[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur doodgestoken


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

Een ruzie tussen 2 portugese chauffeurs heeft er toe geleid dat er een dodelijke steekpartij tussen beide heeft plaatsgevonden.

De dader (een portugese man van tussen de 30 en 40 jaar) is nog voortvluchtig.

Het slachtoffer is een vrachtwagenchauffeur van een bedrijf uit Hazeldonk

 

 

 

De Nederlandse en Belgische politie is samen met speurhonden nog op zoek naar de dader. Ook vraagt de politie middels burgernet om uit te kijken naar de dader.

 

@Politie_Breda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

2 weken terug had ik in Duitsland een Roemeen die me met een groot mes wou aanvallen. Stond ik ook even raar te kijken. Had meteen de koevoet gepakt en toen draaide hij om. Dat zijn je collega's tegenwoordig. En je kan de politie wel bellen, maar die kunnen er toch niets tegen doen, mijn woord tegen het zijne.

 

In de trein Freiburg-Novarra is laatst ook iets geweest met een Bulgaar die met een mes in die cabine gek liep te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Dat is transport in deze tijd. Chauffeurs gaan elkaar tegenwoordig met messen te lijf. En kijk eens op de weg naar je collega's. Als ze halverwege voorbij zijn geven ze al richting aan naar rechts als ze je inhalen, en 2 seconden later boem duwen ze hem naar rechts, terwijl ze nog 3 meter moeten om je voorbij te zijn. De collegialiteit is ver te zoeken tegenwoordig. De dieseldiefstal net zo. Ik durf te stellen dat de helft van de gevallen gewoon de collega vrachtwagenchauffeur, al dan niet uit Roemenië, zijn tank 's-nachts met jou diesel staat te vullen. Het mag niet gezegd worden, maar ik denk het wel. Dat zijn je collega's in 2014.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een 36-jarige Portugese vrachtwagenchauffeur die vanochtend een 40-jarige Spaanse collega zou hebben doodgestoken in Hazeldonk is aan het begin van maandagmiddag aangehouden in de buurt van de A58. De verdachte werd gevonden na een tip.

 

De tipgever zag de man staan bidden bij een kruisbeeld, zei een politiewoordvoerder. De steekpartij vond rond half zeven plaats bij Mooy Logistics, een Spaans overslagbedrijf in Hazeldonk-Oost.

De twee mannen, die niet bij het bedrijf werken, hadden ruzie. Wat de aanleiding was kon een politiewoordvoerder niet zeggen.

 

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3630349/2014/04/07/Verdachte-gepakt-na-steekpartij-Hazeldonk.dhtml

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Wou al direct gaan solliciteren maar gezien de ervaringen die hierboven staan vermeld toch maar achterwege gelaten, nee zo leuk is het allemaal niet meer op de weg of liever gezegd in het transportwezen, of je wordt door de Fransoos afgeknepen door middel van torenhoge boetes of je je wordt gesneden door zo'n armzalige Oostblokker die jou en mijn werk heeft ingepikt, kan hij niks doen daar moet je de werkgever over aanspreken, nou aanspreken ook maar bewerken met een knoflook gevulde koevoet :D de geur hiervan zal hem niet geheel onbekend voorkomen maar wel die koevoet denk ik.

 

Oh ja de SP gaat dhr Kallas aanspreken in Brussel en of wij chauffeurs maar een briefje willen schrijven en het liefst in het Engels, de voorbeeldbrief staat op hun website, nee sorry geen link, maar Dhr Dennis de Jong kwam daarmee, ik heb bedankt voor de eer.

Heb hem gevraagd of hij wellicht de EVO maar eens kan aanspreken, die schijnen goede maatjes te zijn met Dhr.Kallas daar in Brussel. meer zeg ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Ik dacht eerst dat t de Televaag was,,,,maar t stond echt in het AD :kill: :

 

:eek:  :eek:  Mooy logistics,,,,een Spaans bedrijf???????

 

Laat ouwe Maarten t niet horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Vraag mij af het waarom van die steekpartij, je leest weleens meer dat een halfzatte (of compleet zat) Roemeen of wat voor oostblokker dan ook zijn collega wil neersteken of schieten, meestal is dat dan het overvloedige gebruik van zelfgestookte wodka of zoiets, maar tussen twee Portugezen? ok je kan een meningsverschil hebben ergens over maar gelijk die messentrekkerij, je bent er maar weer klaar mee als achterblijvende familie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ik dacht eerst dat t de Televaag was,,,,maar t stond echt in het AD :kill: :

 

:eek:  :eek:  Mooy logistics,,,,een Spaans bedrijf???????

 

Laat ouwe Maarten t niet horen.

Toch een naar behoren kwaliteitskrant, beter dan die op sensatie beluste Televaag met dat grote Privé gehalte en online is het helemaal een drama met die krant, met hun "telegraaf TV" hoop bombarie en tromgeroffel en als je dan gaat kijken komt dat item pas aan het eind, ja logisch want je zal eerst die andere pulp moeten aanschouwen en vooral die zelfverheerlijking van de dames en heren presentators die allemaal lonken naar een baantje bij het echte omroepwerk, bah en nog eens bah, weg ermee en heb nu het AD en als "kers op de taart" het Gristelijk Reformatorisch Dagblad op de PC staan, behalve op zondag is die laatste niet te zien dan is de hele site compleet weg :zegtniets:  dit om doordeweeks te kunnen communiceren met mijn SGP buurman zodat ik kan begrijpen waar hij het over heeft, raar volkje die SGP Boys and Girls.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 maar tussen twee Portugezen? ok je kan een meningsverschil hebben ergens over maar gelijk die messentrekkerij, je bent er maar weer klaar mee als achterblijvende familie.

Het was een Portugees en een Spanjaard. Maar mensen lopen elkaar al eeuwen af te maken voor het minste of geringste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ja de één heeft over twee Portugezen en de ander over één Portugees en één Spanjaard, maar maakt niet uit er is weer een dode gevallen en om wat eigenlijk?

Het zijn ietwat heetgebakerde zuiderlingen maar de oorzaak zal nog wel naar buiten komen, de tolk zal het allemaal moeten aanhoren en verwoorden en er een samenvattend verhaal van moeten maken, dus kan nog even duren lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie
Even goed lezen :p

De Portugese vrachtwagenchauffeurs werken niet voor Mooy Logistics, maar voor een Spaans transportbedrijf.

Ik denk dat jij goed moet lezen, lees het stuk op AD maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is transport in deze tijd. Chauffeurs gaan elkaar tegenwoordig met messen te lijf>>>>>>>>>>>>>>>>

<<<<<<<<<<Dat zijn je collega's in 2014.

 

 

Vraag mij af het waarom van die steekpartij, je leest weleens meer dat een halfzatte (of compleet zat) Roemeen of wat voor oostblokker dan ook zijn collega wil neersteken of schieten, meestal is dat dan het overvloedige gebruik van zelfgestookte wodka of zoiets, maar tussen twee Portugezen? 

 

 

Welkom op aarde,

 

Het is van alle tijd en alle nationaliteiten dat als de emoties hoog oplopen ,er wel eens klappen vallen.

dat is niet iets van de laatste jaren,dat gebeurde jaren terug ook.

En ook tussen Nederlanders;jaren geleden(35 jaar) kregen twee Nederlanders,die ik beiden ken,mot met elkaar in Milaan.

De ene stond op de bumper van de andere zn auto en bedreigde hem.de andere gaf gas en reed zijn trekker tegen een muur omhoog,met de ene er nog tussen,die dat niet meer na vertelde.

 

De andere ,die ik goed kende,was een aimabele man,dronk heel matig,en zo lang je geen zaken met m deed was er niks aan de hand,en ieder die m kende vroeg zich af hoe hij tot deze daad gekomen was.

 

De ene,die ik minder goed ken was een zuiger,en zocht nogal eens ruzie( ook met mij n keer)

Degene die m kenden zeiden dat t geen verlies was.

 

Gewoon twee Nederlanders hoor,dus t komt in alle lagen van de bevolking voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens onze kwaliteitskrant( BNdeStem) waren de 36 jarige Portugese dader en het 40 jarige Spaanse slachtoffer in dienst van het Spaanse transportbedrijf Grupo Trans Onuba uit het Spaanse Niebla(bij Huelva)

 

http://www.transonuba.es/

 

Zij stonden bevroren fruit te lossen bij de firma Driscoll,die gevestigd is op het terrein van Mooy logistics.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het waren idd 2 chauffeurs van gto: 2 aparte wagens allebei dubbel bemand.

1 kwam 2 palleten brengen en de ander had een volle vracht.

de gene met 2 pallets mocht eerst omdat dat korter minder tijd in beslag neemt  met lossen dan hem laten wachten op 1 volle vracht

Daar is onenigheid uit ontstaan er schijnen wat klappen gevallen te zijn en toen is er gestoken.

De rest is wel bekend denk ik.

 

Is niet echt fijn als je binnenkomt  en ze staan vlak naast je dock iemand te reanimeren.  en hartverscheurend als je er aan denkt

Wij moesten stoppen met lossen en werden naar boven gestuurd om daar af te wachten.

10 talle minuten later kregen wij te horen dat de man was overleden en het gedeelte was afgezet voor sporen onderzoek.

3 uur later mochten we onze werkzaamheden vervolgen. De plaats was afgezet maar  onder het lossen zagen we de jongen gewoon liggen onder een laken.

Ik ben eigenlijk de hele dag van het pad geweest hiervan.

het is gewoon triest dat dit soort dingen gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wauw.. dat was dus 1 leven waard..

Laat altijd iemand voor als hij/zij maar 1 of 2 palletten heft, dat is toch normal?

 

Wel, het is NL, dus hij zal wel een enkele reis naar huis krijgen met een vermanend vingertje... en de waarschuwing dat ie de volgende keer een geldboete krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Diep en diep treurig dit alleen vanwege het simpele feit dat de één eerder kon lossen dan de ander omdat het economisch verantwoord was en ook zo is in de praktijk, triest dat je dan van die doorgeschoten stress ventjes erbij hebt die compleet door het lint gaan, begrijpen iets niet of hebben iets gemist in de opvoeding of tijdens het verwekken van dat mens zijn er een paar duizend hersencellen achtergebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

je hebt ook eigenlijk geen idee waarom die chauffeur zo heeft gereageerd en dat is de vraag hierachter wat speelde ervoor zich af, is hij door de planning opgejaagd of was het iets geheel anders, we zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen van het waarom, het hoe weten we helaas.

 

Ik snap ergens wel de stress en ik heb het zelf ook wel meegemaakt en wie niet waarschijnlijk, dat er gevraagd werd om even te wachten omdat er eentje is met twee palletten en jij hebt een volle trailer, persoonlijk heb ik mij daar nooit zo druk overgemaakt en begreep het ook wel, die wagen is eerder weg en neemt geen onnodige ruimte meer in, ligt ook aan de mogelijkheid van parkeren natuurlijk, maar gezien dat, ik vond het prima en werd ook wel gewaardeerd door de klant als je die eerst liet voorgaan, niks aan de hand, nu hoefde ikzelf ook niet te lossen (als ik het wel zelf moest doen dan ook geen probleem hoor) dat werd gedaan dus waar zou je je druk over maken, de enige die zich druk maken zijn de planners zeg ik altijd maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Idd  wie weet wat er voor allemaal afgespeeld heeft, Je weet het gewoon niet en blijft speculeren wat het verhaal er achter is.

Feit is dat dit nooit had mogen gebeuren natuurlijk.

Voorlopig zit er waarschijnlijk een vrouw met kids ergens te rouwen om hun man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden