[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ben ook maar eens voor mezelf begonnen...........


oliebaron

Recommended Posts

  • Forumlid

Kan wel maar doe ik toch maar niet.

Ik ben bang dat het dan gelijk mijn laatste ritje is hier en daarvoor heb ik het te goed naar mijn zin.

Jammer heb net twee mooie stukjes vlees uit de supermarkt gehaald. Ik dacht kan die Ron mooi zijn kookunsten weer eens laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Hey egbert, volg je topic al een tijdje als anoniem zijnde, leuke verhalen om te lezen zeker nu ik zelf de soortgelijke ambitie heb om met een eigen trekker te starten. hoop snel weer iets nieuws van je te lezen!

Wordt aan gewerkt, ff wachten nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op 14 april is het eerste jaar voorbij, tijd vliegt als je het naar je zin hebt. De laatste vijf weken voor een vaste opdrachtgever gereden in de planten. Ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Voordeel is wel het efficiente inzetten van je auto waar ik eerder nog wel eens wat uren over had in de twee week kom ik nu eigenlijk tekort en moet ik de planning toch wel even vertellen dat ze nu toch even rustig aan moet doen. Wat ze dan toch ook wel doen.

Voorbeeldje vrijdagmiddag om half vijf leegkomen in de buurt van Chemnitz en dan denken die hebben niks meer voor mij, hebben ze toch nog een adresje gevonden waar ik nog kan laden en zaterdag lossen in Meppel. Ja toen kwam ik niet uit met mijn uren. Of een klantje of vijf lossen in de buurt van Frankfurt en daarna nog een klantje of vijf in de buurt van Regensburg, je moet weten dat we s morgens vroeg starten vanuit Nederland en bij mijn laatste klant Frankfurt zat ik boven mijn 10 rij uur maar ja je blijft ook niet een kwartiertje voor je laatste klant van die dag staan het is eigenlijk heel strak gepland en er moet  niet teveel tegen zitten.

Moet wel zeggen dat het klantenwerk mij heel goed bevalt geen wachttijden en op naar de volgende geen gezeur gewoon lekker werken. Vorige week alleen maar complete vrachten gedaan in de omgeving van Köln 's morgens lossen voor de middag laden na de middag weer lossen in Nederland en weer volzetten voor volgende morgen Duitsland ook leuk om te doen maar niet iedere week.

Zo heb je ze niet iedere dag

post-7336-0-88764400-1428225481_thumb.jp

post-7336-0-61898900-1428225565_thumb.jp

post-7336-0-72386000-1428225613_thumb.jp

post-7336-0-15954700-1428225645_thumb.jp

post-7336-0-84243700-1428225671_thumb.jp

Dit was op de beurs in Nürnberg 

En toen waren we weer thuis na 2 week hard werken.

post-7336-0-63509300-1428226663_thumb.jp

Terugkijkend op het afgelopen jaar ben ik redelijk tevreden, mijn grootste manco is dat ik geen netwerk heb en dat heb je in mijn eigen ogen absoluut nodig voor dit werk. Je kan eigenlijk wel zeggen dat ik te laat voor mezelf begonnen ben. Er valt absoluut nog een redelijk gevulde boterham te verdienen als eigen rijder in het transport je moet alleen even uitzoeken hoe of wat, en daar heb je tijd en een netwerk voor nodig. Toen ik destijds in `88 begon als chauffeur was mijn droom om ooit eens voor mezelf te beginnen, dat heb ik vorig jaar waar gemaakt en waar ik spijt van heb is dat ik het niet eerder heb gedaan. Nu moet ik in het laatste deel van mijn werkzame leven de boel opbouwen en daar had ik veel eerder mee moeten beginnen.

Ik heb besloten dat ik de boel nu goed ga opbouwen zodat de volgende generatie als die er zin in heeft de boel verder kan uitbouwen en gebruik kan maken van de kennis van zijn ouwe. Dat zal dan over een jaar of zes of zeven zijn en dan ga ik lekker pierewaaien.

 

  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oliebaron van harte gefeliciteerd met je stap en eerste successen. Dat er nog veel mogen volgen.

Net wat Arne zegt, zou zeker een abonnement op Timocom nemen. Mocht het nodig zijn dan is hun afhandeling nadien (bij incasso) veel beter en serieuzer. Zij zitten er beter boven op dan Teleroute, die meer aan her behouden van beide kanten denkt (dus dat beide partijen hun abonnement maar houden).

Veel veilige en leuk betaalde kilometers.

Hendrik

Heb tot nu toe 3 keer gebruik gemaakt van de incasso van teleroute en alle 3 keer mijn geld gekregen (uiteindelijk) zonder problemen. Dus de incasso van teleroute werkt goed. Wel ben ik het ermee eens, zoals je zei, dat teleroute meer aan het behouden van de klanten denkt, want verder doen ze er niks mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Een ontmoeting met de Deutsche polizei

Na mijn ontmoeting vorig jaar met de gendarmerie waar ik niet zulke goede herinneringen aan overgehouden heb was ik nu aan de beurt bij zijn Duitse collega.

Mijn ontmoeting met de wetsdienaren was vorige week maandag bij Bondorf een plaatsje onder Stuttgart. Ik moest laden bij de rewe en had s'morgens gelost in Rastatt.

Draai bij Bondorf de snelweg af en een stukje verder weer links naar de rewe, dat laatste stukje is driebaans dus een mooi plekje voor de heren om te controleren want je kon er goed staan zonder het verkeer verder te hinderen en natuurlijk gaat er ook het nodige vracht verkeer naar de rewe.

Ok Egbert dus aan de kant en daar kwam hij. Guten morgen kleine kontrolle, dat klonk al een stuk beter als zijn Franse collega destijds. Hij vroeg mij wanneer ik voor het laatst gecontroleerd was, ik zei dat dat al een tijdje geleden was, waarop hij voorstelde om het digitale apparaat maar eens uit te lezen. Het uitlezen duurt een tijdje en het viel hem op dat mijn breedte spiegel aan passagier kant stuk was.

Verhaal op zich had een nieuwe spiegel besteld omdat er een paaltje meende in de weg te moeten gaan staan, en die had ik gemist. Hij knapte compleet er af met steun en al niet meer te repareren maar nog wel vast te zetten met duck tape voor nood. Trekker moest toch gekeurd worden en dan konden ze mooi een nieuwe monteren. Had gevraagd om een spiegel aan passagierskant en je voelt hem al aankomen hij had er een voor bestuurderskant besteld. Fouten maken is menselijk dus ik zeg bestel maar een andere dan kom ik die volgende week wel halen. Ok geen probleem.

Terug naar de agent tijdens het uitlezen ziet hij dus dat de spiegel stuk is, ja zeg ik deze morgen stukgereden is al een nieuwe besteld en wordt erop gezet zodra ik thuis ben. Hij ziet mijn pakje van Nelle liggen en vraagt wat dat tegenwoordig kost in Nederland. Nou dat is al rond de tien euro tegenwoordig was mijn antwoord waarop hij zijn pak shag tevoorschijn haalt en zegt dat het in Duitsland dan wel goedkoper is.Dit komt helemaal goed denk ik na het uitlezen vertrekt hij naar zijn busje om de boel op zijn computer uit te lezen.

Na een paar minuten komt hij terug met mijn rijbewijs en kentekenbewijs die hij gelijk terug geeft, 3 fouten staan er op de kaart zegt hij dat kost je normaal 120 Euro maar aangezien de fouten geringfugig zijn wens ik je een goede reis. 

Zo kan het dus ook gezagsdragers die werken naar de geest van de wet en niet naar de letter van de wet 

bewerkt door oliebaron
  • Like 13
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden