Spring naar bijdragen

Hovotrans failliet !!


Recommended Posts

  • Reacties 436
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Het CF is een discussieforum ... en daarop zul je verschillende meningen zien binnen een discussie!

Als er dus iets wordt gezegd over het mogelijk niet afdragen van Pensioenpremies wordt daar dus over verder gediscussieerd & dat heeft niets te maken met mooi aangeklede wagens en stijve *** zoals jij hier jezelf kennelijk een voorstelling van maakt.

Ook over tal van andere bedrijven zijn discussie's!

Waar ook tal van meningen, verschillende ideeen over het ontstaan van 'misstanden' ... vragen ... of wat dan ook.

Maar iedereen mag zijn zegje doen, zoals jij nu hier doet ...

En daarop kun je dan ook weer reactie's krijgen.

Zo ook in dit Topic over Hovotrans.

En dat heeft niets met Respect te maken.

Het CF is en blijft een FORUM!

Eensch, alleen een bedrijf zwart maken dat mag hier niet, maar als ze op hun gat liggen en als een vis op het droge mogelijk spartelen om weer in het schone water terecht te komen, dan mogen er alleen negatieve ervaringen gepost worden. Dan kunnen het alleen criminelen zijn.

Er zijn genoeg chauffeurs die geen privé-leven hebben en misschien met iets minder tevreden zijn en dan 'kicken' om zo'n dikke bak onder hun reedt te hebben. Ieder zijn keuze, respecteer dat !

Ps, ik heb niets met dit bedrijf, net als 7/10 hier. Toch weten ze allemaal hoe het daar was via-via de tammtam, rooksignalen of een schoonzus van de dochter van de buurvrouw die iemand kent die werkt bij de Aldi, wiens man er eens gesolliciteerd heeft.

Laat me niet lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit topic gaat over Hovotrans, dus hoor je niemand over Koops en Vos. Maar begrijp ik nou goed dat je niet tegenspreekt dat Hovo geen pensioen betaalt? Of begrijp ik je verkeerd?

Hier oordeel ik niet over aangezien ik niet bij Hovotrans op 'De loonlijst' sta, maar het lijkt mij vrij onlogisch..

Sorry Kacper je zit hier nu lekker interessant te praten maar een jochie van 17 aan de andere kant van NL als Klazinaveen zal er net zoveel van weten als de rest hier denk ik?

Ik denk dat de kans groot is dat ik meer of eerder iets weet als derde hier aangezien Jelse een goede bekende van mij is.., Je kan nu wel weer terugvallen op het feit dat ik in jou ogen maar een 'Jochie van 17' ben maar in dat geval verwijs ik je even door naar de 'volwassenen' op jou eigen forum..

Nou Kacper kjijk eens op je pensioenoverzicht dan weet je het antwoord. :rolleyes:

Nou ik weet dat mijn werkgever voor elke gewerkte maand van mij keurig pensioen heeft betaalt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beetje vreemd overigens dat de Curator een leverancier zou kunnen dwingen (..)

Later gelezen...

Dat klinkt inderdaad tegenstrijdig ..... mijn idee zou dan ook zijn om die tanks leeg te halen!

Wat niet betaald is blijft van mij ... zolang het niet betaald is ... maar goed, de wetgever zal dit wel anders zien ;)

Ik vond nog een duidelijk voorbeeld over zo'n doorlevering na faillissement of surseance HIER ( << klik !! < ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ik weet dat mijn werkgever voor elke gewerkte maand van mij keurig pensioen heeft betaalt..

HOE denk je dat te weten?

Want dat het op jouw salarisstrookje staat als inhouding wil dat nog niet zeggen dat het ook afgedragen wordt ...

Overigens ben je 17 (als dat waar is tenminste) .... Pensioenafdracht vind vaak* plaats op een oudere leeftijd!

*niet in alle gevallen dus... maar 17 is wel erg jong om al te maken te hebben met Pensioenafdracht!

Toen ik begon met werken kreeg je er pas mee te maken bij 25 jarige leeftijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier oordeel ik niet over aangezien ik niet bij Hovotrans op 'De loonlijst' sta, maar het lijkt mij vrij onlogisch..

Ik denk dat de kans groot is dat ik meer of eerder iets weet als derde hier aangezien Jelse een goede bekende van mij is.., Je kan nu wel weer terugvallen op het feit dat ik in jou ogen maar een 'Jochie van 17' ben maar in dat geval verwijs ik je even door naar de 'volwassenen' op jou eigen forum..

Nou ik weet dat mijn werkgever voor elke gewerkte maand van mij keurig pensioen heeft betaalt..

Heb Lia eens horen vertellen 's avonds laat over loonschaal C als uitgangspunt, vast geld, voorschotten. Ze vond het geen stijl dat als je akkoord ging met deze eisen of regels dat je dan ging klagen en roddelen als je eruit getrapt werd.

Bovendien, als jij zo'n goede bekende van Jelse bent, hoe onpartijdig ben je dan? En begin nu niet over jalouzie over een V8, die staat bij mij ook naast de deur.

Dat het een sneue zaak is voor de chauffeurs ben ik met iedereen eens.

:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en verder, tsja hovo staat onder de plaatselijke chauffeurs bekend als een zeer slecht betalende onderneming.

de algemene mening over het personeel van hovo is dat men die beschouwt als zogenaamde stuuridioten.

zolang ze op een mooie wagen rijden, is de rest bijzaak, het bekende truckerssyndroom zeg maar.

het gezegde van buiten bont, en van binnen stront geld zeer zeker ook voor hovo!

het nivo van het personeel kan ik als volgt omschrijven, als je met een met bob marley beschilderde wagen op hazeldonk staat, en je vreet uit de ping ping terwijl frans bauer uit de luidsprekers schalt.

dat je de wagen op de parkeerplaats staat te poetsen en minderwaardig kijkt naar een oude f10 of welke andere auto dan ook, tsja dan weet je genoeg denk ik.

Als iemand blij is met zo'n leven wie bent u om daar over te oordelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HOE denk je dat te weten?

Want dat het op jouw salarisstrookje staat als inhouding wil dat nog niet zeggen dat het ook afgedragen wordt ...

Overigens ben je 17 (als dat waar is tenminste) .... Pensioenafdracht vind vaak* plaats op een oudere leeftijd!

*niet in alle gevallen dus... maar 17 is wel erg jong om al te maken te hebben met Pensioenafdracht!

Toen ik begon met werken kreeg je er pas mee te maken bij 25 jarige leeftijd!

Dit kan ik 100% zeker weten doordat ik hier ook de brieven en formulieren van het pensioenfonds heb liggen.

kacper, het feit dat je je gelijk probeert te halen door naar koops, of vos te wijzen, is een wanhoopsdaad.

een daad die voortkomt uit onmacht, maar wel met de wil om het hovo stoepje schoon te vegen.

het slaat als een tang op een varken, en dat weet je zelf ook wel.

over bedrijven als koops en vos worfden veel verhalen verteld, maar heb jij ooit gehoord dat de door jou genoemde bedrijven hun personeel niet betalen?

heb je ooit gehoord of gelezen dat de door jou aangehaalde bedrijven de cao ontduiken?

je kunt van koops en vos zeggen wat je witl, maar dat soort dingen gebeuren daar niet.

terwijl in heel zuidoost drenthe en wijde omgeving hovotrans bekend staat als een slechte betaler met een all-in salaris.

dus probeer nu niet recht te praten wat krom is, en al helemaal niet door te wijzen op andere bedrijven.

Ik heb tot op heden nog niet gehoord dat Koops niet betaalt maar weet wel dat koops de Oostblokchauffeurs voor een minimaal (vast)salaris op pad stuurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb Lia eens horen vertellen 's avonds laat over loonschaal C als uitgangspunt, vast geld, voorschotten. Ze vond het geen stijl dat als je akkoord ging met deze eisen of regels dat je dan ging klagen en roddelen als je eruit getrapt werd.

Bovendien, als jij zo'n goede bekende van Jelse bent, hoe onpartijdig ben je dan? En begin nu niet over jalouzie over een V8, die staat bij mij ook naast de deur.

Dat het een sneue zaak is voor de chauffeurs ben ik met iedereen eens.

:bey:

Ik ben niet partijdig wat dat betreft, maar ik kan wel zeggen dat Jelse onschuldig is tot het tegendeel is bewezen ;)

Heb de verhalen van een vast salaris wel gehoord maar zodra ik vroeg om eens een loonstrookje mee te nemen hoorde ik niemand meer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het volste recht om daar over te oordelen, als ik hier berichten lees dat wij met elkaar allemaal een stijve lul in de pantalon hebben als er een wagen van hovo voorbij reed!

want als ik heel eerlijk ben dan is het altijd al zo geweest dat de chauffeurs van hovo zich betere chauffeurs voelden dan andere chauffeurs.

want stuuridioten die reden bij hovo, mooie wagens, maar altijd minder in de knip dan bij andere bedrijven, en daar nog trots op zijn ook.

en ja de waarheid is hard, en mijn oordeel dus ook.

Ok. Duidelijk. Begrijp waar je wrok vandaan komt. Alleen niet dat je je er druk om kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en verder, tsja hovo staat onder de plaatselijke chauffeurs bekend als een zeer slecht betalende onderneming.

de algemene mening over het personeel van hovo is dat men die beschouwt als zogenaamde stuuridioten.

zolang ze op een mooie wagen rijden, is de rest bijzaak, het bekende truckerssyndroom zeg maar.

het gezegde van buiten bont, en van binnen stront geld zeer zeker ook voor hovo!

En toch blijven zulke oordelen vaak "moeilijk" wanneer u er zelf nooit gewerkt heeft.

Er zullen niet voor niets toch ook (blijkbaar) een aantal chauffeurs al een flink lang dienstverband hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar jullie in 2 dagen 10 pagina's mee vullen..

Volgens jullie komt et erop neer dat Hovo een klote bedrijf is die zijn chauffeurs uitbuit..

Komt mij meer over als conclusies trekken als op feiten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als iemand blij is met zo'n leven wie bent u om daar over te oordelen?

Waarom zou een CAO Algemeen Verbindend worden verklaard?

Vast loon is zeer zeker geen CAO ... tenminste niet in het transport!

Vast loon en als ik hierboven lees gebaseerd op loonschaal C .... (en OKE we roeien hier met de riemen die we qua informatie krijgen toegeworpen en bouwen daar dus op verder) kan leiden tot oneerlijke concurrentie op basis van Arbeidsvoorwaarden!

Een werkgever en dan spreek ik in het Algemeen en schrijf dit ook ten overvloedde want ik heb ooit ook bij zo´n werkgever tijdelijk gewerkt (kale wagens maar wel op vast loon) ... ja, op vast loon dus ... KAN tegen lagere tarieven rijden dan zijn concurrent!

Dat is dus mis met VAST loon!

En zeker als dat op basis is van een lagere loonschaal ... C in plaats van D ... of E ...

Als iemand blij is met zo'n leven wie bent u om daar over te oordelen?

Ander voorbeeld

Als die Polen dan voor 3euro50 rijden ... en ze zijn daar blij mee ... wie zijn wij dan om daarover te oordelen .....

Nou is die 3,50 wel erg laag gegrepen (bijna ongeloofwaardig) maar ik bedoel maar ... die Polen zijn toch met die werkgever in zee gegaan ... wie zijn wij dan om daarover te oordelen ..... WEL DUS op basis van oneerlijke concurrentie op basis van Arbeidsvoorwaarden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar jullie in 2 dagen 10 pagina's mee vullen..

Volgens jullie komt et erop neer dat Hovo een klote bedrijf is die zijn chauffeurs uitbuit..

Komt mij meer over als conclusies trekken als op feiten..

Kortom onze Kacper is op zijn pikkie getrapt ... en je hoeft het ook niet te begrijpen!

Je hoeft het ook niet te lezen ...

En met je conclusie kom je wel erg kort door de bocht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
koops geeft zijn oostblokchauffeurs een vast salaris, enhovo deed dat met zijn nederlandse chauffeurs, waar is het verschil??????

Dat Hovo al z'n wagen op NL kenteken heeft staan en er NL chauffeurs achter het stuur zitten. Hoe het bij Koops en Vos zit hoef ik niet uit te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

terwijl in heel zuidoost drenthe en wijde omgeving hovotrans bekend staat als een slechte betaler met een all-in salaris.

dus probeer nu niet recht te praten wat krom is, en al helemaal niet door te wijzen op andere bedrijven.

In Noord-Drenthe ook hoor. Er zijn een paar bedrijven waar je niet voor moet gaan werken en Hovo was er één van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zo rond 1995 bood hij 2000 gulden all in per maand inclusief onkostenvergoeding, overuren, en minimaal 2 weekenden per maand.

Sorry maar dat wil er bij mij niet in. En wat zou Hovo nu dan betalen? 2.200, 2.300 per maand, zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een loonstrookje bij een vast all in salaris, ja daar zullen veel gegevens opstaan

zo rond 1995 bood hij 2000 gulden all in per maand inclusief onkostenvergoeding, overuren, en minimaal 2 weekenden per maand.

wat hij de laatste tijd bood weet ik niet, heb wel eens bedragen gehoord, maar daar werd je ook niet vrolijk van.

Een paar jaar geleden was het €2100,- all-in. Een bekende van mij had er voor de gein eens heen gebeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En toch blijven zulke oordelen vaak "moeilijk" wanneer u er zelf nooit gewerkt heeft.

Er zullen niet voor niets toch ook (blijkbaar) een aantal chauffeurs al een flink lang dienstverband hebben.

Nou je kunt best over een bedrijf oordelen ... als je er gesolliciteerd hebt en de arbeidsvoorwaarden te horen hebt gekregen toch?

Zo heb ik bij een bedrijf wat ik niet nader zal noemen een basissalaris te horen gekregen en het feit dat het bedrijf de overuren cash en zwart uit betaalde! Overigens waren dat best leuke bedragen .. basis op D5 ... overuren ook gewoon voor ieder gewerkt uur maar dan cash in het handje iedere twee weken. Ik persoonlijk kreeg er de kriebels van ... (zwart geld)

Voor dat bedrijf heb ik dus nooit gewerkt, maar op basis wat ik in dat sollicitatiegesprek heb gehoord heb ik er toch een oordeel over gevestigd.

Overigens zijn er wel chauffeurs in dienst bij dat bedrijf ... waarvan sommige zelfs al jaren!

Dat er werknemers al gedurende langere tijd werkzaam zijn wil nog niets zeggen over hoe zo´n bedrijf qua salaris met haar werknemers omgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een paar jaar geleden was het €2100,- all-in. Een bekende van mij had er voor de gein eens heen gebeld.

Ik heb toch degelijk een ander bedrag te horen gekregen, Ga deze niet hier openbaren maar deze was hoger dan de hier genoemde 2100,- all-in..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo heb ik bij een bedrijf wat ik niet nader zal noemen een basissalaris te horen gekregen en het feit dat het bedrijf de overuren cash en zwart uit betaalde!

Waar haalt een bedrijf - het gaat hier nu even niet om Hovo - anno 2011 nog (zoveel) zwart geld vandaan ..... ???? :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buiten het geld om, moet je je dan druk maken om een ander?

Waarom zou een CAO Algemeen Verbindend worden verklaard?

Vast loon is zeer zeker geen CAO ... tenminste niet in het transport!

Vast loon en als ik hierboven lees gebaseerd op loonschaal C .... (en OKE we roeien hier met de riemen die we qua informatie krijgen toegeworpen en bouwen daar dus op verder) kan leiden tot oneerlijke concurrentie op basis van Arbeidsvoorwaarden!

Een werkgever en dan spreek ik in het Algemeen en schrijf dit ook ten overvloedde want ik heb ooit ook bij zo´n werkgever tijdelijk gewerkt (kale wagens maar wel op vast loon) ... ja, op vast loon dus ... KAN tegen lagere tarieven rijden dan zijn concurrent!

Dat is dus mis met VAST loon!

En zeker als dat op basis is van een lagere loonschaal ... C in plaats van D ... of E ...

Ander voorbeeld

Als die Polen dan voor 3euro50 rijden ... en ze zijn daar blij mee ... wie zijn wij dan om daarover te oordelen .....

Nou is die 3,50 wel erg laag gegrepen (bijna ongeloofwaardig) maar ik bedoel maar ... die Polen zijn toch met die werkgever in zee gegaan ... wie zijn wij dan om daarover te oordelen ..... WEL DUS op basis van oneerlijke concurrentie op basis van Arbeidsvoorwaarden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar haalt een bedrijf - het gaat hier nu even niet om Hovo - anno 2011 nog (zoveel) zwart geld vandaan ..... ???? :confused:

Heb er een paar jaar terug gesolliciteerd ... hm ... zeker 10 jaar terug!

Maar ik denk dat hij het nog steeds op deze manier doet ... zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, dan zou ik er nog een keer moeten solliciteren ... met het risico dat ik wordt aangenomen ;) ook nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden