[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

BGL topman: Chauffeurs gaan tot 7000 Euro verdienen


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Om even bij het nieuwsbericht te blijven, zo,n topman kijkt natuurlijk wat verder vooruit.(tot 2038 lees ik)

En geloof ook best dat er de komende jaren meer uitstroom is door pensionering, dan dat er instroomt in de sector.

Alleen die bedragen van 5 tot 7k zeggen mij niet zoveel.

Op welke termijn is dat dan, en is dat met of zonder overuren en toeslagen?
Goed mogelijk dat je tegen 2038 wel tussen de 5 en 7k bruto per maand verdient, maar dan verdient een schoonmaker waarschijnlijk ook 4k

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Showfeur:

Om even bij het nieuwsbericht te blijven, zo,n topman kijkt natuurlijk wat verder vooruit.(tot 2038 lees ik)

En geloof ook best dat er de komende jaren meer uitstroom is door pensionering, dan dat er instroomt in de sector.

Alleen die bedragen van 5 tot 7k zeggen mij niet zoveel.

Op welke termijn is dat dan, en is dat met of zonder overuren en toeslagen?
Goed mogelijk dat je tegen 2038 wel tussen de 5 en 7k bruto per maand verdient, maar dan verdient een schoonmaker waarschijnlijk ook 4k

 

5000 bruto?

 

Er zijn er die verdienen nu al tussen de 4 en 5000 euro netto. Als je in de bloemen rijd bijvoorbeeld en je wilt nog weekenden werken zijn dat geen uitzonderlijke bedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei shompie:

 

5000 bruto?

 

Er zijn er die verdienen nu al tussen de 4 en 5000 euro netto. Als je in de bloemen rijd bijvoorbeeld en je wilt nog weekenden werken zijn dat geen uitzonderlijke bedragen.

Ja dat is precies wat ik me dus afvraag, gaat dit over kaal loon 40 uur per week, bruto of netto?
Met overuren en toeslagen red je dat wel, maar ik ga even uit van een chauffeur in D6 of E7, op dit moment 3068 resp 3346 bruto voor 40 uur, zonder toeslagen en okv

bewerkt door Showfeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Showfeur:

Ja dat is precies wat ik me dus afvraag, gaat dit over kaal loon 40 uur per week, bruto of netto?
Met overuren en toeslagen red je dat wel, maar ik ga even uit van een chauffeur in D6 of E7: 3068 resp 3346 bruto voor 40 uur, zonder toeslagen en okv

 

Als dat voor 40 uur zou zijn moet de inflatie wel weer even hoger worden dan dat hij nu is. Anders lijkt het me wel een hele grote sprong

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei shompie:

5000 bruto?

 

Er zijn er die verdienen nu al tussen de 4 en 5000 euro netto. Als je in de bloemen rijd bijvoorbeeld en je wilt nog weekenden werken zijn dat geen uitzonderlijke bedragen.

 

€ 5000,- netto? Jij rekent je wel heel graag rijk volgens mij...
 

Met loonschaal E7, 50-60 overuren met nog wat zaterdag -en zondaguren kom je niet eens aan die € 5000,- in de vier weken. En dan moet er ook nog eens rond de € 1000,- OKV van af worden getrokken bij iemand die de hele week onderweg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei Pierre:

 

€ 5000,- netto? Jij rekent je wel heel graag rijk volgens mij...
 

Met loonschaal E7, 50-60 overuren met nog wat zaterdag -en zondaguren kom je niet eens aan die € 5000,- in de vier weken. En dan moet er ook nog eens rond de € 1000,- OKV van af worden getrokken bij iemand die de hele week onderweg is.

Je heb gelijk, de okv moet je eraf halen.

 

Maar die 5000 euro in de maand op je bankrekening klopt echt wel hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Pierre:

 

€ 5000,- netto? Jij rekent je wel heel graag rijk volgens mij...
 

Met loonschaal E7, 50-60 overuren met nog wat zaterdag -en zondaguren kom je niet eens aan die € 5000,- in de vier weken. En dan moet er ook nog eens rond de € 1000,- OKV van af worden getrokken bij iemand die de hele week onderweg is.

%0 / ^0 overuren in de week? Waar ga je die weg halen?  De standaard uren komen eerst lijkt me. en dan de overuren En ja dan is zo een bedrag best mogelijk, maar wel inc OKV. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei HendrikJansen:

50/60 overuren in de week? Waar ga je die weg halen?  De standaard uren komen eerst lijkt me. en dan de overuren En ja dan is zo een bedrag best mogelijk, maar wel inc OKV. 

 

Waar ergens heb ik het over één week? Goed lezen Hendrik, ik heb het over een vier-wekelijkse betalingsperiode. Ook niet over een maandelijkse periode, dan ligt het salaris automatisch iets hoger maar heb je vanzelf weer een salarisafrekening minder in het jaar.
 

De meesten kijken alleen maar wat er onder aan de streep staat, en rekenen er naast de OKV gemakshalve ook nog zaken als reiskostenvergoeding etc. maar even bij. En dan nog kan ik je zeggen dat je met E7, rond de 60 overuren, een paar zaterdag -en zondaguren en een OKV van ruim € 1200,- omdat je van zondag t/m zaterdag onderweg bent en een weekend overstaat niet zomaar aan die € 5000,- komt. Je bent er heel veel voor van huis en nagenoeg iedere dag van de week voor bezig, die mogelijkheid heeft niet iedereen.


Daarnaast zijn er nu eenmaal mensen die erg graag pochen over hun salaris, dat is altijd al zo geweest. Hebben ze misschien een keer zo'n uitschieter wat best mogelijk kan zijn, vertellen ze vol trots dat ze iedere maand 'dik 5000,- netto' verdienen. Over de rest van de maanden word dan niet gepraat. Als ze dan hun loonstrook nog eens goed analyseren i.p.v. onder aan de streep te kijken blijkt heel dikwijls dat het allemaal veel minder is als wat ze zelf dachten.

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Pierre:

 

Waar ergens heb ik het over één week? Goed lezen Hendrik, ik heb het over een vier-wekelijkse betalingsperiode. Niet over een maandelijkse periode, dan ligt het salaris automatisch iets hoger maar heb je vanzelf weer een salarisafrekening minder in het jaar.
 

De meesten kijken alleen maar wat er onder aan de streep staat, en rekenen er naast de OKV gemakshalve ook nog zaken als reiskostenvergoeding etc. maar even bij. En dan nog kan ik je zeggen dat je met E7, rond de 60 overuren, een paar zaterdag -en zondaguren en een OKV van ruim € 1200,- omdat je van zondag t/m zaterdag onderweg bent en een weekend overstaat niet zomaar aan die € 5000,- komt. Je bent er heel veel voor van huis en nagenoeg iedere dag van de week voor bezig.


Daarnaast zijn er nu eenmaal mensen die erg graag pochen over hun salaris, dat is altijd al zo geweest. Hebben ze misschien een keer zo'n uitschieter wat best mogelijk kan zijn, vertellen ze vol trots dat ze iedere maand 'dik 5000,- netto' verdienen. Over de rest van de maanden word dan niet gepraat. Als ze dan hun loonstrook nog eens goed analyseren i.p.v. onder aan de streep te kijken blijkt heel dikwijls dat het allemaal veel minder is als wat ze zelf dachten.

 

Wat houden die paar zaterdag en zondaguren in. 4 of 30 per maand?

 

Op een koelwagen kan je er genoeg maken mocht je dat willen. En interessant is het verhaal bruto of netto.  Een beetje chauffeur kost bruto tussen de 30 en 35 euro per uur voor een werkgever. Doe dit is keer 160 of 174 per maand en je komt al een aardig eind in de buurt van die 7 of 8000 euro per maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei shompie:

 

Wat houden die paar zaterdag en zondaguren in. 4 of 30 per maand?

 

Op een koelwagen kan je er genoeg maken mocht je dat willen. En interessant is het verhaal bruto of netto.  Een beetje chauffeur kost bruto tussen de 30 en 35 euro per uur voor een werkgever. Doe dit is keer 160 of 174 per maand en je komt al een aardig eind in de buurt van die 7 of 8000 euro per maand.

 

Die berekening die je nu maakt raakt kant nog wal natuurlijk. Dat omvat veel meer dan eventjes uit de losse hand het bruto-uurloon te vermenigvuldigen.

 

Maar ook met rond de 20-30 zaterdag -en zondaguren bovenop 60 overuren met een E7 salaris én een OKV van rond de € 1100,- in de vier weken kom je niet aan die € 5000,-.  Hoe graag je jezelf ook rijk wil rekenen...

 

Verders geef ik er allemaal weinig om hoeveel ik mijn werkgever bruto kost. Wat onderaan die vier-wekelijkse afrekening staat minus reiskosten, OKV, toeslagen etc. is wat er telt. En dat is nooit geen 5000,- netto waar jij het over hebt. Zelfs niet met die toeslagen erbij. ;)

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Die berekening die je nu maakt raakt kant nog wal natuurlijk. Dat omvat veel meer dan eventjes uit de losse hand het bruto-uurloon te vermenigvuldigen.

 

Maar ook met rond de 20-30 zaterdag -en zondaguren bovenop 60 overuren met een E7 salaris én een OKV van rond de € 1100,- in de vier weken kom je niet aan die € 5000,-.  Hoe graag je jezelf ook rijk wil rekenen...

 

Verders geef ik er allemaal weinig om hoeveel ik mijn werkgever bruto kost. Wat onderaan die vier-wekelijkse afrekening staat minus reiskosten, OKV, toeslagen etc. is wat er telt. En dat is nooit geen 5000,- netto waar jij het over hebt. Zelfs niet met die toeslagen erbij. ;)

 

Kant nog walnatuurlijk zeg jij.

 

Ga jij dan maar eens uitleggen wat er niet aan klopt. Ik ben benieuwt.

 

En dat het jou niet interesseerd wat jij je werkgever kost is prima. Maar daar gaat het in dit topic juist over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei shompie:

Kant nog wal natuurlijk zeg jij.

Ga jij dan maar eens uitleggen wat er niet aan klopt. Ik ben benieuwt.

En dat het jou niet interesseerd wat jij je werkgever kost is prima. Maar daar gaat het in dit topic juist over.

 

Showfeur geeft aan dat er al chauffeurs zijn die tussen de 4000,- en 5000,- brutto zitten. Daarop kom jij weer met zo'n bewering dat er zelfs zijn die al 5000,- netto hebben. Die bewering van jou weerleg ik met feiten waarbij je even later zelf al toegeeft dat je de OKV niet mee moet rekenen.

 

En of je nou op een koelwagen, een dieplader of een zeilenwagen je uren draait en voor E7 in de rondte rijd, dat uurloon blijft voor iedereen hetzelfde en je bent een goede burger als je met E7 rond de 4500,- / 4750,- in de 4 weken thuiskomt, met alle uren, OKV en toeslagen erbij.

Daar ging mijn reactie over, niet over wat een chauffeur de werkgever kost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei Pierre:

 

Showfeur geeft aan dat er al chauffeurs zijn die tussen de 4000,- en 5000,- brutto zitten. Daarop kom jij weer met zo'n bewering dat er zelfs zijn die al 5000,- netto hebben. Die bewering van jou weerleg ik met feiten waarbij je even later zelf al toegeeft dat je de OKV niet mee moet rekenen.

 

En of je nou op een koelwagen, een dieplader of een zeilenwagen je uren draait en voor E7 in de rondte rijd, dat uurloon blijft voor iedereen hetzelfde en je bent een goede burger als je met E7 rond de 4500,- / 4750,- in de 4 weken thuiskomt, met alle uren, OKV en toeslagen erbij.

Daar ging mijn reactie over, niet over wat een chauffeur de werkgever kost.

 

Op een koeler maak je over het algemeen wat meer uren dan op een zeilewagen.

 

Dit is al tientallen jaren zo. Ook maak je op een koeler wat meer uren in het weekend, omdat je niet te maken heb met rijverboden. Dus er zit wel degelijk een verschil in.

 

Maar kom ook nog even met die berekening van die kostprijs per uur. Die geld namelijk voor iedereen  de eerste 40 uur per week in loonschaal d6 

 

En jij beweert dat kant nog wal slaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Shompie, we hebben het toch over een salaris van 5000,- netto per maand, incl. overuren, toeslagen, inhoudingen etc.? Toch niet over de kostprijs per uur van een basissalaris D6 om daar even een simpel rekensommetje mee te kunnen maken? 

 

Je gaat er nu van allerlei irrelevante zaken bij halen om deze discussie toch maar te willen winnen. Ik blijf zeggen dat je geen 5000,- netto mee naar huis neemt met 60 overuren, 20 zaterdag-en zondaguren en een OKV van dik 1000,- in de vier weken.

 

Zo'n transportman als jij die z.g. iedereen binnen het noord-Hollandse transportwezen kent, kent op zijn beurt natuurlijk genoeg van die cowboys die iedere maand met dik 5 rooitjes netto thuiskomen en dit maar wat graag aan de hele wereld willen laten weten. Vraag eens aan hun om zo'n loonstrook en plaatst die hier dan eens en overtuig ons.

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei Pierre:

^^ Shompie, je gaat er nu van allerlei irrelevante zaken bij halen om deze discussie toch maar te willen winnen. Ik blijf zeggen dat je geen 5000,- netto mee naar huis neemt met 60 overuren, 20 zaterdag-en zondaguren en een OKV van dik 1000,- in de vier weken.

 

Zo'n transportman als jij die z.g. iedereen binnen het noord-Hollandse transportwezen kent, kent op zijn beurt natuurlijk genoeg van die cowboys die iedere maand met dik 5 rooitjes netto thuiskomen en dit aan de hele wereld willen laten weten. Vraag eens aan hun om zo'n loonstrook en plaatst die hier dan eens.

 

 

 

 

Ik hoef deze discussie van jou niet te winnen Pierre.

 

Die tijd heb ik wel gehad, ik heb het net aan 2 mensen gevraagd. Eentje rijd dubbel bemand en eentje doet het alleen. Degene die alleen rijd is iets langer onderweg voor dat geld. Maar allebei krijgen ze iedere maand tussen de 4 en 5000 euro overgemaakt.

 

En dit zijn geen praatjes en zeker geen cowboys. Ik heb zelf een jaar of wat iedere maand salarissen overgemaakt mocht je dat vergeten zijn. Bij mij reden ze ieder weekend.

 

En ik ben niet vergeten wat die verdiende in de maand Pierre, daarom hoef ik deze discussie van jou niet te winnen. Snap je 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei shompie:

 

 

Ik hoef deze discussie van jou niet te winnen Pierre.

 

Die tijd heb ik wel gehad, ik heb het net aan 2 mensen gevraagd. Eentje rijd dubbel bemand en eentje doet het alleen. Degene die alleen rijd is iets langer onderweg voor dat geld. Maar allebei krijgen ze iedere maand tussen de 4 en 5000 euro overgemaakt.

 

En dit zijn geen praatjes en zeker geen cowboys. Ik heb zelf een jaar of wat iedere maand salarissen overgemaakt mocht je dat vergeten zijn. Bij mij reden ze ieder weekend.

 

En ik ben niet vergeten wat die verdiende in de maand Pierre, daarom hoef ik deze discussie van jou niet te winnen. Snap je 😉

Nu heb je het over tussen de vier en vijf netto elke maand inc okv en toeslagen.  Dat is niks spannends Shompie. Jij had het over bedragen van 7000 per maand. Dat kan jij halen als zzp er idd, maar wel bruto. Appels en peren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei HendrikJansen:

Nu heb je het over tussen de vier en vijf netto elke maand inc okv en toeslagen.  Dat is niks spannends Shompie. Jij had het over bedragen van 7000 per maand. Dat kan jij halen als zzp er idd, maar wel bruto. Appels en peren.

 Hey Hendrik, weer nuchter. Ik heb het nergens over bedragen van 7000 euro gehad hoor. Ik heb wel gezegd wat een chauffeur in loonschaal e6 of d6 kost per uur voor de werkgever. Vermenigvuldig dit bedrag met 174 uur in de maand en er gaat echt een wereld voor je open. 

 

En dat is maar voor 174 uur he....

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei shompie:

 Hey Hendrik, weer nuchter. Ik heb het nergens over bedragen van 7000 euro gehad hoor. Ik heb wel gezegd wat een chauffeur in loonschaal e6 of d6 kost per uur voor de werkgever. Vermenigvuldig dit bedrag met 174 uur in de maand en er gaat echt een wereld voor je open. 

 

En dat is maar voor 174 uur he....

 

 

 

 

Ja precies, idd , netto en bruto. Appels en peren dus. Want er werd hier niet gepraat over wat een chauffeur kost voor een werkgever maar wat de chauffeur zelf verdient.  
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ja precies, idd , netto en bruto. Appels en peren dus. Want er werd hier niet gepraat over wat een chauffeur kost voor een werkgever maar wat de chauffeur zelf verdient.  
 

 

 

Lees het stuk waar deze discussie mee begon even.

 

Er staat nergens netto of bruto. Als het netto is moetennde bonden nog even goed hun best doen gezien de resultaten uit het verleden. Is het bruto valt het wel mee. 

 

Al verdienen ze in Duitsland bruto wel.wat minder dan hier....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei shompie:

 

Lees het stuk waar deze discussie mee begon even.

 

Er staat nergens netto of bruto. Als het netto is moetennde bonden nog even goed hun best doen gezien de resultaten uit het verleden. Is het bruto valt het wel mee. 

 

Al verdienen ze in Duitsland bruto wel.wat minder dan hier....

 

 

Maar jij weet ook dat hier het meeste loondienst chauffeurs zitten. En ik ken ook zeer zeker de andere kant.  Maar jij kan hier niet hoog van de toren zitten  blazen over bedragen die bruto zijn terwijl een loondienst chauffeur netto bedragen in zijn hoofd heeft. Kan je wel doen maar zet er dan wel bij dat je nog met de bakker en de schenker moet afrekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei HendrikJansen:

Maar jij weet ook dat hier het meeste loondienst chauffeurs zitten. En ik ken ook zeer zeker de andere kant.  Maar jij kan hier niet hoog van de toren zitten  blazen over bedragen die bruto zijn terwijl een loondienst chauffeur netto bedragen in zijn hoofd heeft. Kan je wel doen maar zet er dan wel bij dat je nog met de bakker en de schenker moet afrekenen.

 

Hendrik, begin je nu weer met wartaal uitslaan?

 

Ik heb het nergens maar dan ook nergens over zelfstandige gehad. Maar weet je, een loondienst chauffeur heeft ook een bruto salaris. Best wel een hoog bruto salaris. Daar betaald hij zijn pensioen en sociale lasten van. Ww en zw en meer van dat soort dingen.

 

Weet jij wel hoe jou loonstrook in elkaar steekt? Ik begin steeds meer aan jou te twijfelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei shompie:

 

Hendrik, begin je nu weer met wartaal uitslaan?

 

Ik heb het nergens maar dan ook nergens over zelfstandige gehad. Maar weet je, een loondienst chauffeur heeft ook een bruto salaris. Best wel een hoog bruto salaris. Daar betaald hij zijn pensioen en sociale lasten van. Ww en zw en meer van dat soort dingen.

 

Weet jij wel hoe jou loonstrook in elkaar steekt? Ik begin steeds meer aan jou te twijfelen.

Jij mag gerust twijfelen Ron. de reden van twijfel ligt in ons verleden iets waar ik wel openlijk vooruit kom , maar jij niet.! Pas vroeg je je af hoe ik heette maar dat weet jij donders goed.

 

En ik weet idd wel hoe mijn loonstrook opgebouwd is, heb daar maar geen zorgen over.   Bedragen die jij noemt zijn voor een loondienstchauffeur niet relevant. En het pensioen word afgedragen door je werkgever. Dat hoeft  een loondienstchauffeur niet zelf te doen. Moet je wel een goede werkgever hebben. Dat is dan ook meteen de grootste reden waarom je nog steeds mensen ziet martelen de hele week terwijl ze al lang hun pensioen gerechtigde leeftijd hebben bereikt. Wat dat betreft is het in de bouw cao al jaren veel beter geregeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei HendrikJansen:

Jij mag gerust twijfelen Ron. de reden van twijfel ligt in ons verleden iets waar ik wel openlijk vooruit kom , maar jij niet.! Pas vroeg je je af hoe ik heette maar dat weet jij donders goed.

 

En ik weet idd wel hoe mijn loonstrook opgebouwd is, heb daar maar geen zorgen over.   Bedragen die jij noemt zijn voor een loondienstchauffeur niet relevant. En het pensioen word afgedragen door je werkgever. Dat hoeft  een loondienstchauffeur niet zelf te doen. Moet je wel een goede werkgever hebben. Dat is dan ook meteen de grootste reden waarom je nog steeds mensen ziet martelen de hele week terwijl ze al lang hun pensioen gerechtigde leeftijd hebben bereikt. Wat dat betreft is het in de bouw cao al jaren veel beter geregeld.

 

 

Het interesseerd jou niet. Ook goed, dan snap ik je postings hier niet maar okay, ook goed. Mij integendeel interesseerd het wel. En wel om meerdere redenen die ik jou hier nu wel kan noemen maar die jij waarschijnlijk toch niet begrijpt.

 

 

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden