Spring naar bijdragen
the4men

renault premium

Recommended Posts

Ik heb 7 1/2 jaar met heel veel plezier met een Premium gereden. Was er een van het eerste type, nog met B18 Renaultversnellingsbak.

Maar je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Ik bedoel: de ene staat met een Renault constant met pech, de ander met een Scania /Volvo/....

Laat het gewoon op je afkomen. Ik heb er meerdere gesproken, die argwanend zijn ingestapt, maar die nu niets anders meer zouden willen dan een Renault.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 1.5 jaar op deze auto gereden.

Het was een oud beesie, toen ik hem kreeg stond er 7 ton op.

Heb er weinig mankementen aan gehad, af en toe een storinkie maar dat mocht geen naam hebben.

Alleen het trok voor geen meter, heb wat afgevloekt tijdens het berg op rijden in de alpenlanden.

bleef aan het schakelen, auto was eigenlijk te licht voor het werk wat we deden.

picture.php?albumid=127&pictureid=1366

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Premium deelt nu z'n totale aandrijflijn met Volvo. Logisch natuurlijk, daar Volvo 100% eigenaar is geworden van Renault trucks. Met de techniek is niets mis. Behalve natuurlijk wanneer je werkgever je een te lichte wagen geeft voor het werk dat je doet.....

Heb ooit nog eens overwogen een premium aan te schaffen. Ze zijn prijs technisch namelijk erg interessant. Maar uiteindelijk toch voor een FH gekozen.

De voornaamste reden was de ruimte achter het stuur én de i.m. ogen te geringe stuurverstellingsmogelijkheden. Dat laatste is natuurlijk heel persoonlijk. (moet je eigenlijk direct een Scania kopen)

En alhoewel de vergelijking niet eerlijk is, is de FH ruimer, met name door de hele lage motortunnel. Maar: in z''n klasse is de FH dat juist weer niet!

Maar ben je alleen op stap, zoals de meesten van ons, dan is dat geen punt. Ruimte genoeg.

Heb ooit een weekje containers gereden met een ook al oude Premium, een 370. Alleen binnenland, maar met een volle bak was het maar zozo. Uiteraard: de huidige 450 trekt heus wel. Automaat is van Volvo en die is top. De bediening daarvan aan het stuur is echt Frans. Geen touw aan vast te knopen zonder eerst instructie te hebben gehad. Dat kán echt anders.

In de praktijk heeft de Premium zich allang bewezen als een zeer degelijke auto, waar menig Oostblokker wekenlang tuttie Europa meer doorkruist. Of dat ook altijd even leuk is, is vers twee. Moet je echt van huis de hele week, vraag dan aan je werkgever om een Magnum. (als het per se een Renault moet zijn). Overtuig 'm anders van een XF SC. Heel complete, ruime en fijne auto die in standaardtrim momenteel de wereld niet kost.

Persoonlijk vind ik de Premium een mooie auto om te zien.

-

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
hoi ik ben hier nieuw zijn er chauffeurs hier die met een renault premium rijden

wat vinden ze er van en zijn er veel storingen mee

Ik heb een jaar of 3 een Premium 340 gereden.

Ik was er tevreden over, anderen verklaarden mij voor gek.

Maar ik had een slaapcabine (en dat was toen al heel wat) en mijn auto stond er iedere ochtend omdat niemand van de nachtrijders met een Renault op pad wilde.

Toenertijd wist ik niet beter totdat de Renault het veld moest ruimen voor een MAN en er een nieuwe wereld voor me open ging.

Zoals Rubberduck al aangeeft trok ook deze auto voor geen meter, de brug bij Nieuwegein kostte hem de grootste moeite.

Veel gedoe gehad met de cruise-control, maar verders was heb ik wel met plezier gereden, op een enkele keer foeteren na als hij de brug haast niet op kwam :D.

post-2002-1394781550,8642_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik 4 jaar geleden bij mijn vorige werkgever begon, reed ik in een AE mee naar oostenrijk, daar stond mijn premium.

In de nacht kwamen we bij de premium aan, ben gelijk gaan pitten.

de volgende ochtend terug gekacheld naar nl, voelde me gelijk thuis in de auto, en vind de premium nog steeds een mooi model.

Als je alleen bent de hele week heb je ruimte genoeg in zo'n truckie.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast TobyJug

Nou ik reed deze een tijdje...

TRUCK2.jpg

Niks mis mee hoor nooit echt problemen maar ik heb een hekel aan de "klapbak" die Renault gebruikt..

Gewoon meer werk dan nodig is.... LOL en hij trekt inderdaad voor geen meter maar als je alleen een beetje supermarkten afrijd dan is dat niet zo erg....

Verder prima wagentje hoor

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou ik reed deze een tijdje...

TRUCK2.jpg

Niks mis mee hoor nooit echt problemen maar ik heb een hekel aan de "klapbak" die Renault gebruikt..

Gewoon meer werk dan nodig is.... LOL en hij trekt inderdaad voor geen meter maar als je alleen een beetje supermarkten afrijd dan is dat niet zo erg....

Verder prima wagentje hoor

Volgens mij de oude wagen van René

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij ons rijden ook 15 premiums 450 pk maar hoor veel klachten over de slechte stoel en te weinig been ruimte :confused:

Nou je het over de stoel hebt. Die stoel van de Premium die ik toen reed was werkelijk een drama.

Keihard, niks geen regelbare rug- en lende steun. Gewoon een kale stoel die enkel luchtgeveerd was.

Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer hoe je moet gaat zitten. Het was dan ook voor het eerst dat ik met serieuze rugklachten liep.

Maar goed, de hele dag aan een pompwagen lopen trekken in combinatie met zo'n verrotte stoel is natuurlijk vragen om problemen.

Nee, als je het mij vraagt, ik ben stiekem toch blij dat ik er vanaf ben ;).

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast TobyJug
Volgens mij de oude wagen van René

die naam zegt me wat....

Volgens mij heb ik die ontmoet in 2005... ik was toen heel effe in NL en aan het rijden...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat de auto te licht voor het werk is, ligt niet aan de auto, maar aan je baas. Net als een stoel, die nauwelijks te verstellen is. De beenruimte is inderdaad niet super.

De mijne was met 300pk ook eigenlijk iets te licht, maar in vergelijking met andere auto's bij ons trok de mijne als een beer. De stoel heb ik na een week of 2 luchtzakken in gekregen als lendesteunverstelling.

Voor autotransport is de Premium met de DAF CF de ruimste cabine, die je kunt hebben.

@TobyJug: Het kenteken is niet goed leesbaar, maar ik gok op BF-. Dat betekent dat je nog een Renault-bak hebt, net als ik destijds. Wees blij, deze bakken leven normaal een stuk langer dan de ZF-bak die Renault later is gaan gebruiken. Een collega van me was na 8 jaar met z'n 5e ZF-bak bezig; de mijne had na 1.471.000 nog altijd de 1e eronder hangen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat de auto te licht voor het werk is, ligt niet aan de auto, maar aan je baas. Net als een stoel, die nauwelijks te verstellen is. De beenruimte is inderdaad niet super.

Ik weet niet wat de reden zou zijn waarom er zo'n k*tstoel in zat.

Maar ik denk zo dat (de meeste) bazen kiezen voor zo standaard mogelijk, i.p.v. luxe uitvoering met allerlei poespas.

Een simpele stoel of een Comfort-de-Luxe. Dat scheelt nogal in de kosten.

En volgens mij word met het welzijn van een werknemer niet altijd voldoende rekening mee gehouden. Goed is goed.

Als het motorisch en technisch gedeelte naar hun wensen is, is de rest verders maar bijzaak.

Wat betreft PK's: deze was 340 en zou in principe voldoende moeten zijn voor een beetje Ruhr-gebied en wat binnenland. Maar bij een beetje klimmen was het toch ver over met hem.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier
Maar ik denk zo dat (de meeste) bazen kiezen voor zo standaard mogelijk, i.p.v. luxe uitvoering met allerlei poespas.

Een simpele stoel of een Comfort-de-Luxe. Dat scheelt nogal in de kosten.

En volgens mij word met het welzijn van een werknemer niet altijd voldoende rekening mee gehouden. Goed is goed.

En de werkgever maar klagen, als een 'dure' chauffeur met rugklachten thuis zit!:stom:

Net zoals regeren , is ook ondernemen vooruit zien.......;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb 2 ritten met een premium 420pk gedaan.

en echt vooraf had ik zo iets van pffff een renault premium, het zal wel.

maar ik moet eerlijk bekennen dat de premium een prima auto is!

hij trok goed, de stoel was goed, cruisecontrol gaf geen problemen.

kortom een prima auto!!!!

en veel beter aanvoelend dan een iveco!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

:ja: Mijn werkgever rijdt alleen maar met Premiums.....

Allemaal in de 'Alliance'-uitvoering, lende-onderrugsteun zijn prima in te stellen.

Was niet echt bekend met Renault,maar 't nwe model premium is:ok:

Opti-driver-bak schakelt prima en schiet niet gelijk terug in de laagste bij sterk afremmen,

waardoor je zo'n 'klap' maakt zeg maar;)

:p Zal idd Volvo's- inbreng zijn :ja:, maar verder prima auto geworden :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast TobyJug

@TobyJug: Het kenteken is niet goed leesbaar, maar ik gok op BF-. Dat betekent dat je nog een Renault-bak hebt, net als ik destijds. Wees blij, deze bakken leven normaal een stuk langer dan de ZF-bak die Renault later is gaan gebruiken. Een collega van me was na 8 jaar met z'n 5e ZF-bak bezig; de mijne had na 1.471.000 nog altijd de 1e eronder hangen.

dat kan wel ja.... ik reed die auto in 2005 een paar weken..... kan het me niet meer herinneren... LOL

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb 2 ritten met een premium 420pk gedaan.

en echt vooraf had ik zo iets van pffff een renault premium, het zal wel.

maar ik moet eerlijk bekennen dat de premium een prima auto is!

hij trok goed, de stoel was goed, cruisecontrol gaf geen problemen.

kortom een prima auto!!!!

en veel beter aanvoelend dan een iveco!

:ja: Mijn werkgever rijdt alleen maar met Premiums.....

Allemaal in de 'Alliance'-uitvoering, lende-onderrugsteun zijn prima in te stellen.

Was niet echt bekend met Renault,maar 't nwe model premium is:ok:

Opti-driver-bak schakelt prima en schiet niet gelijk terug in de laagste bij sterk afremmen,

waardoor je zo'n 'klap' maakt zeg maar;)

:p Zal idd Volvo's- inbreng zijn :ja:, maar verder prima auto geworden :D

Er kan natuurlijk een hoop verbeterd zijn in een jaar of 5.....;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

wij hebben bij ons man en renault

ik vind opzich de renaults er veel beter uitzien als de man's maar dat komt waarschijnlijk ook omdat onze man's helemaal kaal zijn nieteens een zonneklep niks

maar heb nog nooit met een renault gereden

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
wij hebben bij ons man en renault

ik vind opzich de renaults er veel beter uitzien als de man's maar dat komt waarschijnlijk ook omdat onze man's helemaal kaal zijn nieteens een zonneklep niks

maar heb nog nooit met een renault gereden

Ik zou haast zeggen: neem de proef eens op de som !!

.....en vertel ons dan of je nog zo graag met een "zonneklepje" wil rijden.

Ik kan je de uitslag nu al geven....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou haast zeggen: neem de proef eens op de som !!

.....en vertel ons dan of je nog zo graag met een "zonneklepje" wil rijden.

Ik kan je de uitslag nu al geven....

ja ik weet niet hoe dat rijd he

maar bij ons is alles kaal en dat vind ik jammer

en die renaults zien er dan beter uit vind ik;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb bij mijn vorige werkgever regelmatig met een Renault gereden. Ik vond het een prima auto, deze had wel alle extra's wat de chauffeur wel ten goede komt. Mijn vrouw en ik zijn er ook regelmatig hele week-enden mee weg geweest wat heel goed mogelijk is.

bewerkt door ELZEN106
gewijzigde avtar

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Treeplank is wel achtelijk slap, ben vandeweek ook zo door 1 heengezakt.

En nee ik ben geen 200 kilo maar rond de 85 kilo.

Was al de 6e x bij die auto(meerdere collega's hebben het gehad).

En er zijn al meerdere auto's waarbij dit gebeurd is.

Kosten zijn elke x 380 euro voor zoon stukje slap plastic.

Veel storings meldingen bij diverse auto's.

Verder vind ik het wel een aardige auto, kan er wel aardig goed inzitten.

Week van huis is ook geen probleem.

Maarja het is en blijft een RenaultLOL

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ook met een premium gereden en was soms 2 maand weg in dat ding.

Kwam alleen een uurtje thuis om kleren te wisselen.

Ik vond de cabine te klein maar voor de rest wat een super auto,nooit geen storings en super zuinig.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...