[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wie komt er a.s. 27 februari naar Utrecht????


Gast routier

Vraag

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er 27 Februari allemaal naar Utrecht komen.

Naar de bijeenkomst van chauffeurstoekomst wel te verstaan.

Laten we weer over ons heen lopen, of gaan we nu eindelijk een vuist maken.

Ik ben i.i.g. wel van plan om te gaan, en meerdere collega's van mij ook, heb ik vernomen!

Of het op dat moment iets uithaalt valt te betwijfelen, maar als het druk wordt laten we wel een signaal zien aan de werkgevers en overheden!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Ik was het wel van plan ja! En hopenlijk velen met mij:ja:

Wat ik me wél serieus afvraag: stel er komt iets van 1000 of 1500 man/vrouw.

Wat is dan het vervolgtraject? Laten de werkgevers zich hierdoor imponeren, of gaan we dan weer gewoon op de oude voet verder...

Kortom: is er een plan voor de dagen ná de 27e februari??

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
en als er nu 992 man zijn, gaat het dan niet door?

Dan liegen we er toch gewoon 8 bij...:p

Ik kom zeker, en weet van in ieder geval 10 man die hier niet op het forum zitten dat die ook er naar toe gaan.

Laat het je collega's ook weten en probeer zoveel mogelijk mensen mee te nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik was het wel van plan ja! En hopenlijk velen met mij:ja:

Wat ik me wél serieus afvraag: stel er komt iets van 1000 of 1500 man/vrouw.

Wat is dan het vervolgtraject? Laten de werkgevers zich hierdoor imponeren, of gaan we dan weer gewoon op de oude voet verder...

Kortom: is er een plan voor de dagen ná de 27e februari??

Maarten

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er 27 Februari allemaal naar Utrecht komen.

Naar de bijeenkomst van chauffeurstoekomst wel te verstaan.

Laten we weer over ons heen lopen, of gaan we nu eindelijk een vuist maken.

Ik ben i.i.g. wel van plan om te gaan, en meerdere collega's van mij ook, heb ik vernomen!

Of het op dat moment iets uithaalt valt te betwijfelen, maar als het druk wordt laten we wel een signaal zien aan de werkgevers en overheden!:ja:

Ik lees 'van plan' heren! Gewoon doen!! Eerst maar eens laten zien dat we er zijn! Het gaan werken als een olievlek...meer en meer. Als je met een paar duizend man bent, de handen op elkaar krijgt, dan kun je actie gaan voeren!

Ik ga!!

(ondanks dat ik in een andere sector zit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als de hemel niet naar beneden plettert ben ik er zowiezo

ik hoop wel dat er een bus gaat vanuit spijkenisse ofzo

dat er weinig info is momenteel komt denk ik omdat de organisatie zelf nog niet weet hoeveel

er op af komt het is aftasten denk ik welke locatie ja ergens in utrecht maar dat is rekbaar

het hangt mijn inziens van het aantal aanmeldingen af in een stadion zie je duizend man niet staan

en in een kroeg is 100 man al veel

maar ik denk dat als de opkomst groot genoeg is dat voor een verder verloop alle registers open zullen gaan dus HET LIGT AAN ONS

ik zie het zo zelfs de bonden en dan met name de kaderleden grijpen dit aan als een laatste kans

om de zaak in het voordeel van de chauffeurs tot een goed einde te brengen

dus het is erop of eronder

gezien het aantal aanmeldingen tot nu toe draait het uit op een fiasco

en dan hebben de werkgevers tot in lengte van jaren vrij spel en definitief de slag gewonnen

en dat alles zonder dat we ooit tegengas hebben gegeven

de ambtenaren pikken die nullijn ook niet en zijn alvast met estafette stakingen begonnen

dus kom maar uit je schulp en kom voor jezelf op een ander doet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

op dit moment is dit topic 179 keer bekeken. nog niet heel chauffeurend nederland weet het dus nu...

wordt dit nog wereldkundig gemaakt, of blijft het bij een bericht op T.O. en een topic op het CF?

(ik ga ook even aannemen dat de wereldomroep hier aandacht aan besteedt heeft, al heb ik de laatste tijd wat uitzendingen gemist door laad-en lostijden. maar niet iedereen luistert daar naar)

hoe gaat de gemiddelde chauffeur hiervan op de hoogte komen, is eigenlijk de vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ben al aan het folderen geweest Er is echt wel aan dacht voor

Huub

onderweg nog niets gehoord, maar hopelijk omt dat nog los dan.

voorlopig staat alleen hier iets:

gaan we nou voor 20% (klinkt niet direct als een oproep om naar een locatie in utrecht te komen?)

en dit topic dan.

wat mij betreft komt iedereen. maar ik heb er nog een hard hoofd in dat de doelgroep het op tijd weet allemaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

wie strart er een poll?

hoe kansloos is utrecht?

moet ik jullie nou hier vandaan gaan vertellen dat er meer chauffeurs salaris inleveren, als dat er geklaag is.

de CF leden hier denken dat dit forum heel wat teweeg brengt, terwijl de "oproerkraaiers" juist gebant worden.

chauffeursinopstand is ook zo'n site. overal is die bekent gemaakt. bekijk die site eens, en bekijk de teller eens. kansloos.

100.000 zijn er in het transport werkzaam. en dan berijkt dit forum net 1%, die site nog veel minder.

succes he. ik vind heel de actie kansloos.

ik laat jullie nog wel even dromen. ik lees het 28feb wel. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die 20% is kansloos ... (loonsverhoging)

Maar voor betere arbeidsvoorwaarden moet gestreden worden, als je hiervoor niet wilt strijden zal er zelfs een verslechtering komen.

Er moet ook gewerkt worden aan duidelijke regels rond de 48 urige werkweek EN de Bijscholingsregeling.

- Beschikbaarheids uren die niet meetellen voor de 48 uur MOETEN WEL betaald worden. Hier hebben zowel werknemers als werkgevers voordeel bij.

- Wie gaat de bijscholing betalen? Hoe zit dat als je binnen X-jaar ZELF besluit over te stappen naar een andere werkgever ... wat te doen met de opleidingskosten?

Die zaken dienen DUIDELIJK geregeld te worden en in de CAO te staan = zwart-op-wit.

Om deze twee redenen zal ik in Utrecht zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
nu is op de wereldomroep iemand van de CNV hierover aan het woord.

Was een duidelijk verhaal van de twee voormannen van beide bonden.

Ook mooi dat ze de eer laten toekomen aan de mannen van Chauffeurstoekomst .nl

Nu is het aan de werknemers in de sector om zich te laten zien en horen op 27 Februari.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Die 20% is kansloos ... (loonsverhoging)

Maar voor betere arbeidsvoorwaarden moet gestreden worden, als je hiervoor niet wilt strijden zal er zelfs een verslechtering komen.

Er moet ook gewerkt worden aan duidelijke regels rond de 48 urige werkweek EN de Bijscholingsregeling.

- Beschikbaarheids uren die niet meetellen voor de 48 uur MOETEN WEL betaald worden. Hier hebben zowel werknemers als werkgevers voordeel bij.

- Wie gaat de bijscholing betalen? Hoe zit dat als je binnen X-jaar ZELF besluit over te stappen naar een andere werkgever ... wat te doen met de opleidingskosten?

Die zaken dienen DUIDELIJK geregeld te worden en in de CAO te staan = zwart-op-wit.

Om deze twee redenen zal ik in Utrecht zijn.

als je bijvoorbaat al zegt wat mogelijk is wat moet er dan nog onderhandeld worden.

dan geef je al je troeven uit handen .

werkgevers hebben zelf onderzoek gedaan naar lonen chauffeurs en zijn tot de conklusie gekomen dat ze c.a. 20% achter lopen. heb ik niet verzonnen. dus willen ze goede nederlandse chauffeur zal er wat mij betreft toch een loon eis van 20%moeten komen.

en geen 1.25 daar ga ik niet voor staken voor 20% voor mijn part 3 weken of meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De laatste keer van een actie was 1985

Dit ging ook om CAO eisen kracht bij te zetten.

Deze acties kwamen door de opstelling van de werkgevers.

Wat dat betreft herhaald de geschiedenis zich, ook toen ging het slecht, het gaat eigenlijk altijd slecht.

Hoe zijn die acties in 1985 afgelopen? Ik kan er weinig over vinden, alleen deze tekst:

http://www.volkskrant.nl/archief_gra...werken_te_lang

"......... Een blokkade beschouwen de vervoersbonden als een verboden wapen sinds dit actiemiddel in 1985 door de rechter werd verboden. Met enige jaloezie kijkt Duym naar Frankrijk, waar de wapens van de vakbeweging heel wat scherper zijn dan in Nederland. En de bevolking staat daar nota bene massaal achter de chauffeurs. Kom daar in Nederland eens om."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik zocht naar info over die acties in 1985, en vond toen deze tekst:

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article701639.ece/Ook_Nederlandse_chauffeurs_werken_te_lang

"......... Een blokkade beschouwen de vervoersbonden als een verboden wapen sinds dit actiemiddel in 1985 door de rechter werd verboden. Met enige jaloezie kijkt Duym naar Frankrijk, waar de wapens van de vakbeweging heel wat scherper zijn dan in Nederland. En de bevolking staat daar nota bene massaal achter de chauffeurs. Kom daar in Nederland eens om."

Klopt helemaal, je hebt nu eenmaal te maken met de vrije doorgang van goederen.

Daarom zal geen organisatie oproepen tot het blokkeren van snelwegen, i.v.m. claims.

Maar wat als je nu een lekke band hebt(of 2) en je gaat je collega helpen op de vluchtstrook?

Iedereen zal kijken.

Heb ik zelf al eens ervaren een aantal jaar geleden bij Breda, zonder bijbedoeling overigens. Agenten kwamen kijken en kwamen tot de conclusie dat er niets aan de hand was, was er ook niet( Collegiale hulp met drie auto's). Dat mensen nieuwsgierig zijn kunnen wij toch niets aan doen? Ook niet aan die ontstane file.

Maar t.o.v. 1985 heb je nu wel veel meer bedrijfsterreinen waar veel transportbewegingen plaats vinden, daar kan je ook leuke dingen uithalen zonder dat meteen de snelwegen dicht komen te staan.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden