[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

omschakeling?


Gast routier

Recommended Posts

Ik heb even een vraag aan de mensen die bekend zijn in de ferry-wereld.

Het valt mij de laatste tijd op dat ik steeds meer Nederlanders in de ferry's zie rijden.

Nu is mijn vraag: klopt het dat er een omschakeling is? Of is het toeval dat ik veel Nederlanders hier in ziet rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is gewoon rustig in het transport.

Met name de bouwsector ligt aardig op z'n kont. Dezelfde Nederlanders die we nu (voor bloedprijzen) in de ferry of zeecontainers tegenkomen, zouden ook voor niets dit werk induiken wanneer het bijvoorbeeld 2 maanden achtereen zou vriezen.

Gewoon dus omdat die vervoerders geen auto's op de hof willen hebben staan en hun chauffeurs niet naar huis willen sturen. In die sfeer moet u het zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik een wilde gok doen.

Zouden ze in het ferrywerk ook de CY CAO ontdekt hebben?

Je betaald een chauffeur 10Euro per uur, daarover betaal je 4% belasting, en je heb een brutto chuffeur voor 10,40Euro.

Ok doe er ook nog 2 Euro OKV bij, wat belastingvrij is.

En je heb een chauffeur die goedkoper is als een Oostbl :zegtniets:

En die chauffeur zal je niet horen, want die krijgt 2500-3000Euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon rustig in het transport.

Met name de bouwsector ligt aardig op z'n kont. Dezelfde Nederlanders die we nu (voor bloedprijzen) in de ferry of zeecontainers tegenkomen, zouden ook voor niets dit werk induiken wanneer het bijvoorbeeld 2 maanden achtereen zou vriezen.

Gewoon dus omdat die vervoerders geen auto's op de hof willen hebben staan en hun chauffeurs niet naar huis willen sturen. In die sfeer moet u het zien.

Karel, eenerzijds kan ik mij in het verhaal vinden.

Anderzijds is het al jaren rustig in het transport.

Dan is het wel raar dat nu ineens jan en alleman in de ferry's gaat rijden.

Dit had dan toch allang gaande moeten zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Karel, eenerzijds kan ik mij in het verhaal vinden.

Anderzijds is het al jaren rustig in het transport.

Dan is het wel raar dat nu ineens jan en alleman in de ferry's gaat rijden.

Dit had dan toch allang gaande moeten zijn?

Jij wilt een ding niet inzien

De bouw ligt op zijn gat Veel ontslagen vallen er

Normaal rijden veel transpoort bedrijven voor de bouw

Die hebben haast geen werk Maar om de dure chauffeur aan het werk te houden

Rijden ze nu voor een paar centen in het Ferry werk

Het zal hier en daar nog wel erger worden

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat mij al wel een tijdje verbaast is dat en gerenommeerd bedrijf als De Wit, die volgens mij toch altijd nog volop eigen werk heeft, ook auto's laat rijden voor die gele ferry-boer.

En alweer enkele jaren ook nu. Dit kan toch niet uit te leggen zijn als 'stilstand tegengaan'? Dan zouden ze daar in Hillegom toch maar eens langzaamaan het wagenpark moeten inkrimpen als dat werk echt zo slecht wordt betaald? Maar het tegengestelde is waar: bij De Wit zoeken ze ook gewoon chauffeurs.

En zo zullen er wel meer bedrijven zijn.

Zou het echt zo zijn dat vervoerders nu eenmaal graag klagen over hoe slecht het allemaal is?

Vergeet niet Vervoerders zijn net boeren Klagen zo hart als ze kunnen

Dan is meestal de winst groot

Klagen ze niet meer Dan moet je op passen

Want dan gaan ze gekke dingen doen

En een Vervoeder is in staat om zijn eigen auto op te eten

Als het maar geld op brengt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als opvulling is ferry werk best te doen.

Iedere domme ¤%#& kan de ferry's in. Aanpassing voertuig niet nodig, enkel een doosje met lampjes en kappen mee en je kunt jezelf een end in de rondte trekken (ferry trekken)....

M'neer De Wit zal dan ook wel dit als enkele reden gebruiken, maar zodra die wagens overbodig raken zal het wel afgebouwd worden, dan wel een x aantal mensen een hand geven en danken voor de inspanningen maar u bent niet meer nodig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

[speculatiemode = ON]

Misschien wel een uitgelezen kans om een serie "lastige" chauffeurs in de ferry te zetten, de goede in het eigen werk en dan de ferrytak opblazen.....?

Of een specialisatie voor een bepaalde vaste klant die met gebruik maakt van ferry diensten.....?

[speculatie mode = OFF]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat mij al wel een tijdje verbaast is dat en gerenommeerd bedrijf als De Wit, die volgens mij toch altijd nog volop eigen werk heeft, ook auto's laat rijden voor die gele ferry-boer.

En alweer enkele jaren ook nu. Dit kan toch niet uit te leggen zijn als 'stilstand tegengaan'? Dan zouden ze daar in Hillegom toch maar eens langzaamaan het wagenpark moeten inkrimpen als dat werk echt zo slecht wordt betaald? Maar het tegengestelde is waar: bij De Wit zoeken ze ook gewoon chauffeurs.

En zo zullen er wel meer bedrijven zijn.

Zou het echt zo zijn dat vervoerders nu eenmaal graag klagen over hoe slecht het allemaal is?

Niet helemaal juist, voor die gele ferryboer wordt al een poosje niet meer gereden, nog wel voor die "rooie" ferryboer met de witte olifant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
[speculatiemode = ON]

Misschien wel een uitgelezen kans om een serie "lastige" chauffeurs in de ferry te zetten, de goede in het eigen werk en dan de ferrytak opblazen.....?

Of een specialisatie voor een bepaalde vaste klant die met gebruik maakt van ferry diensten.....?

[speculatie mode = OFF]

daar hoeft hij volgens mij zo moeilijk niet voor te doen, gewoon economische reden voor ontslag is volgens mij voldoende.....

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als opvulling is ferry werk best te doen.

Iedere domme ¤%#& kan de ferry's in. Aanpassing voertuig niet nodig, enkel een doosje met lampjes en kappen mee en je kunt jezelf een end in de rondte trekken (ferry trekken)....

M'neer De Wit zal dan ook wel dit als enkele reden gebruiken, maar zodra die wagens overbodig raken zal het wel afgebouwd worden, dan wel een x aantal mensen een hand geven en danken voor de inspanningen maar u bent niet meer nodig...

Dat iedereen zomaar ferry kan is nogal makkelijk gezegd..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb altijd graag in het ferry-werk gezeten.

Veel afwisseling, qua ritten en ladingen.

Alleen heb je wel vaak het nadeel dat je met de meest oude meuk moet werken.

Zeilen die vastzitten, deuren die scheef hangen, versleten banden, sluiting in de verlichting etc etc, het is allemaal de praktijk.

En niemand voelt zich er verantwoordelijk voor, want even later koppelt men toch weer af.

Probleem opgelost, zal ik maar zeggen.

Maar nogmaals, ik vond het al met al, best wel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb altijd graag in het ferry-werk gezeten.

Veel afwisseling, qua ritten en ladingen.

Alleen heb je wel vaak het nadeel dat je met de meest oude meuk moet werken.

Zeilen die vastzitten, deuren die scheef hangen, versleten banden, sluiting in de verlichting etc etc, het is allemaal de praktijk.

En niemand voelt zich er verantwoordelijk voor, want even later koppelt men toch weer af.

Probleem opgelost, zal ik maar zeggen.

Maar nogmaals, ik vond het al met al, best wel leuk.

Jep, zo is het net als wat Freddie zegt. Dat vond ik juist zo leuk aan dit werk. Platte bak, huif met oude kap, huif met schuifkap(seatrans, elvex), tautliners....En bij allemaal was het je hamertje erbij, bus kruipolie, wd40.... En dan hebben we het niet eens over verlichting, banden, remmen. Hoe vaak ik mijn eigen balk met lampjes niet achterop heb gehangen, dan nog de luchtkoppelingen, europese of engelse(ik had 4 slangen met een kraantje ertussen). Ga zo maar door. Ik vond het prachtig werk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mag ik een wilde gok doen.

Zouden ze in het ferrywerk ook de CY CAO ontdekt hebben?

Je betaald een chauffeur 10Euro per uur, daarover betaal je 4% belasting, en je heb een brutto chuffeur voor 10,40Euro.

Ok doe er ook nog 2 Euro OKV bij, wat belastingvrij is.

En je heb een chauffeur die goedkoper is als een Oostbl :zegtniets:

En die chauffeur zal je niet horen, want die krijgt 2500-3000Euro.

Ik begrijp niet dat jij geen transportbedrijf begint Willem ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jep, zo is het net als wat Freddie zegt. Dat vond ik juist zo leuk aan dit werk. Platte bak, huif met oude kap, huif. Hoe vaak ik mijn eigen balk met lampjes niet achterop heb gehangen, Ik vond het prachtig werk!!

Norfolk Line had er in mijn tijd niet eens lampen op zitten:D

Standaard je lichtbalk erop met een korte kabel, en als je pech had kon je de lange kabel gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Freddie; Ik weet precies wat je bedoelt en volledig met je eens! Ferrywerk lijkt makkelijk,maar is het allerminst! Jammergenoeg weet niet iedereen dat of wil dat inzien:stom:

Die Engelsen zijn idd een ramp wat spanbanden betrefd, en zelf vast zetten ho maar! De laatste rij als je geluk hebt:(

Maar het is idd leuk,afwisselend werk. En je weet werkelijk waar nooit van te voren waar je terecht komt. Bij ons sowieso niet:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe moet dit bij een APK? Op een (getrokken)voertuig hoort toch verlichting te zitten?

Als je APK keurt hang je de lichtbalk erop en klaar is kees,er staat nergens hoe die verlichting bevestigd moet zijn.

Toen ik vroeger bij Wetram werkte hadden we daar ook ferrytrailers,achterop zaten links en rechts een stekker en wij hadden twee lampen bij met een vleugelmoer er achterop,aankoppelen,lampie erop en gaan,nooit geen problemen met sluiting of kapjes en ook geen kabel langs de auto voor de verlichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Freddie; Ik weet precies wat je bedoelt en volledig met je eens! Ferrywerk lijkt makkelijk,maar is het allerminst! Jammergenoeg weet niet iedereen dat of wil dat inzien:stom:

Die Engelsen zijn idd een ramp wat spanbanden betrefd, en zelf vast zetten ho maar! De laatste rij als je geluk hebt:(

Maar het is idd leuk,afwisselend werk. En je weet werkelijk waar nooit van te voren waar je terecht komt. Bij ons sowieso niet:p

Beste Peanut, ik heb een vraag. Waarschijnlijk zul je het niet weten, maar je werkt bij Heisterkamp neem ik aan, dus misschien wel.

In dat hele internationale ferry-transport zie je 85% Roemenen en Bulgaren rijden. Een Pool komt er al niet meer rijden omdat de prijzen voor hem blijkbaar niet interessant zijn. Hoe kan een Heisterkamp dat volhouden dan? Dat heb ik nu nooit begrepen. Jullie hebben toch gewoon Nederlandse CAO neem ik aan?

Bij ons in Venlo zit er eentje die doet ook veel ferry trailers rijden, maar daar zitten allemaal Slowaakse trekkers voor. Maar met Nederlanders kan hij het ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden