[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FNV start campagne 48-urige werkweek


mark

Recommended Posts

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

tja wat is wijsheid, als de vakbond bij uitzondering weleens een goede maatregel er voor ons uithaalt, dan vind ik de niet leden van een bond maar profiteurs.

zeg er gelijk bij dat ze de laatste jaren niet veel gedaan hebben voor ons en dat ze met de laatste cao accoord zich weer met een kluitje het riet hebben laten insturen. bij de volgende onderhandelingen 15% meer loon eisen [krijgen we mischien 10%], onkostenvergoeding omhoog, reiskosten weer terug en anders de boel maar paar weken op slot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tja wat is wijsheid, als de vakbond bij uitzondering weleens een goede maatregel er voor ons uithaalt, dan vind ik de niet leden van een bond maar profiteurs.

zeg er gelijk bij dat ze de laatste jaren niet veel gedaan hebben voor ons en dat ze met de laatste cao accoord zich weer met een kluitje het riet hebben laten insturen. bij de volgende onderhandelingen 15% meer loon eisen [krijgen we mischien 10%], onkostenvergoeding omhoog, reiskosten weer terug en anders de boel maar paar weken op slot!

Daar kan ik me ook in vinden,goed gesproken! :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tja wat is wijsheid, als de vakbond bij uitzondering weleens een goede maatregel er voor ons uithaalt, dan vind ik de niet leden van een bond maar profiteurs.

zeg er gelijk bij dat ze de laatste jaren niet veel gedaan hebben voor ons en dat ze met de laatste cao accoord zich weer met een kluitje het riet hebben laten insturen. bij de volgende onderhandelingen 15% meer loon eisen [krijgen we mischien 10%], onkostenvergoeding omhoog, reiskosten weer terug en anders de boel maar paar weken op slot!

Wanneer gaan we beginnen??????? Doe gelijk mee...en wel zolang dat het bij die B-coureurs, de regering en Brussel ook gelijk eens doordringt dat ze toch afhankelijk zijn van die vrachtwagens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jongens ik schrik van de reactie van jullie die deels terecht zijn.

maar er wil mij toch een ding van het hart.

jullie geven de bonden de schuld van de 48 uur maar daar heeft

de bond totaal geen invloet op gehad. degene die dit op hun geweten hebben zitten in brussel en strassbourg.

alleen en daar ben ik het dus wel mee eens is dat de bonden toen dit bekend was geen tegengas hebben gegeven.

het enige wat er is bereikt dat wij als nederlanders tot 2011, 55 uur mogen werken.

wat mij dus pijn doet is dat de grote bonden het wel zullen regelen daar hebben ze de kleine niet bij nodig. maar het op dit punt helemaal laten afweten.

dat er totaal geen actie is .

dat er laast een ancuqete van het CNV op deze site heeft gestaan en dat door vele van ons is ingevult en verstuurd dat wij daar nog nooit meer wat van hebben gehoord. dit vind ik slordig.

daarom zal mijn vraag altijd zijn WERKEN ZE DAAR NOG WEL.

het andwoord kunnen wij zelf wel geven NEE!!!!!!

alleen als straks begin april weer gstart wordt met de CAO onderhandelingen veel te laat.

dan hebben ze ons weer nodig.

DAAROM NOGMAALS LAAT NEDERLAND EENS OP ZIJN GRONDVESTEN DREUNEN EN ZEG MASAAL HET LIDMAATSCHAP OP EN GA NAAR DE BOND WAAR JE WEL INSPRAAK HEB.

WAAR JE WEL JE EI KWIJT KUNT(ZEVEN DAGEN IN DE WEEK)

WAAR WEL NAAR JE WORDT GELUISTERD.

WAAR JE WEL ZO SNEL MOGELIJK ANTWOORD KRIJG

WAAR JE ZELF BESLIST OVER DE GAN VAN ZAKEN DIE BEHANDELD MOETEN WORDEN.

DUS EEN BOND WAAR JE JE THUIS VOELT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We moeten ons niet zo druk maken over die werkweek van 48 uur, doen de werkgevers nu ook niet.

Want ik ken chauffeurs die nu ook 70 uur gemiddeld in de week maken, EN DAT MAG NU OOK NIET, maar het gebeurt wel.

Dus laat me niet lachen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tja wat is wijsheid, als de vakbond bij uitzondering weleens een goede maatregel er voor ons uithaalt, dan vind ik de niet leden van een bond maar profiteurs.

zeg er gelijk bij dat ze de laatste jaren niet veel gedaan hebben voor ons en dat ze met de laatste cao accoord zich weer met een kluitje het riet hebben laten insturen. bij de volgende onderhandelingen 15% meer loon eisen [krijgen we mischien 10%], onkostenvergoeding omhoog, reiskosten weer terug en anders de boel maar paar weken op slot!

ook ik ben het hiermee eens,ben ook niet voor niets na zoveel jaren lidmaatschap uit de bond gestapt,want ze doen helemaal niets,alleen als een fabriek of iets dergelijks dichtgaat.

En inderdaad hoelang liggen de onkosten vergoeding op hetzelfde peil?

En het basisloon is ook al niet meer zo geweldig hoog ten overstaande de verantwoording die je hebt op de weg of bij je lading,controle zus,controle zo.

Pas als echt de bond weer zich zelf keihard inzet voor de chauffeurs, met goede eisen, zal ik erweer over nadenken om lid te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily
Pas als echt de bond weer zich zelf keihard inzet voor de chauffeurs, met goede eisen, zal ik erweer over nadenken om lid te worden.

Ik denk echt dat dit de enige manier is voor de bond om nieuwe leden aan te trekken want ook ik denk er zo over... wat doen ze nou helemaal? Laat nu eens wat zien, laat zien dat je achter de chauffeurs staat en niet de werkgevers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We moeten ons niet zo druk maken over die werkweek van 48 uur, doen de werkgevers nu ook niet.

Want ik ken chauffeurs die nu ook 70 uur gemiddeld in de week maken, EN DAT MAG NU OOK NIET, maar het gebeurt wel.

Dus laat me niet lachen:D

70 uur in 1 week mag niet?

48 rij-uren in 6 dagen, dan blijven er nog 22 uur over voor wachten en laden en lossen. Is toch wel te doen binnen de rijtijdenwet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat het om 48 uur werken en niet alleen rijden.

Inclusief laden en lossen, en je rust is exclusief want dat is eigentijd.

En 70 uur mag niet maar gebeurt wel, dat in inclusief laden en lossen en rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik begrepen heb geld het voor idereen dus ook voor het beroerpsgoederenvervoer.

Maar goed ik kan het ook verkeerd zien, daarvoor is dit forum er ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij gaat het om 48 uur werken en niet alleen rijden.

Inclusief laden en lossen, en je rust is exclusief want dat is eigentijd.

En 70 uur mag niet maar gebeurt wel, dat in inclusief laden en lossen en rijden.

:rolleyes: kom ik an, ik rijd voor RTD en lever al weken an 1 stuk door urenbriefjes in van tegen en over de 80 uur pw.

hmmm... zal lachen worden als ze me aanhouden.

qua rtw zit het wel snor,, maar met 14 uur per dag tja.. kwee nie wat ze daar dan mee gaan doen.

als ze daar werk van maken, mogen ze de Jumbo AH Aldi en zo nog meer firma's collectief dichtgooien.

kweet niet hoe die anders 1000 vrachten per dag weg gaan krijgen.

mvgr wupke: die tijdelijk Peter Appel ondersteund.:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:rolleyes: kom ik an, ik rijd voor RTD en lever al weken an 1 stuk door urenbriefjes in van tegen en over de 80 uur pw.

hmmm... zal lachen worden als ze me aanhouden.

qua rtw zit het wel snor,, maar met 14 uur per dag tja.. kwee nie wat ze daar dan mee gaan doen.

als ze daar werk van maken, mogen ze de Jumbo AH Aldi en zo nog meer firma's collectief dichtgooien.

kweet niet hoe die anders 1000 vrachten per dag weg gaan krijgen.

mvgr wupke: die tijdelijk Peter Appel ondersteund.:kill:

Als ik je goed begrijp vind ik het jammer dat jullie dit zo doen cq oplossen. Laat het chaufeurstekort maar duidelijker worden aan het publiek, dus.... lege schappen.

Enne... weet wat er gebeurd als je controle krijgt he! Jij bent en blijft verantwoordelijk voor je overtredingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

DAAROM NOGMAALS LAAT NEDERLAND EENS OP ZIJN GRONDVESTEN DREUNEN EN ZEG MASAAL HET LIDMAATSCHAP OP EN GA NAAR DE BOND WAAR JE WEL INSPRAAK HEB.

WAAR JE WEL JE EI KWIJT KUNT(ZEVEN DAGEN IN DE WEEK)

WAAR WEL NAAR JE WORDT GELUISTERD.

WAAR JE WEL ZO SNEL MOGELIJK ANTWOORD KRIJG

WAAR JE ZELF BESLIST OVER DE GAN VAN ZAKEN DIE BEHANDELD MOETEN WORDEN.

DUS EEN BOND WAAR JE JE THUIS VOELT.

Bestaat die dan???????????????????????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Jeroen de Vries

of zo'n gezellige actie voeren zoals die italianen. En dit dan een paar week volhouden. Maar dan ook lekker strak in heel europa. Ben erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

groetjes Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is het standpunt van de VLD dan over de 48 urige werkweek?

A) Van tafel want we hebben al de rij&rusttijden wetgevingen

B) 48 uur oke ... basisloon omhoog met 200euro bruto

of

C) ???

Want ik heb het zo'n beetje helemaal gehad met die 48 urige werkweek hier in West Europa!!!

En niet alleen vanwege het inkomensverlies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily
Want ik heb het zo'n beetje helemaal gehad met die 48 urige werkweek hier in West Europa!!!

En niet alleen vanwege het inkomensverlies.

Ik lees iedere keer jouw reacties als het gaat om 48 urige werkweek en al die andere wetten en dan vraag ik me iets af:

Je bent een vrijgezellig meid die niks lievers doet dan met een truck rondrijden. Je bent nog lekker jong, heel ervaren in het tranport zowel nationaal als internationaal.

Waarom ga je niet naar het buitenland? Als ik naar sites zoals deze kijk

http://www.dwcc.eu/Vrachtwagenchauffers%20in%20Alberta%20Canada.html en ik zou in jouw schoenen staan: ik wist het wel. Nog geen 3 jaar geleden stond ik op het punt om het te doen maar kwam toen mijn man tegen. Soms denk ik wel eens, had ik het maar gedaan ;):D

Begrijp me goed, dit is geen aanval! Gewoon een oprechte vraag van de ene chauffeur aan de andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom ga je niet naar het buitenland? Als ik naar sites zoals deze kijk

http://www.dwcc.eu/Vrachtwagenchauff...%20Canada.html en ik zou in jouw schoenen staan: ik wist het wel. Nog geen 3 jaar geleden stond ik op het punt om het te doen maar kwam toen mijn man tegen. Soms denk ik wel eens, had ik het maar gedaan ;):D

Begrijp me goed, dit is geen aanval! Gewoon een oprechte vraag van de ene chauffeur aan de andere.

Daar wil ik wel eens het antwoord van weten voor ik een reaktie ga geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
inderdaad bromsnor hij bestaad.

als jullie meer willen weten vragen maar

Nou Rik, laat maar weten. Ik heb jaren geleden mijn lidmaatschap opgezegd van die ene grote bond, omdat ik het toen al niet eens was met hun standpunten. Heb zelfs in de sectorraad gezeten, dus weet wel een beetje van de organisatie af, maar de laatste tijd is er voor mij geen enkele bond die iets goeds doet voor zijn leden, behalve centen vangen. En aangezien ik me liever niet als een luis in een pels wil voelen en van huis uit opgevoed ben met het standpunt dat je lid MOET zijn van een vakbond vanwege cao etc., ben ik wel zoekende. Maar let wel, ik zoek geen vakbond waarin de politiek de overhand heeft, dus geen PvdA, CDA,of Jan Marijnissen fans. Ben vroeger voor Wim Kok vaak genoeg op de barricaden geweest en datgene waarvoor we toen streden onder zijn aanvoering, werd na zijn toetreding tot het ministerie, met een enkel handgebaar weer onklaar gemaakt. Dus, ik heb me 1 keer laten naaien door een vent, geen tweede keer, want het was en is geen lekker gevoel.

Groeten,

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik lees iedere keer jouw reacties als het gaat om 48 urige werkweek en al die andere wetten en dan vraag ik me iets af:

Je bent een vrijgezellig meid die niks lievers doet dan met een truck rondrijden. Je bent nog lekker jong, heel ervaren in het tranport zowel nationaal als internationaal.

Waarom ga je niet naar het buitenland? Als ik naar sites zoals deze kijk

http://www.dwcc.eu/Vrachtwagenchauffers%20in%20Alberta%20Canada.html en ik zou in jouw schoenen staan: ik wist het wel. Nog geen 3 jaar geleden stond ik op het punt om het te doen maar kwam toen mijn man tegen. Soms denk ik wel eens, had ik het maar gedaan ;):D

Begrijp me goed, dit is geen aanval! Gewoon een oprechte vraag van de ene chauffeur aan de andere.

Ik heb enige weken terug gesolliciteerd bij een IJslandse transporteur.

Vind ik namelijk een HEEL erg MOOI land. Maar daar heb ik nog niets op teruggehad.

Canada zou een optie wezen ...

Aan de andere kant heb ik hier (europa) wel mijn vrienden en familie.

Vanmorgen hoorde ik op de Wereldomroep dat men (vakbond) NIET van plan is om tegen die 48 uur in te gaan ... zij zeggen het is een Europees besluit ... MAAR ... wetten en regels kunnen worden aangepast als men dat wil cq eist. Van de vakbonden uit hoeven we dit dus niet te verwachten, die hebben ons als makke lammeren naar de slachtbank gevoerd!

In de tijd dat MEN nog iets aan deze wetgeving had kunnen sleutelen (zo zijn er diverse uitzonderingen op de 48 uur voor andere beroepen en de vrije beroepen) hebben ze zitten slapen... Hebben zij ook gedacht van het zal zo'n vaart niet nemen ...

en die tijden waren anders .... toen moest men meer mensen aan het werk zien te krijgen, zie hier de oorsprong van de TVT uren/dagen ... zo ook die 48 urige werkweek. Iedereen lekker goed verdienen in maximaal 48 uur en veel vrije tijd (en met een dik goed salaris is dat ook wel leuk te noemen)

Hoeveel houdt een D5 chauffeur over van 48 uur .. dat zit hem ergens tussen de 1300 en de 1400 netto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden