[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wijzigingen in de tol voor vrachtwagens 2023 en 2024


roadtrain

Recommended Posts

  • Forumlid

De Duitse wegenverkeerswet betreffende de tol op rijkswegen is gewijzigd in de herfst van 2023. Dit resulteert in aanpassingen in de tol voor vrachtwagens:

 

 

https://www.toll-collect.de/nl/toll_collect/rund_um_die_maut/erweiterung_lkw_maut/p1745_co2.html
 

https://www.toll-collect.de/static/media/tc/informationen_tc/nutzer/mauttarife_uebersicht_12_2023/mautsaetze_12_2023_vergleich_d.pdf

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn nu dus verschillende types euro 6 ik heb de pech de eerste euro 6 te hebben betekent dus meer tol als de nieuwere euro6, voorts mag je de CIF certificaten op gaan sturen naar de Tollcollect in Berlijn of via je kastjes leverancier. We maken het niet leuker maar ook niet makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei marcel69:

Er zijn nu dus verschillende types euro 6 ik heb de pech de eerste euro 6 te hebben betekent dus meer tol als de nieuwere euro6, voorts mag je de CIF certificaten op gaan sturen naar de Tollcollect in Berlijn of via je kastjes leverancier. We maken het niet leuker maar ook niet makkelijker.

Volgens mij hoef je niets op te sturen als je kenteken bekent is….?


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei andremast:

It's all about the money...de staatskas moet weer gevuld worden,alle mooie praatjes ten spijt.

Komt ook in andere Europa landen. 
Wat ik begrepen heb kun je door het gebruik van spoiler(s) de co2 uitstoot naar beneden krijgen. 
dat kan dan weer invloed hebben op wat er betaald moet worden. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei roadtrain:

Volgens mij hoef je niets op te sturen als je kenteken bekent is….?


 

Cif certificaat staat de co2 uitstoot op en die moet je dus uploaden bij de auto gegevens van Toll Collect of bij je eets kastje provider. Via het kenteken gaat dat niet. Doe je dit niet dan wordt de hoogste euro 6 klasse gerekend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 4-2-2024 om 12:39 zei roadtrain:

Komt ook in andere Europa landen. 
Wat ik begrepen heb kun je door het gebruik van spoiler(s) de co2 uitstoot naar beneden krijgen. 
dat kan dan weer invloed hebben op wat er betaald moet worden. 
 

 

Dan dienen die spoilers wel verzegeld te zijn.. want anders demonteer je ze na de typegoedkeuring en heb je iets meer verbruik maar een betere smoel van de auto.

 

Bij de toll in Duitsland zijn niet alleen de milieuklasses veranderd.. ook meer voertuigen vallen eronder, vanaf 3,5 ton. Mijn vrijstelling met 7490 kg is ook voorbij. 😢

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei Durashift:

 

Dan dienen die spoilers wel verzegeld te zijn.. want anders demonteer je ze na de typegoedkeuring en heb je iets meer verbruik maar een betere smoel van de auto (....)

 

Waarom zou je spoilers van de auto demonteren na typegoedkeuring?

Jij noemt het een betere smoel, Ik vind een spoilerpakket en zonneklep op de auto nog altijd mooier dan zo'n kaal hok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ zelfde principe als met de lage luchtweerstand van speciale wieldoppen bij, bijvoorbeeld, elektrische auto's of fiscaal gunstige fossiele brandstofauto's.  Veel mensen willen geen wieldoppen op de auto, dus werd zo'n setje na toekennen kenteken snel omgewisseld door een lichtmetalen velg met bijpassende band waardoor het verbruik dus niet meer conform dát was wat de fabrikant in de testomgeving met die speciale wieldoppen had bedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden