richting zwolle ipv meppel dus dat werd lastig :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even voor mijn begrip: onbewust onder een rood kruis doorrijden is dan wel 'toegestaan' volgens jou?

Het lijkt mij toch niet dat op de meest linkerbaan rijdend, met 40 ton GVW, onder een rood kruis door géén bewuste keuze van de chauffeur is geweest...

 

Denk dat je mijn standpunt in deze wel begrijpt.

 

En onbewust bestaat niet, want dan hoor je helemaal niet achter een stuur plaats te nemen, zelfs nog niet de teugels van paard en wagen in je handen te nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2 weken terug een filmpje van mijn dachcam naar de werkgever van een Nederlandse chauffeur (neem ik maar aan) die nog veel asocialer bezig was dan deze "buitenlander" gestuurd waar ik toevallig deze week een antwoord op kreeg

 

Ook heb ik een keer een foto of filmpje (weet ik niet zeker meer) van een Nederlandse container rijder op facebook gezet die grof de fout in ging. Laat ik voorop stellen dat ik dit nooit had moeten doen. Toen werd mij eigenlijk even duidelijk hoe ziek de sociale media kan zijn. De betrefende chauffeur bood wel zijn excuus aan savonds en erkende zijn asociale rijgedrag.

 

Over dat foto of filmpje op iemands facebook zetten zeg je achteraf, dat je dat niet had moeten doen. Mee eens. Netjes trouwens dat die chauffeur zijn fout erkende en zijn excuses aanbood.

 

Maar dat wetende ga je wel een filmpje van je dashcam naar een werkgever van een chauffeur sturen? Misschien sta ik alleen met mijn mening, maar zulk aanbrengen komt op mij niet bepaald sympathiek over...

Als diegene écht iets gevaarlijks deed, had je beter meteen de politie kunnen bellen. Lik op stuk straffen werkt namelijk het best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Anyway, feiteijk is dit gewoon de spitsstrook op de A28 en is de gesloten verklaring eerder een 'standaard' situatie dan omwille van een pechgeval, denk ik dan.

Niet te veel denken, en opletten als je er weer eens langs komt.

Het is daar gewoon permanent 2x 3 banen. Nog maar een jaar of 8....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over dat foto of filmpje op iemands facebook zetten zeg je achteraf, dat je dat niet had moeten doen. Mee eens. Netjes trouwens dat die chauffeur zijn fout erkende en zijn excuses aanbood.

 

Maar dat wetende ga je wel een filmpje van je dashcam naar een werkgever van een chauffeur sturen? Misschien sta ik alleen met mijn mening, maar zulk aanbrengen komt op mij niet bepaald sympathiek over...

Als diegene écht iets gevaarlijks deed, had je beter meteen de politie kunnen bellen. Lik op stuk straffen werkt namelijk het best.

 

 

Heb ik ook wel eens gedaan toen ik werd gesneden door een personenauto toen ik vanaf de de A27 de A59 op wou draaien met 40 meter legte en 4.25 breed. Ook dat had ik gefilmd met de daschcam. Het had bij de heren geen prioriteit want dan konden ze wel bezig blijven. Deze man ging tot 2 keer aan toe vlak voor me in de remmen.

 

En dat ik niet sympathiek overkom...dat intereseerd mij niets.

 

Zoals ik net zei, ook onder de Nederlanders rijden aso's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Intussen heeft de NOS een verhaal erbij én een chauffeur kunnen spreken:

 

Stel, je bent een vrachtwagenchauffeur en je moet op een dag als vandaag met een lading de spekgladde weg op. "Als het moet, dan moet het", zegt beroepschauffeur Ludo Vermeulen (25) uit het Zeeuwse Lewedorp.

 

"Natuurlijk is er een flinke werkdruk in de transportsector, maar het gaat erom hoe je daar als chauffeur mee omgaat." Het draait volgens hem om bekwaamheid en je aanpassen aan de weersomstandigheden. Toch blijken ongevallen onvermijdelijk.

 

http://nos.nl/artikel/2151959-trucker-je-wil-het-zo-goed-mogelijk-doen-ook-bij-gladheid.html

 

Jammer (voor het verhaal en de ervaring) dat deze kerel nu net vandaag vrij was..

 

:confused:  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden