[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen kantelt op Vulcaanweg Vlaardingen


Gast trucker10

Recommended Posts

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Ook vertelde ie dat in 2006 was begonnen met z'n transportbedrijf zonder enige ervaring in de branche.

Lulkoek.

Begin jaren '90 is meneer Smeets met z'n toenmalige transportbedrijf failliet gegaan. Is toen na een jaar of zo weer opgestart met alleen maar eigen trailers en charters er voor. En dat ging em eigenlijk wel goed af totdat de tarieven in elkaar donderden en zodoende de NL'ers te duur werden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Lulkoek.

Begin jaren '90 is meneer Smeets met z'n toenmalige transportbedrijf failliet gegaan. Is toen na een jaar of zo weer opgestart met alleen maar eigen trailers en charters er voor. En dat ging em eigenlijk wel goed af totdat de tarieven in elkaar donderden en zodoende de NL'ers te duur werden.

Mmmm....Nederlanders te duur?

Mijn werkgever heeft ook een ferry-afdeling.

Daar worden alleen maar Nederlandse charters voor gebruikt.

Bij Elvex idem dito.

Hoe kan het dan, dat deze bedrijven het wel kunnen volhouden met Nederlandse charters, en Smeets niet?

Smeets heeft dus, of voor zijn eigen tariefdumping gezorgd, of hij vult op een ordinaire manier zijn zakken.

Persoonlijk ga ik van het laatste uit.

Sorry, maar dit soort bedrijven zie ik liever gisteren, als vandaag van het toneel verdwijnen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dacht dat de niewe trekkers akkerlei automatiese beveiligingen hadden en onder andere kantelen moesten voorkomen.

Maar wel knap hoor, even op z'n zij te leggen recht uit de poort.

Chauffeurke zal wel in de volgende trekker zijn gestapt en herrinnerd er niks meer van.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lulkoek.

Begin jaren '90 is meneer Smeets met z'n toenmalige transportbedrijf failliet gegaan. Is toen na een jaar of zo weer opgestart met alleen maar eigen trailers en charters er voor. En dat ging em eigenlijk wel goed af totdat de tarieven in elkaar donderden en zodoende de NL'ers te duur werden.

Als ik lieg, dan lieg ik commissie EJD.

Het is wat ik me herinner van het tv programma. Het was zo'n Rondom Tien-achtig programma.

Het is me bijgebleven, omdat ik het bedrijf kende (van onderweg) en er ineens bleek dat een van de aanwezig gasten de directeur/eigenaar bleek te zijn.

Trouwens: er rijden toch nog altijd Nederlandse charters voor Euro Smeets? Of is dat alweer tijdje terug.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met dank aan een heel slim en vaardig persoon, de bewuste uitzending.

Debat op 2 - Meldpunt MOE-landers

Vanaf ongeveer minuut 9:00 en 25:00 zit Smeets.

Hij zegt toch echt dat ie vanuit niets begonnen is.

Kijk maar ff.

-

PS: volgens mij is de vrouw die naast 'm zit zijn vrouw. En zij is - als ik het goed zie/hoor - Poolse.

Aha erlebnis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dacht dat de niewe trekkers akkerlei automatiese beveiligingen hadden en onder andere kantelen moesten voorkomen.

Maar wel knap hoor, even op z'n zij te leggen recht uit de poort.

Chauffeurke zal wel in de volgende trekker zijn gestapt en herrinnerd er niks meer van.....

Weet niet of die Actrossen kantel-beveiliging hebben. Wist eerlijk gezegd niet eens dat dergelijke opties bestonden. Volgens mij is de beste optie toch niet te hard gaan.

Het is overigens niet recht uit de poort, maar iets verderop in de eerste - best wel verneukeratieve - flauwe bocht naar rechts. Je hebt dan al wat gang.

Het gekke is: Smeets komt daar (DFDS) all the time. Dus die chauffeur moet op de hoogte geweest zijn.

Tenzij het een verse Pool is geweest.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kantel beveiliging, of wat dan ook, er zitten tegenwoordig allerlei fratsen op.

Maar zelfs als het de eerste keer is, dan ga je toch altijd met wat meer attentie? Of zeg t eigenlijk verkeerd.

Zou niet uit moeten maken natuurlijk, anders zou heel Europa vol met gekantelde wagens in bochten zijn. Heb het zelf nooit mee gemaakt, ben er te sloom voor.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ESP heet dat snufje. Dan moet dat systeem ook op de trailer zitten, anders gaat het niet werken. En alle snufjes ten goede, met lomp hard de hoek om krijg je alles op zijn kant. ESP, RSS of hoe al die fabrikanten die zooi ook maar noemen ten spijt, dat helpt dan niet meer. Maar wat mij opvalt hoe meer van die zogenaamde veiligheidstroep erop hoe meer risico's er genomen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omdat ze op de techniek vertrouwen. En zo komt dan een dame uit Belgie die naar haar familie gaat in Yoegeslavie uit.....

Of blijven ze volgas over ijs rijden, "Och.. heb toch ABS"...

Misschien intereseert het er veel helemaal niks meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met zo`n vrachtje oud papier kun je best wel wat, zeker als er spanbanden over zitten.

Toen ik die foto voor t eerst zag dacht ik gelijk: "volgens mij heeft ie met flink wat gang de stoeprand meegenomen met z`n oplegger".

Weet het niet hoor, was er niet bij toen het gebeurde...... ik zeg zomaar wat (net als altijd eigenlijk:D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Inmiddels is bekend dat de trailer in GB verkeerd geladen was en dat op videobeelden te zien was dat de snelheid niet te hoog was en hij voor de bocht al van de grond vrij kwam en de bocht heeft de laatste duit in het zakje gedaan.

Dan vraag ik mij toch af hoe die oplegger dan bij de ferry in Engeland terrecht is gekomen, en vervolgens op de boot is gezet.

Als het hier na, pak hem been 500 meter al op zijn kant gaat...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kom kom Routier, niet zo logies redeneren... Je weet toch dat je dan constant met scheve ogen word aan gekeken.

Trouwens, als al t gewicht aan 1 kant zit, dat zie je toch gelijk, en weiger je de lading, of oplegger in dit geval.

Van boven ziet het er, op die foto, vrij normaal uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
De rijstijl van die mannen kennende mag het inderdaad een wonder zijn dat ze de oplegger aan boord hebben gekregen.

Dat bedoel ik dus.

Die raggen die oplegger genadeloos de boot op.

Daar had het dan ook al lang verkeerd moeten gaan.

Alhoewel ik niet twijfel aan windhoos melding, denk ik, dat dit een gevalletje doofpot vanuit de directie van Smeets is.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ben weleens een engelsman tegengekomen op de ring van london ,met een vracht papier aan een kant stevig in de zeilen zodat de trailer goed scheef hing,en wat schetst mijn verbazing kom ik diezelfde trailer sóchtends tegen op de terminal in vlissingen,dus gewoon zo ingeleverd door de chauffeur(als ik hem maar kwijt ben:kill:) zoeken ze in nl wel uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik ben weleens een engelsman tegengekomen op de ring van london ,met een vracht papier aan een kant stevig in de zeilen zodat de trailer goed scheef hing,en wat schetst mijn verbazing kom ik diezelfde trailer sóchtends tegen op de terminal in vlissingen,dus gewoon zo ingeleverd door de chauffeur(als ik hem maar kwijt ben:kill:) zoeken ze in nl wel uit

En zo gaat het idd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die Britten hebben wat dat aangaat een waardeloze instelling als t op hun werk aankomt.

Zijn geen chauffeurs zoals wij. Weinig vak eer heb ik de indruk.

Ook vreemd dat ze die oplegger hebben geaccepteerd trouwens.

Je zet de boel niet alleen vast voor op de weg maar ook voor op zee.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Die Britten hebben wat dat aangaat een waardeloze instelling als t op hun werk aankomt.

Zijn geen chauffeurs zoals wij. Weinig vak eer heb ik de indruk.

-

Hoe zeker weet jij dat de Britten met die ferry's rijden.

Het zal er daar vast niet anders aan toe gaan als aan deze kant.:rolleyes:

De Britten die ik onderweg tref, heb ik in de regel als goede en kundige collega's ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden