[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

zo maar een weekje (Avonturen van Arie67)


arie67

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Weer een raar weekje achter de rug de maandag verplicht vrij,en dinsdag route Hoorn gereden.. Rondje Noord Holland op zich geen verkeerd rondje hoor.. FF denken toen was het woensdag en toen moest ik route assen rijden.. S'morgens bak opzetten op de zaak erg fijn,heb daar een bloedhekel aan dat gekut in de vroege morgen.. Moest om 7 uur in assen staan maar heb nooit mn wekker gehoord dus werd om half 5 wakker.. Dus was wat later in assen,en heb het ook wel weer ingelopen die dag.. Stond rond 8 uur bij autohof omgeving elmshorn. Was ik op tijd kon alleen nog bockworst of curryworst krijgen met friet of kartoffelsalat.. Is echt een ruk autohof,het is dat je er goed kan douchen en dat daar met mn uren strand.. heb er ooit een keer in de buurt gestaan maar was een stukje de andere kant op geloof ik en dat was wel een goed tentje..Weet alleen niet meer waar die zit.. Dus itzehoe de volgende morgen gelost,toen cloppenburg en stadskanaal en veendam er achteraan.. Kom in Veendam aanrijden en rijd de winkelstraat in,springt er zo een stadwacht voor mn auto.. Ja dit kost je 130 euro meneer.. Heel lulverhaal over lostijden en vergunning.. Heb moeten lullen als brugman,maar hoefde niks te betalen.. was echt zo een strebertje.. Afgekeurd bij de poitie wss..

Toen naar de zaak,staat het bij nijkerk al stil,tot aan hoevelaken.. Was bij hoevelaken de andere kant op ongeluk gebeurd.. Zag dat er een caravan helemaal plat was en er lag een busje op zn kant.. Chaos compleet zeg maar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weer een raar weekje achter de rug de maandag verplicht vrij,en dinsdag route Hoorn gereden.. Rondje Noord Holland op zich geen verkeerd rondje hoor.. FF denken toen was het woensdag en toen moest ik route assen rijden.. S'morgens bak opzetten op de zaak erg fijn,heb daar een bloedhekel aan dat gekut in de vroege morgen.. Moest om 7 uur in assen staan maar heb nooit mn wekker gehoord dus werd om half 5 wakker.. Dus was wat later in assen,en heb het ook wel weer ingelopen die dag.. Stond rond 8 uur bij autohof omgeving elmshorn. Was ik op tijd kon alleen nog bockworst of curryworst krijgen met friet of kartoffelsalat.. Is echt een ruk autohof,het is dat je er goed kan douchen en dat daar met mn uren strand.. heb er ooit een keer in de buurt gestaan maar was een stukje de andere kant op geloof ik en dat was wel een goed tentje..Weet alleen niet meer waar die zit.. Dus itzehoe de volgende morgen gelost,toen cloppenburg en stadskanaal en veendam er achteraan.. Kom in Veendam aanrijden en rijd de winkelstraat in,springt er zo een stadwacht voor mn auto.. Ja dit kost je 130 euro meneer.. Heel lulverhaal over lostijden en vergunning.. Heb moeten lullen als brugman,maar hoefde niks te betalen.. was echt zo een strebertje.. Afgekeurd bij de poitie wss..

Toen naar de zaak,staat het bij nijkerk al stil,tot aan hoevelaken.. Was bij hoevelaken de andere kant op ongeluk gebeurd.. Zag dat er een caravan helemaal plat was en er lag een busje op zn kant.. Chaos compleet zeg maar..

Heb op de twee A tjes geklikt maar zie nog geen verbetering..:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

even terugkomend op mn hogenhout tijd..Werd daar echt in het diepe gegooid,kwam er solliciteren via een kennis van me.. Was even een gesprek met Johan en een rondje met de trekker oplegger door de buurt.. Was allemaal goed afgerond dus kon beginnen,mn oude baas was niet blij..Wijlen Toon Elmers.. Toon was niet makkelijk maar wel als een soort vader voor me..

En heb nog steeds goed contact met zn zoons. Dus begon toen bij Hogenhout

Dat was in het begin pendelen naar Creteil voor de Johnson Wax,5 x in de week ,soms koppelen met freek net voorbij antwerpen. Vaak gips retour laden in le pin net buiten parijs langs de 104 en dan lossen in holland in een nieuwbouwwijk..

Kreeg later ook mooie ritjes,lossen in creteil en dan door naar Marseille met snij olie voor de quacker chemical.. Waren vaak spoedjes,en reed toen nog met een schijven auto.. En was toen nog geen probleem.. Ben later naar de italie ploeg gegaan,ging ook best raar.. was aan het pendelen op creteil en kreeg aan de grens bij joost een belletje of ik genoeg kleren bij me had.. Ja had ik wel.hoezo.. Moest even door naar Italie via die schweiz. Alles nieuw voor me..

Planning zei al loopt vast een hollander die je het kan uitleggen..

Ja ik kwam daar Pierke van rode verstijnen tegen en dat liep als een speer,voor ik het wist stond ik op de Brunetti. De dag erop gelost in trezzo sul allada of zoiets,daarna retourladen rondom milaan..Is een groot begrip bij de planners daar,alles ligt rond Milaan volgens hun.. Op de kaart is het maar een klein stukje.Weet wel dat ik het allemaal rete spannend vond.. heb later bij een grote groupage boer retour geladen.. Was toen wel gelijk verliefd op Italie,het eten en de mensen .. Vind het heerlijk volk.. Mis dit werk ook nog ten heden dage

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij Freek zat je meestal op Frankrijk of op Italie te rijden,frankrijk was altijd compleet voor de Johnson wax uit Mijdrecht naar Creteil.Altijd blokvrachten tegen het dock aanzetten en dan werd je gelost.. Kon gewoon je uren maken voor het dock..

Later werd dat werk overgenomen door de Firma Breewel,wat toen een echte prijsvechter was en Freek was nog van de oude stempel.. Die dacht ik raak dat werk toch niet kwijt,ik zit wel geramd hier..

Ja niet dus het werd steeds groener en allemaal MAN's op de dam,in Mijdrecht..

Later begon de grote firma ook aan het Italie werk te trekken,dus dat werd ook steeds minder. Dus kregen we steeds vaker ander werk,naar Duitland ,Oostenrijk,en dan wel meestal retour laden in Italie eerst nog tegels later werd dat steeds vaker golfplaten en dan sokken of helmen erover heen los.. Of compleet laden in Prato of Vicenza bij Albini Pitligiani.. Daar stond ik dan meestal op vrijdagmiddag nadat je al diverse adressen had opgehaald..

Dan werd hij weer helemaal leeggetrokken en stond je vaak tot een uur twee s'nachts te wachten tot alles binnen was,en dan werd ie tot aan het dak toe volgeladen en dan reed je zaterdagochtend weg en dan over Frankrijk terug meestal via de Frejustunnel.

Stonden we meestal op zaterdag bij Norbert en Jaqueline. En dan op zondag naar Oud Gastel lossen bij van Schilt..

Het gebeurde ook weleens dat je een heel andere kant op moest. Mocht een keer een invalide lift laden ergens in Noord holland,had dat ding er inzitten en bel johan de planner op.Hij zegt kom maar naar de zaak dan laden we nog wat bij en kan je die kant opgaan. Dat was dus naar zuid zweden dus op naar travemunde,daar s'avonds de boot op.. Het was niet zo ver Zweden in maar voor mij een erg mooi ritje,vergeleken met het hectische Frankrijk of Italie..

Dus van de boot af een klein stukje naar boven naar een klein dorpje daar die lift gelost.. Moest toen bij een megapapierfabriek uurtje of 2 verderop weer retourladen voor Oosterhout,vrachtje printpapier.

Werd daar gelijk gevraagd of ik drank bij me had,ik zo nuchter als ik was .Nee natuurlijk niet waarom?? Ja als ik dat toen geweten had ik op campo wel even ingeslagen..

Maar goed was rap geladen daar,en weer retour naar de boot,s'avonds erop s'morgens eraf.. De volgende dag gelost in oosterhout,mocht ik nog even diverse adresjes gaan laden voor epinal colmar enz die hoek in. Was vrijdagmiddag weer leeg,kon ik bij Thionville in de buurt een vracht buizen retour laden voor vianen.

Schuifkap was alleen al een paar jaar niet echt gebruikt dus openmaken ging niet vanzelf zeg maar..

Hartje zomer bloedgeslagen warm,zo heb wel even lopen vloeken toen.. Voordat alles vast stond en dicht zat.. Stond zaterdagochtend weer op de dam.. Al met al een mooi weekje en nog wat van europa gezien ook..

En zo was het best fijn werken bij Freek,jammer dat daar toen heel snel verandering in zou komen,toen z'n oudste zoon in de zaak kwam..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Kun je nu niet weer zo'n soort werk vinden? Ik lees dat je het mist en nu ben je (volgens mij) ook de hele week van huis.

Onder welke steen heb jij afgelopen jaren gelegen? :D:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Onder welke steen heb jij afgelopen jaren gelegen? :D:rolleyes:

Onder de stenen van mijn huis:D.

Maar niet te pessimistisch, ik beweer ook niet dat je met 1 keer bellen direct in vast dienst naar Napels tuft, maar als je het echt graag wilt moet er toch iets te vinden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In die korte 5 jaar dat ik er gezeten heb in mn jonge jaren puur genoten,dat heb ik echt van mn vader.. De hort op zijn.. Kwam daar gelijk een vaste auto een dikke neckerman 1635 bladgeveerd en kleine cabine,maar was er maar wat groos mee.. Dus in het begin pendelen op parijs ,als je leeg was accu's retour laden ergens opzij van parijs,of automaterialen ri de eifeltoren voor weesp op net buiten Parijs luchtfilters laden oa ook voor weesp.. Later kwam er ook werk voor SKF Ede bij en dan lossen in clamart.. Was echt mooi werk hup tegen het dok aan en lossen .. Soms door naar het zuiden met een paar verdwaalde palletjes. Later kwam er ook werk bij voor de Nivea/beiersdorf laden in Almere en lossen net onder parijs,was werk van Gerrit van beek maar geen verkeerd werk.. Als je trailer zelf lade dan kreeg je altijd standaard een zak met nivea produkten mee,lekker spul hoor..

Was ook op zondagavond een strijd tussen de breewel chauffeurs en ons wie er het eerst voor het dock stonden,ging nergens over maar dat was nou eenmaal zo.. Toen ik eenmaal op het Italie werk zat vond ik dat Parijs werk niks meer.. naar italie werd je zo verwend qua werk,ja je moest wel hard werken hoor .. Maar gewoon het in Italie zijn gaf me zo een vreselijke voldoening.. Lekker de hele week onder de pannen met lossen en laden en lekker eten.. Ben toen ook wel in 1 jaar 20 kg aangekomen,ja 2x warm eten op een dag niet goed voor je maar zo lekker..Haha..

Ben toen een paar x via oostenrijk opgegaan maar was geen succes,plakken met die okopunkte enz.. Stond toen op een gegeven moment ook bij de verkeerde grens was toen net nieuwe grens geopend naar italie en ik mocht terug naar de oude waar al die houthakkers stonden.. Ik had poedermelk geladen in bolsward,voor een milka fabriek ergens boven in Italie,dus moest langs een dokter.. Heeft me een hoop lires en een dag gekost.. Dat was italie en oostenrijk toen.. Nu knal je zo door...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij hogenhout was het altijd een soap op zich.. De oude garde regelde hun werk zelf,zeker in italie.. de ene ging tegels laden en dan voor zichzelf fiatjes bij laden.. Kon allemaal..Een ander als die maar half dacht dat hij op zondag thuis kwam,wat eigenlijk toen standaard was.. Dan had ie een bruiloft of begrafenis,maar echt altijd de zelfde.. Mij maakte het niet uit toen,woonde net op mn zelf was vrijgezel.. Maakte dikke uren en alles werd betaald.. Wat heb ik toen verdiend maar ook uitgegeven zeg..

Maar toen breewel een beetje het italie werk overnam moest hij toch gaan kijken naar andere opvracht,dus werd vaak raar werk,ergens op div adressen laden in het noorden en dan beginnen rond Munchen met lossen en dan door ri Italie,ik vond het niet erg.. Hou van afwisseling.. waren andere niet van gediend,dat was lossen Tresso sul lada en dan tegels /golfplaten laden en sokken of helmen er overheen,en naar huis.. Dus kreeg vaak het rare werk.. Vond het wel prima en dat wisten ze ook..

Kreeg toen ook een ritje net voor de kerst,op zondag avond op. Zou donderdag weer thuis zijn.. Had ze niet verteld dat ik mn zwager bij mn had en dus op dubbele schijven reden..

Dus dinsdag gelost in trezzo,lag de fax al klaar,div adressen modena laden,trailer mooi op tijd vol.. Toen even bellen,je raad het al koppelen met colega want die moet naar de kerk,voor de kerst.. Was zo bleu toen.. beste chauffeur heeft toen wel even kennis gemaakt met mn ex zwager..Die was niet zo van het naaien..

Werd me nog gevraagd of ik ergens 2 Fiatjes kon ophalen,maar die heeft hij zelf maar opgehaald later.. Werd echt genaaid toen als een broekie.. Besef je later pas.. Dus wij donderdag avond nog alles geladen,naar carisio gereden daar gegeten en blijven staan.. Lucht zag er niet lekker uit,dus om uur of 3 weer gaan rijden,en werd steeds beroerder ri mont blanc.. Op een gegeven moment sneeuwen als een gek.. Dikke 30 ton tegels dr in dus gaan.. Ja en dan heb je de prutsers voor je,dus gewoon inhalen,was policia niet blij mee..!! maar was wel boven.. Na nantua hield de sneeuw op,stond om half elf op de dam.. Freek zeer verbaasd,ja toen zei ik pas dat ik met 2 schijven heb gereden.. haha.. 2e man gratis en voor niks...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt Arie. Trezzo sull' Adda was dat. Bij de firma Cidem. Door de betaling rechtsaf en dan was het het eerste grote bedrijf aan de rechterkant, direkt naast de snelweg. Aanmelden bij de achterste loods.

Tegenwoordig zijn het groen en geel verdwenen en staat ook daar levensgroot "Norbert Dentressangle" op de gevel.

We losten ook nog wel eens in Misinto,en in Guido Visconte bij van die ompak bedrijfjes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Ga morgenochtend een tourtje doen op de motor richting de ardeche,zal proberen wat foto's te maken en er een leuk verslagje van te maken.. Ga hoofdzakelijk binnendoor rijden,dus zal eens kijken welke routiers het momenteel nog overleefd hebben..Met andere woorden ik heb 2 weken vakantie.. Was er aan toe..!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden