[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rijtijd overschrijding ...


basflt

Recommended Posts

  • Forumlid
dus , als ik t goed begrijp ....

na de derde 9uur overschrijding per week, een uitdraai printen en een stempel erop van de firma

dan ben ik "onschuldig" , correct ?

Nee,onschuldig ben je nooit.

Artikel 10

1. Een vervoersonderneming mag bestuurders die zij in dienst heeft of die haar ter beschikking zijn gesteld, niet betalen, zelfs niet wanneer dit geschiedt in de vorm van premies of loontoeslagen naar gelang van de afgelegde afstand en/of de hoeveelheid vervoerde goederen, ingeval dergelijke betalingen van die aard zijn de verkeersveiligheid in gevaar te brengen en/of inbreuken op deze verordening aan te moedigen.

2. De vervoersonderneming organiseert het werk van de bestuurders zoals bedoeld in lid 1 zodanig dat deze Verordening (EEG) nr. 3821/85 en hoofdstuk II van deze verordening kunnen naleven. De vervoersonderneming instrueert de bestuurder naar behoren, en zij controleert daartoe regelmatig of het bepaalde in Verordening (EEG) nr. 3821/85 en in hoofdstuk II van de onderhavige verordening wordt nageleefd.

3. De vervoersonderneming is aansprakelijk voor inbreuken van de bestuurders van de onderneming, ook wanneer die inbreuken zijn begaan op het grondgebied van een andere lidstaat of van een derde land.

Onverminderd het recht van de lidstaten om de vervoersondernemingen volledig aansprakelijk te stellen, kunnen de lidstaten die aansprakelijkheid laten afhangen van de vraag of de onderneming een inbreuk tegen de leden 1 en 2 heeft begaan. De lidstaten mogen alle bewijsstukken in overweging nemen die kunnen staven dat de vervoersonderneming redelijkerwijs niet aansprakelijk kan worden gesteld voor de begane inbreuk.

Bron: EU 561/2006

Je baas is verantwoordelijk ,maar in geval van overtreding krijg ook jij een bekeuring,die je baas dan wel dient te betalen,dat dan weer wel.

Indien hij echter zegt:blijf maar staan en neem maar een hotel,en jij komt tegen de instructie toch door kan hij die afwijzen en draai je er zelf voor op.

De planning(je baas) dient t werk ten alle tijden zo te organiseren dat jij de wet niet hoeft te overtreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

als je gewoon het hele bericht goed leest snap je dat het enkel over die 2x 10 uur gaat, dan kan je op je dooie ogen natellen dat er 3x 9 uur is d'r bij is geteld.... :stom:

Tussen de regels doorlezen heet dat, maar voor jou zal ik dan wel ff aanpassen dan hè.

edit: aaahh ruk, die 10 minuten maximaal aanpassingsregel, ken al niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Stempeltjes halen kan een idee zijn, maar ik zou eerst maar eens voorzichtig aan de werkgever/planner vragen hoe zij daar normaal mee omgaan voordat je elke week om stempeltjes komt vragen, dat kon anders wel eens in je nadeel gaan werken.

Ik begreep dat je er nog maar 1 maand werkte, vandaar.

klopt , maar planner / baas zijn verschillend

wij rijden als charter voor een dochter onderneming

ga hoedanook informeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in mijn geval: ...vaak maak ik twee ritten op een dag,,, bij terugkomst van 1e rit heb ik dan bijv 4.30 rijuren eropstaan, dan is het altijd een verassing wat mn 2e rit word, laatst wou hij me oppad sturen naar kortrijk, lossen en leeg terug,, maarja dat ga ik dus niet redden met nog 5,30 rijuren nog te gaan ,, dus gewoon even meedenken voor ze je een rit in de maag duwen, heb even overlegt met het plannertje

en moest toch maar de rit doen,, en even bellen zodra ik niet verder kon,, dan zou hij zorgen dat ik gehaald werd, ,, ben totaan de grens gekomen bij meer/ breda, en werd ook inerdaad netjes gehaald

door een colega met het bedrijfsbusje, tja ideaal is het niet maarja als ze het zo willen,, je kan wel stomweg doorgaan maar de boete zijn niet misselijk in belgie,, zonder overleg doorijden is zelf betalen bij ons,, dus ja koppie er bij houden en overleggen zo moet het tegenwoordig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik geef altijd aan dat de auto niet meer mag en dat ik nog wel wil. Gas met dat ding spullen motten er toch uit. Niet zo moeilijk doen mensen. dat gemiep maar met dat minuten geneuk. Rijden met dat hok. Een voorbeeld te laat voor het bootje. 740km achter mekaar door. Gang is alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ga je dan ook niet huilie-huilie doen als er even 1500 euro afgetikt moet worden voor je verder mag?

Wat minuten neuken betreft heb je wel gelijk; alleen zijn we toch met z'n allen bezig 'n paar centen te verdienen, en dan niet voor de (buitenlandse) overheid mag ik hopen!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Nee hoor die nemen we voor lief. Iemand hier op het forum heeft het als ondrschrift staan"boetes zin contributies". haha. Ik heb wel eens 4500 euro meegekregen,moest ik brengen naar een autohof daar stond mijn collega vast.

Zo kan ik het ook ja, alles declareren is vrij veilig qua eigen risico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
van wie ?

gegevens blijven ook in de tacho zelf , niet alleen op de pas

en

rijden met iemand anders z'n pas is fruade , nog duurdere prent

Staat toch ook een smiley achter.

Tis heel simpel> als je tijd erop zit rust maken, en heb je geen slaaphok dan neem je een hotel, en het bonnetje is voor je baasje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo is dat Huub. Vroeger zaten we toch ook niet te zeuren over paar minuten teveel rijden. Die tijd dat jij nog met een dagcabine bij Weijs naar Iran reed, en slapen op het reservewiel, dat soort dingen. En nu is er al paniek in de tent als er eens 2 minuten teveel gereden moet worden. Magneet erop en rijden! Slapen doen we wel in het weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is voor de jeugd Nal, daarom willen die geen weekenden meer maken. Ik heb zoveel gesnoven en gezopen in mijn leven, dat ik de rest van m'n leven de weekenden moet slapen, anders trek ik het doordeweeks niet meer (met werken). Zuiver tellen gaat nog steeds niet, dus heb er sinds ik deze wagen kreeg al magneet op zitten (2007). En die is er nog nooit afgeweest, zelfs niet met de APK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.chauffeursforum.nl/transportnieuws/34620-10-560-euro-boete-voor-negeren-rusttijden.html

880 per overtreding!

12 overtredingen * 880 = 10560,-

Met magneetfraude loopt zo'n boete natuurlijk wel lekker hoog op.

Weet waaraan je begint, gewoon auto langs de kant en laat je baas het maar oplossen.

Ik heb ook zo'n plannertje, loopt altijd te geeuwen gang is alles, vaak ben je te bang of een opmerking durf je geen 89 te rijden jongu?

Ehh jawel maar niet inhalen, maar ik begrijp dus dat JIJ mijn boetes vanaf nu gaat betalen?

Geef me dat ff op zwart en wit. Dan rij ik wel constant 89 met handje op de vangrail.

En meneer dook achter zijn beeldscherm zonder wat te zeggen.

Uitgeluld.

:D

Wel k*t dat ze in realtime mijn snelheden kunnen zien door die boordcomputer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit dit hele topic nu telezen.

Echt geweldig al die cowboyverhalen.

De een nog stoerder als de anders.

Nou kan ik Basflt verder niet, maar het lijkt mij een collega die een ''probleem'' heeft.

En dan zulke antwoorden. :ok:

Het enige juiste antwoord stond door Ger/Scania1001 geschreven.

Bas jij hoort de rijtijdenwet tekennen. 2x10, en 4x9uur. Dat zijn de maximale tijden. Er is geen meer per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zit dit hele topic nu telezen.

Echt geweldig al die cowboyverhalen.

De een nog stoerder als de anders.

Nou kan ik Basflt verder niet, maar het lijkt mij een collega die een ''probleem'' heeft.

En dan zulke antwoorden. :ok:

Het enige juiste antwoord stond door Ger/Scania1001 geschreven.

Bas jij hoort de rijtijdenwet tekennen. 2x10, en 4x9uur. Dat zijn de maximale tijden. Er is geen meer per dag.

Willem, dat nu uitgerekend jij zo moet reageren? Dacht dat het bij ThermoTransit altijd gaan was?

Volgens mij heb jij nog ooit een foto geplaatst van rode zegeltjes van de tacho, want jij wist zelfs blind de tacho te manipuleren. En nu ben je het braafste kindje van Skandinavie? :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jos, lees de vraag van TS nog eens.

Ik lees antwoorden als, stop er een tweede pas in, gebruik een magneet, ga gewoon naar bed.

Sorry, maar dat vind ik dan geen normale antwoorden.

TS heeft blijkbaar nog niet helemaal door hoe de wetgeving in elkaar zit. (En/of zijn werkgever.)

Enne Jos, vroeger....... vroeger was een mooie tijd. Echter we leven nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden