[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Politie houdt integrale Transportcontrole


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Politie houdt integrale Transportcontrole

Raamsdonksveer, 08-06-2011

BS_14912648_149126_1988912h.jpg

Woensdag, 8 juni 2011, heeft de politie in samenwerking met andere opsporingsinstanties op een parkeerterrein aan de Steurweg in Raamsdonkveer een integrale transportcontrole gehouden. Tussen 08:00 en 15:00 uur controleerden ruim 30 medewerkers van de politie en overige opsporingsambtenaren in totaal 44 vrachtwagencombinaties. Daarbij zijn 23 processen-verbaal opgemaakt.

Drie motorrijders van de politie Midden en West Brabant dirigeerde vrachtwagenchauffeurs vanaf de Rijksweg A27 naar de controleplaats. Aan de controle werkten medewerkers mee de Douane, Korps Landelijke Politiediensten, Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW), nieuwe Voedsel en Waren autoriteit (nVWA) en Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM).

Verkeersveiligheid

De controle richtte zich op de chauffeurs en overige inzittenden van de voertuigen, het voertuig en de lading in het belang van de verkeersveiligheid en eerlijke concurrentie. Er is onder andere gecontroleerd op over belading, afmetingen lading en voertuig, milieu en afval, technische staat van het voertuig, brandstof en overige accijns, arbeidstijdenwet, vervoersvergunningen, legaliteit lading, uitrusting en personeel.

Resultaten

De controlerende instanties maakten 23 maal proces-verbaal op voor uiteenlopende feiten.

*In zeven gevallen was de technische staat van de vrachtwagen of oplegger niet in orde, zoals gladde banden, versleten remmen en een versleten oog van de koppeling tussen trekker en oplegger.

*Een chauffeur ging op de bon voor het negeren van het inhaalverbod voor vrachtwagens, een collega van hem voor niet handsfree bellen.

Voor beide overtredingen staat een boete van 180 euro.

*Een wagen met vee transport bleek hoger te zijn dan is toegestaan.

*De douane constateerde in vier gevallen dat er geen Eurovignet op de vrachtwagen aanwezig was (boete 250 euro).

*Twee chauffeurs bleken zich niet aan de arbeidstijdenwet te hebben gehouden.

*Een afvalvervoerder had geen vergunning om afval te vervoeren.

*In drie gevallen klopte het rijbewijs niet.

*Twee combinaties waren te zwaar beladen met een overschrijding van 14 en 41%.

*Een combinatie was langer dan is toegestaan.

In alle gevallen wordt proces-verbaal opgemaakt.

Een personenauto werd uit het verkeer genomen, omdat het kenteken bleek te zijn geschorst.

Daarnaast werden ook nog tientallen waarschuwingen uitgedeeld voor kleine tekortkomingen.

ANPR

Bij de controles werd de kentekenscanner (ANPR) op de Rijksweg A27 ingezet en bemand. De ANPR was gevoed met bestanden van de deelnemende opsporingsinstanties en toezichthouders. De kentekenscanner met dit soort bestanden vormt een belangrijke bijdrage aan de informatie gestuurde opsporing. De douane controleerde bij 42 vrachtwagens de brandstof met behulp van het mobiele Q lab, een rijdende laboratorium waarin op snelle wijze brandstof kan worden geanalyseerd. Daarbij zijn geen overtredingen vastgesteld.

Bron: Politie.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tussen 08:00 en 15:00 uur controleerden ruim 30 medewerkers van de politie en overige opsporingsambtenaren in totaal 44 vrachtwagencombinaties. Daarbij zijn 23 processen-verbaal opgemaakt.

30 medewerkers die slechts 44 combinaties controleren? Daar is veel koffie gedronken;)

Wel knap dat de motorrijders van de 44 ook 23 keer "beet haden"

*In zeven gevallen was de technische staat van de vrachtwagen of oplegger niet in orde, zoals gladde banden, versleten remmen en een versleten oog van de koppeling tussen trekker en oplegger.

Kan een controlerende agent je verplichten om af te koppelen? Lijkt me dat dit anders niet vastgesteld kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In 7 uur tijd maar 44 vrachtwagencombinaties en dat met 30 man/vrouw mag wat kosten zeker.

Versleten oog van de koppeling tussen trekker en oplegger. zal wel truck en aanhanger zijn ze zien wel als er een lampje kapot is maar kunnen een trailer nog niet van een aanhanger onder scheiden.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In 7 uur tijd maar 44 vrachtwagencombinaties en dat met 30 man/vrouw mag wat kosten zeker.

Versleten oog van de koppeling tussen trekker en oplegger. zal wel truck en aanhanger zijn ze zien wel als er een lampje kapot is maar kunnen een trailer nog niet van een aanhanger onder scheiden.:D:D

daar heeft wel 30 man naar gekeken hoor :D:D

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peggel

jaja, als ze de transport sector maar met even niet rust laten, dan mogen wij wel op een ander beroepsgroep afgeven?:mad:

als iemand hier roept dat hij wel eens rijdt met een magneet is de wereld te klein, maar als er eens gecontroleerd wordt is het ook nooit goed.

wat een ouwe wijven geneuzel weer zeg:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jaja, als ze de transport sector maar met even niet rust laten, dan mogen wij wel op een ander beroepsgroep afgeven?:mad:

als iemand hier roept dat hij wel eens rijdt met een magneet is de wereld te klein, maar als er eens gecontroleerd wordt is het ook nooit goed.

wat een ouwe wijven geneuzel weer zeg:hamer:

Ik ben ook voor meer controles. Zolang ze mij maar niet aanhouden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jaja, als ze de transport sector maar met even niet rust laten, dan mogen wij wel op een ander beroepsgroep afgeven?:mad:

als iemand hier roept dat hij wel eens rijdt met een magneet is de wereld te klein, maar als er eens gecontroleerd wordt is het ook nooit goed.

wat een ouwe wijven geneuzel weer zeg:hamer:

Te lang in de rij gestaan jongedame?:D

Ondertussen reden er 7945 illigalen voorbij, 2687 misdadigers die ze niet kunnen vinden, 1204 drug transporten, 58 illigale vuurwapen handelaren, en een 103 jarige opoe in een caddilac die nog nooit een rijbewijs heeft gehad:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Te lang in de rij gestaan jongedame?:D

Ondertussen reden er 7945 illigalen voorbij, 2687 misdadigers die ze niet kunnen vinden, 1204 drug transporten, 58 illigale vuurwapen handelaren, en een 103 jarige opoe in een caddilac die nog nooit een rijbewijs heeft gehad:p

jaa maar waar leg je de prioriteit........bij mensen die niet kunnen vluchten en die toch overal opvallen .

anders is het veeeeeeeeelllste moeilijk cotroleur zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wel eens rijdt met een magneet

Wat is trouwens rijden met een "magneet"?

Doe je dan een nieuw soort vervoer ofzo? Net zoiets als rijden met een dieplader, of rijden met een containerchassis of rijden met koeler?

Ik hoor dat namelijk wel eens meer onderweg. Maar als ik dan kijk in wat voor auto die gasten stappen, valt me eigenlijk nooit wat bijzonders op. Behalve dat ze waarschijnlijk niet zo goed rijden kunnen, want het opschakelen gaat wel eens een beetje "harkerig".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat is trouwens rijden met een "magneet"?

Doe je dan een nieuw soort vervoer ofzo? Net zoiets als rijden met een dieplader, of rijden met een containerchassis of rijden met koeler?

Ik hoor dat namelijk wel eens meer onderweg. Maar als ik dan kijk in wat voor auto die gasten stappen, valt me eigenlijk nooit wat bijzonders op. Behalve dat ze waarschijnlijk niet zo goed rijden kunnen, want het opschakelen gaat wel eens een beetje "harkerig".

rijden met een magneet is eigenlijk hetzelfde als vroeger bij scania met de stekkers er op..

de magneet op de versnellingsbak ,kun je de digo mee manipuleren .als ik het niet goed heb hoor je het vanzelf .ik heb er niet mee gewerkt met digo .

alleen maar met analoog .geen nieuw vervoer .maar een nieuw spel .wie is de slimste ,

gr piet

dat harkerig rijden komt ''''heb jij wel eens een magneet vastgehouden onder het rijden .

hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lijkt me een heel link spelletje. ;)

en toch zijn er mensen die het als poker zien .

deed ik vroeger ook pokeren en af en toe verloor je .

beroepsrisico .ik ken iemand die op 2 kaarten rijdt in holland en en de andere voor als hij over de (grens gaat )geen probleem zegt basie .heb hem gezegd dat als er iets misgaat .

leid het basie acuut aan alzheiner . maarja volgens hem niet .en wie ben ik dan om hem niet te geloven .krijg je te horen .wat weet jij er nu van je heb zelf nog nooit met kaart gereden.

ja dan denken ze dat je ze les wilt lezen .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en toch zijn er mensen die het als poker zien .

Het lijkt me toch meer als Russische roulette. Ik denk dat poker een beetje zwak is uitgedrukt onder dergelijke omstandigheden.

Zeker wanneer zulke dingen een soort "stoer" in de rondte wordt getoeterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

DOM, DOM, DOM, heren ik dacht toch dat we slimmer waren.

Wie wordt er hier nu beter van ????

1 Baas

2 chauffeur ???? hoe kan iemand voor 80 uur per week betaald worden als hij er maar 48 mag rijden en mischien 20 uur laad/lost

3 onze speurneuzen politie /douane /rvi

toets hier uw antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
DOM, DOM, DOM, heren ik dacht toch dat we slimmer waren.

Dat ben ik helemaal met u eens.

Veel te link om zulke grote risico's te lopen. Beter gewoon je "zonden" geregistreerd is mijn mening. Komt ook het meest geloofwaardig over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en toch zijn er mensen die het als poker zien .

deed ik vroeger ook pokeren en af en toe verloor je .

beroepsrisico .ik ken iemand die op 2 kaarten rijdt in holland en en de andere voor als hij over de (grens gaat )geen probleem zegt basie .heb hem gezegd dat als er iets misgaat .

leid het basie acuut aan alzheiner . maarja volgens hem niet .en wie ben ik dan om hem niet te geloven .krijg je te horen .wat weet jij er nu van je heb zelf nog nooit met kaart gereden.

ja dan denken ze dat je ze les wilt lezen .

gr piet

Ik zou zeggen De chauffeur neent zelf het risico met zijn kaart En wat hij met zijn uren doet is gewoon eigen rekening zou ik zeggen En als ik eigenaar was Stond er op staande voet ontslag op.Hebben meer bedrijven.Als je met de uren ligt te klotten onderweg.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik snap het niet meer vroegguh deed ik ook wel eens een beetje creatief met papier ,maar je wordt ouder en wijzer en denkt waarom heb ik dat gedaan ????

stel: je rijdt en beetje "friemellend" rondt en krijgt een ongeluk niet te HOPEN !!!

hoe ga je dat verantwoorden?

Wordt je er daadwerkelijk wel beter van. Ik toen niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dubbele kaart heel goed mogelijk toch? Een Nederlandse en een uit Duitsland oid omdat je daar ooit geleerd/gewoond/gewerkt heb. Bij Breda vlieg de Nederlandse eruit en je gaat verder op die Duitse.. Als je Nederland weer ingaat na een dag/dagen gaat de Nederlandse er weer in.,. Niemand die daar achter komt toch..?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dubbele kaart heel goed mogelijk toch? Een Nederlandse en een uit Duitsland oid omdat je daar ooit geleerd/gewoond/gewerkt heb. Bij Breda vlieg de Nederlandse eruit en je gaat verder op die Duitse.. Als je Nederland weer ingaat na een dag/dagen gaat de Nederlandse er weer in.,. Niemand die daar achter komt toch..?

Bedoel je hier de digitale bestuurders kaart???????:eek::eek::eek::eek::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja..wat anders? Bonuskaart :p Het is goed mogelijk toch..?

Hoe dan?als jij waar ook in Europa een kaart aanvraagt staat dat toch geregistreerd?

Dat jij over twee kaarten beschikt zou normaal gesproken niet kunnen,als je er een opgeeft als "verloren"en je rijd daar toch op zal het wel een paar euri's kosten als je daar mee betrapt word.

IK denk dat je er toch wat te gemakkelijk over denkt.

groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden