[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeurs bezorgd om vermeende misstanden Vos Limburg


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid

@Rik de 1e is dood door schuld met toevoeging dat je de rij- rusttijden overtreed. 2e is ongeval met dodelijke afloop waardoor nog onderzoek komt wat de toedracht us van het ongeval.

En die chauffeur in kwestie heeft wel duidelijk via de BC zijn ongenoegen getoond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast shompie
@Rik de 1e is dood door schuld met toevoeging dat je de rij- rusttijden overtreed. 2e is ongeval met dodelijke afloop waardoor nog onderzoek komt wat de toedracht us van het ongeval.

Zou je hier een link van de uitspraak bij kunnen plaatsen. Daar zijn een aantal mensen benieuwd naar. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even de berichten in het juiste verband gezet (n.a.v. tijdstippen) en wat ik dan lees is het volgende:

P: Gewoon terugkomen

C: Rij- en rusttijden dan?

P: Onze verantwoording!

C: Nee helaas doe ik niet als mij dadelijk wat gebeurd ben ik de kl..

P: Ik heb je morgenvroeg weer hard nodig, het is onze verantwoording. Desnoods zet je laatste stuk de tacho op Out of Scope. kom maar gewoon hierheen, Gerrit.

C: Ja en als er wat gebeurd ben ik de klos, nee dank u

P: Stop nou eens met die flauwekul, het is hier geen kleuterschool. Je had al bijna hier kunnen zijn zonder al die berichten.

P: Blijf maar staan, morgenvroeg 04.00 hier zijn goederen lossen, en morgenvroeg nieuwe rit pakken 08.00 uur lossen Gent met de 521. Fijne avond.

C: Kan toch ook niet om 04.00 is net rust om rij- en rusttijdenwet!!

De chauffeur bied ook nergens een oplossing aan inderdaad. Ik had gezegd: we maken een deal, ik rijd nu terug maar krijg daarna wel netjes negen uur rust. Dus morgen niet voor 6:00 beginnen. Regel het maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
"Pooltje" is zóóóó 2001.....:D

Als dit een paar keer teveel gebeurd kiest zo'n werkgever vanzelf wel voor twee Bulgaren op de bok ipv een Hollander. Is hij goedkoper uit en met die dagritten is hij gelijk van het probleem van de uren af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zonder kaart of pas rijdt die kar net zo goed. ;):rolleyes:

En het risico op een controle IN NEDERLAND is verwaarloosbaar.

Heb verder geen idee hoe het daar bij dat bedrijf aan toe gaat, maar als de werkgever op zijn strepen staat met het toepassen van de regels WANNEER HET HEM UITKOMT (b.v. staffeltijden voor de pauzes, zoals in de CAO staat) dan kan je verwachten dat die starre houding ook een keer tegen je gebruikt wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
En alleen een watje wat niks durft te zeggen rijd door en roept dat hij hart voor de zaak heeft ;)

Overleg en vertrouwen in elkaar Ger, daar kom je veel verder mee dan je poot stijf houden en de bond er bij halen. Nu weet ik ook wel dat dat niet bij elke werkgever mogelijk is.

Maar zoals ik al zei, er zitten twee kanten aan het verhaal, nu horen we alleen het verhaal van de Nederlandse top chauffeur die altijd perfect zijn werk doet/deed.

Toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

PIERRE,prachtige samenvatting van het geheel.

Geef je volkomen gelijk als je zegt rtw is rtw,en ondanks opdracht bekijk het maar,ik doe hetzelfde.

Maar nu ff over die samenlading,los van het feit wat EJD uitlegt van waar hebben we het over.

Ook hier blijf ik mijn poot stijf in houden en geef niet toe, als het er niet in mag ,komt t er niet in ,ook niet va gooi t er ma overheen en zet er maar een kartonnetje tussen.

Een ieder staat vrij in het doen wat hij voor goed vind op dat moment.

Maar hebben we het dan nog over vakmanschap .

Je weet als beroepschauffeur wat ken en niet mag ,en als je daar van gaat afwijken ben je naar mijn mening niet bezig om je beroep na behoren uit te voeren.

Hier hebben een paar chauffeurs aan de bel getrokken,en de andere 60 zijn na mijn mening meelopers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Die verhalen horen we een beetje overal , soms zijn ze vroeger ook dor de chauffeur zelf in de hand gewerkt . Ik zou er vroeger ook niet maar gekeken hebben om 16 uur door te gaan , maar opeens besef je dat de huidige situatie het niet meer vraagt en de torenhoge boetes niet opwegen tegen dat uurtje dat je fout gaat .

Het bedrijf waar ik nu werk zal dat 1 niet vragen en indien het toch zou voorkomen dat de vracht moet binnen zijn sturen ze iemand met overschot aan rijuren op die daar overpakt en tja dan ook moet die chauffeur met een wagentje verder > heeft hij ook geen rust , maar gaat niet in de fout op zijn tacho of chauffeurskaart .

Voordeel bij ons is dat de baas ook zelf de planning doorneemt en niet beroert is om tegen de planner te zeggen " OK jij hebt dat gepland voor die chauffeur , vertrek er morgen maar mee " dan weet die planner al dat hij verkeerd zit en teveel hooi op de vork heeft genomen "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Het vakmanschap bestaat uit het schadevrij manoeuvreren van een vrachtauto in alle situaties, niet uit het zoveel mogelijk uren maken :p

Het bestaat er ook uit dat je het opgekregen werk af krijgt binnen de tijd die de wetgever jou daar voor geeft. De planner weet deze wetgeving ook en plant daarna. Dat de chauffeur daardoor bij elke klant geen praatje kan maken en koffie kan drinken is dan maar even niet anders. Het is namelijk je werk. Als dan aan het eind van de dag blijkt dat je niet meer binnen je uren op de zaak kan komen gooi je je kop in de wind en bel je de bond om dit aan de wereld bekend te maken.

Als die man iets minder koffie had gedronken had hij de planning wel gewoon kunnen halen....Misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Het bestaat er ook uit dat je het opgekregen werk af krijgt binnen de tijd die de wetgever jou daar voor geeft.

Op de computer is van punt A naar B rijden 5 cm via de weg staat er file zijn e romleidingen , maar de planner voorziet die strakke tijd dat zijn computer wergeeft .

De eerste planner die mij gaar vertellen dat de tijd dat je nodig hebt 1 uur is terwijl hij vanuit zijn bureaustoel de situatie op de weg niet ziet deze mag dan eens een weekje rijden als ik plan .

realiteit is niet steeds wat de vooropgestelde cpu aangeeft .

Edit : een goede planner plant 12 uur in een tijdspannen van 15 uur heeft hij overschot ,tegenwoordig plannen ze 16 uur in eentijdspanne van 15 uur . Ik wil nog steeds een koffie kunnen drinken wanneer het mij past .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
realiteit is niet steeds wat de vooropgestelde cpu aangeeft .

Maar het zou ook kunnen zijn dat de chauffeur in kwestie een beetje de kantjes er af loopt.

Dat zou zo maar kunnen he, maar dat verhaal horen wij hier niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Maar het zou ook kunnen zijn dat de chauffeur in kwestie een beetje de kantjes er af loopt.

Dat zou zo maar kunnen he, maar dat verhaal horen wij hier niet.

Had nog wat bijgeschreven in de vorige quote :ja:

Edit : een goede planner plant 12 uur in een tijdspannen van 15 uur heeft hij overschot ,tegenwoordig plannen ze 16 uur in eentijdspanne van 15 uur . Ik wil nog steeds een koffie kunnen drinken wanneer het mij past .

Er zijn van die chauffeurs die de kantjes eraf lopen en die profiteren , maar alles heeft twee kanten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet of dat zielig is, je zou maar bij een werkgever werken die niet nakomt wat hij mondeling toezegd....

Sgoed zal even die vent paar deuren terug vragen of hij een bandje inspreekt en dat bandje zal ik even converteren naar een MP3 tje en zal uploaden naar file share en die link zal ik hier even plaatsen en heb jij een link.... Of je kan het vragen aan de jongens en meisjes in in het blauw. :p:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Dat vind ik nu weer nergens op slaan Ron, zelfs niet met dat misschien er achter.

Ger ik neem aan dat jij precies begrijpt wat ik bedoel. Er word hier een verhaal de media in gegooid waarvan wij maar een kant kennen.

Daarom heb ik altijd moeite met dit soort berichten, dat er slechte en hele slechte werkgevers zijn is algemeen bekend, die worden hier regelmatig met naam en toenaam genoemd.

Daarintegen zijn er geen slechte chauffeurs, die doen allemaal precies wat ze moeten doen en zullen de boel nooit bedonderen :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Kijk en dit kan Limboman bevestigen , als je als chauffeur dit al niet meer kan 2u45 pauze nemen dan zit je in de moderne slavernij .

post-15033-1394789627,8821_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
ja ja shompie jij krijgt de beker deze week voor de meest domme redenatie LOLLOLLOL

Het zou toch zomaar kunnen Freddie.

Of ligt het volgens jou ook altijd aan de werkgever.....

En nu gebruik ik toch genoeg smiley's dacht ik.... Maar ik blijf achter mijn postings staan hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
omdat ze weten dat ze fout zitten.

Ik ben daar niet van overtuigd, ik zou de kant van de werkgever wel eens willen horen. Ik weet zeker dat die een iets andere kijk op het geheel heeft.

En wie geloven we dan.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ik weet zeker dat die een iets andere kijk op het geheel heeft.

een goede planner plant 12 uur in een tijdspannen van 15 uur heeft hij overschot ,tegenwoordig plannen ze 16 uur in een tijdspanne van 15 uur .

Deze kijk hebben ze op de zaak , de druk opvoeren bij de chauffeur die nog steeds een mens is . Nu machines breken ook of lopen ook oververhit .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In deze is het zo dat de chauffeur gelijk heeft en dit aan kan tonen middels foto's, wat doen wij? wij branden de chauffeur af want misschien dit misschien dat. Het bedrijf van de werknemer wil niet eens de pers te woord staan, waarom? omdat ze weten dat ze fout zitten.

Terughoudendheid in conclusies zou beter zijn, in dit geval is de planner fout, maar wat is hier aan voorafgegaan?

De toekomst zal het leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk ook ik doe wel eens dingen die eigenlijk niet mogen, maar je zult mij nooit deze dingen horen verdedigen door te zeggen dat ze "normaal" zijn.

Als ik bij de DOW in Terneuzen moet laden op vrijdag avond en ik heb nog maar 1,5 uur diensttijd dan laat ik ook altijd even een leerling chauffeur zonder rijbewijs laden op het afgesloten terrein van de DOW, ja die heeft geen kaart dus moet dat wel out off scoop :rolleyes: Maar die zelfde chauffeur mag van mij nooit op de openbare weg rijden :p

Na telefoonverbod, eetverbod en meerdere voorschriften bij chemische fabrieken, zal er in de toekomst een uitbreiding komen van de flyer die je bij binnenkomst uitgereikt krijgt:

VERBODEN VOOR PERSONEN NIET IN BEZIT VAN DE BENODIGDE RIJBEWIJZEN OM OP HET TERREIN EEN VOERTUIG TE BESTUREN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden