[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Aanvullen met vakantiedagen


Heidekneuter

Vraag

  • Forumlid

Beste mede-truckers.

Ik heb een vast contract voor 40 uur p/w (160 p/4w). zonder bijzonder aanvullingen o.i.d.

Als mijn planner mij geen 40 uur per week aan het werk kan houden, en ik heb aan het einde van de periode slechts 140 uur (i.p.v. 160), mag mijn baas dan 20 uur vakantie-uren daarvoor invullen zonder dat te overleggen ?

Naar mijn inziens moet de planner mij gewoon aan het werk houden toch? geen 40 uur = bedrijfs-risico.. niet de mijne..

Jullie idee hierover ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Jij hebt een contract voor 40 uur per week. De ene week 50 en de andere week 30 zou je zelfs al aangevuld moeten krijgen. Nou is wegmiddelen over een loonperiode iets wat vaker voorkomt, maar aan het eind van de periode gewoon vakantie-uren afhouden is wel erg cru! Dit is in ieder geval niet volgens de TLN CAO. Val jij onder de TLN CAO trouwens?

Zelfs als er sprake is van een tijd-voor-tijd regeling, dan hoort dit in overleg ingevuld te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
kijkt me logisch dat het niet mag als dat een paar keer gebeurt kun je niet meer op vakantie:confused:

dat kan je toch niet met nog geen 40 u p/w.

Maar het mag niet nee, maar het komt vaker voor, weet ik uit ervaring.

En het erge vind ik ook dat het meestal zonder enig overleg gedaan word.

Kijk als men de situatie uitlegt kan er met mij best gepraat worden.

maar zomaar even beslissen en dat je er dan pas achterkomt als je je loonstrook bekijkt, dat is gewoon asociaal.

Maar bedrijven die hun risico spreiden over hun personeel komt vaker voor.

Als je daar dan commentaar op hebt zegt men gewoon, je wilt volgend jaar toch ook nog een baan hebben?

Dan ben je min of meer uit geluld, of werkeloos.

Je kan ook in het begin van het jaar al je dagen al vast laten leggen, dan kunnen ze weinig meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar bedrijven die hun risico spreiden over hun personeel komt vaker voor.

Als je daar dan commentaar op hebt zegt men gewoon, je wilt volgend jaar toch ook nog een baan hebben?

Dan ben je min of meer uit geluld, of werkeloos.

Je kan ook in het begin van het jaar al je dagen al vast laten leggen, dan kunnen ze weinig meer.

Voor zo'n boef ga je toch nie werken ??? Ikke niet tenminste.

En ja lever voor de kerst ook briefje in voor de vrijedagen volgend jaar. Heb er nog maar 30 gevraagd, komen er nog een paar bij, maar datums zijn nog niet bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
kijkt me logisch dat het niet mag als dat een paar keer gebeurt kun je niet meer op vakantie:confused:

En dat heeft een collega van mij vorig jaar ondervonden.

Het jaar daarvoor lekker vaak naar huis gestuurd worden, daardoor in de min komen, en dus vorig jaar geen vrij hebben kunnen nemen.

Hij was ook "not amused"!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb contact gehad met 1 van de hoge heren, en mij werd verteld dat dit "het beleid" is...

Hmm, misschien een mooi puntje om is op verder te graven...

Dan moet je ff tegen die "hoge heer" zeggen dat het jouw beleid is dat ze zich aan de afspraken, de cao, moeten houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
zorgen dat je die 40 uur per week gewoon haalt, en daar zijn genoeg manieren voor !

Ik zou niet zomaar een advocaat er op gooien. Ik heb een vast contract en in deze tijden is dat heilig.

die 40 uur schraap ik normaal wel bij elkaar, desnoods 2x per week de auto wassen, velgen poetsen, uurtje slapen etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik zou niet zomaar een advocaat er op gooien. Ik heb een vast contract en in deze tijden is dat heilig.

die 40 uur schraap ik normaal wel bij elkaar, desnoods 2x per week de auto wassen, velgen poetsen, uurtje slapen etc.

Dus dat is reden in geen actie te ondernemen tegen je werkgever? Geen wonder dat steeds meer werkgevers er dit soort praktijken op na gaat houden! De mensen met een vast contract laten toch over zich heen lopen. Zwak als je het mij vraagt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik zag op je profielfoto dat je bij jan bakker werkt, of is dat niet meer actueel?

is het wel actueel dan schijt je toch eg wel in je eigen nest heidekneuter.

de hele wereld leest hier nu dat jan bakker dingen doet die niet mogen.

dus dat probleem dat heb je al !!!!!

prettige vakantie !

Freddie , nou zit jij een bedrijf zwart te maken, hij heeft geen naam genoemd en jij gaat gissen.

Zeer zwak van jou.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Omdat sommigen het niet eens zijn met Freddie's stelling moet het dan verwijderd worden vraag ik me af.

Oke, het zou misschien iets netter verwoord kunnen worden, maar om nou te zeggen dat het niet kan.. Nee, dat gaat me ook iets te ver.

Topic starter geeft het aan, hij reageert er op met zijn mening. Dat moet volgens mij kunnen.

En als hij vraagt of ie bij Jan Bakker werkt omdat dat in zijn profielfoto staat, lijkt me dat ook prima.. En dat men dan daar zijn mening over geeft kan men verwachten.

Het is wellicht niet handig van topicstarter om het zo te doen.. Wij zijn een forum en geen babysitters.. We gaan toch zeker niet elk bericht ook nog checken of TS hier zichzelf wel of geen plezier mee doet ? Leden moeten zelf ook nadenken over wat er kan gebeuren en wat de consequenties kunnen zijn voor ze iets plaatsen.

En Freddie had zijn bericht wel iets minder van leer kunnen trekken, dat dan weer wel. Ik bedoel.. muil dicht, achterlijk gelul.. Dat kan inderdaad ook wel anders.

Waarom moet het op die toon ? ook al ben je pislink, dan nog hoeft het niet zo verwoord te worden.. Is die bewoording genoeg om het te verwijderen.. dat hoeft voor mij dan ook weer niet.. Maar denk volgende keer even wat langer na voor je zoiets tikt.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De vraag was simpelweg: Wat mag m'n werkgever 'normaal gesproken' doen?

Antwoord: Het mag niet...

Gewoon overlegd met de mannen en het blijkt de manier van werken te zijn. Punt.

Als ik morgen bij een ander ga rijden, zijn daar wel weer andere dingen waar ik me aan kan storen.. (strepen in de uren, moeilijk doen over geld.. uren.. etc..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De vraag was simpelweg: Wat mag m'n werkgever 'normaal gesproken' doen?

Antwoord: Het mag niet...

Gewoon overlegd met de mannen en het blijkt de manier van werken te zijn. Punt.

Als ik morgen bij een ander ga rijden, zijn daar wel weer andere dingen waar ik me aan kan storen.. (strepen in de uren, moeilijk doen over geld.. uren.. etc..)

Ja idd dat risico loop je. Gelukkig voor je heb je daar bij je huidige werkgever geen last van. :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De vraag was simpelweg: Wat mag m'n werkgever 'normaal gesproken' doen?

Antwoord: Het mag niet...

Gewoon overlegd met de mannen en het blijkt de manier van werken te zijn. Punt.

Niet om het 1 of ander, maar je geeft aan "Het mag niet..." .

En de volgende zin is : het blijkt de manier van werken te zijn. Punt.

Vind je dat zelf niet tegenstrijdig ?

Je weet ook dat je niet mag inbreken, maar als je werkgever straks gaat aangeven, dat is onze manier van werken.. Ga je dat dan ook doen ?

Kromme vergelijking, dat weet ik wel, maar dat woordje "Punt." had achteraan in je zin "Het mag niet" moeten zetten en dat bij je werkgever aangeven.

Laat je werkgever dan maar eens blaten van "dat is onze manier van werken".. Dan zijn we op het forum niks te beroerd om je werkgever op zijn nummer te zetten.. :D :D (als dat niet al beetje is gebeurd ).

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden