[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

vraag over beladen van een vrachtwagen


delta7

Vraag

  • Forumlid

hoi ik ben bezig met het halen van mijn rijbewijs en nu ben ik bezig met de cursis administratie weet iemand een makkelijke manier om uit te rekenen hoe je het beste een vrachtwagen kan laden met bijvoorbeeld europallets ik zit daar een beetje tegen aan te hikken je wordt ook niet veel wijzer van het leerboek vindt ik ik hoop dat iemand me kan helpen daarmee alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
Gast chauffeurtjenuenen

ik weet alleen dat er in een grote bakwagen 20 europallets passen en een city 26 en een grote trailer 33 voor de rest weet ik het ook niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik weet alleen dat er in een grote bakwagen 20 europallets passen en een city 26 en een grote trailer 33 voor de rest weet ik het ook niet

33 was vroeger tegen woordig is het al 34 in een normale trailer en 33 in een koeloplegger. Binnenmaat huidige standaard trailer is 13,60 en van een reguliere koeloplegger is 13,40.

Maar wat is normaal, er zijn bedrijven die rijden met 13,40 en dat al standaard vinden.

Dus voor het berekenen van het aantal te laden paletten is het belangrijk om te weten wat de maat is van de trailer (en of er reeds iets is voorgeladen :rolleyes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
hoi ik ben bezig met het halen van mijn rijbewijs en nu ben ik bezig met de cursis administratie weet iemand een makkelijke manier om uit te rekenen hoe je het beste een vrachtwagen kan laden met bijvoorbeeld europallets ik zit daar een beetje tegen aan te hikken je wordt ook niet veel wijzer van het leerboek vindt ik ik hoop dat iemand me kan helpen daarmee alvast bedankt
De standaard-maat van Europallets is 80 x 120 cm, de rekenbreedte van een vracht-autovloer is 240 cm, lengte van 600cm tot 1360 cm. De rest mag je zelf bedenken;)

Dit is de berekening hoeveel europallets erin kunnen.

Misschien is de vraag ook wel zo bedoelt?

Ik vind de vraag niet geheel duidelijk namelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurtjenuenen
33 was vroeger tegen woordig is het al 34 in een normale trailer en 33 in een koeloplegger. Binnenmaat huidige standaard trailer is 13,60 en van een reguliere koeloplegger is 13,40.

Maar wat is normaal, er zijn bedrijven die rijden met 13,40 en dat al standaard vinden.

Dus voor het berekenen van het aantal te laden paletten is het belangrijk om te weten wat de maat is van de trailer (en of er reeds iets is voorgeladen :rolleyes:)

ik hou bij een grote trailer maar altijd 33 aan zit je altijd goed.

maar iedere op z'n eigen manier natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurtjenuenen
En dan nog rekening houden met een eventuele pompwagen die mee moet... :ja:

erik die auto is toch tot het dak toe betaald dan bind je de pompwagen maar op het dak LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
33 was vroeger tegen woordig is het al 34 in een normale trailer en 33 in een koeloplegger. Binnenmaat huidige standaard trailer is 13,60 en van een reguliere koeloplegger is 13,40.

Maar wat is normaal, er zijn bedrijven die rijden met 13,40 en dat al standaard vinden.

Dus voor het berekenen van het aantal te laden paletten is het belangrijk om te weten wat de maat is van de trailer (en of er reeds iets is voorgeladen :rolleyes:)

Hoe kom jij aan 34? Als je er 11 in 3 rijen naast elkaar zet heb je er dus 33. Waarom, als er volgens jou meer in kunnen, zijn dat er 34? Dan zouden het er 35 of 36(3 rijen van 11+2x in de breedte of 12 in 3 rijen...)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoe kom jij aan 34? Als je er 11 in 3 rijen naast elkaar zet heb je er dus 33. Waarom, als er volgens jou meer in kunnen, zijn dat er 34? Dan zouden het er 35 of 36(3 rijen van 11+2x in de breedte of 12 in 3 rijen...)

10 x 3 in de lengte = 30

dan 2 x 2 in de breedte = 4

Samen 34 :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Er zijn teveel opties eigenlijk:stom:

En dat valt dan ook wel weer mee:

Of je nu 6 euros 3x2 breed zet of 2x3 lang maakt geen cm uit. Dus hoe je de eerste 30 neerzet maakt feitelijk niets uit.. :ja:

Ofwel: als je alles breed zet, passen er ook 34 in een 13.60 trailer :ja:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
verdorie ik moet zo slapen niet zo moeilijk doen:stom:LOL

Dit is nog vrij eenvoudig. Je gaat pas echt lachen als de pallets ietsje oversteken :angel::rolleyes:

Als ze zeg totaal 1 of 2 cm aan de korte kant van de pallet oversteken, hoe ga je ze dan laden? En in wat voor wagen krijg je ze dan wel in, en in wat voor wagen niet? :rolleyes::p:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dit is nog vrij eenvoudig. Je gaat pas echt lachen als de pallets ietsje oversteken :angel::rolleyes:

Als ze zeg totaal 1 of 2 cm aan de korte kant van de pallet oversteken, hoe ga je ze dan laden? En in wat voor wagen krijg je ze dan wel in, en in wat voor wagen niet? :rolleyes::p:D

Of een mix van Euro's en blokpallets? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

denk er ook aan om de vier dwarse pallets niet achterin te laden,je moet regelmatig aandokken in een put ze zouden om kunnen vallen door naar beneden te rijden.Je zou de eerste niet zijn.Wel moeten ze normaal vastzitten maar wie doet dat altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als ik m'n vrachtje zonder pallets kan laden, kan iedereen dat! Wat een gezeur over die pallets!:D

Hahaha ...

dat dacht ik nou toch ook :D

Wat betreft de hoeveelheid euro's of blokpallets er in een trailer cq bakwagen kunnen ... dat leer je m.i. het beste in de praktijk.

Het is soms een passen & meten ... een beetje doorduwen etc om de goederen allemaal in je laadruimte te krijgen = praktijk!

Hoe moet je dat nu uit een boekje leren?

Ik bedoel dat is allemaal theorie ... wel makkelijk is natuurlijk om al een beetje te weten hoeveel euro's je kunt meenemen en dat het een wisselsysteem is. Waarbij je natuurlijk moet opletten dat je geen 'troep' terugkrijgt.

Wat ik nog weet is dat ik met de kleine bakwagen 10 euro's mee kon nemen. Twee keer een blok van 5 maken = 2 in de lengte, 3x breed (blok van 5 pallets dus). En dat dan twee keer.

En in de trailer 13m60 inderdaad 34 pallets.

Zelf heb ik dit allemaal in de praktijk geleerd. En wat ik nog weet van de Theorie is dat ik die behoorlijk 'droog' vond; met name over de documenten. In de praktijk leer je daar veel sneller mee om te gaan.

Tja, ze moeten toch wat lesstof bij elkaar rapen denk ik dan ;)

Ook moet je bij belading rekening houden met het gewicht & de gewichtsverdeling over je laadvloer === niet teveel voorop op je (bakwagen) ivm de asbelasting.

Over het algemeen als je een complete trailer ergens moet laden is die lading homogeen (= weegt hetzelfde omdat ze bv uit een complete partij kattevoer bestaat of zo) dan is het makkelijk. Houdt rekening met je laadvermogen!

Wat voor'n vragen kun je (tegenwoordig) op je examen krijgen???

Krijg je een soortement case voorgelegd met gegevens over je voertuig; zoals laadvermogen en laadruimte oppervlakte??? En moet jij dan de belading kunnen berekenen/bepalen hoe je gaat laden en of je uberhaupt qua lading alles wel mee kunt nemen = kg's ???

Heb je al enig idee wat ze je op een examen kunnen vragen?

Probeer die vragen te krijgen ... of voorbeelden ervan. En ga op basis daarvan door de lesstof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij gaat de vraag ook helemaal niet om het aantal europallets die je kunt laden en op welke manier. Maar meer om het idee op welke manier je welke gewichten en ladingen over de laadvloer moet verdelen.

Maar aangezien de topicstarter al heeft gereageerd blij te zijn met de antwoorden ... beetje vaag. :rolleyes::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden