[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

35 FH Globetrotter XL trekkers voor de Holwerder Transport Groepen


goudvis

Recommended Posts

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Nieuw Materieel | Transport Online - 35 FH Globetrotter XL trekkers voor de Holwerder Transport Groepen

35 FH Globetrotter XL trekkers voor de Holwerder Transport Groepen

[TABLE=class: intable]

[TD=class: tcell]image-1245.jpgITS Holwerd BV heeft een uniek concept waarmee eigenrijders in staat worden gesteld zich te focussen op waar ze goed in zijn, het rijden. Alle andere zakelijke beslommeringen zoals facturatie, acquisitie en alle andere financiële zaken worden geregeld door ITS Holwerd BV. Ook de aanschaf van nieuw materieel wordt centraal georganiseerd waarbij de focus ligt op duurzaamheid en veiligheid. Dit leidde tot de aanschaf van 35 nieuwe FH-trucks met 460 pk Euro 6 en het complete Safety-pakket...................

[/TD]

[/TABLE]

Is allemaal leuk en aardig zo'n constructie en het zal allemaal best legaal zijn maar zaken als calculatie, administratie, facturatie, acquisitie, materieel aanschaf en beheer enz. Zijn allemaal essentiële zaken die je als eigenrijder dient te beheersen en niet uit gemak dient over te dragen aan een derde partij (die daar een flinke commissie mee pakt).

Een echte eigenrijder regelt het gewoon zelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat doet die Atema met zijn bond ook ben jij rayonhoofd van die bond die hier wat info probeert op te zuigen ?

gelukkig niet, ben gewoon loonslaaf in de container transport en niet lid van een bond.

dus als je als goudvis nog meer wil vangen?

nee hoor, daar bemoei ik me allemaal niet zo mee, krijg netjes mijn centjes zoals het hoort, en mag alleen hopen dat het altijd zo zou blijven.

dat het bij mijn werkgever nu prima gaat geeft helaas geen garantie voor de toekomst, maar ik denk dat dat voor ons allemaal geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zaken als calculatie, administratie, facturatie, acquisitie, materieel aanschaf en beheer enz. zijn allemaal essentiële zaken die je als eigenrijder dient te beheersen

Inderdaad.

Alleen, 95% van de eigenrijders doet en/of kan dat niet. Iedere week een factuurtje maken lukt nog wel maar acquisitie? Het overgrote deel rijdt ergens charter (en daar is niets mis mee) maar om zelf de markt op te gaan om een rendabele vracht te zoeken is iets van een hele andere orde, om over het vinden van retourlading nog maar te zwijgen.

Aanschaf van materieel, ook zo wat. Een trekker kopen kan iedereen maar een trekker kopen aan de hand van een realistische calculatie is heel wat anders. Als je kunt calculeren koop je de goedkoopste trekker die je kunt vinden en niet een Scania of Volvo vol toeters en bellen.

Bovenstaand is absoluut niet denigrerend bedoeld maar om het eigenrijdersschap te doen voorkomen zoals Bjorntje doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt Slakkie zo werk je ergens en zo is de stekker eruit. Dat containertransport is lang buiten schot gebleven met faillissementen. Maar na het stukgoed en het koeltransport begint het daar nu ook te rommelen.

in de containers rommelt het ook al een aantal jaartjes, alleen zijn er bedrijven bij die er zelf mee stoppen en die je dus niet op de faillissementen site's tegen kome.

Liecon, van Drunen P. mathijssen met nog 1 wagen verder.

dat zijn er maar een paar, en als ze er zelf mee stoppen en je zit niet in de containers lees je of hoor je er natuurlijk ook weinig van.

en vaak zie je in bepaalde tijden heel veel vreemde transporteurs die je nog nooit in de containers heb gezien rijden, dan zet ik toch ergens mijn vraagtekens bij.

want de 1 red het niet, en een ander rijdt zo het kaas van je boterham, en ik denk dat ik vele soorten van transport is.

ik weet ook niet of het een voordeel is dat je nu bij een groot of klein bedrijf werkt, als ik in de toekomst zou kunnen kijken, blijft het de komende jaren nog erg vaag en geniet ik maar elke dag dat ik in mijn wagen kan rijden en er nog steeds voor alles wordt betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

.....

en vaak zie je in bepaalde tijden heel veel vreemde transporteurs die je nog nooit in de containers heb gezien rijden, dan zet ik toch ergens mijn vraagtekens bij...

Is niets vreemds aan....

In de koelerwereld gebeurd dit ook, in het najaar worden wij hier ook overspoeld met "specialisten" die hier wel ff koelers gaan rijden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad.

Alleen, 95% van de eigenrijders doet en/of kan dat niet. Iedere week een factuurtje maken lukt nog wel maar acquisitie? Het overgrote deel rijdt ergens charter (en daar is niets mis mee) maar om zelf de markt op te gaan om een rendabele vracht te zoeken is iets van een hele andere orde, om over het vinden van retourlading nog maar te zwijgen.

Aanschaf van materieel, ook zo wat. Een trekker kopen kan iedereen maar een trekker kopen aan de hand van een realistische calculatie is heel wat anders. Als je kunt calculeren koop je de goedkoopste trekker die je kunt vinden en niet een Scania of Volvo vol toeters en bellen.

Bovenstaand is absoluut niet denigrerend bedoeld maar om het eigenrijdersschap te doen voorkomen zoals Bjorntje doet?

Hoe bedoel je dit EJD?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad.

Alleen, 95% van de eigenrijders doet en/of kan dat niet.

Aanschaf van materieel, ook zo wat..... Als je kunt calculeren .....

Als je kunt calculeren wordt je geen eigenrijder toch? Heeft toch altijd iets te maken met van je hobby je werk maken/iets voor jezelf doen.

Serieus snap echt niet wat sommige kleine transportondernemers bezielt. Dag en nacht werken, zeurende chauffeurs, vrachtauto's om van te huilen en geen zak verdienen. Leuk hoor al die verantwoordelijkheid totdat de risico's werkelijkheid worden.

Dat neemt niet weg dat je van je werk op je droomtruck kunt genieten waar je wel over onderhandeld hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Als je kunt calculeren wordt je geen eigenrijder toch? Heeft toch altijd iets te maken met van je hobby je werk maken/iets voor jezelf doen.

Serieus snap echt niet wat sommige kleine transportondernemers bezielt. Dag en nacht werken, zeurende chauffeurs, vrachtauto's om van te huilen en geen zak verdienen. Leuk hoor al die verantwoordelijkheid totdat de risico's werkelijkheid worden.

Dat neemt niet weg dat je van je werk op je droomtruck kunt genieten waar je wel over onderhandeld hebt.

Een eigen rijder IS nu eenmaal een ondernemer, dus daar hoort ook calculeren bij. Kun je dat niet, dan ben je een k*t ondernemer, en is je geen lang leven beschoren als eigen rijder (zo simpel is dat). Het één kan niet zonder het ander........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft
Als je kunt calculeren wordt je geen eigenrijder toch? Heeft toch altijd iets te maken met van je hobby je werk maken/iets voor jezelf doen.

Serieus snap echt niet wat sommige kleine transportondernemers bezielt. Dag en nacht werken, zeurende chauffeurs, vrachtauto's om van te huilen en geen zak verdienen. Leuk hoor al die verantwoordelijkheid totdat de risico's werkelijkheid worden.

Je bedoelt die Chelty Transport uit Heijen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Ehhh... Wat wil je daar mee zeggen Murphy..? :angel:

Daar bedoelt hij met name ex schrootboeren mee die ineens zo nodig op een koeler moeten rijden. En dan als klap op de vuurpijl nog eens ver onder de prijs in Noorwegen gaan rijden. Dat wil hij daar mee zeggen Rob :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
hij had het over meer dan 10 chauffeurs, dus niet zomaar even vertrekken;)

Ach, er staan er 100 klaar om het over te nemen.

Niets aan het handje:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden