Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 02-12-23 in all areas

  1. Nee shompie, ik beweer niet dat er een overschot is. Het aantrekkelijker maken van het chauffeursvak kost veel geld, en niet alleen in salarissen, maar ook voor het creeren van condities langs de weg. Goedkoop personeel inzetten kost minder. Om meer goedkoop personeel van de andere kant van de wereld hier aan het werk te kunnen zetten, dienen de huidige regels voor immigratie en werkvergunningen aangepast te worden. Als overheden en het publiek geen noodzaak hiervoor zien, krijg je dit als industrie niet voor elkaar. Er zal dus eerst vraag voor het produkt (de goedkope arbeidskrachten) gecreeerd moeten worden. Dat is wat naar mijn mening hier aan de hand is. Ik zie namelijk geen enkele actie vanuit de industrie om transportbewegingen te beperken en efficienter te werken en daarmee minder chauffeurs nodig te hebben. En al helemaal niet in duitsland, van waaruit deze meneer spreekt.
    4 points
  2. Ik heb er nu een paar vrachten mee gedaan, voor mij is het erg wennen aan de mee sturende assen en het andersom insturen. Voor de rest vind ik het wel fijn rijden, en loopt het lekker.
    4 points
  3. Hij kwam weer eens voorbij, in de lange versie zelfs Ik vond het leuk om weer eens te zien, anderen zullen het uitgekauwd vinden en dat mag ook. Dan doen we het maar voor de steenslapers
    2 points
  4. Dat zal best, ten eerste heb ik al een minimaal 40-urige kantoorbaan en doe ik het chauffeurswerk er voor de lol bij. Dat betekent dat ik alleen avondritten of weekendritten aanneem. Daarnaast heb ik een schurfthekel aan gezeik dus als een opdrachtgever er een rommeltje van maakt ben ik weg. En opstappen in Friesland, Groningen of Drenthe is wel fijn want ik woon in zuidoost Friesland. En als je dan ook nog een lichte voorkeur hebt voor bepaald werk ben je lastig te plaatsen. Maar ik klaag niet, ik hoef er niet van te leven, en kan dus best een beetje selectief zijn.
    2 points
  5. 5000 bruto? Er zijn er die verdienen nu al tussen de 4 en 5000 euro netto. Als je in de bloemen rijd bijvoorbeeld en je wilt nog weekenden werken zijn dat geen uitzonderlijke bedragen.
    1 point
  6. Mijn werkgever heeft momenteel geen vacatures. Althans niet het onderdeel waar ik voor werk. En er staan toch echt nieuwe auto "s achter de schuur. Zegt genoeg over jouw opdrachtgever cq werkgebied van jouw opdrachtgever.
    1 point
  7. Stel, STEL he.... Dat bij de volgende verkiezing NIEMAND zou stemmen (uit protest of "niet meer geloven in de politiek"). Hoe zouden de jongens en meisjes uit de kamer dan reageren? Zou van: "de kiezer heeft gesproken......." Zou de stemwet hier ook in voorzien hebben?
    1 point
  8. Zou Frans Timmermans hier een oplossing aan kunnen bieden? Want wekenlang zonder internet kunnen we natuurlijk niet.😬
    1 point
  9. Dat is een lul verhaal. Eigenlijk willen ze meer chauffeurs uit heel goedkope landen importeren. Hier roepen ze dat ook. Maar ondertussen is er een chauffeur overschot.
    1 point
  10. Jij hebt totaal de verkeerde divisie voor je. Ik werk in Assen net als een ander forumlid. Maar een autist als jij denkt dat de hele groep hetzelfde is. Nou ik zal je uit de droom helpen maar dat is het verre van! Ik weet donders goed welke mensen mijn directeur zoekt en troost je, figuren als jij zal ik nooit aanraden. Ken je dat programma nog? 12 steden 13 ongelukken?
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden