[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

laatste grap van VOSA


engelandvaarder

Recommended Posts

  • Forumlid

Denk dat Engelandvaarder bedoelt dat er stickers op de koplampen moeten komen, die voorkomen dat tegenliggers verblind worden.

In Nederland (en andere beschaafde landen :p) rijden we rechts en schijnen dus de koplampen ook naar rechts.

Aangezien ze in Engeland links rijden, zouden tegenliggers verblind kunnen worden door de "vaste" land wagens en dit willen ze dan voorkomen door de koplampen aan de rechterzijde af te plakken.

Correct me if i'm wrong.

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vosa heeft een nieuw plan men gaat buitenlandse vrachtwagens verplichten on sickers op de koplampen te plaatsen.

als het jou gebeurd laat het mij even weten,

met vriendelijke groeten

dirk

Snap het ook niet helemaal???

Bedoel, als het ons gebeurt, wil jij het weten.

Wat kun jij er dan mee??????

Groet; Dafmaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goede middag,

Het probleem kan op het ogenblik waarschijnlijk nog opgelost worden met een stukje tape, als men dit echter nog verder door gaat voeren en men jullie koplampen met de daarvoor bestemde machine gaat testen word het een ramp.

Ik heb 40 jaar heen en weer gehobbeld tussen Engeland en de rest van Europa en de Engelse hebben nog nooit naar mijn koplampen gekeken, en ik vrees dat dit een andere reden word om bekeuringen uit te delen.

Ik zit hier regelmatig in vergadering met het Ministerie van Verkeer en ik zou dit graag aankaarten, ik moet hiervoor echter concrete gegevens hebben.

De reden van deze maatregel heeft te maken met het verblinden van tegenliggers en ik neem aan dat jullie dit kunnen begrijpen, een normale aanpak, als men dit wil verplichten, is via Brussels de lidstaten op de hoogte stellen van dit probleem en deze maatregel ter sprake stellen op de vergaderingen van de beroepsgroepen.

Ik krijg ook berichten dat chauffeurs gedurende hun pauze worden wakker gemaakt door ambtenaren die hun voertuig willen inspecteren, dit is niet toegestaan en is allen bedoeld om te kijken of er een bekeuring gegeven kan worden

Ook hier heb ik informatie nodig zodat ik indien noodzakelijk deze praktijken kan onderzoeken en aankaarten

Mvg dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dus wordt het noodzakelijk om alle in GB geregistreerde trucks aan de havens te gaan controleren en terug te sturen zodat die eilanders die al 80 jaar aan de verkeerde kant van de weg willen rijden dan ook maar op hun eilandje blijven, dan verzorgen wij de rest van Europa wel.

Leve het ferryvervoer!:banaan:

Typisch Europa : alles moet samen, alleen houden we onze eigen regeltjes er op na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Denk dat Engelandvaarder bedoelt dat er stickers op de koplampen moeten komen, die voorkomen dat tegenliggers verblind worden.

In Nederland (en andere beschaafde landen :p) rijden we rechts en schijnen dus de koplampen ook naar rechts.

Aangezien ze in Engeland links rijden, zouden tegenliggers verblind kunnen worden door de "vaste" land wagens en dit willen ze dan voorkomen door de koplampen aan de rechterzijde af te plakken.

Dus....................alle Engelsmannen ook maar zo aanpakken, zodra zij aan het vastenland aan wal komen.

Wat een onuitvoerbaar plan. Gelijke monnikken, gelijke kappen, alleen is de VOSA dat ff vergeten!:confused::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus....................alle Engelsmannen ook maar zo aanpakken, zodra zij aan het vastenland aan wal komen.

Wat een onuitvoerbaar plan. Gelijke monnikken, gelijke kappen, alleen is de VOSA dat ff vergeten!:confused::rolleyes:

Pfff, denk je dat we in Nederland een dergelijk beleid zouden voeren? Zijn we veel te tolerant voor, en misschien ook wel te verstandig LOL.

Het is net als met Amerika. Een land waar ik overigens erg veel van hou, maar dat terzijde. Zelfs als je op vakantie gaat word je bij binnenkomst als crimineel behandelt. Je moet aan allerlei regels voldoen, formulieren invullen, vinger afdrukken, foto'tje maken en dat alleen nog maar voor mensen uit een land wat hun als "friendly" beschouwen. Het zou ons sieren als we dezelfde procedure hanteerden voor Amerikaanse vakantiegangers naar Europa :-).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet om het een of ander, ik heb er nu een Engelse Volkswagen T2 op staan, een collega heeft hem in Algecriras geladen en ik mag hem in Schotland gaan lossen, maar keurig op beide koplampen, netjes op de lijntjes een stukje zwart tape geplakt! Dussssss :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

hahahaha LOL

een oude post uit de sloot halen ik weet het sorry maar ik vondt het erg grappig Herman...

Die regel is er trouwens nooit doorgekomen geloof ik...

Die Engelse kunnen goed dingen verzinnen maar uitvoeren is een probleem hier.... :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Heb eigenlijk nooit problemen gehad met vosa of politie.

Vind t zelfs vrijwel altijd vriendelijke mensen, die me tenminste met klein beetje respect behandelen.

Das in Belgie wel andersBarf

Helemaal mee eens, al ben ik maar 1 keer door deze mensen gecontroleerd.

Ik werd er zelfs op geattendeerd dat ik voor mijn dashboardtafeltje van de engelse politie een bekeuring kon krijgen omdat die een stukje van je uitzicht weg haalt en gaven ze mij het advies om hem in engeland op het bed te leggen :ok:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden