[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2 wekelijkse rijtijd??


zoetwatermatroos

Recommended Posts

Bovenstaande heb ik gekopieerd. Dus bovenstaand mag? Moet ik die 7 uur op de boot dan op digitacho invoeren als "boot/trein"? Hoe wordt dat bij een controle dan uitgelezen? Die digitacho snapt dat toch niet? Die ziet dat dan niet als één aangesloten rust periode, als ik na de boot nog half uur ga rijden, en dan nog 2 uur stil ga staan.

bij ons op de zaak heeft recent hierover een bericht gehangen omtrent deze boottochten.

let op....je moet meteen als je bij de boot komt invoeren in de digitach dat je boot/trein gaat doen.

daarna mag je dus die onderbrekingen hebben en de tocht met boot of trein.

echter NIET nog een keer hem op boot/trein zetten, dus van de knopjes afblijven!!!

als je weer gaat rijden de boot op dan springt ie zelf op rijden en als je hem op de boot stil zet en contact gaat af gaat ie meestal zelf op rust.

bij het van de boot afrijden heb je weer een stuk rijden erop staan en dan maak je de resterende rust.

geef wel bij het invoeren van boot/trein meteen einde land in en als je de complete rust na het verlaten van de boot er weer op hebt staan dan voor je begint weer begin land.

de digitach geeft nooit iets aan mbt de nachtrust!

de controle pipo kan wel zien vanaf wanneer jij boot/trein hebt ingegeven en kan van dat moment af gaan rekenen.

let wel op dat je de tickets kopieerd en bij je hebt , want op ons woord worden we niet vertrouwd!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, na die 5:15 uur diensttijd moet je 3 kwartier pakken om aan voldoende rust te komen binnen 6 uur.

Henk

klopt helemaal

ik neem aan dat je reageert op frans1960

we hebben het dan niet meer over onafgebroken rijtijd, maar dan gaat het over rust tijdens een aantal diensturen.

als je de tacho tijdens het lossen of laden op rust laat staan dan is er niets aan de hand, want dan heb je na de eerste 2 uur meteen 1 uur rust en geldt dit voorbeeld niet.

dit gaat alleen maar op als je de tacho op werken zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat {size} heb ik er altijd bijstaan als ik iets kopieer. Als ik het bericht hier typ, dan zie ik het niet, maar als ik het plaats, dan staat het er wel. Mijn excuses daarvoor.

tip: voordat je t plaatst klik je eerst op : voorbeeld van bericht. Dan zie je die size wel staan. Eenvoudig weghalen en dan pas plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou een normale burger eigenlijk snappen waar wij het hier over hebben.:D

die gewone burgermensen doen gewoon hun werk en rijden wanneer ze willen en slapen wanneer ze willen en zijn vrij om naar eigen inzicht hun week en dag in te delen...:zegtniets:

wat dat betreft zal ik blij zijn als ik dit circus aan regels kan gaan verlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, een gewone burger begrijpt dat niet. Moet je eens in de kroeg zeggen: ik had een bekeuring omdat ik 2 minuten teveel had gereden. Tis ook gewoon te gek voor woorden als je erover na denkt. Maar tis makkelijk om de staats-kas te spekken he. En met die digitacho is het helemaal makkelijk. De controleur hoeft niets te begrijpen, alleen pasje uitlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelukkig begrijpen wij het allemaal heel goed, en hoeven elkaar alleen aan te vullen als een "nieuwe" chauffeur nog met een enkel vraagje zit :zegtniets:

ik hoor wel hele rare stellingen, vooral onderweg.

de gene die het juiste antwoord weet wordt nog al eens overstemd door degenen die menen het beter te weten, of er een eigen draai aan geven (ook op ons mooie forum).

degenen die dan een antwoord zochten krijgen misschien het verkeerde advies, of gaan op een andere manier de feiten zoeken.

daarom zoek ik graag een linkje om mee te antwoorden, liefst naar een officiële site (ook ik weet wel eens iets heel zeker, zonder te denken er een bewijs voor nodig te hebben ;))

dan is het voor mij duidelijk. (voor een enkeling zelfs dan nog niet :stom:)

deze had ik al neergezet aangaande de werking van controle op de rusttijden:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?21569-rijtijden-wettelijke-rust

zo zoeken we onze weg, maar zoals gewoonlijk komen we altijd waar we willen zijn ;)

ik vind het wel heel interessant om te weten hoe het nou zit met die twee weken, en van wanneer tot wanneer die precies geteld worden.

ik zit ook nog wel eens bijna op het randje, zeg maar :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mark ik zal voortaan ff langer zoeken voordat ik mijn gedachte ventileer.

Niet te veel denken, discussie is een hele goede manier van kennisoverdracht, waarom?

Het is een bewustwordingsproces, en je kunt veel van mekaar leren juist door te discusseren en je gedachten ook af en toe de vrije loop te laten....

En heb je het mis dag.... Tjakka.... Het onvermijdelijke antwoord komt vaak direct! Mooi man zo'n forum!

Gr,

Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het blijft een moeilijke materie. Er lopen 2 regelingen door elkaar: de arbeidstijdenwet en het rij-en rusttijdenbesluit.

ATW zegt max 6 diensten achterelkaar, dan een wekelijkse rust.

Het RTB heeft het over een week van ma 00.00 uur tot zo 24.00 uur. Een 24.uurs-periode begint bij aanvang werkzaamheden. Binnen die periode moet worden voldaan aan de max. rij- en werktijden en minimale rusttijden.

Stond er inderdaad maar iets als dagen en weken gelijk aan de kalender. Nu geeft het de controleur mogelijkheden om naar eigen inzicht te handelen.

Ide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tip: voordat je t plaatst klik je eerst op : voorbeeld van bericht. Dan zie je die size wel staan. Eenvoudig weghalen en dan pas plaatsen

Ik heb hier een paar weken terug nog een topic van gemaakt.

Frans, dit is de link http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?30441-knippen-en-plakken&p=327339#post327339

bewerkt door Marnix
link aanpassen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb het gevonden en deze link is met erg duidelijke uitleg omtrent deze materie.

ik had ongelijk mbt het opnieuw tellen van de 2 wekelijkse rijtijd na een wekelijkse rust.

het is idd zoals ook al te zien in het artikel van mark enkel en alleen het aantal rijuren in 2 KALENDERWEKEN.

als je bij deze link naar beneden scrollt kom je vanzelf bij een mooi 2 weeks overzicht en daar kun je duidelijk alle info uit halen.

de andere info is ook zeker de moeite waard om te lezen.

mark ik zal voortaan ff langer zoeken voordat ik mijn gedachte ventileer.

maar ik vond het een aannemelijke conclusie op basis van het feit dat het tussen 2 dagelijkse rusten wel mag.

hopelijk is het na het bekijken van deze link nu duidelijk.

http://www.ondernemerdiplomas.nl/DOCUMENTEN/HANDIG/Rij-%20en%20Rusttijden%20Wet%20-%20Digitale%20Tachograaf.pdf

 Verkorte dagelijkse rust: minimaal 9 uur, en minder dan 11 uur (max. drie maal per week)

De chauffeur mag ook zijn periode van dagelijkse rust drie keer per twee weken verkorten naar 9 uur

aaneengesloten dagelijkse rusttijd zonder dat er moet worden gecompenseerd. Een dagelijkse

rusttijd van minimaal 9 tot 11 uur aaneengesloten rusttijd wordt een verkorte periode van dagelijkse rust

Bovenstaande komt dus uit de bijgevoegde link :confused::confused::confused:

Was onlangs dus het gesprek aan de kantine tafel 3x 9 uur rust toegestaan binnen 2 weekendrust

Ik zeg ik begin de week na een weekend rust en eindig de week met een weekend rust dus 3x 9 uur in 1 week toegestaan of is het zo dat dat wel mag maar je dan de volgende week altijd minimaal 11 uur moet maken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Inspectie Verkeer en Waterstaat

wel voldoende, doch verkeerd geïnformeerd.

zie topic waar staat hoe ze zelf de rusturen dienen te controlleren.

lekker onduidelijk weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
 Verkorte dagelijkse rust: minimaal 9 uur, en minder dan 11 uur (max. drie maal per week)

De chauffeur mag ook zijn periode van dagelijkse rust drie keer per twee weken verkorten naar 9 uur

aaneengesloten dagelijkse rusttijd zonder dat er moet worden gecompenseerd. Een dagelijkse

rusttijd van minimaal 9 tot 11 uur aaneengesloten rusttijd wordt een verkorte periode van dagelijkse rust

Bovenstaande komt dus uit de bijgevoegde link :confused::confused::confused:

Was onlangs dus het gesprek aan de kantine tafel 3x 9 uur rust toegestaan binnen 2 weekendrust

Ik zeg ik begin de week na een weekend rust en eindig de week met een weekend rust dus 3x 9 uur in 1 week toegestaan of is het zo dat dat wel mag maar je dan de volgende week altijd minimaal 11 uur moet maken??

ja dat is ff niet duidelijk.idd in de link die ik geplaatst heb staat dat het 3x mag binnen 2 weken.:confused::confused:

ik heb ook elke week 3x 9.

misschien dat ger naar de ivw gegevens kijkt en als de geleerden het al allemaal niet precies weten en de politie in diverse landen er een eigen draai aan geeft en een taalbarriere de problemen nog eens kan vergroten dan moeten wij eigenlijk allemaal een academische opleiding gaan volgen om het aan alles en iedereen uit te leggen of proberen te snappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco
Ja hoor, volgens mij heeft hier ook niemand ooit iets anders beweerd.

nee dat zeggen we ook niet, maar in die link van sensosoft staat NIET dat het tussen twee wekelijkse rusten moet zitten.

en dat is dan een klein foutje in die link en dat zorgde voor verwarring, maar nu is het 2 tegen 1:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden