[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tom Tom onderweg....?


Nivo

Recommended Posts

  • Forumlid
Nee.. werkt alleen op TomTom,s

:hamer::hamer::hamer:

Nokia is zo ongeveer het enige merk waar tomtom geen software meer voor heeft. Zal er wel mee te maken hebben dat ze zelf zo'n geweldig :zegtniets::zegtniets: navigatie programma hebben ontwikkeld.

Man man, wat is dat een baggerprogramma.

Qua gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid gaat er weinig boven een tomtom op je smartphone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
:hamer::hamer::hamer:

Nokia is zo ongeveer het enige merk waar tomtom geen software meer voor heeft. Zal er wel mee te maken hebben dat ze zelf zo'n geweldig :zegtniets::zegtniets: navigatie programma hebben ontwikkeld.

Man man, wat is dat een baggerprogramma.

Qua gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid gaat er weinig boven een tomtom op je smartphone.

TomTom is heel slim wat dat betreft. Want als er een merk gsm,s waar een bagger gps ontvanger inzit dan is het nokia wel....

Probeer maar eens met willekeurig welk navigatie software een goede gps fix te krijgen met eenn nokia. Ikzelf heb een N97 en krijg dat niet voor elkaar met sygic/nokia maps en Ndrive.Ja alleen als ik mijn positie laat bepalen door een gprs verbinding. In Nederland niet zo,n probleem. Maar in het buitenland niet te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
TomTom is heel slim wat dat betreft. Want als er een merk gsm,s waar een bagger gps ontvanger inzit dan is het nokia wel....

Probeer maar eens met willekeurig welk navigatie software een goede gps fix te krijgen met eenn nokia. Ikzelf heb een N97 en krijg dat niet voor elkaar met sygic/nokia maps en Ndrive.Ja alleen als ik mijn positie laat bepalen door een gprs verbinding. In Nederland niet zo,n probleem. Maar in het buitenland niet te betalen.

Ik heb nu Route 66 op mijn N95. Werkt op zich prima, maar de gebruiksvriendelijkheid is toch niet wat ik gewend ben van de TomTom Mobile 5 op mijn N70 en de TomTom mobile 6 op mijn N73.

Sommige dingen zijn wel beter geregeld bij Route 66, zo als een vrachtwagen instelling en zoeken in dorpen en steden. Maar zou toch liever de TomTom er op hebben.

Ik ben overgestapt op een N95 omdat ik dat gedoe met die GPS-muis zat was. En nu komt er niks voor dat apparaat :p.Maar het werkt op zich prima om op te starten en een goede GPS verbinding te krijgen zonder een internet verbinding te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
corne ik weet dat je mod bent op dat forum, maar ik kijk er regelmatig maar kan niet vinden wat ik zoek.

mischien dat jij me hierover advies kunt geven.

welke tomtom pna is de meest geschikte pna om als chauffeur aan te schaffen als je tom tom trucknavigatie wilt hebben?

ik bedoel welk type is het makkelijkst om te gebruiken in een vrachtwagen, en vooral welke is het eenvoudigst te patchen als je zo een pna tweedehands aanschaft?

en blijft de eventuele handsfree gsm functie bewaard als je hem patcht?

en kun je er ook tmc mee ontvangen?

ik bedoel een compleet werkend totom trucknavigatie systeem met alle toeters en bellen.

maar welke pna moet ik dan hebben?

De 720/920/730/930 zijn de meest geschikte modellen. Maar ook op de 740LIVE en de 940LIVE werkt het helemaal perfect.Absoluut geen 550/750/950 kopen want daar draait het niet op hoe het hoort.

Alles werkt gewoon hoe je het gewend bent als je de TRUCK software op een van de genoemde modellen zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor de geïntereseerden.

De nieuwe TomTom kaarten 8.50 kennen dus gewoon de nieuwe situatie bij bv Eindhoven al. Dat is toch helemaal :ok:

Met dank aan http://www.ttinternetclub.info voor oa alle info om deze versies op je Tomtom te zetten en werkend te krijgen. Zonder dat je allerlei dure kaarten moet kopen bij Tomtom.

@Corne goed bezig daar:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even ter info. De nieuwe TRUCK kaart van tomtom heeft nu dekking van meerdere landen met TRUCK data.

Zeker zijn nu Italië/Denemarken en Portugal gedekt.

Waarschijnlijk nog meer maar dat moet ik nog even uitzoeken omdat er nergens op de site van TomTom info over te vinden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
corne die nieuwe xl modelen pna's zijn die ookgeschikt voor trucknavigatie?

die modellen die jij me doorgaf zijn nieuw zeldzaam geworden.

en 2e hands nog behoorlijk prijzig.

als ik dan kijk wat een nieuwe xl kost dankan ik net zp goed een nieuwe xl kopen

Nee want die modellen hebben meestal geen sd kaart sleuf en maar 2GB intern geheugen.

Daar past het niet op. De kaart allen al is 2.2GB groot.

Ik heb afgelopen week op marktplaats een gloednieuwe 940LIVE gekocht in nog gesealde doos voor 160 euro.Even goed rond neuzen dus.Daar staan er nog wel een paar meer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kijk op de tom tom. Is de route goed, dan hou ik die aan. Is die fout, trek ik mijn eigen plan.

Soms ben ik tot wel 60 km korter met mijn eigen plan. In mijn geval in de UK geeft die vaak tolwegen aan wat helemaal niet hoeft. Soms zegd die ga over de M25 maar daar sta je vaak in de file dus trek ik mijn eigen plan en ga over de A14 naar de midlands.

Het blijft ten alle tijden mensen werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Ik gebruik helemaal geen tom-toms e.d.

Gewoon vooraf kijk ik via google map naar bestemming en print die uit.

Zet er dan in rijvolgorde de wegnummers en afritnr erbij, in de bebouwdekom bv: 1rp R , 2str L, rp D, 2rp D, 3rp R enz.

rp =rondpunt

D = rechtdoor

En zo kom ik, behoudenis onverwachtse obstakels, meestal feilloos op bestemming.

En dit is een typisch limburgs rondpunt:cake: met koffie erbij..:p Mjammie

Zijn nu 2jaar verder en heb vanwege werk dus een navigatie gehaald, beetje noodgedwongen: een Navigon.

Ik gebruik die enkel tijdens de werktijd omdat ik soms van ene plek naar andere moet. En via mijn systeem van google printen werkt dat niet.

Privé gebruik ik dat ding niet, nog steeds op de oude manier.

Voor schoonmoeder niet nodig, weet wel waar die woont: afgaan op de koffiegeur...:ja::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik gebruik helemaal geen tom-toms e.d.

Gewoon vooraf kijk ik via google map naar bestemming en print die uit.

Zet er dan in rijvolgorde de wegnummers en afritnr erbij, in de bebouwdekom bv: 1rp R , 2str L, rp D, 2rp D, 3rp R enz.

rp =rondpunt

D = rechtdoor

En zo kom ik, behoudenis onverwachtse obstakels, meestal feilloos op bestemming.

En dit is een typisch limburgs rondpunt:cake: met koffie erbij..:p Mjammie

En, hoe doe jij het dan als je onderweg gebeld wordt door jou plannertje dat jij daar of daar nog eventjes moet bij laden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En, hoe doe jij het dan als je onderweg gebeld wordt door jou plannertje dat jij daar of daar nog eventjes moet bij laden?

Daar is de navigatie juist voor zoals ik in #132 zei.

Doe surveillance werk (security & verkeersregelaar), dus kan ook van ene plek naar andere moeten of een wijziging in schema krijgen.

In bedrijfsauto zit tomtom, maar nu moet ik vaak met de eigen auto naar een klusje toe.

En als er dan een onverwachte oproep komt van planner: kun je daar nog ff kijken of regelen, dan is die navigatie handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Niet, deze is van 2004 en ik red mij er wel mee. Hoe up-to-date is een tomtom ????

offtopic:

toen ik nog met de reddingboot voer moesten we een keer naar een zeilboot die tegen de dijk bij almere aan gevaren was.

de beste man was aan het zwaaien met een heeeeeel oude wegenkaart en riep:

"blauw ist wasser!!"

:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
offtopic:

toen ik nog met de reddingboot voer moesten we een keer naar een zeilboot die tegen de dijk bij almere aan gevaren was.

de beste man was aan het zwaaien met een heeeeeel oude wegenkaart en riep:

"blauw ist wasser!!"

:ja:

In noord NL ben ik bekend genoeg, gebruik hem alleen maar om te kijken waar een straat is. Meestal als ik op de kaart gekeken heb rij ik er zo naar toe.;).

Kaart is her en der ook wel bijtekend, zoals nieuwe industrieterreinen, maar red me er wel mee. En anders zit er nog tomtom op de pda, en heb ik de becker nog, komen zal ik er:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Afgelopen week heeft TomTom een nieuw standalone TRUCK device aangekondigd. De opvolger van de GO7000 dus. Jammer dat het blijkbaar zonder webfleet abbo geen gebruik van LIVE gemaakt kan worden.Blijf dus nog maar een tijdje met mijn 940LIVE met de TRUCK 855 kaart rond hobbelen.

http://www.tomtomwork.com/landingpages/trucknavigation.xml?lang=nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb er 2:angel:

1 IQ XL (1 jaar oud), die stuurt je echt naar spannende plaatsen, ik noem 1 Waaslandtunnel in Antwerpen als je naar Kallo wil:confused:

tja... oké prima, totdat je eerst op een weg kom waar je wel naar rechts moet, maar niet mag:stom: (kon wel)

en oke, wat dat ding niet kan weten dat er geen vrachtwagens mogen rijden daar, maar er stonden borden met "uigezonderd lossen blabla" dus dat werd een beetje spannend:D

en ik heb er 1 van 6 jaar een one, en die stuurt je gewoon zoveel mogelijk over de snelweg, dus daar heb je soms meer aan.

maar ik las ook over die TT 7100, maar zover ik kan lezen kan je die als particulier (nog) niet aanschaffen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden