[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zo willen we ze NIET hebben....


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Van Ankara naar Bergen, een droomrit voor iedere langeafstandchauffeur.

Maar een droomrit dat kan ook veranderen in een nachtmerrie indien een en ander niet in orde is.

Deze Turkse vrachtwagen was dus onderweg naar Bergen maar kwam niet meer verder nadat ie een controlle bij verkeersstation Lærdaltunnel kreeg.

Resultaat: Nok 67.500,- boete! + rijverbod, overladen en aanschaf van wat "hardware".

De mankementen:

-12.100 kg overbeladen, (waarbij ook nog te zwaar achterop en te licht voorop ivm druk trekas)

-2 ipv de voorgeschreven 7 kettingen....

-26 van de 30 wielen met al dan niet totaal gladde ZOMERbanden (1 van de 8 aslijnen waren maar voorzien van winterbanden)

-3 wielen hadden totaal geen remmen, de ABS op de oplegger was niet aanwezig/defect (ABS verplicht op hanger/opl indien motorwagen/trekker is voorzien)

-Geen vergunning om in Noorwegen te mogen rijden...

- Sjåføren sa at han aldri mer vil til Norge, forteller vegvesen-ingeniøren. Chauffeur zei dat hij nooit meer in Noorwegen wilde rijden.

- Hvorfor det? Hoezo dat?

- Det ble vel litt dyrt... Dat is veels te duur....

Kjørte fra Ankara til Sogn med 12 tonn overlast og ødelagte bremser - bt.no

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De controleur heeft, bijna in de laatste alinea, verklaard dat wat lading zekering er geen problemen waren geconstateerd.......

Nu zal het technisch ook wel allemaal geen groot probleem zijn op een zwaar transport oplegger, maar het blijft een overtreding met dat overgewicht en zonder vergunning en met zulke gladde banden zo'n reis te maken.

Door dit transport op deze manier "goedkoper" aan te bieden, loopt een Noors, Nederlands of where ever bedrijf 2 ritten mis.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
zo te zien zijn het 2 delen die los van elkaar geladen kunnen worden ,maar ja de banden en te weinig sneeuwkettingen is niet zo slim zo word een goedkoop ritje toch nog duur,ik weet niet tot hoever je mag gaan met gewicht in noorwegen met evt vergunning

Mbt zwaar transport heb ik daar geen een idee van. In principe max as lasten gelijk aan die van de EU wanneer je met "normaal" spul , maar, Noorwegen kent heel veel "andere" wegsoorten waar beperkingen KUNNEN gelden.

Een deel was 18,5 ton, de andere 16,5 ton...

Het ontbreken van de vergunning zou wel eens te maken hebben met het feit dat de turkse vrachtwagen NIET EU gekentekend is, de standaard EUROvergunning zullen die wel niet hebben....

Maar check deze link maar eens, als het goed is engels talig.... vegvesen.no (hoofdpagina Satans Wegwezen in engels)

of deze http://www.vegvesen.no/_attachment/290611/binary/614508 (specifieke info voor vrachtwagenchauffeurs, ook in engels)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
30 wielen 8 aslijnen !! Best knap !! LZV ?

30 wielen, 8 aslijnen? Hoezo knap????

Oplegger heeft 5 assen, dubbellucht, zijn dus 20 wielen(met banden)

trekker heeft 3 assen waarvan de achterste 2 dubbel lucht = 10 wielen

Ik deel post 13....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 wielen, 8 aslijnen? Hoezo knap????

Oplegger heeft 5 assen, dubbellucht, zijn dus 20 wielen(met banden)

trekker heeft 3 assen waarvan de achterste 2 dubbel lucht = 10 wielen

Ik deel post 13....

En als ik dan naar de foto kijk staat hij maar op 26 wielen laatste as op de semi staat omhoog of lijkt dat zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Klopt mbt wielen, dubbellucht wordt wettelijk gezien als 1 wiel....

Maar voor kettingen maakt dat niet uit. Trekker oplegger dient te beschikken over 4 trekas, 1 stuuras en 2 oplegger kettingen....

Of andere verdeling wat uitgemaakt had? Ik denk het niet....

Man had over de 35 ton aan DEELBARE lading en leeg zal ie ook wel zeker 20 ton geweest zijn.....

Per as zou hij dan inderdaad beter uitkomen, maar nogmaals, met de vergunningen zat het ook al scheef....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden