[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Langdurig werklozen aan de slag als vrachtwagenchauffeur


Gast routier

Recommended Posts

  • Forumlid
Dag Huub,

Leren moet iedereen, dat ben ik met je eens! Maar niet meer op mijn materiaal en dus mijn kosten! Dat moet ik toch kunnen zeggen?

Ik wil niet lullig zijn, maar van het geld wat het mij de afgelopen 1,5 jaar heeft gekost aan schade's, had ik een mooie trekker kunnen kopen.

Trouwens, hoe bedoel je ik ben alleen?

Ik heb 5 trekker/oplegger combinaties rondrijden.

Jammer dat mensen zonder van te voren even informatie in te winnen, zomaar een oordeel vellen.

Als er iemand is geweest die nieuwkomers een kans heeft gegeven, dan ben ik dat wel.

Alleen ik stop ermee, ze rijden je boel aan gort en je krijgt nog niet eens een dank je wel!?

Dennis

Ik begrijp jou heel goed Ik zou zeggen Als ze nog geen wiel kunnen wisselen Dan zijn we snel uit gedaan

ik moest vroeger nog zelf door smeren Maar die tijd is voorbij

Of 100 zakken cement met de hand lossen Was heel normaal

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Misschien dat er ook nog wel de drive bij moet zitten om de eerste jaren 24/7 met uw tent bezig te zijn, er (bijna) alles voor aan de kant te zetten .. en een hele portie doorzettingsvermogen .....

Dank je wel Karel65,

WWWOOOOSSSSAAAAAAA, eindelijk krijg ik het idee dat iemand mij probeerd te begrijpen?!:ja::D

;) Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien moet je dan toch maar dat E rijbewijs uit eigen zak betalen.

Dat je een vrouw bent zou geen argument mogen zijn om jou af te wijzen, ik persoonlijk zou het wel leuk vinden als er meer vrouwen op de vrachtwagen zouden komen.

Het mag geen argument zijn ... wettelijk is het discriminatie ... maar toch gebeurt het in de praktijk.

@Ratje ... ik zou zeggen de aanhouder WINT.

Ik 'vecht' al mijn hele leven ... so to say. Er zullen altijd bedrijven/personeelszaken zijn die blijven discrimineren! Daar doe je verdomd weinig tegen. Vind dus een baan bij een bedrijf waar je wel de kans krijgt en gewaardeerd wordt voor je werk; los van je man/vrouw zijn dus maar gewoon puur als chauffeur!

Ik ken alle smoezen van werkgevers die geen vrouwen wilden aannemen wel denk ik ... van geen toiletten (was nota bene een uitzendbureau) tot weet ik veel wat ... we hebben een vrouw in dienst gehad die hoogtevrees had .. blabla of dat nooit mannen overkomt ... pfff ... nou ja, teveel om op te noemen en ik kan me er nog steeds reuze kwaad over maken.

Enfin wat emancipatie betreft zijn we er dus nog lang niet.

En dat zal nog wel enige jaren gaan duren ... <understatement ... decenia tot honderden jaren vrees ik>

Maar inderdaad als het UVW je verder niet wil helpen ... help yourself!

Dan ben je ook nergens toe verplicht. En ja, het is even een flinke investering in jezelf ... maar die is het meer dan waard!

@ Huub ... je bent een ..... dat je dat zegt 'is hij wel eerlijk geweest' hoe kun je dat toch zeggen.

Discriminatie is bij WET VERBODEN!!! En DAT zou jij dus ook moeten veroordelen.

Voor de rest vind ik je een vrij aardige vent hoor .. en mij hoor je nooit klagen over je schrijfwijze ... iedereen is anders heeft zijn sterke kanten en zwakkere kanten. Maar hier ga je m.i. toch echt wel te ver.

F*** lees artikel 1 van onze grondwet er nog eens op na!

Voor je gemak heb ik het stukje even gekopieerd

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Ook discriminatie van vrouwen is dus verboden!!! (ook van mannen natuurlijk)

Zo'n actie moet dus veroordeeld worden ... maar nu ach laat ook maar ... pfff

@Ratje .. nogmaals de aanhouder wint.

En die bedrijven die je niet op de bok willen zetten zijn je ook niet waard.

Indien je discriminatie kunt bewijzen kun je er een zaak van maken ... helaas blijkt in de praktijk dat je daar niet veel mee op schiet )-

Heb je ook ADR-TANK ... en zou je Tankwagen willen rijden???

Of wil je echt in de zandbak rondrijden ;)

Waar woon je .. heb je het bij J. den Breejen geprobeerd???

http://www.jdenbreejen.nl/web/show/home/vacatures

Daar heb ik wel eens gelost ... en ze waren altijd reuze aardig!

Maar ja, dan kom ik ook een volle bak diesel brengen ....

bewerkt door Knoalster
belediging verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Huub ... je bent een ..... dat je dat zegt

Volgens mij kan dat wel op een iets andere manier tegen iemand die - kwa leeftijd - uw vader zou kunnen zijn.

Vraag Dhr Klaassen gerust naar de motieven van zijn uitspraak. Want ik ben ook benieuwd hoe hij het bedoelt. Misschien kan ik het wel met hem eens zijn .. Wie weet ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

F*** lees artikel 1 van onze grondwet er nog eens op na!

Voor je gemak heb ik het stukje even gekopieerd

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Ook discriminatie van vrouwen is dus verboden!!! (ook van mannen natuurlijk)

Zo'n actie moet dus veroordeeld worden ... maar nu ach laat ook maar ... pfff

Door het aanhalen van dat bewuste artikel uit grondwet maakt u trouwens een inschattingsfout die veel mensen maken.

Dat artikel uit de grondwet regelt namelijk het grondrecht van mensen t.o.v hun (Nederlandse) Overheid (en niet die burgers onderling). Dat heeft niets te maken met enig doorgeschoten feministisch gedachtengoed of het doorgeschoten "gelijkheidsdenken" wat alom lijkt te worden toegepast. "Discriminireren" doen we namelijk in de realiteit van het dagelijks leven, allemaal de hele dag door en aan de lopende band.

Alleen via de grondwet kunnen burgers van de overheid verwachten dat de overheid dat juist NIET DOET richting haar burgers en daar haar wetgeving en instituties etc. op baseert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind het knap als je zonder enige ervaring een transport bedrijf begint, misschien dat je ergens connecties hebt gehad?

Wat ik ook begrijp is dat je er op een gegeven moment mee stopt om onervaren chauffeurs een kans te geven als het je alleen maar geld kost, maar goed blijft een feit dat die jongens ergens ervaring moeten opdoen.

Kun je aan ons wagenpark wel zien:zegtniets:uitzendbureaus zijn toch ergens goed voor. Je ziet er tegen op als je vakantie hebt of een dag vrij. Zo'n uitzendmalloot op de auto en alles weer stuk. Tja ze moeten toch ergens ervaring opdoen. Kost wat opstapjes en bumpers maar dan heb je ook wat.

Ik begrijp jou heel goed Ik zou zeggen Als ze nog geen wiel kunnen wisselen Dan zijn we snel uit gedaan

ik moest vroeger nog zelf door smeren Maar die tijd is voorbij

Of 100 zakken cement met de hand lossen Was heel normaal

Huub

Er zijn nog wel bedrijven die dat doen hoor... Doen alles wat ze zelf kunnen doen zelf. Is goedkoper dan elke keer naar de garage. Meerendeel van de chauffeurs weet niet hoe het moet. Ik heb het wel geleerd Remmen vervangen, doorsmeren, olie verversen. Wij doen bij mijn oom alles zelf. Alleen elektronica storing moet je voor naar de dealer.

Als zo iedere werkgever denkt Dennis dan hebben nieuwe chauffeurs een probleem, ook jij hebt toch ergens je ervaring opgedaan toch ?
Er is een groot verschil tussen iemand die zelf, omdat hij graag chauffeur wil worden z'n opleiding bekostigd en iemand die "gedwongen" het vak inrolt.

De eerste zal z'n uiterste best doen omdat ie het wil, de laatste doet het omdat het moet. Als je iemand iets laat doen waar hij of zij zelf niet achter staat wordt het vaak niets.

Precies EJD, er zit wel degelijk verschil tussen chauffeur en poging tot chauffeur. De goeien vinden wel werk. Je hebt er van die hapsnurkers bijlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij kan dat wel op een iets andere manier tegen iemand die - kwa leeftijd - uw vader zou kunnen zijn.

Vraag Dhr Klaassen gerust naar de motieven van zijn uitspraak. Want ik ben ook benieuwd hoe hij het bedoelt. Misschien kan ik het wel met hem eens zijn .. Wie weet ...

Weet niet zeker waar het over gaat.

Dat maakt mij ook niet zo veel uit.Ik denk het wel waar het over gaat Dat een chauffeur een wiel moet kunnen wisselen. Ik heb op oostblok landen gereden Daar daar zatten ook vrouwen tussen En die verwisselde ook geoon even het wiel als dat nodig was Alleen ze kregen vaak hulp wat de mannen niet kregen

Het zelfde aan de grens met papieren werk Ging een vrouw er mee naar binnen Was het zo voor elkaar

Bij mij is iedereen gelijk Want je het het zelfde vak En kleine dingen moet je zelf kunnen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet niet zeker waar het over gaat.

Ik denk het wel waar het over gaat

Huub

Priceless of oldtimers desease....

En 100 zakken cement is ook maar 5 ton, misschien slechts 2.5 tegenwoordig.

Dus Huub reed zakken cement, een product dat overal gevonden/gemaakt word, helemaal naar t midden oosten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Priceless of oldtimers desease....

En 100 zakken cement is ook maar 5 ton, misschien slechts 2.5 tegenwoordig.

Dus Huub reed zakken cement, een product dat overal gevonden/gemaakt word, helemaal naar t midden oosten.....

Ze haalden het ook uit Limburg op en brachten het naar Drenthe :ja::ja: Zakken waren toen 50kg tegenwoordig 25kg. Komt omdat de chauffeur geen spek meer eet en geen spierballen meer hebben. Ze zijn lui geworden.......:rolleyes::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Scania440,

U verwijst terecht naar andere wetten en regelgeving. Daar kunnen we een hele discussie op loslaten, die ik reeds vele malen heb gevoerd. In de onderliggende wetgeving ligt het allemaal veel minder strak besloten dan velen denken. Kijk bijvoorbeeld maar naar Personeelsadvertenties of het aanstellingsbeleid bij onze overheid ZELF. Waar zonder probleem vaak wordt aangegeven dat bij gelijke geschiktheid, een vrouwlijke kandidaat of iemand van allochtone afkomst de voorkeur geniet.

Discriminatie? Voorkeursbeleid? Uitdrukkelijke achterstelling van "de blanke, Nederlandse man"?

U mag het zeggen .....

Het ging mij in mijn reactie op AngeliqueBS met name om het Artikel uit de Grondwet. Daar kunnen we niks mee. Dat regelt die zaken niet. We hebben in Nederland niet eens een Rechtbank waar we naar toe (zouden) kunnen om de Grondwet te laten toetsen als burger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet niet zeker waar het over gaat.

Dat maakt mij ook niet zo veel uit.Ik denk het wel waar het over gaat Dat een chauffeur een wiel moet kunnen wisselen. Ik heb op oostblok landen gereden Daar daar zatten ook vrouwen tussen En die verwisselde ook gewoon even het wiel als dat nodig was Alleen ze kregen vaak hulp wat de mannen niet kregen

Het zelfde aan de grens met papieren werk Ging een vrouw er mee naar binnen Was het zo voor elkaar

Bij mij is iedereen gelijk Want je het het zelfde vak En kleine dingen moet je zelf kunnen

Huub

Moet je die hulp dan afslaan ... want dan ben je een manwijf namelijk. Zelf ondervonden toen ik alles perse nog zelf wilde doen! ;)

Heb dat dan ook snel afgeleerd en neem aangeboden hulp gewoon graag aan! Niet dat ik het niet zelf zou kunnen, maar het is de weg van de minst weerstand en diegene die heeft geholpen voelt zich nog goed ook! Kijk dat zijn twee vliegen met dezelfde klap, spreekwoordelijk gezegd ;)

Ja, daar kan ik wel leuke verhalen over vertellen.

Ook grappig is dat we een aantal (niet zoveel maar ze zitten ertussen) nogal moeilijke klanten hebben en ik merk daar niets van ... tegen mij zijn ze allemaal even aardig. Echt :)

Maar ik ben dan ook het zonnetje in huis he ... hahaha ... oké ff normaal weer ... :D

Nee, ff zonder gekheid van de week bij een klant geweest die volgens anderen niet de vriendelijkste persoon is ... en ik dacht ???? kan dit echt de persoon zijn waarover mijn collega's het hadden! Eerlijk waar ... die man was echt vriendelijk kwam zelfs ff een praatje maken.

Overigens zijn alle klanten erg aardig!

Maar dat heb ik in mijn carriëre wel vaker mee gemaakt ... gewoon aardige mensen. En ook waarvan mijn collega's zeiden dat het geen aardige mensen waren. Zelfs één adres ooit -lang geleden- waar verschillende van mijn mannelijke collega's geeneens meer wilden of mochten komen; en ik heb her nooit problemen gehad zelfs iedere keer een flesje frisdrank gekregen van die man :angel::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar ik ben dan ook het zonnetje in huis he ... hahaha ... oké ff normaal weer ... :D

Nee, ff zonder gekheid van de week bij een klant geweest die volgens anderen niet de vriendelijkste persoon is ... en ik dacht ???? kan dit echt de persoon zijn waarover mijn collega's het hadden! Eerlijk waar ... die man was echt vriendelijk kwam zelfs ff een praatje maken.

Overigens zijn alle klanten erg aardig!

Maar dat heb ik in mijn carriëre wel vaker mee gemaakt ... gewoon aardige mensen. En ook waarvan mijn collega's zeiden dat het geen aardige mensen waren. Zelfs één adres ooit -lang geleden- waar verschillende van mijn mannelijke collega's geeneens meer wilden of mochten komen; en ik heb her nooit problemen gehad zelfs iedere keer een flesje frisdrank gekregen van die man :angel::ja:

Ik heb je hier op het forum leren kennen als vakkundig angelique. Als je deze vrouwelijke charmes ook nog eens in kan zetten in de baas zijn voordeel (reduceren wachttijd/stilstand) dan is een baas toch achterlijk als hij je op basis van je geslacht wil discrimineren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb je hier op het forum leren kennen als vakkundig angelique. Als je deze vrouwelijke charmes ook nog eens in kan zetten in de baas zijn voordeel (reduceren wachttijd/stilstand) dan is een baas toch achterlijk als hij je op basis van je geslacht wil discrimineren!

Inderdaad .... maar ze zitten ertussen!

Anyway ... vrij vaak maak ik nogal wat dingen mee === positief dan wel. Mensen die superverbaasd zijn een vrouw met zo'n grote wagen te zien rijden. En het ook TOF vinden. hahaha ... tja ... wat moet je daar nou van zeggen :D

En inderdaad het vrouw-zijn heeft ook zo zijn voordelen zo af en toe!

Zo heb ik vrijwel nergens problemen .... waar mijn mannelijk collegas wel eens problemen hadden dat ze de mensen aldaar niet aardig vonden en zo. Tegen mij is 99,9% aardig! Dit is alweer een hele lange tijd terug maar ik heb een klant gehad in Duitsland die alleen mij nog op zijn terrein wilde hebben. Veel van mijn mannelijke collega's waren niet meer welkom. Nou was dit een aardig moeilijke klant hoor ... ik heb dus wel begrip voor mijn mannelijke collega's van weleer ... ik snap het allemaal hoe dat daar inelkaar stak. Maar tegen mij was die vent altijd vriendelijk ... bijna een andere persoon zeg maar.

Nee, onderweg heb ik eigenlijk nergens problemen. Zelfs niet met de BAG .. hahaha ... 'n heel verhaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ruilen ?

Ik ben die opgelegde vakantie nu wel beu, hoor :bey:

Dat is niet zo leuk natuurlijk. Wat doe je als je gaat soliciteren? Schrijf je iemand, of per internet?

Ik persoonlijk zou zelf langs bedrijven gaan, en gewoon praten totdat ze je aan nemen. Als je binnen 6 seconden de deur word uit gegooid, blijf dan weg, maar als ze gaan praten ben je er halverwege.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad .... maar ze zitten ertussen!

Anyway ... vrij vaak maak ik nogal wat dingen mee === positief dan wel. Mensen die superverbaasd zijn een vrouw met zo'n grote wagen te zien rijden. En het ook TOF vinden. hahaha ... tja ... wat moet je daar nou van zeggen :D

En inderdaad het vrouw-zijn heeft ook zo zijn voordelen zo af en toe!

Zo heb ik vrijwel nergens problemen .... waar mijn mannelijk collegas wel eens problemen hadden dat ze de mensen aldaar niet aardig vonden en zo. Tegen mij is 99,9% aardig! Dit is alweer een hele lange tijd terug maar ik heb een klant gehad in Duitsland die alleen mij nog op zijn terrein wilde hebben. Veel van mijn mannelijke collega's waren niet meer welkom. Nou was dit een aardig moeilijke klant hoor ... ik heb dus wel begrip voor mijn mannelijke collega's van weleer ... ik snap het allemaal hoe dat daar inelkaar stak. Maar tegen mij was die vent altijd vriendelijk ... bijna een andere persoon zeg maar.

Nee, onderweg heb ik eigenlijk nergens problemen. Zelfs niet met de BAG .. hahaha ... 'n heel verhaal!

Ja Vrouw zijn heeft vaak heel veel voordelen.Zeker als je met stukken staat.

Zelfs bij de BAG. Ik heb er geen problemen mee.Maar wel het zelfde werk.

Vroeger was het een mannen wereld Maar die tijd is voorbij

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook zijn de nieuwe oude chauffeurs makkelijker te "kneden" door het bedrijf... "hee baas, waarom word het laden en lossen niet betaald"?

Oh, dat is normaal C2 chauffeurtje. En als je je bakkes nog 1X opentrek slaan we hem dicht...:angel:

Iets soortgelijks meegemaakt vroeger.

Bij mijn eerste werkgever zat een collega wiens zoon net was geslaagd voor zijn chauffeursopleiding.

Iedereen in E, behalve hij.

Toen hij zich begon af te vragen waarom hij de enige(toen op dat moment de eerste) in D was ingeschaald zei de baas; "omdat er sinds kort geen grenzen meer zijn in Europa".

Antwoord; "oh, oké"

Jaren later schopte dit bedrijf 80% van zijn hollanders er uit, en kwamen er polen voor terug.

De chauffeurs die overbleven vroegen; "waarom heb je al die polen aangenomen?"

antwoord van de baas; "dat is om jou je dikke D-salaris en je 1 uurtje laadtijd te kunnen betalen".

antwoord van de chauffeurs; "oh, oké"

En zo blijft de geschiedenis zich herhalen.

Als dit bedrijf mensen met het syndroom van down op vrachtwagens mag laten rijden zullen ze het doen.

Chauffeurs heten daar "poppetjes".

Nu zoeken ze werkloze aspergestekers, die kun je eventueel per kilometer betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden