[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Auto verplaatsen met tacho op rust


rogerb

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb sinds kort ondekt dat de sensor een vertraging heeft van ongeveer 1,5 tot 2 seconden voordat de tacho doorheeft dat je rijd, als je binnen die tijd optrekt en weer stil staat ziet de tacho het niet. even 2 seconden wachten en dan weer optrekken-stoppen.

Net even handig voor als je rust staat te maken en auto staat in de weg, kun je hem toch aan de kant hobbelen.

groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ik heb sinds kort ondekt dat de sensor een vertraging heeft van ongeveer 1,5 tot 2 seconden voordat de tacho doorheeft dat je rijd, als je binnen die tijd optrekt en weer stil staat ziet de tacho het niet. even 2 seconden wachten en dan weer optrekken-stoppen.

Net even handig voor als je rust staat te maken en auto staat in de weg, kun je hem toch aan de kant hobbelen.

groet,

En waarom zou dat nodig wezen dan??? Als ik sta, sta ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik gebruik altijd een magneet op de voeller dat werkt beter

Goed bezig !!! Daarom kan het bij de nieuwste auto's ook niet meer. Enne als je controle onderweg krijgt, testen ze even of jij wel eens een magneet gebruikt, zo ja, dan is het bingo. Want waar jij je magneet plaatst is niet magnetisch, blijft er spul hangen is ie magnetisch. Heb bedragen gehoord van mensen die gepakt zijn met magneet van over de €50.000 en dat zal je baasje vast wel niet betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goed bezig !!! Daarom kan het bij de nieuwste auto's ook niet meer. Enne als je controle onderweg krijgt, testen ze even of jij wel eens een magneet gebruikt, zo ja, dan is het bingo. Want waar jij je magneet plaatst is niet magnetisch, blijft er spul hangen is ie magnetisch. Heb bedragen gehoord van mensen die gepakt zijn met magneet van over de €50.000 en dat zal je baasje vast wel niet betalen.

En er komt nog bij De Auto staat in veel gevallen een week stil

Die kosten komen er ook nog bij

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb sinds kort ondekt dat de sensor een vertraging heeft van ongeveer 1,5 tot 2 seconden voordat de tacho doorheeft dat je rijd, als je binnen die tijd optrekt en weer stil staat ziet de tacho het niet. even 2 seconden wachten en dan weer optrekken-stoppen.

Net even handig voor als je rust staat te maken en auto staat in de weg, kun je hem toch aan de kant hobbelen.

groet,

Nogal moeilijk allemaal,als ik jou vraag om je wagen wat te verzetten,een meter of 20 ofzo.

Hoelang ben je dan bezig?????

Lekker in de bar gaan zitten aan een bakkie,kun je je pauze maken en kunnen ze je ook niet vragen om je wagen te verzetten.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig !!! Daarom kan het bij de nieuwste auto's ook niet meer. Enne als je controle onderweg krijgt, testen ze even of jij wel eens een magneet gebruikt, zo ja, dan is het bingo. Want waar jij je magneet plaatst is niet magnetisch, blijft er spul hangen is ie magnetisch. Heb bedragen gehoord van mensen die gepakt zijn met magneet van over de €50.000 en dat zal je baasje vast wel niet betalen.

als ik jou was geweest had ik hier helemaal niet eens op gereageerd, een nieuw lid met maar 1 bericht, met deze tekst?

mijn ervaring is: gewoon iemand die de boel op wil naaien:stom:

eerst maar wat andere berichten afwachten, en dan afwachten waar die over gaan:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Deze truc wist ik al, alleen moet je wel stalen zenuwen hebben:ja:

Waar het bij mij fout ging: remmen! Waarschijnlijk te abrubt of zo, maar ineens was daar het stuurtje...

Terzijde: als ik per sé bij een klant wil blijven staan, zorg ik wel dat er een ander bij kan om te lossen. Desnoods sta ik aan de overkant van de weg!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tegen mij is wel eens gezegd dat je 30 a 50 CM kon rijden?

hoe lang ben je dan wel niet bezig?

soms moet ik wel eens wachten op een hef/reachtruck en als tachie dan op 14 minuten staat doe ik net of ik heel even lucht wil draaien, en maar gebaren dat je niet blij ben en zogenaamd een klein beetje bijgassen, tis maar voor 1 minuutje:angel:

of als je ergens aan komt net even druk je grote dagstaat op het stuur leggen, en druk op de boordcomputer drukken, rustig lopen naar de aanmeld balie, misschien nog ff naar de WC moeten.

ofzo van die kleine dingetjes:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tegen mij is wel eens gezegd dat je 30 a 50 CM kon rijden?

hoe lang ben je dan wel niet bezig?

soms moet ik wel eens wachten op een hef/reachtruck en als tachie dan op 14 minuten staat doe ik net of ik heel even lucht wil draaien, en maar gebaren dat je niet blij ben en zogenaamd een klein beetje bijgassen, tis maar voor 1 minuutje:angel:

of als je ergens aan komt net even druk je grote dagstaat op het stuur leggen, en druk op de boordcomputer drukken, rustig lopen naar de aanmeld balie, misschien nog ff naar de WC moeten.

ofzo van die kleine dingetjes:D

Waarom zou je niet na 14 minuten onder de reachtruck voor of achteruit manouvreren Peggel?

Die 14 minuten is geen rusttijd,maar het is ook geen rijtijd.

Doe je ding op de terminal(of waar dan ook,bij een klant ofzo)en als je aan je pauze toe bent stop je gewoon 45 minuten,of vind je dat je dan je baas tekort doet??

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom zou je niet na 14 minuten onder de reachtruck voor of achteruit manouvreren Peggel?

Die 14 minuten is geen rusttijd,maar het is ook geen rijtijd.

Doe je ding op de terminal(of waar dan ook,bij een klant ofzo)en als je aan je pauze toe bent stop je gewoon 45 minuten,of vind je dat je dan je baas tekort doet??

Groeten Peter

Nou .. wat denk je?

Gewoon om je schijven danwel digitale tacho een beetje NETJES te houden zoals vrijwel iedere chauffeur dat doet.

Of ben jij Europeaan een slaaf van je tacho die bepaald wanneer jij je pauze moet houden en voor hoelang?

Ik bepaal zelf wanneer ik mijn echte pauze houdt. Wanneer ik pauze wil houden en WAAR (locatie dus) ... en niet de digitale tacho.

Daarom zorg ook ik dus dat die schijven er netjes uitzien ...

En zeker in de oude tijd = papieren schijf / analoge tacho stond deze OF op RUST of op RIJDEN. Vrijwel iedereen deed dit zo. Waarom dan nu moeilijk gaan doen over mensen die dat bij de digi ook zo aanpakken???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit trucje gebruikten wij al langer geleden. Ik reed nog een nachtlijntje en nadat we gelost hadden schopte we de wagen 2 meter naar voren om de deuren vast te sluiten voordat we koffie gingen drinken. Na het koffie drinken konden we gelijk wegrijden. Zinvol: Neh. maar wel handig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goed bezig !!! Daarom kan het bij de nieuwste auto's ook niet meer. Enne als je controle onderweg krijgt, testen ze even of jij wel eens een magneet gebruikt, zo ja, dan is het bingo. Want waar jij je magneet plaatst is niet magnetisch, blijft er spul hangen is ie magnetisch. Heb bedragen gehoord van mensen die gepakt zijn met magneet van over de €50.000 en dat zal je baasje vast wel niet betalen.

Nou je slaat nu wel een beetje door, bij nieuwe auto's kan je gewoon een magneet gebruiken.

Bij een Daf is het ook niet na te gaan of er een magneet gebruikt is, dezelfde foutmeldingen krijg je ook bij een geoxideerde stekker verbinding.

En al maak ik mijn hele auto magnetisch dat is echt niet verboden hoor.

Ik ken 2 chauffeurs die op de openbare weg zijn aangehouden terwijl de magneet er nog op zat, één in Belgie de ander in Engeland beide moesten 2500 euro betalen.

Persoonlijk zie ik ook geen verschil tussen iemand die staat te lossen/laden met zijn tacho op rust of iemand die 'm met een magneet erop even verplaatst, beide maken een overtreding.

Kom maar met jullie reacties ik beantwoord ze graag.

Groet, Leonard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Leonard

knip..........Nou je slaat nu wel een beetje door, bij nieuwe auto's kan je gewoon een magneet gebruiken...........knip

in ieder geval niet bij onze scania, of je moet bereid zijn om na je actie de garage te bellen met de vraag of ze je computer even komen resetten. Sommige merken hebben zelfs een update waardoor t onmogelijk wordt een magneet te gebruiken. Dit wordt je aangeboden, met het voordeel dat ook de controlerende instantie ziet dat die update er in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb bedragen gehoord van mensen die gepakt zijn met magneet van over de €50.000 en dat zal je baasje vast wel niet betalen.
.

Ik ken 2 chauffeurs die op de openbare weg zijn aangehouden terwijl de magneet er nog op zat, één in Belgie de ander in Engeland beide moesten 2500 euro betalen.

Tja wat is het nou , net het verschil tussen een extra lening afsluiten of niet

Die controlerende instanties nemen ook maar wat ze willen geloof ik

Wazige verhalen zo :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Leonard

knip..........Nou je slaat nu wel een beetje door, bij nieuwe auto's kan je gewoon een magneet gebruiken...........knip

in ieder geval niet bij onze scania, of je moet bereid zijn om na je actie de garage te bellen met de vraag of ze je computer even komen resetten. Sommige merken hebben zelfs een update waardoor t onmogelijk wordt een magneet te gebruiken. Dit wordt je aangeboden, met het voordeel dat ook de controlerende instantie ziet dat die update er in zit.

Sjoeke je geeft zelf al aan dat het dus wel kan, alleen komen er foutmeldingen in de computer.

Natuurlijk komen die foutmeldingen er door het gebruik van een magneet, maar geen van die meldingen geeft aan dat er een magneet is gebruikt het kan dus ook een andere oorzaak hebben.

Heb jij al van iemand gehoord dat ie een bekeuring heeft gekregen omdat er een foutmelding in de computer stond?

Ik ken wel Scania's van 2009 en 2010 die helemaaal geen foutmelding geven.

Nogmaals ik ben fel tegen het gebruik van een magneet op de openbare weg!

Maar als je b.v. staat aan te schuiven op een terminal en je verspeeld daar kostbare rijtijd dan heb ik er totaal geen probleem mee.

Het is minder frustrerend werken wat de verkeersveiligheid weer ten goede komt.:ja:

Groet, Leonard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Da's makkelijk gezegd Theo, voor iemand die er geen last van heeft.

Henk

Heb alleen goede afspraken met de baas, als ik een file sta, of dit nu op de weg is of op een los / laadadres krijg ik gewoon betaald, kan ik tijdens het wachten op een los / laadadres koffie gaan drinken krijg ik niet betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Heb alleen goede afspraken met de baas, als ik een file sta, of dit nu op de weg is of op een los / laadadres krijg ik gewoon betaald, kan ik tijdens het wachten op een los / laadadres koffie gaan drinken krijg ik niet betaald.

En dat noem jij een goede afspraak?:confused:

Lekker makkelijk, 4 uur wachten in je eigen tijd, want er staat een koffie-automaat.

Een werkgever mag alleen de staffel-pauze hanteren en daarmee is het klaar.

Als jij toevallig een bak slobber kan krijgen, is dat mooi meegenomen, maar je staat daar om te laden of lossen, en niet om daar koffie te gaan drinken.

Op zo'n manier ben je een dief in je eigen portemonee, en je baas kan voor prijzen rijden, waar een eerlijk werkend bedrijf niet tegenop kan werken.

Op zo'n manier help je je eigen, en de sector de ondergang in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjoeke je geeft zelf al aan dat het dus wel kan, alleen komen er foutmeldingen in de computer. Sterker nog: de hele auto wil niet meer. Dus of je dat dan nog onder de noemer het kan wel wil plaatsen?

Natuurlijk komen die foutmeldingen er door het gebruik van een magneet, maar geen van die meldingen geeft aan dat er een magneet is gebruikt het kan dus ook een andere oorzaak hebben.Doet niet ter zake, een monteur weet echt wel na het aansluiten van z'n toverlaptopje wat je uitgevreten hebt

Heb jij al van iemand gehoord dat ie een bekeuring heeft gekregen omdat er een foutmelding in de computer stond?Zie boven

Ik ken wel Scania's van 2009 en 2010 die helemaaal geen foutmelding geven.Dan hebben ze de update niet gehad.En als de onze nu een storing aangeeft en meneer de inspecteur denkt dat hij wat gevonden heeft...kan ik hem uit de brand helpen>het is onmogelijk. De 24 uurs dienst van Scania komt echt niet iedere keer even resetten als er geknoeid is:D (tenminste zo schat ik ze niet in)

Nogmaals ik ben fel tegen het gebruik van een magneet op de openbare weg!

Maar als je b.v. staat aan te schuiven op een terminal en je verspeeld daar kostbare rijtijd dan heb ik er totaal geen probleem mee.

Het is minder frustrerend werken wat de verkeersveiligheid weer ten goede komt.:ja:

Groet, Leonard.

Heel eerlijk gezegd vind ik dat het moet kunnen om even de auto te verzetten, zonder kostbare tijd te verliezen. Maar t begint hiermee en eindigt vaak toch in ach die 5 minuten op de weg, en ach dat half uurtje. Ergens is een grens en die is moeilijk vast te houden als de situatie er naar is.Om maar te zwijgen over file rijden, je schiet in de stress want de parking is nog kms ver weg maar je tijd tikt zowat dubbel als je file rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
weet je zeker dat dit 2500 euro is? Mis je niet een nulletje

Beste Accoordracer ik weet het in beide gevallen 100% zeker, waren nederlandse chauffeurs.

Maar vorige week werd er in Brecht een belgische containerchauffeur aangehouden met een pas van een ander erin, hij moest 2200 euro betalen en zijn baas 2700 euro, de politie kon die bedragen zo opnoemen dat ging dus niet via het gerecht.

Groet, Leonard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden