[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeurs bezorgd om vermeende misstanden Vos Limburg


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid

ITTERVOORT - Het gaat volgens diverse chauffeurs niet goed bij het doorgestarte transportbedrijf dat nu actief is als Vos Limburg. Bij de onderneming aan de Europastraat 1 in Ittervoort zouden chauffeurs zich gedwongen schuldig maken aan tachograaffraude en ladingen vervoeren die niet bij elkaar mogen in een vrachtwagen.

"Wij chauffeurs bij Vos Limburg, dat onderdeel is van Vos Deventer, worden verplicht om door te rijden zonder bestuurderskaart. Ook het samen laden van gevaargoed met voedingsmiddelen moeten we gewoon doen", begint een chauffeur aan de nieuwsredactie van Transport Online te vertellen.

En vervolgt: "De betreffende planner schrijft op de boordcomputer: zet er maar een kartonnetje tussen dan is het ook gescheiden. Overbelading speelt bij Vos Limburg evenmin geen rol. Wanneer we aan de kant gezet worden is Vos niet thuis en voelt zich niet aansprakelijk."http://www.transport-online.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 197
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

En weegbonnen, uitdraaien etc en dan zeggen ze in Deventer: 'vanwege economische redenen zus en zo, gaat Vitali jou rit doen voortaan'. Ik bedoel hiermee niet dat ze niks moeten doen, want als zij vinden dat ze (gedwongen) onredelijk te werk moeten gaan hebben zij het recht om dit aan te kaarten.

Knap dat ze dat dus ook doen nu:ok:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

lijkt mij dat ze op deze manier de mensen welke ze hebben overgenomen eruit willen hebben.

Ik denk dat ze toch ook ff een belletje naar ILT moeten plegen ,om daar de wantoestanden te melden.

Of het helpt weet ik niet ,maar misschien kun je via hun je rug vrij houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
lijkt mij dat ze op deze manier de mensen welke ze hebben overgenomen eruit willen hebben.

Ik denk dat ze toch ook ff een belletje naar ILT moeten plegen ,om daar de wantoestanden te melden.

Of het helpt weet ik niet ,maar misschien kun je via hun je rug vrij houden.

ITL doet niks, missen mankracht.

Doen alleen wat als de auto onderweg in een controle terecht komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Chauffeurs bezorgd om vermeende misstanden Vos Limburg.

In de veronderstelling een verhaal opgediend te krijgen dat de chauffeurs worden mishandeld vol verwachting dit topic gelezen maar helaas, niets is minder waar:p: in opdracht wat overbeladen en pallets ADR tussen de pallets met levensmiddelen zetten. Wat voor ADR hebben we het eigenlijk over? Zware residuen uit de chemische industrie, schoonmaakmiddelen, lucifers of aanstekers?

Hoop heisa om weinig tot niets als ik het zo eens lees. Maar daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn.

Gelukkig gaat het FNV bij monde van Henri Janssen voor de werkgelegenheid:

Ik hoop dat de Limburgse politie en de Inspectie een ketting op het hek van Vos Limburg gooien.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Volgens het artikel zijn die chauffeurs roomser dan de paus dus het zou zo maar kunnen. :D

Snap de verontwaardiging niet helemaal.....

Als chauffeur werd je toch al altijd gena:zegtniets:???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

nee, we zullen zeggen dat er niets aan de hand is. Ze moeten niet zeiken maar rijden die k*t chauffeurs. Sorry hoor, maar deze beelden zeggen genoeg denk ik.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Volwassen kerels, en dan zo je zaken moeten regelen, ik weet niet wat ik daarvan moet denken

als het balletje eenmaal begint te rollen, zullen meer mensen (alsnog) durven te spreken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Die beelden zeggen zeker genoeg: bij Wilms was het een kleuterschool en nu bij Vos kom je in het voortgezet onderwijs terecht.

En ja, dat kan natuurlijk net een brug te ver zijn. :p

ik zou het anders omschrijven, laat ook maar, zonde van de moeite.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Zag deze week terug een nieuwe chauffeur die bij het bedrijf werkt dat ik 2 jaar geleden verlaten heb , terug hoor ik van 10 uur brood rijden voor Lalo :ja: en der maar 8 uur betaald worden :stom:. De jongens vertrekken met de vrachtwagen op de firma en rijden naar hun laadadres , na hun leveringen moeten ze het leeggoed terug retouren en komen naar het bedrijf , de tijd van het bedrijf naar de opdrachtgever en visa versa wordt niet betaald :hamer: Ze hebben ook de kans om de vrachtwagen mee naar huis te nemen , maar dan ook worden ze maar betaald van bij de opdrachtgever tot de opdrachtgever , hoe mijn ex firma het doet met de schijven of chauffeurspassen ? zijn al meerdere PJ opgesteld er is een zaak lopende bij de arbeidsrechtbank , maar ze doen lekker verder .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@EJD:

De waarheid zal ergens in het middel liggen. Een goede chauffeur zal beseffen waar hij een stapje extra moet zetten en rijdt een half uurtje of een uurtje te lang door. Een mindere chauffeur komt meer tijd tekort en zal er misschien een punt van maken. Maar puntje bij paaltje moet een werkgever de werknemer nooit dwingen tot het overtreden van welke regel dan ook. En dat al helemaal niet op een boordcomputer zetten. Dat laatste is eigenlijk nog wel het stomste....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dat al helemaal niet op een boordcomputer zetten. Dat laatste is eigenlijk nog wel het stomste....

Ik vind dat eigenlijk wel fair naar de chauffeur toe. Hij krijgt via de BC opdracht dus kan er over een eventuele boete ook geen misverstand bestaan.

Maar het wereldje een beetje kennende denk ik zo maar dat er tussen Vos en een aantal chauffeurs een heel ander verschil van mening is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden