[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tom Tom onderweg....?


Nivo

Recommended Posts

  • Forumlid
ik heb er 2:angel:

1 IQ XL (1 jaar oud), die stuurt je echt naar spannende plaatsen, ik noem 1 Waaslandtunnel in Antwerpen als je naar Kallo wil:confused:

tja... oké prima, totdat je eerst op een weg kom waar je wel naar rechts moet, maar niet mag:stom: (kon wel)

en oke, wat dat ding niet kan weten dat er geen vrachtwagens mogen rijden daar, maar er stonden borden met "uigezonderd lossen blabla" dus dat werd een beetje spannend:D

en ik heb er 1 van 6 jaar een one, en die stuurt je gewoon zoveel mogelijk over de snelweg, dus daar heb je soms meer aan.

maar ik las ook over die TT 7100, maar zover ik kan lezen kan je die als particulier (nog) niet aanschaffen?

Even een reseller bellen en gegarandeerd dat je er eentje kunt kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Afgelopen week heeft TomTom een nieuw standalone TRUCK device aangekondigd. De opvolger van de GO7000 dus. Jammer dat het blijkbaar zonder webfleet abbo geen gebruik van LIVE gemaakt kan worden.Blijf dus nog maar een tijdje met mijn 940LIVE met de TRUCK 855 kaart rond hobbelen.

http://www.tomtomwork.com/landingpages/trucknavigation.xml?lang=nl

Ja dat is jammer.

Dom van TT als je het mij vraagt. Er zullen voldoende chauffeurs zo'n ding zelf (willen) aanschaffen. Dat wordt nu vrij zinloos als je dan bv HD-traffic niet kan gebruiken. Moeten ze snel veranderen.

Nu ja, kan je nu voor een scherpe prijs een een GO 7000 of 9000 op de kop tikken. Zijn ook prima en mét live services te krijgen.

Trouwens, de Snooper is dan ook een goed alternatief - als je toch geen HD hebt....

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja dat is jammer.

Dom van TT als je het mij vraagt. Er zullen voldoende chauffeurs zo'n ding zelf (willen) aanschaffen. Dat wordt nu vrij zinloos als je dan bv HD-traffic niet kan gebruiken. Moeten ze snel veranderen.

Nu ja, kan je nu voor een scherpe prijs een een GO 7000 of 9000 op de kop tikken. Zijn ook prima en mét live services te krijgen.

Trouwens, de Snooper is dan ook een goed alternatief - als je toch geen HD hebt....

-

Voor de 7000 en 9000 geld hetzelfde probleem. Je kan alleen live krijgen icm een webfleet abbo. Daar heb je met de g7000 zelfs een linkbox voor nodig. Veel beter is het een goede 740/940 op de kop te tikken en daar net als ik de TRUCK software en kaart op gebruiken. Dan werkt live helemaal geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ele 3 maanden gaat er voortaan een nieuwe kaart verschijnen. Ik zit nu aan de 860 versie.

Corné, ik heb nu een 720 met appl. 9.101.516023.2 en kaartversie Truck Europe 860.3122 maar daar krijg ik geen vrachtwagen informatie op. Wat is er fout???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat zijn de ervaringen? Goede of slechte...

Kan je erop vertrouwen of rijdt je jezelf klem :confused: of ooit es vast onder een viaduct.......:eek::stom:

Hahahaha....:D:D:D

Zoveel chauffeurs, zoveel meningen....

Mijn mening na 3 maanden tomtom gebruik: Het is leuk dat het kan en je hebt er

een zeer compact stratenboek aan, maarrr.... De charme van het onderweg vragen

en een beetje puzzelen met je kaart is wel weg.

Kortom wat is het moraal van dit verhaal?

Tadáááá...... ( tromgeroffel....)

Een tomtom is voor de luie chauffeur!:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.........

Tadáááá...... ( tromgeroffel....)

Een tomtom is voor de luie chauffeur!:rolleyes:

Dat vind ik dan weer een luie conclusie, want naar mijn idee niet juist.

Het één hoeft niet per definitie het ander te betekenen. Het is geen wiskundige vergelijking. Dus: TT = luie chauffeur.

Het is idd net als een stratenboek een handige hulp. Naar mijn mening wél een betere en handigere hulp dan het stratenboek.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Corné, ik heb nu een 720 met appl. 9.101.516023.2 en kaartversie Truck Europe 860.3122 maar daar krijg ik geen vrachtwagen informatie op. Wat is er fout???

Verkeerde software..............Je moet natuurlijk wil je van de TRUCK data in een TRUCK kaart gebruik kunnen maken een TRUCK navcore (software) nemen. De meest recente versie is navcore 8.398.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verkeerde software..............Je moet natuurlijk wil je van de TRUCK data in een TRUCK kaart gebruik kunnen maken een TRUCK navcore (software) nemen. De meest recente versie is navcore 8.398.

Die ga ik er nu (proberen) op te zetten, bedankt Corné:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de TT 7000

en nee, hij is niet zalig makend:nee:

daar waar je net in kan met kale trekker stuurt ie je gewoon in ook staat hij ingesteld op 16,50 meter lengte:stom:

de N15 maakt hij nog steeds een route die zeker al 7 jaar niet meer bestaat:D

het zijn soms zo van die kleine dingen maar goed...

om nu in het pikke donker met een stratenboek op je schoot te zitten is ook niet bevoordelijk voor de veiligheid, dus nix lui, maar wel op blijven letten, want hij houdt niet echt rekening met je lengte, wel met de hoogte (in principe);):ok::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal

Corne, wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n systeem als jij nu hebt?

En moet ik die modellen tweedehands kopen of zijn die nog nieuw te krijgen?

Ik weet wel dat dat allemaal op het internet terug te vinden is, maar zo'n held ben ik niet op de comp, en jij hebt er duidelijk meer verstand van.

Groet, luie John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Corne, wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n systeem als jij nu hebt?

En moet ik die modellen tweedehands kopen of zijn die nog nieuw te krijgen?

Ik weet wel dat dat allemaal op het internet terug te vinden is, maar zo'n held ben ik niet op de comp, en jij hebt er duidelijk meer verstand van.

Groet, luie John

Ik heb er toevallig vorige week eentje gekocht op marktplaats voor 160 euro. Nieuw in de doos.

Kwestie van goed zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
John kijk 's hier

de mijne was € 199,= ze zijn weer gezakt.

En als je een account maakt bij TomTom en er naar vraagt wordt je Live abbo verlengt tot een jaar:D.

Henk

Heb de pagina meteen opgeslagen bij favorieten, inderdaad kosten ze maar 189 euro nu.

Maar dan moet ik er nog wel wat dingen bij kopen, niet?

SD Card, en de truckversie van TomTom.

In ieder geval bedankt:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Ik heb er toevallig vorige week eentje gekocht op marktplaats voor 160 euro. Nieuw in de doos.

Kwestie van goed zoeken.

Jij ook bedankt:ja::ok:

Die dingen kosten niets meer dan ik een paar jaar geleden heb betaald voor mijn One.

Ongelooflijk!:confused:

Maar zoals ik in mijn vorige berichtje al zei: dan ben ik er nog niet, wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hahahaha....:D:D:D

Tadáááá...... ( tromgeroffel....)

Een tomtom is voor de luie chauffeur!:rolleyes:

Tadáááá...... ( tromgeroffel....)

Schuifgordijnen (Tautliner) en automaat zijn voor een luie chauffeur ;)

een laadklep is het ultieme hulpmiddel voor de luie chauffeur.

kom op zeg, zo een stoere vent en dan niet ff die rommel uit de wagen tillen ;);)

En wat dacht je van buschauffeurs dan?daar loopt de lading er vanzelf in en uit.:ja::D:ja::D:ja::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tis een leuk hulp middel en het werkt sneller dan een stratenboek, je moet idd alleen wel je gezonde verstand gebruiken.

als ik dat ding ingesteld heb kijk ik altijd eerst naar de details en zet ik hem pas aan wanneer ik hem denk nodig te hebben

verder vind ik het van de zotte dat men nu gaat lessen met z`n ding,

ze kunnen mensen beter leren om met een stratenboek te werken.

straks komen er van die sateliet stelende kaboutertjes en dan is iedereen in paniek,

en weten de meeste niet eens meer waar ze naar toe moeten.

en even een vraagje naar jullie allen :angel:

wie van jullie praat er terug tegen dat ding ?:bey:

tt: over drie honderd meter.. sla rechts af.

daar kan ik niet in muts! zucht... stom ding.

-rijdend over de snelweg-

tt: over drie honderd meter ga rechtdoor over de rotonde tweede afslag.

jij bent echt de weg kwijt he er is helemaal geen rotonde joh!

:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ John,

voor de laatste Tom's heb je een micro-SD kaart nodig van

4GB

minimaal class 4(er staat een c met een getal in )

liefst bekend merk (sandisk/kingston)

navcore + gebruiksaanwijzing bij Corne's andere forum

truckkaart ff zoeken met de precieze naam, downloaden mag in NL

de7 rar files uitpakken

installeren rijden maar

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rij nu sinds januari maart 2009 met een TTLive. Wat heet "rijden met", de routes/vaste adressen zijn natuurlijk bekend. Elke route met de afleveradressen staat er in onder reisplanner. Zo zie ik constant hoe ik qua tijd uitkom, aangezien sommige adressen "tijd-adressen" zijn. Ik laat de route als het ware constant doorlopen met het geluid uit. Hij meldt zich alleen als er zich een veranderde verkeerssituatie voordoet (file/vertraging/wegafsluiting/rijbaan geblokkeerd). Soms stelt hij dan een andere route voor om de vertraging te omzeilen en die sneller is. En dan kom je op dit punt:

je moet idd alleen wel je gezonde verstand gebruiken.

Dus eerst goed kijken of het de moeite is en je jezelf niet klem gaat rijden.

Ideaal voorbeeld: deze week maandag: Hoorn-Heemstede. Stuurt je normaal via Amsterdam, 25 minuten vertraging gemeld ( rond 7 uur, tja, dan wil je echt niet vanaf Hoorn naar Amsterdam). Mooi via Alkmaar en de A9 ( 4 minuten vertraging).

Woensdag wel via Amsterdam maar van Heemstede naar Den Haag de A4 gemeden, want daar bij Leiderdorp is het zelfs rond 10:30 uur nog een zooitje. Had de XXL-bus mee, dat scheelde dus mooi via Noordwijkerhout etc.

Maar zoals ook veel door anderen gezegd: rijdt er nooit blind op en blijf het als een hulpmiddel gebruiken in die gevallen waar het echt nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ John,

voor de laatste Tom's heb je een micro-SD kaart nodig van

4GB

minimaal class 4(er staat een c met een getal in )

liefst bekend merk (sandisk/kingston)

navcore + gebruiksaanwijzing bij Corne's andere forum

truckkaart ff zoeken met de precieze naam, downloaden mag in NL

de7 rar files uitpakken

installeren rijden maar

Henk

MBT het SD kaartje:

Die classificatie (class 4) staat toch voor de snelheid? Of heb ik het mis.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
@ John,

voor de laatste Tom's heb je een micro-SD kaart nodig van

4GB

minimaal class 4(er staat een c met een getal in )

liefst bekend merk (sandisk/kingston)

navcore + gebruiksaanwijzing bij Corne's andere forum

truckkaart ff zoeken met de precieze naam, downloaden mag in NL

de7 rar files uitpakken

installeren rijden maar

Henk

Kijk, daar kom ik een heel eind mee!:ja:

Bedankt, John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden