[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Omscholen


Gast shompie

Recommended Posts

Ik weet het.Ik las net op nu.nl een heel stuk over kinderopvang en dat het zo schrijnend duur is.Ik denk dat als je het voor de helft gaat doen dat je het dan niet slecht heb.

Daar heb ik het wel eens met mijn vriendin over gehad, het lijkt hier af en toe al een opvang, en dan niet alleen voor kinderen.

Weet je aan wat voor eisen je moet voldoen, als je een kinderopvang wil gaan beginnen. Dat wil je niet weten, als je de helft al voor elkaar kan krijgen stop je al voordat je de andere helft geregeld heb.

Wij hebben ook af en toe pleegkinderen in huis, nou zal je denken, we hebben kinderen dus we weten wat opvoeden is en zo. Vergeet het maar, je kan gewoon terug de schoolbanken in, nadat je compleet gescreend bent e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 172
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik zou echt niet weten aan welke eisen je zou moeten voldoen.Zal ik eens op moeten zoeken.Dat ik kompleet gescreend wordt vind ik niet erg,het gaat toch om kinderen waar je mee te maken krijgt in zo'n situatie en de kinderen moeten wel veilig zijn.Ik kan me voorstellen dat je een ehbo diploma nodig heb,is ook geen probleem want ik denk dat de meesten onder ons dat wel hebben.Het kan zomaar gebeuren dat je dat onderweg een keer nodig heb.Net even gegoogled en met een simpel ehbo diploma red je het niet :D en je moet inderdaad serieus de schoolbanken in.Dit is dus met recht een projekt omscholing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat staat achter de zin die jij apart heb genomen.Het kan dus zomaar voorkomen dat je het onderweg een keer nodig heb.Bij een (licht) ongeval die vlak voor je neus gebeurt maar ook prive kan het erg makkelijk zijn.Ik heb het wel en al twee keer het geleerde in de praktijk mogen brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben er dus al een, astbest sanering. Oké lijkt me ook wel een redelijke boterham in te verdienen zijn. Jammer dat die rattenvanger al afvalt, leek me ook wel wat ;) oh wacht ff Kapper hebben we ook al.

Dus:

  • Astbest sanering
  • Kapper
  • wie vult aan?

Magazijnmedewerker? Orderpicker? Heftruckchauffeur?

O nee, daar hebben we oostblokkers voor!:p

Jammer, dan maar blijven rijden!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat bedoel ik niet edje, waarom veronderstel jij dat de meest dat wel hebben, ik kan je vertellen dat vrijwel geen enkele chauffeur een ehbo diploma heeft, en als ze er al ooit een gehaad hebben is het bij vele verlopen. Misschien dat in het kader code 95 hier verandering in komt?

Ik heb er één, pas verlengd(zelf gedaan) Maar dat is geen slecht plan om dat bij de opleiding te doen. Heb je tenminste iets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik in de ziektewet zat dacht ik, nu is een mooie mogelijkheid om te gaan leren. Helaas is het er niet van gekomen. Ik moet dit jaar nog wel het een en ander verlengen. Waaronder mijn tcvt. Ook bhv lijkt mij wel leuk, en iets als veiligheids adviseur....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Dat bedoel ik niet edje, waarom veronderstel jij dat de meest dat wel hebben, ik kan je vertellen dat vrijwel geen enkele chauffeur een ehbo diploma heeft, en als ze er al ooit een gehaad hebben is het bij vele verlopen. Misschien dat in het kader code 95 hier verandering in komt?

:ja:

ikke en vanaf medio volgend jaar ook instructeur AID en E.H.B.O.

Bij mijn baas krijgen we zo ie zo ieder jaar 2 uur (wow!) les in E.H.B.O. en dan voornamelijk acute problemen die met passagiers in de bus kunnen optreden, zoals hartstilstand, epilepsie en dergelijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

voor OA Jadran.

mijn situatie betreft een val en vervolg schade.

in feb 2010 ben ik uitgegleden in de sneeuw en ben naar op mijn ruggegraat terecht gekomen, precies op de rand van het stoepje.

door een foute beslissing van mijn huisarts is er pas na 7 maanden een scan gemaakt tijdens revalidatie.

vanaf maart 2011 zit ik thuis en ben erg diep de put in gegleden, ook nadat mijn vriendin geen zin had in mijn gebrek (ik was er wel na haar amputatie). na heel wat gesprekken kwam er uit dat ik niet geschikt ben voor kantoor werk, en dat ik wel op een beton wagen kon rijden. mijn werkgever heeft de scholing betaald, en het UWV heeft daarna aangegeven er niet mee eens te zijn. ik leer nu door mijn connecties met ex zeezender personeel over AM zenders, antenne techniek en buizen techniek, lassen en sleutelen heb ik mezelf aangeleerd en buizen radio's repareren komt straks ook op de lijst.

ik kan niet meer dan 50 meter lopen zonder rusten, lange stukken in een rolstoel en kou is uit den boze.

ik zal wel horen wat wel en niet mag, na mijn wia keuring.

een ding is zeker, ik mag mijn restauratie metselaar passie niet meer uitvoeren. misschien omscholen tot opzichter, half binnen op kantoor en half op de werk vloer, mogelijkheden zat, en ik kan wat kennis doorgeven ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leuke discussie dit. Na me helemaal een slag in de rondte solliciteren om weer op de vrachtwagen te komen, zit ik nu ook serieus na te denken

over omscholing. Maar wat... Zoals velen hier ben ik ook chauffeur in hart en nieren, en het liefst wil ik gewoon weer rijden.

Maar er is momenteel gewoon bijna geen werk in het transport. Aan mijn vooropleiding VBO hovenier/stratenmaker heb ik ook niet veel, aangezien ik dat werk niet meer doen kan met m'n rug. En dat is ook hetgene wat het voor mij extra lastig maakt om weer werk als chauffeur te vinden. Ik ben prima in staat om palletwerk/stukgoed werk te doen. Maar winkeldistributie is helaas uitgesloten, ondanks dat ik dat werk jaren met veel plezier gedaan heb. Ik heb er ook al heel wat nachtjes van wakker gelegen van wat ik zou kunnen gaan doen, maar het is absoluut geen makkelijke keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zag de laaste dagen heel veel auto's met engels kenteken rondrijden. Bij de pomp had ik het er over met een collega. Ik wist niet dat er zoveel engelsen hier kerst kwamen vieren zei ik. Dat zijn geen engelsen zei hij, dat zijn polen die in engeland werken en met de kerst naar huis zijn geweest en nu weer terug gaan.

Hoe hebben die polen dan zulke baantjes in engeland gevonden? in de regel best leuke auto's waar ze mee rijden. dus het kan wel.

aan de andere kant denk ik: hun hebben nu baantjes die vroeger voor ons wel konden, maar nu niet meer, omdat de baantjes nu bezet zijn (door hun).

weer aan de andere kant denk ik: waarom zou ik iets anders willen doen. ken maar weinig beroepen waar je zoveel mee kunt verdienen als laaggeschoolde als in het transport. alleen merken we allemaal dat de baantjes in het transport niet meer voor het oprapen zijn.

Da's t probleem met jou Jos:jij denkt te veel.

En dan denk je ook nog dat "jouw waarheid"ook de enige is,

Jij hebt een "idee fixe" : Engeland,,,,,,Polen die in Engeland werken,,,Dus...ieder Engelse auto die je ziet zit n Pool in.

Volgens mij rijden die Polen in Engeland gewoon met hun Poolse auto rond hoor,net als bij ons.

Die waarheid had je dus van je collega;die wist t en jij niet,,,,,zo krijg je praatjes in de wereld en heb je t zelf niet op je geweten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zou richting de zeevaart gaan en dan niet op een schip maar op de wal, verkeerstoren zoiets.

Moet je aardig wat voor leren, kost klauwen met geld maar dat lijkt me wel wat.

Ben je gek joh,zorg dat je bij de Inspectie Leefmilieu en Transport(ILT) er tussen komt,wegtransport word,tegen wil en dank ,steeds groter:ja:

Hoef je niet veel voor te leren(wat je evt niet weet haal je hier op t forum op) en hoef je je ook niet te verantwoorden als t fout gaat.:angel::angel:

En.............je blijft "on Topic" :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Da's t probleem met jou Jos:jij denkt te veel.

En dan denk je ook nog dat "jouw waarheid"ook de enige is,

Jij hebt een "idee fixe" : Engeland,,,,,,Polen die in Engeland werken,,,Dus...ieder Engelse auto die je ziet zit n Pool in.

Volgens mij rijden die Polen in Engeland gewoon met hun Poolse auto rond hoor,net als bij ons.

Die waarheid had je dus van je collega;die wist t en jij niet,,,,,zo krijg je praatjes in de wereld en heb je t zelf niet op je geweten

Ah...dus jij gelooft nog in het sprookje dat op Nederlands gekentekende auto's uitsluitend Nederlanders rijden...en dat Polen keurig, zoals dat in jouw gedachtenwereld zo hoort, alleen in Poolse auto's rijden...jaja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leuke opmerking voor iemand die last heeft van zijn rug...als ik maar grappig ben...

Vreemd dat jij als taal puritein(of hoe noem je iemand die de Nederlandse taal zo zuiver mogelijk wilt toepassen?:D:D) deze reactie geeft.

Als Barry geschreven had dat hij t werk niet meer kan doen omdat hij problemen heeft met zijn rug ,had ik deze reactie nooit kunnen geven.

IK leg slechts de nadruk op de woordspeling,,,,blijkbaar komt de boodschap niet over en is begrijpend lezen niet alleen voor mij moeilijk.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vreemd dat jij als taal puritein(of hoe noem je iemand die de Nederlandse taal zo zuiver mogelijk wilt toepassen?:D:D) deze reactie geeft.

Als Barry geschreven had dat hij t werk niet meer kan doen omdat hij problemen heeft met zijn rug ,had ik deze reactie nooit kunnen geven.

IK leg slechts de nadruk op de woordspeling,,,,blijkbaar komt de boodschap niet over en is begrijpend lezen niet alleen voor mij moeilijk.:D:D

Nee hoor schat...ik vroeg me af of iemand die last heeft van zijn rug zit te wachten op dergelijke intellectuele grapjes...

maar hij is erg grappig, dat moet ik toegeven...jammer toch weer van die taalfout...LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ah...dus jij gelooft nog in het sprookje dat op Nederlands gekentekende auto's uitsluitend Nederlanders rijden...en dat Polen keurig, zoals dat in jouw gedachtenwereld zo hoort, alleen in Poolse auto's rijden...jaja...

Even voor de duidelijkheid:

Uit Jos zn posting werd mij duidelijk dat hij veel Engels auto,s zag rijden,niet dat hij vrachtauto's zag rijden,althans daar had hij t niet over

Uit Jos z.n reactie concludeer ik dat Jos er van uit gaat dat iedere(of i.i.g. de meeste) Engelse auto die hij ziet rijden bestuurd word door een Pool.

( dat is wat hij ons wil laten geloven)want dat heeft zijn collega m verteld.

Als ik bij mij in de wijk kijk is t daar vergeven van de Polen(geen vrachtwagenchauffeurs) en die rijden allemaal,zonder uitzondering,met Pools gekentekende auto,s rond,zelfs Nederlanders die met een Poolse getrouwd zij rijden met Pools gekentekende auto's.

Was t maar zo dat die Polen die hier wonen ook in Nederlands gekentekende auto's rondrijden,dan ving de staat der Nederlanden daar nog wat belasting van.

En als die Polen massaal in Engels gekentekende auto,s rijden wil dat zeggen dat ze (die Polen) daar goedkoper zouden rijden dan in Polen.

En daar zet ik dan mijn twijfels weer bij.(bij die autokosten Polen-Engeland)

Zou Jos toch bedoelt hebben dat hij veel Engelse vracht auto,s gezien zou hebben,kan t zijn dat die Engels bedrijven onverwachts veel werk naar t continent hadden,met Polen of Engelsen erop dat maakt niet uit.

Maar als daar n Pool t hele jaar op een Engelse(vracht) auto rijdt ,in Engeland, zal z,n baas m rond de feestdagen niet met die auto naar Polen sturen en dan weer terug naar Engeland(zoals Jos suggereert)

En maak je over mijn gedachten wereld maar niet druk hoor Jadran,ik heb altijd mijn dromen gehad,maar die houdt ik voor me.

Maar ben realist genoeg om te beseffen dat mijn dromen,of beter: hoe ik t graag zou zien,niet altijd overeen komen met de werkelijkheid van alledag( maar dan ben ik blijkbaar niet de enige)

Hopelijk begrijp je mijn weerwoord,ik ben, met 6 klassen lagere school en 3 jaar LTS, nu eenmaal geen "grand ecrivain":D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je van aanpakken houdt, en dus niet met alle geweld de hele dag "op je kont" wilt zitten is er absoluut een goede boterham te verdienen in de sanering.

En dan bij voorkeur asbestsaneren. Daar is genoeg vraag naar, met name oudere, mensen die ten alle tijde rustig kunnen blijven en niks even willen afraffelen. Merk vaak genoeg dat sloopklussen moeten worden uitgesteld omdat er simpelweg geen mensen zijn om het werk te klaren.

Voor zover ik weet heb je daarvoor tegenwoordig ook een certificaat voor nodig.

Certificaatje halen kost iets van rond de € 1000,-

En dan nog Je hebt geen ervaring!

En dat is toch wel het toverwoord van tegenwoordig.

Asbest

2 dagen € 599,-

Ga je dan kijken op bijvoorbeeld werk.nl dan zie je dat ook hier vrijwel alles loopt via Uitzendbureau's )-

En die eisen in alle advertentie's die ik tot nu toe even heb doorgelezen ERVARING!

Het heeft dus m.i. GEEN zin om zelf je DAV certificaat te gaan behalen. Loze investering: geen ervaring.

Hetzelfde geldt voor het Heftruckcertificaat. LOZE Investering => GEEN ERVARING en via een Uitzendbureau 0,000001 kans dat jouw cv aan hun opdrachtgever zal worden doorgegeven! )-

Nihil dus.

[TABLE=class: algemeenTable col2Table, width: 488]

Naam van de functie :

Asbestverwijderaar

[TD=colspan: 2]Het verwijderen op deskundige manier van asbest in al zijn vormen[/TD]

Vervaldatum :

22 januari 2013

Referentienummer :

3846322

Vacaturekenmerk :

[/TD]

[/TABLE]

[TABLE=class: voorwaardenTable col2Table, width: 488]

Werklocatie

[/TH]

Werklocatie :

Geen vaste werklocatie

Werktijden

Werktijd per week :

38 - 48 uur per week

Soort werktijd :

Anders

Contract

Soort contract :

Tijdelijk

Startdatum :

01-02-2013

Einddatum :

01-12-2013

Salaris

Soort salaris :

Beloning volgens cao

Salarisindicatie :

bruto per maand

Toelichting arbeidsvoorwaarden

[TD=colspan: 2]Als uitzendbureau moeten wij CAO volgen.

[/TABLE]

[TABLE=class: opleidingTable col2Table, width: 488]

[TH]Opleiding

[TR=class: lineDotted]

basisveiligheid (vca) (cursus)

[/TR]

[TR=class: lineDotted]

deskundig asbest verwijderaar (dav) (cursus)

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: werkervaringTable col2Table, width: 488]

Functie

Werkervaring

[TR=class: lineDotted]

Asbestverwijderaar

24 maanden

[/TR]

[TD=colspan: 2]Hier gaat het om gezondheid van jezelf en anderen. Vandaar onze eis. Een containment bouwen moet je inzien en kunnen doen zonder een kiertje open te laten, daarnaast moet ieder spoortje asbest verwijderd worden om vrijgemeten te kunnen worden.Dit is een kostbare zaak en kunnen het niet veroorloven dat dit niet goed gebeurd.[/TD]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omscholen tot ICT'er lijkt mij wel prijzig, maar misschien wel de beste investering als je de salarissen in die branche vergelijkt met wat er in onze sector (of de zorg) verdiend wordt.

Ik kom oorspronkelijk uit de IT .... maar zit nu met een 'gat' in mijn cv (vanaf 1995 chauffeur geweest / geen spijt overigens zeker niet)

TERUG de IT in kun je vergeten door dit gat!!!

Diverse sollicitatie's reeds gedaan en telkens komt men terug op dit gat & je zou geen up-to-date-kennis hebben ..... nou zo gek veel is er niet veranderd!

En die zaken (software) die veranderd zijn heb je zo weer onder de knie, zoals gezegd zo gek veel is er niet veranderd omdat alles compatible moest blijven met oudere versies!

Wel heb ik al enige salarissen gezien.

HELPDESKMEDEWERKER € 1700,- bruto per maand!!!

Dat is dus LAGER dan het chauffeurvak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ga je dan kijken op bijvoorbeeld werk.nl dan zie je dat ook hier vrijwel alles loopt via Uitzendbureau's )-

En die eisen in alle advertentie's die ik tot nu toe even heb doorgelezen ERVARING!

Het heeft dus m.i. GEEN zin om zelf je DAV certificaat te gaan behalen. Loze investering: geen ervaring.

Dan heb je andere ervaring met die branche dan ik.

Hoe vaak tref jij die mannen in die witte pakken op bv een sloop? Dus daadwerkelijk de personen die op de werkvloer het vuile werk doen?

Wij hebben ze regelmatig aan het werk en we zitten gezamelijk aan de koffie, als dat zo uitkomt. Maar als je enigzins weet hoe het bij dergelijke bedrijven in elkaar steekt weet je wel beter.

Je moet echt niet naar een Randstad uitzendburo in hartje Amsterdam gaan om je aan te melden als asbestsaneerder. Daar wordt je gewoon in de kaartenbak gestopt en dan maar hopen dat ze je gegevens voor de eeuwisseling weer eens tegen komen.

Maar kijk eens wat rond, om te zien welke wagens er op een bepaald werk staan met de namen van saneerders er op. En stap daar dan eens binnen. Vaak zijn zulke bedrijven al een soort van uitzendburo, en anders kunnen ze je heel goed vertellen via wie je daar kan komen.

Ervaring doe je alleen maar op door dat werk daadwerkelijk te doen. Iedereen moet het leren en als er ergens schaarste is is dat niet zo'n probleem. Als je maar aanpakken wil. En daar ontbreekt het wel regelmatig aan. Het is relatief zwaar werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden