[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Op zoek naar bedrijf die opleiding betaald + werk


Mark80

Vraag

  • Forumlid

Beste mensen,

Onlangs ben ik teruggekeerd van een reis van 1 jaar in Australie. Voor die reis heb ik altijd financieel administratief werk gedaan. Momenteel ben ik (net) 27 jaar en was ik sinds mijn terugkeer dus weer op zoek naar werk. Gezocht naar wederom financieel administratieve functies maar werd al ongelukkig bij de gedachte om weer dat soort werk te gaan doen.

In mijn jeugd is vrachtwagenchauffeur altijd een jongensdroom geweest, meerdere malen met een oom naar Rusland geweest op een internationale vracht.

Ook net voor mijn vertrek heb ik tijdelijk koerierswerk gedaan, vooral naar Frankrijk, ook in Australie heb ik tijdelijk koerierswerk gedaan. Al met al, wist ik en had ik besloten, mijn toekomst ligt in de transport, ondanks de slechte berichten. (ik heb zoiets, ik heb niet met de oude situatie gewerkt, weet niet beter en kies hier voor).

De opleiding kan ik (mede door reis) niet zelf bekostigen, dus ben op zoek gegaan naar werkgevers/uitzendbureaus die de opleiding willen bekostigen tegen redelijke voorwaarden. Na enkele te gesproken te hebben, ARD, Worktrans, Consolid, Van Wijk Giessen, Ranstad is inprincipe mijn keuze gevallen op Randstad omdat een van mij 'eisen' is dat ik meteen op de weg kan met mijn rijbewijs B (met bestelwagen) - ook wil ik mijn rijbewijzen zo snel mogelijk halen. Dat is het beste mogelijk bij Ranstad, daar dat bij alle overige ik eerst enkele maanden moet werken in loodsen e.d. Op zich niet erg, maar als t niet hoeft liever niet.

Daarnaast blijft mijn voorkeur uitgaan naar een werkgever waar ik direct terecht kan, rijbewijzen kan halen en direct de weg op kan met rijbewijs B en na halen van C daar direct van gebruik van kan maken. Misschien een utopie (hoewel bij randstad mogelijk) maar niet geschoten is altijd mis.

Dus kent er iemand mogelijkheden bij bedrijven in Brabant met uiteindelijk doel internationaal te gaan rijden?

BVD!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Je zou eens kunnen kijken op de site van Simon Loos, het schijnt dat je daar voor 750 euri je C kunt halen... Geldermalsen, Pijnacker en Bunnik is vanuit het Brabantse land wel te bereizen lijkt me. Volgens mij doet men daar (noodgedwongen) veel met uitzendburo's; één en één is twee toch?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je zou eens kunnen kijken op de site van Simon Loos, het schijnt dat je daar voor 750 euri je C kunt halen... Geldermalsen, Pijnacker en Bunnik is vanuit het Brabantse land wel te bereizen lijkt me. Volgens mij doet men daar (noodgedwongen) veel met uitzendburo's; één en één is twee toch?;)

Hoi Bedankt maar Simon Loos vindt dat ik net te ver weg woon.

Misschien iemand anders?

Wederom bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wel grappig, jij zoekt werk en een ander moet jou opleidingen betalen?

Persoonlijk ben in meer gecharmeerd van die mensen die in zichzelf geloven en hier ook in willen investeren (desnoods en lening nemen en de kosten daar van te betalen)

Ik ben bekend met de materie, maar raad je aan je er wel goed in te verdiepen, dergelijke zaken gaan meestal gepaart met het afsluiten van langlopende verbindingen

Hier in Enschede zijn zelfs het UWV & de DMO, gezamelijk begonnen met het werven van personen die geschikt zouden zijn als chauffeur. Ondanks dat hierbij een baan garantie word afgegeven en de gehele opleidingskosten voor vergoeding in aanmerking komen is er weinig animo.

Inmiddels zijn ze ook begonnen met het benaderen van een aantal transportondernemers voor deze projecten, zodat ze de geselecteerden kunnen plaatsen.

Op het moment dat men er zich van bewust is wat het beroep eigenlijk allemaal inhoud (meer als alleen maar van A naar B rijden...) trekt men zich terug. Of in één van de voorselectie gesprekken komt de aap uit de mouw en blijkt dat het theoretisch denken niet aansluit met de dagelijkse gang van zaken, of de praktijk.

Maar geheid als je even zoekt hier op het forum of op google kun je ze vinden hoor, en ook in jou regio.

Wellicht was de opening van deze posting onnodig geweest want hij sluit aan op een paar onderwerpen die hier reeds eerder aan de orde zijn geweeest, dus begin eens met meer moeite doen en dan wellicht investeren in je zelf.

Trouwens ik wil ook graag een nieuwe Mercedes, is er ook iemand die dit voor mij even betalen wil, dan wil ik er wel mee rijden! (of is dit iets anders;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wel grappig, jij zoekt werk en een ander moet jou opleidingen betalen?

Persoonlijk ben in meer gecharmeerd van die mensen die in zichzelf geloven en hier ook in willen investeren (desnoods en lening nemen en de kosten daar van te betalen)

Ik ben bekend met de materie, maar raad je aan je er wel goed in te verdiepen, dergelijke zaken gaan meestal gepaart met het afsluiten van langlopende verbindingen

Hier in Enschede zijn zelfs het UWV & de DMO, gezamelijk begonnen met het werven van personen die geschikt zouden zijn als chauffeur. Ondanks dat hierbij een baan garantie word afgegeven en de gehele opleidingskosten voor vergoeding in aanmerking komen is er weinig animo.

Inmiddels zijn ze ook begonnen met het benaderen van een aantal transportondernemers voor deze projecten, zodat ze de geselecteerden kunnen plaatsen.

Op het moment dat men er zich van bewust is wat het beroep eigenlijk allemaal inhoud (meer als alleen maar van A naar B rijden...) trekt men zich terug. Of in één van de voorselectie gesprekken komt de aap uit de mouw en blijkt dat het theoretisch denken niet aansluit met de dagelijkse gang van zaken, of de praktijk.

Maar geheid als je even zoekt hier op het forum of op google kun je ze vinden hoor, en ook in jou regio.

Wellicht was de opening van deze posting onnodig geweest want hij sluit aan op een paar onderwerpen die hier reeds eerder aan de orde zijn geweeest, dus begin eens met meer moeite doen en dan wellicht investeren in je zelf.

Trouwens ik wil ook graag een nieuwe Mercedes, is er ook iemand die dit voor mij even betalen wil, dan wil ik er wel mee rijden! (of is dit iets anders;))

Uiteraard begrijp ik wat je bedoelt maar ik heb genoten (dure!) heao opleidingen die ik allemaal zelf heb betaald (en waarvan ik nog steeds op aflos) en dus al geinvesteerd in mezelf, helaas is dat werk idd niet gebleken wat ik ervan dacht. Die richting in 1e instantie ook gekozen ipv mijn 'jongendroom' vanwege de ogenschijnlijke betere financiele vooruitzichten. Ik ben erachter gekomen dat die geen moer voorstellen als je 5 dagen in de week met tegenzin naar je werk gaat.

m.b.t. het 'zeker zijn', zoals gezegd in mijn eerste post heb ik dmv koerierswerk iig wat ervaring met het vervoersvak. Ook heb ik hier e.e.a. van meegekregen vanuit mijn jeugd en is dus altijd een soort van verlangen geweest.

Zodra ik er in Australie achterkwam dat ik deze carriereswitch wou maken heb ik daar nog eens een half jaar goed over nagedacht, idd internet afgespeurd naar ervaringen, aandachtig gelezen over de veranderingen in het vak en de vooruitzichten daarin. Ik ben niet iemand die zomaar impulsief zulke drastische beslissingen maakt - ter info, kan aan slag als Controller waar het salaris toch net ff stukkie hoger ligt dan als chauffeur, nogmaals ik kies hier bewust voor.

Uiteraard kom ik pas echt achter wat dit vak inhoudt als ik het een poos in de praktijk gedaan heb, maar zoals bij vele beroepen, daar kan ik pas achterkomen als ik die poos achter de rug heb?

En dus m.b.t. chauffeur pas als ik mijn papieren gehaald heb en 1 a 2 jaar gereden heb. Via het koerierswerk en het meerijden heb ik mijn inziens het maximale gedaan om inzicht te krijgen in het vak met mijn rijbewijs B.

mbt het betalen van opleiding, zoals gezegd ben net terug van jaar reizen, dat betekend dat mijn financiele situatie het niet toelaat om het moment om deze 'wens' in vervulling te gaan op dit moment, mits ik zelf dien te betalen.

Zoals eerder gezegd heb ik op dit moment nog een studieschuld van een studie waar ik misschien nooit meer iets mee ga doen, een financiering liever niet als het niet hoeft, en het hoeft niet....

Momenteel is kennelijk de arbeidsmarkt zeer krap, dat betekend dat bedrijven mensen opleidingen aanbieden om zo personeel binnen te krijgen.

Als de mogelijkheid zich (zeer nadrukkelijk) aanbiedt, waarom zou ik daar geen gebruik van maken?

Waarom zou ik eerst enkele jaren moeten sparen en dus enkele jaren een beroep moeten uitoefenen wat me absoluut niet aanstaat?

Ook in andere branches worden constant opleidingen door werkgevers aan werknemers aangeboden en geaccepteerd.

mbt de verplichtingen;

In het kort, die verplichtingen vallen mijn inziens best mee, 1,5 jaar werken, worden voorgesteld (voor acceptatie contract) bij een bedrijf met uitzicht op vast dienstverband en in dat geval de bedoeling de volledige 1,5 jaar bij dat bedrijf (zij zullen mij dan in dienst nemen naar een jaar, waarbij zij het contract met Randstad afkopen).

Voor mij acceptabel, nogmaals, waarom zou ik in diezelfde periode (1,5 jaar) werk moeten doen wat ik helemaal niet wil doen om opleiding te kunnen bekostigen terwijl bedrijven opleidingen aanbieden?

Ik begrijp uit het lezen van dit forum dat jij een werkgever bent, vanuit die kant kan ik jouw post begrijpen, kan zelfs verwachten dat deze in een gesprek zo naar voren wordt gebracht naar werkgever. Ik hoop dat in dat geval bovenstaand genoeg is om hen (die opleiding zelf aanbieden!) te overtuigen (zo uit blote hoofdje ff). :)

Als mercedes een progonose fout heeft gemaakt en een overproductie heeft gedraaid van paar honderd procent waardoor zij nu 10 duizenden modellen niet kwijtraken en daarom tegen kostprijs gaan verkopen, weet ik zeker dat jij je aanmeldingsformulier heel snel hebt ingevuld en opgestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij jou in de buurt zit een groote.Heel groot zelfs.Zeg jij gaat er werken

Krijgt een kontrakt En je gaat op zijn kosten je Rijbewijs halen Maar je zit er wel 3of 5 jaar aan vast.En je rijdt er twee maanden en hij zegd ik heb je niet meer nodig of je voldoet niet.Dan kun je wel alles terug betalen

In een keer.En zo zijn er veel Daarom kijk uit wat je doet.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben ik niet met je eens Mark.

Aangezien de bedrijven zitten te springen om nieuwe chauffeurs vind ik dat ze mogen investeren in goede chauffeurs.

Het is maar wat je onder lang lopende verbindingen verstaat.

Voor E achter C moet je een kleine 2000 uur maken wat neerkomt op een jaar.

En ook al heb je een langurige verbintenis je bent wel verzekerd van een paar jaar vast inkomen.

Uiteraard moet je wel goed kijken wat je wilt gaan rijden voodat je de keuze maakt.

De volgende uitzendbureau's bieden de opleiding aan.

Tempoteam

247cd

Startpeople

Flexin

Op dit moment ben ik nog bezig met de keuze uit 2 uitzendbureau's die me beiden graag willen hebben voor de opleiding E achter C.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee dat zie je verkeerd.

Ben zelf ook bezig met het laten betalen van een opleiding.

Op het moment dat je weg gaat moet je het resterende terug betalen.

Op het moment dat je word buiten gezet moet de werkgever de resr zelf betalen.

Voor het tekenen eerst dit goed overeen komen en vastleggen.

Bij jou in de buurt zit een groote.Heel groot zelfs.Zeg jij gaat er werken

Krijgt een kontrakt En je gaat op zijn kosten je Rijbewijs halen Maar je zit er wel 3of 5 jaar aan vast.En je rijdt er twee maanden en hij zegd ik heb je niet meer nodig of je voldoet niet.Dan kun je wel alles terug betalen

In een keer.En zo zijn er veel Daarom kijk uit wat je doet.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij jou in de buurt zit een groote.Heel groot zelfs.Zeg jij gaat er werken

Krijgt een kontrakt En je gaat op zijn kosten je Rijbewijs halen Maar je zit er wel 3of 5 jaar aan vast.En je rijdt er twee maanden en hij zegd ik heb je niet meer nodig of je voldoet niet.Dan kun je wel alles terug betalen

In een keer.En zo zijn er veel Daarom kijk uit wat je doet.Hwm

Nee dat werkt niet zo, die contracten zijn altijd als je op eigen initiatief weggaat, of door niet goed functioneren, ontslag op staande voet, opleiding niet afgemaakt etc.

Maar als er geen werk is (dus door economische redenen) of whatever dan hoeft men het bedrag NIET terug te betalen

In het ergste geval als ik zelf wegga moet ik een deel terugbetalen. Prima toch! had ik anders ook gemoeten, meestal is het een percentage. Dan heb ik toch inkomen genoten en korting gehad op de rijbewijzen.

Daarnaast, mits de markt nog krap is, zal een ander bedrijf dat wel willen overnemen, altijd goedkoper als een volledig nieuwe opleidingen + iig al wat ervaring.

Ik zie het probleem niet eigenlijk.

Maarre er zitten meerdere grote bij mij in de buurt, welke bedoel jij?

Thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daarnaast, bedrijven betalen toch constant opleidingen voor hun personeel, volledige 4 jarige HEAO opleidingen zelfs, grote advocatenkantoren betalen gehele universiteitenstudies terug bij in dienstname, gebeurd overal, met overal soortgelijke voorwaarden- is ook overal normaal.

Ik heb het idee dat het in de transport redelijk nieuw is, klopt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als jij een HEAO opleiding gedaan heb zou je toch genoeg moeten kunnen verdienen om zelf je rijbewijzen te halen???Zo veel kan die aflossing van je studie niet zijn,of zie ik dit verkeerd.:confused:

Je had misschien beter het geld van die reis naar Australie in je rijbewijs kunnen steken, daar krijg je nog wat van terug ook van de belasting.

Even een jaartje naar Australie zou ik ook wel willen maar er is niemand die dat betaald voor mij :cool:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@mark, ook ik zit in hetzelfde schuitje, maar een baas vinden die je opleiding betaalt is niet zo makkelijk te vinden. Zelf heb ik me aangemeld bij vtl, speeddating en geschiktheidstest gedaan, maar de bedrijven hier in de buurt die in de vacaturebank van vtl staan hebben niemand nodig. Zou ik wel mijn papieren al hebben dan kon ik meteen aan de slag. Tja ze krijgen 90 % vergoed via het soobfonds en dat is zelfs nog niet eens aantrekkelijk voor een werkgever. Zei denken ik heb nu iemand nodig en niet iemand die pas over 3 a 4 maanden zijn papieren heeft en dan nog eens ingewerkt moet worden.

Tja das jammer, want de mensen die echt willen komen zo niet aan de bak. Chauffeurstekort ligt mijn inziens ook gedeeltelijk aan de werkgevers zelf.

Via een uitzendbureau is ook niet alles en laat je goed voorlichten en pas op met de addertjes onder het gras.

Randstad bijvoorbeeld betaalt wel je opleiding, die je overigens overdag moet volgen (dus geen inkomen). Heb je dan je papieren dan kan het nog zo zijn dat er dagen voorkomen dat ze geen werk voor je hebben. Geen werk is ook geen inkomen. Klinkt allemaal intressant maar pas ermee op.

Mijn advies is, ga werken en spaar elke maand zoveel als je kunt en bekostig daar je opleiding chauffeur mee.

Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als jij een HEAO opleiding gedaan heb zou je toch genoeg moeten kunnen verdienen om zelf je rijbewijzen te halen???Zo veel kan die aflossing van je studie niet zijn,of zie ik dit verkeerd.:confused:

Je had misschien beter het geld van die reis naar Australie in je rijbewijs kunnen steken, daar krijg je nog wat van terug ook van de belasting.

Even een jaartje naar Australie zou ik ook wel willen maar er is niemand die dat betaald voor mij :cool:.

Zoals ik al eerder zei is het geld allemaal op gegaan aan de reis en ben ik pas tijdens de reis aan het besef gekomen dat ik helemaal verkeerd zat qua werk. Toen was ik dus al op reis en was er geen weg terug (wou ik ook niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ben ik niet met je eens Mark.

Hoi David,

Je zegt het goed, jij bent het niet met mij eens.. Dat kan!

dan even het 2e punt:

Aangezien de bedrijven zitten te springen om nieuwe chauffeurs vind ik dat ze mogen investeren in goede chauffeurs.

De bedrijven die zitten te "springen" zullen ook wel investeren in goede chauffeurs. Ik persoonlijk zou het liever zien dat er in de chauffeurs die reeds in dienst zijn meer geinvesteerd zou worden.

Laat de chauffeurs die het willen worden maar eens bewijzen dat ze een investering waard zijn, door bijvoorbeeld zelf een en ander voor te financieren en dan eventueel een terug betalingsregeling te treffen met de werkgever (of draai ik nu alles weer om?).

Om nog even terug te komen op het chauffeurstekort: Zoals je uit mijn eerdere postings hebt kunnen lezen ben ik het met die SCHREEUWERIJ in de media niet helemaal eens. Ik ben dan ook van mening dat de geschreeuwde aantallen de realiteit overtreffen.

Als er een tekort is aan 5000 chauffeurs, dan zou dit dus ook inhouden dat er zo'n 5000 auto's stil moeten staan??? Goed als we er eens vanuit gaan dat (pak hem beet) 3000 auto's staan te wachten op chauffeurs (dan ga ik er voor het gemak ook nog vanuit dat er 2000 chauffeurs gezocht worden voor dubbelbemand of om het invullen van de gaten die vallen door de 48 urige werkweek). is dit irrieel???

lees even met mij mee, in de kerngetallen wegvervoer:

aantal bedrijven: 12.150

aantal eigen rijders: 3.622

aantal werknemers: 102.800

aantal faillisementen in 2005: 151

aantal voertuigen: 104.027

vervoerder goederen in 2005: 679m ton

vervoersprestaties: 86.4 mld tonkm

waarvan internationaal: 52.4 mld tonkm

Bron: http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/grootzakelijk/publicaties/transport.html

In mijn ogen zit het vaak zo: Veel ondernemers zoeken chauffeurs ter realisering van nog niet gerealiseerde uitbreidingen. Aan die chauffeurs is niet zo 1.2.3... te komen. Dus benaderen die ondernemers hiervoor uitzendbureau's en plaatsen ze vacatures

De benaderde uitzendbureau's kunnen wederom ook niet 1.2.3... aan die chauffeurs komen dus plaatsen ook weer vacatures.

Als je hier even over na denkt zul je zien dat er voor één gezochte chauffeur dus 2 vacatures in de media kunnen staan. (en zo is 1+1 dus 2 vacatures, voor 1 baan)

Het is puur mijn meingn maar hoeverder ik mij in dat geblaad, verdiep hoe vreemde de antwoorden en getallen die eruit komen.

Ik onderken ook niet dat er geen chauffeurs te vinden zijn, echter als ik op www.werk.nl kijk kan ik er zo 50 selecteren in de regio Enschede die allemaal aan het door mij ingegeven profiel voldoen. Dus volgens de statestieken zou het niet voor kunnen komen.

Dat er van die 50 wellicht 1 of 2 zijn die echt zo aan de slag kunnen, is dan weer geen theorie maar praktijk!

Du waarom investeren in mensen die een diploma willen halen terwijl er 50 bij werk.nl staan die alle papieren al hebben maar nog geen passend werk gevonden hebben?

Wat snap ik nu niet of wat zie ik verkeerd???

wat gebeurt er in 2009, als die hele hype weer voorbij is? En als de 48 urige werkweek een fijt is? En er zonder euro 5 norm niet meer gereden mag worden op bepaalde wegen? En wat is de levertijd van nieuwe vrachtwagens nu al bijna een jaar is en in 2009 waarschijnlijk nog maar 2 maanden is? En wat als....? En....? Omdat? en toen?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zo werkt dat niet precies, ik kan je ook niet precies vertellen hoe het wel werkt, maar de vacatures worden niet alleen maar gebaseerd op werkelijk openstaande vacatures.

Deze gegevens worden ook gehaald uit de gegevens die maandelijks (of per kwartaal) aan het CBS worden doorgegeven waarin ook pensioen-intreders in hetzelfde jaar worden meegenomen, ook langdurig zieken enzo.

En als ik het goed begrepen heb worden ook andere type vervoer erin meegenomen (ie taxi e.d.).

Natuurlijk wordt e.e.a ook aangedikt om (grotere) problemen voor te zijn mbt 48-urige werkweek, negatieve media etc. Kijk maar eens naar de metaalsector paar jaar geleden.

Ook de profielen waarop jij zoekt bij het CWI zijn lang niet allemaal actief, mijn CV staat bijv nog op monsterboard.nl, al 3 jaar ook toen ik geen werkzoekende was, zo nog veel meer mensen.

Dit is iig geen materie die je 1-2-3 kunt uitleggen, dat gaat veel meer naar macro-economisch niveau

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

{quote}mark Laat de chauffeurs die het willen worden maar eens bewijzen dat ze een investering waard zijn, door bijvoorbeeld zelf een en ander voor te financieren en dan eventueel een terug betalingsregeling te treffen met de werkgever (of draai ik nu alles weer om?).

Ik denk dat een chauffeur die zelfstandig met eigen middelen het vrachtwagen rijbewijs heeft gehaald incl. de bijbehoorende diploma's al redelijk heeft geinvesteerd. Ik ben geen baas tegengekomen die zegt ik ga je elke maand een x bedrag extra doen omdat je beschikt over de gewenste papieren. Persoonlijk vind ik dat dan ook niet terrecht als ik dan jou mening lees over chauffeurs die zelf moeten investeren , bij de meeste adv. staat toch echt dat men MOET beschikken over chauffeurs diploma en adr cert.

Ook ben ik van mening als er een herhalings opleiding gedaan moet worden zoals bijv. adr de werkgever niet alleen de opleiding betaald ( daar is een fonds voor O&O genaamd) maar ook de uren en andere bijkomende kosten.

Dit word in 99% van de gevallen niet gedaan , dus weer investeerd de chauffeur in het belang van de onderneming.

Er zijn mensen die zeggen de transport ondernemers profiteren van de door mij geinvesteerde opleidingen en tijd. Tja dat is dan ieder zijn eigen mening .

gr. mart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij ons worden (bijscholing )opleidingen door de werkgever verzorgt en betaald.Ook de uren die je les heb worden gewoon doorbetaalt als werkuren.Dat is het voordeel van een groot bedrijf.

Er zijn dus wel wergevers die investeren in hun werknemers en hopen zo hun personeel te houden.In de toekomst moet je verpicht een X aantal uren naar de lessenaar en als een werkgever bij te tijd is begint hij daar op tijd mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Randstad bijvoorbeeld betaalt wel je opleiding, die je overigens overdag moet volgen (dus geen inkomen). Heb je dan je papieren dan kan het nog zo zijn dat er dagen voorkomen dat ze geen werk voor je hebben. Geen werk is ook geen inkomen. Klinkt allemaal intressant maar pas ermee op.

Dit is pertinent niet waar!! Ik kon kiezen of ik de dag of avondopleiding wilde doen. En nog maals...... ze zijn VERPLICHT om mij straks een contract van 40 uur pw te geven. Dit allemaal via VTL en ben aangenomen bij Randstad.

Vriendelijke groet, Ingrid

En als je mij niet geloofd dan kan je altijd even het VTL zelf bellen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
{quote}mark Laat de chauffeurs die het willen worden maar eens bewijzen dat ze een investering waard zijn, door bijvoorbeeld zelf een en ander voor te financieren en dan eventueel een terug betalingsregeling te treffen met de werkgever (of draai ik nu alles weer om?).

Ik denk dat een chauffeur die zelfstandig met eigen middelen het vrachtwagen rijbewijs heeft gehaald incl. de bijbehoorende diploma's al redelijk heeft geinvesteerd. Ik ben geen baas tegengekomen die zegt ik ga je elke maand een x bedrag extra doen omdat je beschikt over de gewenste papieren. Persoonlijk vind ik dat dan ook niet terrecht als ik dan jou mening lees over chauffeurs die zelf moeten investeren , bij de meeste adv. staat toch echt dat men MOET beschikken over chauffeurs diploma en adr cert.

Ook ben ik van mening als er een herhalings opleiding gedaan moet worden zoals bijv. adr de werkgever niet alleen de opleiding betaald ( daar is een fonds voor O&O genaamd) maar ook de uren en andere bijkomende kosten.

Dit word in 99% van de gevallen niet gedaan , dus weer investeerd de chauffeur in het belang van de onderneming.

Er zijn mensen die zeggen de transport ondernemers profiteren van de door mij geinvesteerde opleidingen en tijd. Tja dat is dan ieder zijn eigen mening .

gr. mart

Hoi Mart,

Ik denk dat dit in de transport nog nieuw is maar in andere branches doodnormaal. In de gezonheidzorg worden gehele 4 jarige opleidingen betaald voor werknemers. Mijn zus heeft via haar werkgever haar HEAO economie gehaald waarna zij 4 jaar in dienst moest blijven. Door een tekort in accountants worden gehele universiteitsopleidingen terugbetaald.

In de bouw worden auto's weggegeven aan metaalmedwerkers, een paar jaar geleden zelfs verhuizingen vergoed.

Al jaren betalen bedrijven vakopleidigen, kennelijk is dat in de transport nieuw.

Als de mogelijkheid aangeboden worden (en zelf momenteel niet in staat) waarom zou ik er geen gebruik van mogen maken?

Randstad bijvoorbeeld betaalt wel je opleiding, die je overigens overdag moet volgen (dus geen inkomen). Heb je dan je papieren dan kan het nog zo zijn dat er dagen voorkomen dat ze geen werk voor je hebben. Geen werk is ook geen inkomen. Klinkt allemaal intressant maar pas ermee op.

Dit is pertinent niet waar!! Ik kon kiezen of ik de dag of avondopleiding wilde doen. En nog maals...... ze zijn VERPLICHT om mij straks een contract van 40 uur pw te geven. Dit allemaal via VTL en ben aangenomen bij Randstad.

Vriendelijke groet, Ingrid

En als je mij niet geloofd dan kan je altijd even het VTL zelf bellen :D

DIt klopt niet Ingrid, ben vanmiddag voor 2e gesprek naar Randstad geweest, zij betalen opleidingen en geven dan een VAST 2 jarig contract op basis van 40 uur.

Ik heb het nagevraagd, dat betekend als er een dag geen werk is (= 8 uur) dat ik in de leegloop kom en dat betekend dat ik die uren WEL gewoon uitbetaald krijg.

De opleiding mag je zowel s'avond als overdag volgen, op het CCVB na (9 dagen), direct daarna kan ik al aan slag als chauffeur op bestelwagen en zodra ik rijbewijs C heb wordt ik ingestroomd op vrachtwagen. Dus en opleiding en inkomen.

Bij dit bedrijf zou ik dan ook eventueel vast aan slag kunnen. Zij kunnen na 1 jaar het contract dat zij hebben met Randstad afkopen waardoor zij af zijn van de dure uurlonen.

Als het mij niet bevalt gaat Randstad op zoek naar ander werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

DIt klopt niet Ingrid, ben vanmiddag voor 2e gesprek naar Randstad geweest, zij betalen opleidingen en geven dan een VAST 2 jarig contract op basis van 40 uur.

Ik heb het nagevraagd, dat betekend als er een dag geen werk is (= 8 uur) dat ik in de leegloop kom en dat betekend dat ik die uren WEL gewoon uitbetaald krijg.

De opleiding mag je zowel s'avond als overdag volgen, op het CCVB na (9 dagen), direct daarna kan ik al aan slag als chauffeur op bestelwagen en zodra ik rijbewijs C heb wordt ik ingestroomd op vrachtwagen. Dus en opleiding en inkomen.

Bij dit bedrijf zou ik dan ook eventueel vast aan slag kunnen. Zij kunnen na 1 jaar het contract dat zij hebben met Randstad afkopen waardoor zij af zijn van de dure uurlonen.

Als het mij niet bevalt gaat Randstad op zoek naar ander werk.

Ik heb twee weken geleden mijn contract getekend bij Randstad en heb het contract echt goed gelezen en ook nog contact gehad met VTL om na te vragen of alles wel klopte.

Ik vertel dat ik een vast contract krijg van 40 uur per week, ze moeten dus gewoon betalen als er geen werk is.

Wat klopt er volgens jou niet aan mijn verhaal?

Groetjes Ingrid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden