[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2e chauffeurspas rijden


arrian

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik sta regelmatig in UK mijn uren te maken en zie daar vaak dat een chauffeur van de traningpakken-brigade zijn pas eruit trekt en er een ander in doet..!

Hoe hoog ligt een boete van het rijden op een ander mans pasje? Kan niet duur zijn, als hun dat doen lijkt mij, of zeggen ze dan ook : ich not bekrijp! :mad:

gr Arrian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 106
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
ik weet alleen dat die boetes vrij hoog zijn maar ja hun zullen er wel van komen met een waarschuwing

Dat HUN er wel vanaf zullen komen is echt niet het geval....

Ik denk dat die tijd echt voorbij is.

Ik heb ooit eens gehoord dat de boete voor het rijden op verkeerde pas iets van 2400 euro kost.Voor jou en voor de bezitter van die andere kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen
+ ze knippen de kaart door waar je op dat moment mee rijd.

Wat het kost weet ik niet

en als je nou 2 paspoorten heb bijvoorbeeld als je een frans paspoort heb en een nederlands dan zou je dus ook met 2 passen kunnen rijden en 2 passen in je bezit kunnen hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als je nou 2 paspoorten heb bijvoorbeeld als je een frans paspoort heb en een nederlands dan zou je dus ook met 2 passen kunnen rijden en 2 passen in je bezit kunnen hebben

Ben jij 2 personen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen
2 paspoorten kan maar je blijft een en de zelfde persoon

dus met 2 kaarten is het n economisch delict

telt het zelfde als fraude wordt zwaar gestraft.

maar dat is toch nooit te controleren!!

ten minsten lijkt me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er schijnt één database te zijn met alle uitgegeven kaarten.

Op basis van jouw identiteit kunnen ze dus zien OF je een chauffeurspas hebt. Mocht je twee nationaliteiten hebben en twee chauffeurspassen hebben aangevraagd dan zou dit m.i. ook naar boven moeten drijven in deze database. Als de programmeurs daar aan gedacht hebben that is ;)

Wat de boete betreft ik ben het bedrag vergeten maar dat is vast&zeker op te zoeken op vallenduuk.nl (die heeft een boetedatabase gelinkt staan) .... en zowel diegene die gepakt is op de verkeerde kaart EN de houder van de kaart krijgen een boete.

De pas mag NIET worden vernietigd ter plaatse === hij mag dus NIET worden doorgeknipt!!!

Voor zover ik weet worden passen van overleden chauffeurs niet in de database ongeldig gemaakt ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar dat is toch nooit te controleren!!

ten minsten lijkt me

Ze zien toch dat er 2 keer een pas met jou naam in is gevoerd, maar wel verschillende pasnummers.

Dus dat zien ze zo.

Even offtopic.

Mijn pas was gescheurd, dus nieuwe aangevraagd.

3 brieven 6 weken en 86 euro later ligt eindelijk klaar.

Nu werkte mij oude pas nog wel, er zat alleen een scheur in.

Wat nu als de pas niet meer had gewerkt, moet ik dan maar 6 weken thuis zitten tot de nieuwe uit de bureaucratische molen komt gerold?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat simpel aanvragen van een 2e pas klopt wel maar je kan volgens mij niet met je oude kaart gaan rijden want er staat op elke cauffeurspas een unieke code en dan val je bij een contorle door de mand want ik ben er ook een kwijt geraakt en deze is alter door de polite terug bezorg hier staat de code op XXXXXXXXXXXX000000 en op de nieuwe staat de code op XXXXXXXXXXXX000010 en dus zal je door de mand vallen en van Sjouwerd wil ik ook wel wat leren want we hadden het hier over rijtijden ik kan maximaal aan gemiddeld in 5 diensten van uur aan 45 rijuren komen en dean eventueel de zaterdag of de zondag de 6e dienst van maximaal 10 uur = 55 rijuur en Sjouwerd komt aan 65 uur dat wil ik graag wel eens weten hoe dat kan.

ik bedoel dus ongeveer 63 gewerkte uren incl laden / losse e.d. dus 3 dagen van 13 uur en 2 dagen van 11 uur hier is de pauze al vanaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
+ ze knippen de kaart door waar je op dat moment mee rijd.

Wat het kost weet ik niet

Dat mogen ze dat helemaal niet (staatseigendom) en heb het bij mijn vorige werkgever 2x meegemaakt en die pas wordt gewoon opgestuurd naar het IVW. De boete is 2500 euro, maar dat is een voorschot tot de rechtszaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat simpel aanvragen van een 2e pas klopt wel maar je kan volgens mij niet met je oude kaart gaan rijden want er staat op elke chauffeurspas een unieke code en dan val je bij een controle door de mand want ik ben er ook een kwijt geraakt en deze is later door de polite terug bezorgd hier staat de code op XXXXXXXXXXXX000000 en op de nieuwe staat de code op XXXXXXXXXXXX000010

Wie zegt dat Oom Agent iedere keer kijkt in de database of er mogelijk sprake is van fraude? Wellicht kijken ze alleen of de gegevens op je kaartje in orde zijn ... en nemen ze de moeite niet om ook nog in de database te kijken???

Hoe groot is dus de pakkans???

*** m.i. is het feit al dat de politie jouw je eerste verloren geraakte kaart terugbezorgd een teken dat 'ze' niet controleren of het pasje nog wel geldig is ...

hoe groot is dus de kans dat tijdens een controle op de Rij&Rustijden 'ze' controleren of een pas wel of niet geldig is???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je een tweede pas hebt omdat je de eerste als vermist hebt opgegeven dan kan je er degelijk wel wat mee.

Je moet hem alleen niet zelf gebruiken maar ruilen met een collega chauffeur die hetzelfde heeft gedaan en zorgen dat je niet gepakt wordt!

Even voor de duidelijkheid, ikzelf zou dit dus nooit doen, ook ik zit iedere dag aan de maximale rijtijd en heb dus ook altijd aan het eind van de week een chronisch tekort aan rijuren.

Ik wilde alleen maar even aangeven dat er wel degelijk wat mogelijk is.

Groet, leonard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden