[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe ecocombi voor FloraHolland Rijnsburg


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Op 15 september is de nieuwe vrachtwagencombinatie, een zogenaamde eco-combi, van VDT op het FloraHolland terrein in Rijnsburg gepresenteert.

1316090301_0.jpg

De combinatie heeft een dubbele aanhanger en is in totaal 25,25 meter lang. De trekker is van het merk Volvo en heeft een motor met een vermogen van 510 pk.

Het totale laadvolume bedraagt in totaal 36 (13/12/11) veilingrolcontainers.

De ecocombi is geleverd door Karrosseriefabriek Theo Mulder BV. De ecocombi's mogen op de Nederlandse wegen. Dat heeft minister Schultz van Haegen van Infra en Milieu eerder bekendgemaakt.

Hiermee loopt zij vooruit op Europa, die internationaal transport met LZV's, (zoals deze combi's ook wel worden genoemd) nog verbiedt.

Bron: Katwijknieuws

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan is 13+12 zeker haalbaar binnen 18,75 zodat ie als gewone combi ook maximaal laadvermogen heeft. Wel een unieke variant voor de bloemensector. Deze had ik alleen gezien met afzetbakken, bij Plieger, Holwerda en dergelijke.

Een idee: als je vlak over de grens moet zijn dan laat je de achterste ahw staan op de grens, gaat lossen gaat even later ahw ruilen. Zou dat de bedoeling zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens mij truck met twee wipkarren (:confused: rare beschrijving wipkarren)

Klopt, wel n's gezien vanaf de A32. Krediet heeft meest schamelaanhangers, maar voor de lzv's hebben ze natuurlijk wipkarren. Zie maar n's achteruit te rijden met 2 schamelaanhangers:D

FF gespiekt op de site van Theo, blijkt dat Oosterbeek uit Goor het bedrijf is met de lzv's met enkelassige wipkarren:

http://i994.photobucket.com/albums/af61/rene1978/Oosterbeek.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze auto is gemaakt in de carrosseriefabriek waar ik werk. Hij is echter niet van FloraHolland zelf, Maar van van Duijvenbode transport. Ik heb de eigenaar een keer gesproken en het was een leuk gesprek. Had gevraagd of ik een keer mee mocht als de nieuwe auto klaar zou zijn, en dat was geen probleem. Binnenkort dus even contact zoeken en een mooi verslag er van maken:D De reden dat hij deze combinatie heeft gekocht en niet meer met de b-double rijd is omdat hij dan als motorwagen-aanhangwagen combinatie Duitsland in kan, kan hij dus meer meenemen als met een trekker/oplegger. Ook kunnen de aanhangwagens op elke volgorde worden gekoppeld, ze hebben beide vangmuilen. En het geheel schijnt als LZV binnen Nederland ook flexibeler te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even niet opgelet GSjuhh... op de foto kun je zien dat er deuren voorin zitten.

Nou nog even recht voor t dock gooien...:rolleyes::D:D

zag t later ook ja..

maar ik wilde jou je momentje niet onthouden;)

maar inderdaad als je daar die overrijplaten in moet leggen moet je toch knap recht staan...

va nde week trouwens ook gezien hoe n lzv van limpens aan t achteruit rijden was om onder een laadstraat uit te komen.. (en ik maar zweten om onder mijn eigen laadstraatje uit te komen (is wel n andere:D )

respect voor hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en nu moet je dus voor 3 docks gaan staan?

lijkt me een heel gedoe!

mooi span wel trouwens!:D

Het is natuurlijk een compleet doorlaad systeem anders is de efficientie van met zo'n lang voertuig snel weg als je een uur langer bezig bent met laden en lossen. De auto stond vanochtend bij ons binnen toen ik aan het werk was. Cock van Duijvenbode kwam hem ophalen voor de allereerste rit, wat een geweldige auto. Ik heb nog wat foto's gemaakt en die zal ik er vanavond op zetten. Moet nu snel weg want ik moet op pad:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan is 13+12 zeker haalbaar binnen 18,75 zodat ie als gewone combi ook maximaal laadvermogen heeft. Wel een unieke variant voor de bloemensector. Deze had ik alleen gezien met afzetbakken, bij Plieger, Holwerda en dergelijke.

Een idee: als je vlak over de grens moet zijn dan laat je de achterste ahw staan op de grens, gaat lossen gaat even later ahw ruilen. Zou dat de bedoeling zijn?

Dat was inderdaad de intentie, met de oude combinatie kon er natuurlijk maar 1 oplegger mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is de reflecterende strip over de hele lengte niet meer verplicht? Of wordt er op de cabine nog een strookje geplakt?

Op de nieuwe trekker van mijn pa zit ook geen refelcterende streep, maar alle nieuwe wagens die komen krijgen de bedrijfsnaam op de deur reflecterend.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden