[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hartman, Freigt Line chauffeurs.


Gast

Recommended Posts

  • Forumlid

Nou ben ik geen vis specialist, ondanks mijn achternaam, maar rekenen was altijd een hobby...

2000 of 3000 zalmen per vracht dus zeg dat ze 12 kilo per stuk wegen. Of gooien ze er een hoop ijs in?

Zeg maar 10 kilo per zalm.

Er zijn 5 miljoen zalmen afgemaakt dat is 500.000 kilo vis.

Er word normaal 7 miljoen ton gevangen, dat is trouwens nogal veel lijkt me.

Nu dus 6 en een half miljoen ton voor de export, dat zijn nog steeds heel wat ladingen, 325.000 ladingen van 20 ton zalm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gemiddelt laad je Zalm van 7kg per stuk. De rest is embalage en ijs.

Laad je bv een vliegvracht, dat gaat met het vliegtuig, gebruiken ze minder ijs.

Laad je Europa, dan heb je gemiddelt 6-7 ton aan ijs bij je.

Laad je bv (zuid)Spanje, dan gooien ze er zomers wel 10 ton ijs overheen.

Ik heb er nu een vracht Istanbul in zitten. 16.421,97kg Netto. 30 palleten, dus niet eens 'vol' maar weeg wel 43ton treingewicht. Ok ik ben 22 ton leeg.

5 ton ijs dus. En het is winter.

Ik heb er nu 2754 Zalmen inzitten. 5-6kg en 6-7kg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb er nu een vracht Istanbul in zitten. 16.421,97kg Netto. 30 palleten, dus niet eens 'vol' maar weeg wel 43ton treingewicht. Ok ik ben 22 ton leeg.

5 ton ijs dus. En het is winter.

Ik heb er nu 2754 Zalmen inzitten. 5-6kg en 6-7kg.

Dat is grappig, 21 ton totaal, dat laden ze hier ook in een koeler.... zeg 20 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij weet nog wel dat het in Europa 25ton is. 40 ton totaal.

Ik mag in Scandinavie wel meer wegen met een 6 asser. 48ton.

Maar morgen staat er waarschijnlijk een Turk met een 2 assige trekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Coen, jij had er geen last van?

Mmm dus jij heb wel 1 vrachtje geladen. En dan ook nog in Oslo. En dan ook nog bij Bring...... Mmmm. Lees het topic misschien nog eens.

1 Vrachtje is wel 20 ton, en daarmee heb jij inzicht in de 7 miljoen(?) ton die op jaarbasis vervoert word? Knap.

Ik heb deze week 2 vrachtjes gedaan. (Bijna, want ik moet deze morgen nog lossen. Sta in DK.)

Heb jij net als ik naar de factuur gekeken? Viel het jou ook op dat de vis bijna verdubbelt is in prijs?

Ja met de Color line is niks mis. Kom er net vanaf, en had hem van de week ook al.

Mmmm jj zat met Freight Line chauffeurs op de boot?

Mmmm ik zie ze niet meer rijden, en mijn bronnen melden dat Freight Line geen Noorwegen meer rijd, en dat die planner naar van Duijn is gegaan, incusief werk.

Maar ik verneem graag van je als dat niet zo zou zijn.

Net in Hirsthals stond er een Nederlander die voor Bring rijd. Hij gaat deze week leeg komen in Trondheim. Hij zei, ik laad terug op Hitra of Froya, als daar teminste wat teladen valt........

Laatste bericht wat ik gelezen heb, is dat 5 miljoen Zalmen zijn afgemaakt/gestorven zijn.

Gemiddelt laad je rond de 2000-3000 Zalmen per vracht.

Je kan zelf wel rekenen he.

Goede vriend van mij reed bij die bewuste Deen waar ik het in dit topic over had. Reed, want hij is er gestopt.

Salaris van December kan en werd niet betaald. Hem is beloofd dat die eind van de maand zijn salaris krijgt.....?

Ik ga je geen pm sturen Coen. Jij ben een Engeland rijder. Pm'en met jou maak ik jou alleen maar wijzer, en jij mij vast niet. Niet wat betreft Noorwegen. Over Engeland wil ik graag alles van je weten.

(Zelfde over PBA, die verhalen waren er zeker ook? Weet jij ook al hoe het zit? Of iemand die je gesproken heb?

Ze staan er mooi bij in Aalborg he. Die mooie leasebakken.)

Ik rij niet alleen uk. De laaste tijd 50/50. Planner is idd naar van duijn gegaan maar ik dacht dat ze freight line als charter gebruikten. Ik zeg ook niet dat er niks aan de hand is met de vis, alleen dat ik en andere er tot nu toe nog niet veel last van hebben gehad. Maar wellicht dat het nog gaat komen.

Had maandag 20T voor boulogne geladen en de prijs was volgens mij 59.000euro. Ik weet niet wat het normaal is omdat ik pas sinds kort in dit werk zit.

En ik zat trouwens niet met freight line chauffeurs op de boot. Wel met 2 van velthoven.

En over dat hartman/freight line verhaal weet ik wel meer maar zoals ik al zei gaat dat alleen via pm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Binnenkort weer een mooie sleeper voor Hartman. 840.000km op de teller.

Is nu aan het laatste ritje bezig.

post-2075-1394785100,5734_thumb.jpg

Zoiets zeg maar....

staat geen 840000km. op hoor Willem:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schreef ''weer''

Een tweede dus. ;)

Die auto van de foto staat nu in Noord Noorwegen.

Nadat we al een topic hebben gehad over ''als dat maar goed gaat''

De mooie combi van Freight line ook eens van een andere kant gezien tehebben.

Gaat Hartman het nu proberen. :banaan:

En bij stoer werk, hoort een stoere auto. En een sleeper is stoer. Jong ventje der op. Aneloge klok. En Binnenlands Noors werk. :ok:

We gaan het weer meemaken hoelang deze vervoerder het vol gaat houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peter-opc
Nou is i al verongelukt????

En Noorwegen werk is niet stoer

Nee inderdaad! begrijp niet waar ze het vandaan halen gewoon werk; net als al het andere.

Is me daar nog nooit iets vreemds op gevallen hoor!

Straten huizen bomen wegen bergen dalen vlaktes en ga zo maar door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Nee inderdaad! begrijp niet waar ze het vandaan halen gewoon werk; net als al het andere.

Is me daar nog nooit iets vreemds op gevallen hoor!

Straten huizen bomen wegen bergen dalen vlaktes en ga zo maar door.

Er is me wel wat opgevallen.........bulten omhoog gevallen collega"s

Die denken dat ze meer en beter zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden