Spring naar bijdragen

Mark Lampe faiilet


Recommended Posts

  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Omdat hij full CAO betaalde?
En geen Oost-Europese chauffeurs?

Wel potentiële redenen om het niet vol te houden in het werk waarnaar op de website wordt verwezen .............

Gewoon dom bezig dus?

Maar, wat is full cao nog deze tijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Full CAO is vandaag de dag D3, tenzij dat volgens de Fuwa lager kan maar dat moet Karel nog maar eens goed uitleggen hier. Verder worden zowel de zaterdag als ook de zondaguren als gewone uren uitbetaald. En verder zoveel schrappen dat er precies 48 uur overblijft zodat aan die regel ook voldaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
precies 48 uur overblijft zodat aan die regel ook voldaan is.

Gemiddeld hè ......

48 uur gemiddeld over 2 maanden .... uitbetaalde vakantiedagen, pauze's, bijzonder verlofdagen etc, tellen dubbel mee voor de 48 uur. Maar worden gewoon aan 100 % uitbetaald. Of je mag er vrij voor nemen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom is Mark Lampe failliet?

Dat was de vraag.

En het antwoord zal - denk ik - vrij eenvoudig zijn. Namelijk: gestopt met betalen. De aangegane (financiële) verplichtingen bleken groter dan de de inkomsten en de capaciteit om die verplichtingen (voor) te financieren.

Dat kan vaak op 2 manieren: Of de bank draait de kredietkraan dicht en dan vraagt iemand zelf faillissement aan. Of een leverancier, belastingdienst, pensioenfonds vraagt faillissement aan omdat er gestopt is met betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee ik weet niks Zit wel alles te lezen.Bij de een is die een slecht mens En bij de ander een goed mens

Ik denk eerder een slecht ondernemer... Ik weet het niet, maar wat ik van Mark ken is het geen slecht mens.. Ik denk dat hij echt wel een goed bedrijf wou neerzetten via de wegen zoals ze bewandeld horen te worden maar het gewoonweg tot 3 keer toe (wat ik nu lees) niet is gelukt..

Dat kan dan zijn omdat het gewoonweg slecht ondernemersschap is of dat het gewoon echt niet meer wil om kleine transporteur te zijn/blijven zonder je diep in de schulden te moeten steken.

Er zijn ook ondernemers die willens en wetens de weg via het faillisement zoeken om op die manier zoveel mogelijk geld zelf te verdienen en andere hiermee te duperen.. dat zijn bij mij dan "slechte mensen (als je die term al wilt gebruiken)" en die hebben ook niks te maken met slechte ondernemers, dat vind ik gewoon criminelen, niet meer en niet minder..

Ik plaats Mark onder de eerste categorie.. Maar dat betekend niet dat ik per definitie gelijk heb. Als hij onder de laatste category valt dan mogen ze hem wat mij betreft ook van alle kanten plukken en dwarsligen. Ik kreeg van de week een email van iemand die in het verleden ook al eens ter sprake is geweest op het forum of we zijn naam wilden verwijderen en er als het dan moest initialen van wilden maken... Ik heb er eens naar gezocht en het bleek dat hij voor mij op zeker bij de laatste category hoorde... Hij vertelde me ook de email dat ie nergens meer mede dankzij zijn naam op het forum ergens een poot aan de grond kreeg en ook geen baan kon krijgen..

===========================================================================

Zijn vraag was (een deel weggeknipt)

Inmiddels is dit twee jaar geleden, ben ik werkloos en

wanhopig op zoek naar werk. Steeds kom ik, ook bij een normale

baan, deze artikelen weer tegen. Ik ben nu bezig om met hulp

mijn leven weer op de rails te krijgen. Voor mij is het wel

belangrijk dat een onderdeel hiervan lukt en dat is het oud

zeer van internet af krijgen.

Nadat ik heb gezocht om wie het ging en waarover heb ik hem terug gemailed :

Hallo.

Wij hebben het 1 en ander eens bekeken en zijn van mening dat

we op het forum geen verkeerde dingen lezen en laten het dan

ook gewoon staan zoals het er staat.

Mijn persoonlijke mening hierin is dat het wat mij betreft

gewoon nog 10 jaar mag duren alvoren u uberhaupt weer aan de

slag kan/mag gezien uw verleden, maar dat terzijde.

Vooralsnog blijft alles op het forum staan zoals het er staat.

--== Freddy ==--

=============================================================

En onder deze category mensen schaar ik Mark totaal niet en ik hoop ook echt dat dit beeld niet hoeft te worden gewijzigd. De man had veel goede info voor en op het forum en mede dankzij Mark Lampe en zijn donatie bestaat het forum nog (denk aan paar jaar terug toen het kantje boord was of we hadden niet meer bestaan en we dankzij donaties van de leden het forum hebben kunnen behouden en een gezonde toekomst garanderen). Vandaar dat ik Mark ook het voordeel van de twijfel geef en het echt zie als een persoon die wel heeft geprobeerd een goed bedrijf neer te zetten maar het gewoonweg niet is gelukt. En mocht ik er echt naast zitten dan geld ook mijn bericht zoals hierboven staat voor hem, dat dan weer wel.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar Freddy, waar baseer jij je keuze op om iemand in 1e of 2e categorie te plaatsen? Bas Celman zal in je 2e categorie vallen, daar is veel over te vinden en de meningen duidelijk. Maar zovelen worden door een Transport Online als boeven afgeschilderd, geloof jij dat dan? Ik volg het hier al een tijd. Er was toen LF uit Eijsden, die was hier ook forumlid ofzo. De curator beschuldigde hem toen ook van geld doorsluizen, maar van enkele forummers hier mocht je er geen kwaad woord over zeggen. Wat moet je er dan van denken? Dat jij niet extra mild bent omdat Mr. Lampe een forumlid is, vind ik wel positief van je.

Als ik eens wil lachen, dan lees ik de verhalen van Transport Online. Dat is werkelijk Telegraaf journalistiek. Dat die mensen nog niet voor het gerecht zijn gedaagd begrijp ik niet. Wil ik objectieve info, dan kijk ik wel op TTM, of in het verslag van de curator.

Eigenlijk is zo'n forum helemaal niet goed. Wat die man naar jou schreef waar je het hierboven over hebt, hoe weet jij zo zeker dat het een laaielichter is? Dat clubje laaielichters is best beperkt. De meeste faillissementen linden plaats door pech (de bekeuring in Spanje van 10.000 euro die meneer Lampe heeft gehad is niet binnen 2 maanden terug verdient), te grote concurrentie (GN rijdt meet met Oostblokkers volgens mij dan Hollanders, denk dat mr. Lampe de enigste Hollander daar was) of door criminelen die je lading of diesel jatten (of je Scania 3 serie, en hem dan ook nog in de fik steken).

Daarom is het goed dat hier verschillend gereageerd wordt op mr. Lampe. Maar ook zijn toekomst wordt hier beperkt. De naam Mark Lampe zal op google geen positieve resultaten meer opleveren. Eigenlijk zou niemand met naam en toenaam genoemd moeten worden. Je veroorzaakt zo toch meer schade dan je denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De naam Mark Lampe zal op google geen positieve resultaten meer opleveren. Eigenlijk zou niemand met naam en toenaam genoemd moeten worden. Je veroorzaakt zo toch meer schade dan je denkt.

Dat is nu juist de makke, maar ook de kracht van internet. Als jij bijvoorbeeld een nieuwe tv nodig hebt ga je via internet zoeken naar recencies van zo'n ding. Kom je goede en slechte ervaringen van mensen die er een hebben tegen. Of als je een auto wilt kopen bij een jou onbekend bedrijf, dan kijk je toch ook even op internet of je geen slechte verhalen tegenkomt?

Datzelfde geldt voor in dit geval M.L. En dat er hier nu veel aandacht naar hem toegaat zit mede in het feit dat hij hier onder z'n eigen naam postte. En dat is zijn eigen vrije keuze geweest. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar Freddy, waar baseer jij je keuze op om iemand in 1e of 2e categorie te plaatsen? Bas Celman zal in je 2e categorie vallen, daar is veel over te vinden en de meningen duidelijk. Maar zovelen worden door een Transport Online als boeven afgeschilderd, geloof jij dat dan? Ik volg het hier al een tijd. Er was toen LF uit Eijsden, die was hier ook forumlid ofzo. De curator beschuldigde hem toen ook van geld doorsluizen, maar van enkele forummers hier mocht je er geen kwaad woord over zeggen. Wat moet je er dan van denken? Dat jij niet extra mild bent omdat Mr. Lampe een forumlid is, vind ik wel positief van je.

Als ik eens wil lachen, dan lees ik de verhalen van Transport Online. Dat is werkelijk Telegraaf journalistiek. Dat die mensen nog niet voor het gerecht zijn gedaagd begrijp ik niet. Wil ik objectieve info, dan kijk ik wel op TTM, of in het verslag van de curator.

Eigenlijk is zo'n forum helemaal niet goed. Wat die man naar jou schreef waar je het hierboven over hebt, hoe weet jij zo zeker dat het een laaielichter is? Dat clubje laaielichters is best beperkt. De meeste faillissementen linden plaats door pech (de bekeuring in Spanje van 10.000 euro die meneer Lampe heeft gehad is niet binnen 2 maanden terug verdient), te grote concurrentie (GN rijdt meet met Oostblokkers volgens mij dan Hollanders, denk dat mr. Lampe de enigste Hollander daar was) of door criminelen die je lading of diesel jatten (of je Scania 3 serie, en hem dan ook nog in de fik steken).

Daarom is het goed dat hier verschillend gereageerd wordt op mr. Lampe. Maar ook zijn toekomst wordt hier beperkt. De naam Mark Lampe zal op google geen positieve resultaten meer opleveren. Eigenlijk zou niemand met naam en toenaam genoemd moeten worden. Je veroorzaakt zo toch meer schade dan je denkt.

Ik ga echt niet over 1 nacht ijs en ga al zeker niet mijn mening maken over iemand die op slechts 1 site in een kwaad daglicht wordt gesteld.

Ik heb me echt wel even verdiept in de berichtgeving van die persoon en ook eerst eens gezocht op zijn naam en toenaam om tot die mening te komen.

Ik kan echter nergens dit soort verhalen als dat ik van die andere persoon las over Mark vinden. Daar komt dan bij dat ik hem als persoon niet of nauwelijks ken, maar zijn inbreng op het forum wel en mede daardoor ben ik van mening om hem niet in het hokje van "crimineel" te drukken, Maar mocht dit later wel het geval zijn zal mijn mening ook precies hetzelfde worden als die persoon die ik gemailed heb (en ik vind na wat zoekwerk dat die persoon in dat hokje pastte wat jij dan laaielichters noemt.)..

Je zegt dat het forum dan eigenlijk helemaal niet goed is.. Ik ben eerder geneigd de andere kant op te kijken en het juist WEL goed vind.. Zo kunnen ook toekomstige klanten misschien eerst verder kijken als hun neus lang is en zien waar ze mee in zee denken te gaan.. Als er alleen op het forum iets te vinden is over een bepaalde transporteur dan moet men ook wel van het padje zijn als men dat klakkeloos voor waar aanneemt.. Maar als er op diverse media genoeg te vinden is inclusief het forum dan mag men zich toch echt wel achter de oren krabben.

Er wordt op het forum zoveel zin en onzin gekalkt dat berichten die men alleen op het forum ziet en nergens in de media in elk geval als voorlopig broodje aap afdoen.

Als ik zoek op internet lees ik eigenlijk niks over het feit dat Mark een slechte reputatie had (oplichting, dan wel slecht betalen of wat dan ook). Mede daardoor heb ik mijn mening ook gevormd, waarschijnlijk slecht ondernemerschap en zeker geen slecht mens,. En dat van slecht ondernemerschap weet ik ook nog niet eens zeker maar gok ik... Dat is slechts mijn mening en stelt dus geen reet voor.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@freddy: ik vind je reactie goed, zo veel reageer je meestal niet bij faillissementen. Scheelt natuurlijk wel dat het hier ook om een mede-forummer gaat. Vind sowieso dat je een goed forum hebt. Met ontzettend veel leden.

@EJD: Ja met je eigen naam posten kun je als open en eerlijk interpreteren, leuk als het goed gaat, maar risicovol als het fout gaat. En dan is het leuk om hier te lezen dat diverse forummers mr. Lampe succes wensen, maar per saldo koopt hij daar weinig voor. De negatieve reacties zullen hem waarschijnlijk wel hard raken, en dat is jammer. Ik vraag het me af of hij hier wel leest nu. Zal hij niet vrolijker op worden. Misschien dat hij het pas over een paar weken een keer bekijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is slecht ondernemersschap?

Ik bedoel in deze tijd = economisch + concurrentie met goedkopelonenlanden ... wat is voor een West Europees bedrijf SLECHT ONDERNEMERSSCHAP?

Er spelen zeker sinds 2008 meerdere zaken mee ### & dan praat ik in het ALGEMEEN niet over M.L. dus ### en daarvoor was het al niet al te best.

Is er toekomst voor kleine bedrijven ; persoonlijk ben ik van mening van NIET = ze kunnen niet mee-concurrenten op basis van kosten en hebben ook geen echte meerwaarde!

Wie gaan het dus wel redden in het transport = GROTERE bedrijven + bedrijven die MEERWAARDE hebben.

Die meerwaarde kan uit verschillende dingen bestaan: oa transportplanning overnemen van de opdrachtgever (zowel transport als retouren), opslag/overslag, verpakken/ompakken ... dat soort zaken ....

Maar de kleinere bedrijven die gewoon van A naar B rijden ... die kunnen niet concurreren tegen aanbieders die ECHT voor de laagste prijs gaan!

De tarieven staan nog steeds onder druk ... de kosten van arbeid/materieel/brandstof/etc zijn omhoog gegaan ... marge is er vrijwel niet meer of zelfs een negatieve marge. VET op de botten ... ? WELK transportbedrijf heeft er NU NOG VET OP DE BOTTEN?

'ts de race naar het putje.

En er zullen er nog velen omvallen = transportbedrijven bedoel ik hier dus mee.

Slecht ondernemersschap?

Of toch de 'markt' ???

En dan PuntX

Ik weet niet meer precies wie hier mee kwam ... maar het kwam er op neer dat we allemaal voor D3 moesten gaan rijden en tevens zaterdag/zondag uren tegen 100% moeten gaan verrichten ...

Is dit de juiste weg dan ... is dit GOED ONDERNEMERSSCHAP?

Nogmaals hoeveel transportbedrijven en dan met name de kleintjes zullen nog falliet gaan in de komende zeg vijf jaar .... ?

En niet alleen transportbedrijven ... de werkeloosheid in NL loopt ook nog steeds op ... (al doen we het 'beter' dan overige Europese landen, toch loopt ze hier ook op)

Ik ben van mening dat de GROOTSTE KLAPPEN in de komende 5 jaar gaan vallen!

#noem mij maar een doemdenker als je wilt#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dan PuntX

Ik weet niet meer precies wie hier mee kwam ... maar het kwam er op neer dat we allemaal voor D3 moesten gaan rijden en tevens zaterdag/zondag uren tegen 100% moeten gaan verrichten ...

Is dit de juiste weg dan ... is dit GOED ONDERNEMERSSCHAP?

Dat was ik. ;)

Je kunt discusseren of het goed ondernemersschap is maar het is wel realistisch, in ieder geval de 100% beloning op zaterdag en zondag ipv. 150 resp. 200%. Maar dat is een andere discussie die hier niet thuishoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat was ik. ;)

Je kunt discusseren of het goed ondernemersschap is maar het is wel realistisch, in ieder geval de 100% beloning op zaterdag en zondag ipv. 150 resp. 200%. Maar dat is een andere discussie die hier niet thuishoort.

Inderdaad een andere discussie ... EEN ZEER VERHITTE discussie zou dat ook worden want ik ben het absoluut niet met je eens!

:mad:

# Ik heb er zelf nogal behoorlijk wat weekenden inzitten namelijk met mijn werkschema #

Maar nogmaals ... da´s een andere discussie die NIET hier onder gevoerd zou moeten mogen worden ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat is slecht ondernemersschap?

Ik bedoel in deze tijd = economisch + concurrentie met goedkopelonenlanden ... wat is voor een West Europees bedrijf SLECHT ONDERNEMERSSCHAP?

Er spelen zeker sinds 2008 meerdere zaken mee ### & dan praat ik in het ALGEMEEN niet over M.L. dus ### en daarvoor was het al niet al te best.

Is er toekomst voor kleine bedrijven ; persoonlijk ben ik van mening van NIET = ze kunnen niet mee-concurrenten op basis van kosten en hebben ook geen echte meerwaarde!

Wie gaan het dus wel redden in het transport = GROTERE bedrijven + bedrijven die MEERWAARDE hebben.

Die meerwaarde kan uit verschillende dingen bestaan: oa transportplanning overnemen van de opdrachtgever (zowel transport als retouren), opslag/overslag, verpakken/ompakken ... dat soort zaken ....

Maar de kleinere bedrijven die gewoon van A naar B rijden ... die kunnen niet concurreren tegen aanbieders die ECHT voor de laagste prijs gaan!

De tarieven staan nog steeds onder druk ... de kosten van arbeid/materieel/brandstof/etc zijn omhoog gegaan ... marge is er vrijwel niet meer of zelfs een negatieve marge. VET op de botten ... ? WELK transportbedrijf heeft er NU NOG VET OP DE BOTTEN?

'ts de race naar het putje.

En er zullen er nog velen omvallen = transportbedrijven bedoel ik hier dus mee.

Slecht ondernemersschap?

Of toch de 'markt' ???

En dan PuntX

Ik weet niet meer precies wie hier mee kwam ... maar het kwam er op neer dat we allemaal voor D3 moesten gaan rijden en tevens zaterdag/zondag uren tegen 100% moeten gaan verrichten ...

Is dit de juiste weg dan ... is dit GOED ONDERNEMERSSCHAP?

Nogmaals hoeveel transportbedrijven en dan met name de kleintjes zullen nog falliet gaan in de komende zeg vijf jaar .... ?

En niet alleen transportbedrijven ... de werkeloosheid in NL loopt ook nog steeds op ... (al doen we het 'beter' dan overige Europese landen, toch loopt ze hier ook op)

Ik ben van mening dat de GROOTSTE KLAPPEN in de komende 5 jaar gaan vallen!

#noem mij maar een doemdenker als je wilt#

m aar kan het dan niet zo zijn ,dat de kleine binnen de 5 jaar .

voor de grote moeten rijden of ze gaan kapot .

want ik denk dat er over 5 jaar alleen nog maar grote zijn en de rest rijdt daar voor .

of ze zijn al kapot beconcureed .

en bij is het zo ,

cat 1 gaat faillliet '''willens en wetend ,

cat 2 door pech of overmacht ,(bekeuring ,veel schade .te lang doorgaan.hopende op betere tijden .

er zijn ook mensen die net zo lang doorgaan tot de bank het huis verkoopt .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was ik. ;)

Je kunt discusseren of het goed ondernemersschap is maar het is wel realistisch, in ieder geval de 100% beloning op zaterdag en zondag ipv. 150 resp. 200%. Maar dat is een andere discussie die hier niet thuishoort.

Maar zelf wel even 150 en 200 procent willen hebben zeker? Het is maar wat je realistisch noemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar zelf wel even 150 en 200 procent willen hebben zeker?

Cruciale vraag voor de ondernemer zal altijd zijn: 150 en 200% van "wat"?

De zorgen? Het verlies? Of van dat (kleine) beetje winst wat misschien overblijft (op papier)?

Het is maar wat je realistisch noemt.

Precies .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien is het ook helemaal niet slecht dat de groten overblijven en kan er gewerkt worden aan een gezondere branche.. (utopie)

--== Freddy ==--

Inderdaad .... een Utopie ... vrees ik ...

Wat je ziet in "één Europa" is dat de arbeidsvoorwaarden in het Westerse deel (oorspronkelijke EU landen) zullen worden uitgekleed!!!

Met termen zoals Flexibilisering van arbeid etc ... al in het Lissabon-accoord vermeld zou ons dat toch duidelijk moeten zijn toch???

Maar we hielden liever de kop in het zand ... totdat het nu (bijna) overduidelijk is hetgeen er gebeurt ...

Daarboven op nu ook nog eens de EURO-currancy crisis === Griekenland ... Italië volgt ... en dan hebben we nog Spanje en Portugal ...

Oke ..dit heeft INDIRECT met transport te maken natuurlijk, maar het zijn zaken die absoluut meewegen!!!

# Nou ben ik geen Econoom ... maar ik volg de berichten wel radio/kranten/tv ... internet(fora)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden