[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

2,5 % inzet fnv


jos essinger

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

En vermoedelijk indezelfde krant als TS zijn informatie komt "Werkgevers vinden dat de loonstijging voor werknemers komend jaar minimaal moet zijn. Ze gaan de komende cao-onderhandelingen dan ook hard in"

Maar ook dat was ons al duidelijk! Toch?!

Daar komt nog bij artikel Volkskrant http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3096295/2011/12/28/Maken-werkgevers-misbruik-van-verzwakte-vakbond.dhtml

De geheime pensioennotitie van werkgeversorganisatie VNO-NCW die vandaag uitlekte, spreekt over de zwakke positie van de vakbonden. Door intern gerommel heeft de grootste bond, FNV, veel van zijn slagkracht verloren. Maken de werkgevers nu misbruik van deze verzwakte bond?

De werkgevers van Bernard Wientjes hebben op zijn minst de schijn tegen. De komende maanden moeten ondernemingen en bedrijfstakken de gemaakte afspraken uit het onlangs gesloten pensioenakkoord verder uitwerken. In een geheime brief adviseert Wientjes zijn leden om hierbij forse eisen te stellen.

Ooit zo machtige FNV

Daarbij wijzen de werkgevers nadrukkelijk op de slechte positie van de ooit zo machtige FNV. Dit jaar werd voor de vakbonden gekenmerkt door een hevige machtsstrijd. De twee grootste bonden, Abvakabo en Bondgenoten, (De FNV is een koepelorganisatie van 19 vakbonden), voerden felle oppositie tegen het pensioenakkoord van voorzitter Agnes Jongerius. Uiteindelijk resulteerde dit in het aangekondigde vertrek van FNV-voorzitter Jongerius en Henk van der Kolk, baas van FNV-Bondgenoten en de grootste criticaster van Jongerius. Komend jaar moet de vakbond onder leiding van kwartiermaker Jette Klijnsma stevig worden hervormd. Zo hoopt de FNV aan elan terug te winnen. Want daar is op dit moment maar weinig van over.

VNO-NCW wil hiervan profiteren en denkt zeer stevige eisen te kunnen stellen. De belangrijkste: het bevriezen van de pensioenpremies die werkgevers moeten afdragen. Maar ook kan de pensioenleeftijd omhoog (dit staat al in het akkoord) en kan de pensioenopbouw worden verlaagd. Ook oppert de werkgeversorganisatie dat loonsverhogingen tijdens de looptijd van een cao pas na afloop van het contract uit te betalen.

De werkgevers stellen al met al zeer forse eisen. Want niet alleen willen ze nog meer pensioenuitgaven verhinderen. Ook een andere wens van de vakbonden wordt afgewezen: meer mensen in vaste dienst. De werkgevers zien hier geen brood in, zij willen juist uitbreiding van flexibiliteit.

Geen gevoel van urgentie

Het komt er dus op neer dat de werkgevers vrijwel alle wensen van de vakbond naast zich neer leggen. Het ontbreekt de werknemers aan gevoel van urgentie in tijden van crisis, luidt het antwoord. Zulke eisen kun je alleen stellen als je weet dat een goede uitgangspositie hebt. En die heeft de club van Wientjes. VNO-NCW heeft geen last van een steeds ouder wordend, afkalvend ledenbestand. Om over interne strijd nog maar te zwijgen.

Wellicht vormen deze plannen voor 'harde cao-gesprekken' de perfecte aanleiding om de FNV-rijen te sluiten. Niets werkt immers beter dan een gezamenlijke vijand- zoals deze werkgeversplannen. Misschien stroom het Malieveld nu wel vol en vinden ook jongere werknemers het te ver gaan om pensioenbouw, vaste contracten en salarisverhoging op te geven. Dan kunnen de leden (weer) toestromen en de vakbond aan kracht herwinnen.

Maar hoe zit het dan met de achterban van onze vakbonden? WIJ dus ... Hoeveel van ons zijn daadwerkelijk bereid om aan actie's mee te doen = DE WERKGEVERSORGANISATIE weet dit ook!

Need I say more?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je dan toch wilt bezuinigen kun je het beste je bond opzeggen.

Totdat er geen enkel vakbondslid meer over is?

En de werkgevers dus VRIJ SPEL KRIJGEN ..... wat denk je dan dat er van je Arbeidsvoorwaarden overblijft?

Dan zul je in de toekomst gaan zien dat je loon gaat inleveren ... vakantiedagen terug gaan naar het wettelijk voorgeschreven minimum aantal dagen en niet wat er nu nog in de CAO beschreven staat! Naast een tal van andere verslechteringen die de WerkgeversOrganisatie er ongetwijfeld doorheen zal drukken.

Meen je dat werkelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Het zijn de werkgevers die er mede voor zorgen dat men volgend jaar weer in moet leveren, en minder te besteden heeft.

Diezelfde werkgevers zetten alles op alles, om er voor te zorgen dat zij persoonlijk niets in zullen leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2,5 % inzet fnv

mooi maar welke inzet bedoelt men?

de inzet van het aantal leden dat in actie wil komen?

of iets anders?

Ik denk dat niemand in actie komt

En de bonden zullen wel veel spektakel maken. Maar daar zal het bij blijven

Je moet maar denken Blaffende honden bijten niet.

En zo lang ik de poetsvrouw zwart kan betalen Maar ik zal ook wel in moeten leveren

Dan is dat ook af gelopen Dus zelf weer poetsen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
:ja: Dan weet iedereen gelijk waar die VOORAL NIET op moet stemmen aankomende verkiezingen:angel::D

'Wij' vermoeden dat het niet lang meer zal duren voor je't rode potlood weer ter hand kan nemen :D:ok:

Grs Wijnand

op wie moeten we dan stemmen?

of je door rechts gedekt word of door links het resultaat is het zelfde.

maar persoonlijk denk ik dat wij chauffeurs best nog 30% kunnen inleveren.

gewoon wat extra uren maken daar zijn wij toch zo gek op.:grote smurf:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar volgens de site van de FNV gaan ze ook voor een éénmalige uitkering van 300 eurotjes.Van de 2,5% zal er 1,5% overblijven denk ik.Wordt dus gewoon weer een achteruitgang in salaris.Ik las trouwens ook op die site dat de werkgevers willen dat wij mee gaan betalen aan de code 95.Nog even en dan mogen we de werkgevers gaan betalen om te moeten werken.

We hebben één troost.We zijn niet de enigen in Nederland die genaaid worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
de inzet is 2,5% daar houden we idd 1 tot 1,5% aan over brutto.

wauw, heftig, dat is 2 tientjes in de maand, :banaan:.

ga gelijk even hier snuffelen. HOME

ja zo gaat het al jaren toch of wil je er gelijk 10% bij. van mij mag het maar dan zul je wel in acktie moeten komen en dat zie ik niet gebeuren:grote smurf:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
de inzet is 2,5% daar houden we idd 1 tot 1,5% aan over brutto.

wauw, heftig, dat is 2 tientjes in de maand, :banaan:.

ga gelijk even hier snuffelen. HOME

Even gekeken daar:

©Afvalverwerkingsbedrijf SITA draagt de Voedselbank al jaren een warm hart toe.©

Ze stoken t dus niet op,maar......:D:D:D:D:D

(gelul van mij natuurlijk,pluim voor Sita*,of een warme douche*)

(* naar keuze)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
de inzet is 2,5% daar houden we idd 1 tot 1,5% aan over brutto.

wauw, heftig, dat is 2 tientjes in de maand, :banaan:.

ga gelijk even hier snuffelen. HOME

is makkelijk jij hoeft er niks bij mooi als ik jou baas was en dat wist zou ik geen loonsverhoging geven die paar tientjes wat mot je daar mee.:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ja zo gaat het al jaren toch of wil je er gelijk 10% bij. van mij mag het maar dan zul je wel in acktie moeten komen en dat zie ik niet gebeuren:grote smurf:

En dat is het probleem: we hebben het mede allemaal aan ons zelf te danken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ja zo gaat het al jaren toch of wil je er gelijk 10% bij. van mij mag het maar dan zul je wel in acktie moeten komen en dat zie ik niet gebeuren:grote smurf:

De 27e zijn er toch weer onderhandelingen, ik heb al vrij genomen, en sta dan daar voor de deur, als er nu meer zijn die dit doen, dan laat je tenminste je stem gelden.

wat is nou 1 vrije dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En dat is het probleem: we hebben het mede allemaal aan ons zelf te danken.

ik snap het ook niet zo goed...

als je maar iets durft te zeggen , dat het allemaal eigelijk niet kan,

of waar ik het niet eens mee ben...

krijg je een golf van anti reacties....en proberen de werkgever goed te praten,

in plaats van het er mee eens zijn, en zeggen dat het inderdaad niet kan...

dus voor mijn part....laat het maar komen,

maar zoals het er nu uit gaat zien...

komt er dadelijk armoede onder het werkvolk,

je ziet het aankomen, maar niemand schijnt het te zien.....of???

ze vinden het niet erg...

ik ga iedereen stimuleren om te helpen ons de grond in te boren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En vermoedelijk indezelfde krant als TS zijn informatie komt "Werkgevers vinden dat de loonstijging voor werknemers komend jaar minimaal moet zijn. Ze gaan de komende cao-onderhandelingen dan ook hard in"

Maar ook dat was ons al duidelijk! Toch?!

Daar komt nog bij artikel Volkskrant Maken werkgevers misbruik van verzwakte vakbond? - Nieuws - VK

Maar hoe zit het dan met de achterban van onze vakbonden? WIJ dus ... Hoeveel van ons zijn daadwerkelijk bereid om aan actie's mee te doen = DE WERKGEVERSORGANISATIE weet dit ook!

Need I say more?

Als de chauffeurs en hun gezinnen honger krijgen komt er zeker actie. Dat zal vast niet lang meer duren. Wientjes en het overige BMW-7 serie geboefte maakt alleen gebruik van de situatie, al jaren overigens.

Zolang de chauffeurs achter het stuur blijven zitten, kun je niet verwachten dat Wientjes c.s. over de brug komen.

Wellicht kan Chuck Norris ons helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden