[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Jumbo neemt C1000 over


Gast rik bos

Recommended Posts

[h=2]Jumbo neemt C1000 over[/h]Hallo Jumbo! Doei C1000. De Brabantse supermarktketen Jumbo neemt de ruim 400 supermarkten van C1000 over. Het familiebedrijf heeft daarvoor een bod gedaan van 900 miljoen euro, zo meldt de Telegraaf.

Met de aankoop doet Jumbo een serieuze aanval op Albert Heijn. De grootgrutter uit Zaandam heeft, met ruim 800 winkels, een marktaandeel van 33 procent. Jumbo verdubbelt met de aankoop zijn marktaandeel tot 22 procent.

Samen hebben C1000 en Jumbo 650 winkels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Nu maar hopen dat de mentaliteit op de DC van C1000 ook veranderd en men je als chauffeur met respect gaat behandelen. Misschien helpt het als van Eerdt zou gaan dreigen met sluiting van die DC's.:banaan:

Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat het 2 jaar geleden is dat ik bij het laatste DC van C1000 ben geweest, dat was Woerden.

Geniet nu van mijn vervroegd pensioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me alleen af.... groeien ze nu niet een beetje TE hard? Of kan dat geen kwaad? Ik heb geen idee hoor, maar het lijkt mij niet goed.... kan het finaal mis hebben hoor... maar dat is mijn idee.

ze groeien over de ruggen van de werknemers .mijn nichtje werkte vroeger bij super de boer toen ze werden overgenomen moesten ze 10 procent inleveren oom te mogen werken.

TOEn is zij naar lidel gegaan en verdiende daar het zelfde als bij super de boer .maar de grote manen drinken wel een glas op .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ze groeien over de ruggen van de werknemers .mijn nichtje werkte vroeger bij super de boer toen ze werden overgenomen moesten ze 10 procent inleveren oom te mogen werken.

TOEn is zij naar lidel gegaan en verdiende daar het zelfde als bij super de boer .maar de grote manen drinken wel een glas op .

Ja En nu moet het transport goedkoper.

Het is nooit goed

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja En nu moet het transport goedkoper.

Het is nooit goed

Huub

Kan ook produckten goedkoper maken, verkoop je meer heb je ook meer winst:ja::ja:

Of zet oostblokkers aan het werk.....met 2man erop en dan gewoon alle winkels af crossen:banaan::banaan::banaan:denk dat ik wel ff ga kijken bij sommige winkels:ja::ja:ff me auto in de weg zetten en dan kijken hoe ze het oplossen:angel::angel:

Maar wel respect voor diegene die dit werk doen:ok::ok:ik heb zelf de rust er niet voor dat gekloot in die steden:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vraag me alleen af.... groeien ze nu niet een beetje TE hard? Of kan dat geen kwaad? Ik heb geen idee hoor, maar het lijkt mij niet goed.... kan het finaal mis hebben hoor... maar dat is mijn idee.

Loopt wel een beetje los hoor Laura. Bestaande SbB winkels+DC's hebben nu Jumbo op de gevel staan. De logistieke strukturen zijn een beetje veranderd, maar voor de rest niks schokkends.

En C1000 blijft voorlopig bestaan. Een ombouw ineens zou zowieso erg duur zijn en C1000 draait heel wat beter als merknaam dan SdB op het eind. Maar n's zien of Jumbo+C1000 samen AH kan bedreigen. Die hebben zowieso een hogere omzet per winkel (vaak net even een betere locatie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kan ook produckten goedkoper maken, verkoop je meer heb je ook meer winst:ja::ja:

Of zet oostblokkers aan het werk.....met 2man erop en dan gewoon alle winkels af crossen:banaan::banaan::banaan:denk dat ik wel ff ga kijken bij sommige winkels:ja::ja:ff me auto in de weg zetten en dan kijken hoe ze het oplossen:angel::angel:

van je collega's moet je het hebben, wat een PIEP instelling

:mad:

ps. als ik er aan zou komen rijden kan het zijn dat je een spiegel mist.... mischien wat meer ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
van je collega's moet je het hebben, wat een PIEP instelling

:mad:

ps. als ik er aan zou komen rijden kan het zijn dat je een spiegel mist.... mischien wat meer ook

Gunstig, graag wat meer:ok::ok:

Mss eerst ff beter lezen......staat nergens dat ik hem jouw in de weg zet, en nee ik zie hun niet als mij collega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jumbo neemt C1000 over

Hallo Jumbo! Doei C1000. De Brabantse supermarktketen Jumbo neemt de ruim 400 supermarkten van C1000 over. Het familiebedrijf heeft daarvoor een bod gedaan van 900 miljoen euro, zo meldt de Telegraaf.

Met de aankoop doet Jumbo een serieuze aanval op Albert Heijn. De grootgrutter uit Zaandam heeft, met ruim 800 winkels, een marktaandeel van 33 procent. Jumbo verdubbelt met de aankoop zijn marktaandeel tot 22 procent.

Samen hebben C1000 en Jumbo 650 winkels.

ben maar blij met die c1000 als chauffeur.

je bent nog minder als een hond.:D eerst alleen heel die wagen vol rijden met de lompste en zwaarste containers die er zijn

daarna 24 km rijden dan bij de winkel alles alleen lossen en binnen zetten daarna volle bak leeggoed laden ook alleen.

terug naar dc . alles weer alleen lossen en daarna weer laden alleen zonder hulp en zo 3 ritten per dag.

dat daar nog chauffeurs voor te vinden zijn voor mij onbegrijpelijk.

:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
ben maar blij met die c1000 als chauffeur.

je bent nog minder als een hond.:D eerst alleen heel die wagen vol rijden met de lompste en zwaarste containers die er zijn

daarna 24 km rijden dan bij de winkel alles alleen lossen en binnen zetten daarna volle bak leeggoed laden ook alleen.

terug naar dc . alles weer alleen lossen en daarna weer laden alleen zonder hulp en zo 3 ritten per dag.

dat daar nog chauffeurs voor te vinden zijn voor mij onbegrijpelijk.

:kill:

ik weet niet opa wij kwamen er altijd lossen a g f spul .maar daar was altijd een goede e pompwagen en was er zo leeg .

kwam er soms wel 3 keer per dag in woerden is wel een aantal jaar geleden moet ik er bij zegen

was toen voor ons een top adres

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
Loopt wel een beetje los hoor Laura. Bestaande SbB winkels+DC's hebben nu Jumbo op de gevel staan. De logistieke strukturen zijn een beetje veranderd, maar voor de rest niks schokkends.

En C1000 blijft voorlopig bestaan. Een ombouw ineens zou zowieso erg duur zijn en C1000 draait heel wat beter als merknaam dan SdB op het eind. Maar n's zien of Jumbo+C1000 samen AH kan bedreigen. Die hebben zowieso een hogere omzet per winkel (vaak net even een betere locatie).

ja en met de verkoop toen door a h heeft a h toen een groot aantal winkels van c1000 omgebouwd .en alleen die winkels op de goede punten

en nu bleven er een groot aantal kleinere over jelgersma heeft het toen ook geprobeerd werd ook een mislukking .

a h hoeft nu alleen de prijsen een klein beetje te verlagen en dan moeten zij ook mee en daar zijn ze nu niet aan toe.

dit heeft a h zien aankomen hoorde ik uit een bron die er werkt en mee te maken heeft dus wij als klant worden er een tijdje beter van het gevecht tussen beide.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet opa wij kwamen er altijd lossen a g f spul .maar daar was altijd een goede e pompwagen en was er zo leeg .

kwam er soms wel 3 keer per dag in woerden is wel een aantal jaar geleden moet ik er bij zegen

was toen voor ons een top adres

ja trekvogel ik heb het over de winkelbevoorading vanuit de dcs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ben maar blij met die c1000 als chauffeur.

je bent nog minder als een hond.:D eerst alleen heel die wagen vol rijden met de lompste en zwaarste containers die er zijn

daarna 24 km rijden dan bij de winkel alles alleen lossen en binnen zetten daarna volle bak leeggoed laden ook alleen.

terug naar dc . alles weer alleen lossen en daarna weer laden alleen zonder hulp en zo 3 ritten per dag.

dat daar nog chauffeurs voor te vinden zijn voor mij onbegrijpelijk.

:kill:

De dames en heren die er werken, wel of niet via een uzb, zijn anders wel tevreden met hun werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gunstig, graag wat meer:ok::ok:

Mss eerst ff beter lezen......staat nergens dat ik hem jouw in de weg zet, en nee ik zie hun niet als mij collega's.

ik lees het wel goed, selectief rassistisch in mijn ogen, het ligt niet aan die chauffeur dat hij hier het dubbel kan verdienen dan in eigen land, jij zou hetzelfde doen als je je gezin zo beter kan onderhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoeveel dc's gaan er straks gesloten worden?

Blijft altijd een beetje koffiedik kijken Freddie. Maar zolang ze beide merken blijven houden, vermoed ik ook wel dat ze de D.C.'s gescheiden houden. Men wil natuurlijk ten allen tijden voorkomen dat per abuis een C1000 merkartikel in het Jumbo schap terecht komt of omgekeerd.

Ik denk ook dat je doelt op o.a. de twee d.c.'s hier vlak bijelkaar (Beilen en Gieten). Het lijkt mij niet mogelijk om in een van die twee d.c.'s alle artikelen op te slaan voor beide forumules. En nieuwbouw in deze tijd lijkt mij ook voor hun momenteel niet haalbaar.

Voorlopig heeft de familie Van Eerd veel centen samen met heel veel vreemd vermogen gestoken in de overname. Natuurlijk zullen een aantal Jumbo en C1000 winkels verkocht worden, o.a. kleine vestigingen met te weinig bruto winkelvloer oppervlak en op onrendabele locaties.

Na de overname zullen ze ongetwijfeld, net als bij de SdB overname, een groot gedeelte van het geleend vreemd vermogen versneld moeten aflossen. Dus voorlopig zullen daar de centjes wel in blijven zitten.

Ook hebben ze natuurlijk nog het grote Konmar voorbeeld, waarbij de Laurus directie toenertijd de visie had om alle bestaande forumeles (Super de Boer, Edah en Konmar) om te willen bouwen naar een forumule, Konmar. Dat dit de ondergang is geworden van Laurus en de SdB weten we allemaal. Dus voorlopig zullen ze ook hier hun handen wel niet aan branden.

Persoonlijk denk ik dat het niet slecht is om twee forumules te hanteren los van elkaar. Een die in de ogen van het winkelend publiek "goedkoop" is en een die de naam heeft veel "service" te bieden. Zo trek je meer soorten winkelend publiek.

Maar nogmaals behaalde resultaten in het verleden, geven geen garanties voor de toekomst.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
De dames en heren die er werken, wel of niet via een uzb, zijn anders wel tevreden met hun werk.

ja maar dat is overal zo ,ik kwam er altijd met plezier .de eerste vracht altijd heel vroeg .maar ik heb ze wel een paar keer geholpen met een vracht weg brengen omdat het met de besteling niet goed was gegaan s nacht even tussen door een vracht weg voor ze doen .kon toe nog zonder dat de baas het wist ,

heb er een goede tijd gehad in bodegaven en later woerden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voorlopig blijven alle C1000's en dus ook DC's bestaan.

Er veranderen alleen een paar kleine dingen voor de werknemers, en heel veel Zelfstandig ondernemers verkopen hun filiaal.

Ze houden eerst de 2 bedrijven gesplitst, voordat ze over een tijdje samen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden