[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Langzaam aan acties?


Holland

Recommended Posts

  • Reacties 165
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

[h=1]TLN: Wij steunen vertragingsactie vrachtwagens op A12 niet[/h] Actie-01.jpg ZOETERMEER – “Wij steunen de actie van Actie in de Transport (AidT) absoluut niet. We hebben er niks mee te maken en snappen hun doel niet helemaal”, verklaart voorlichter Wijnand van Zanten van Transport en Logistiek (TLN) in Zoetermeer. Hij doelt op de langzaamaanactie op de A12 donderdagmiddag van De Meern naar Nootdorp en weer terug. Hierdoor reed er 8 kilometer verkeer langzaam.

In uitingen van de actievoerders krijgen velen de indruk dat ze namens de hele transportsector actie voeren, maar dat blijkt dus niet waar. “Het gaat om een aantal chauffeurs die dit hebben opgericht en actie voeren. Sommige zaken steunen wij wel, zoals een eerlijke transportmarkt. Maar het gaat om zaken die al op de politieke agenda staan door de inzet van werkgevers- en werknemersorganisaties.”

“Terwijl je alleen zo’n actie moet voeren om juist iets op de agenda te krijgen. Dit bezorgt de transportsector imagoschade”, vertelt hij verder.

“Die schade komt als je gaat actie voeren om het actie voeren. Ondertussen zijn er al gesprekken over het sociaal akkoord en bepaalde oneerlijkheden in de transportsector en ook de buitenlandse chauffeur wordt besproken.”

Transportnieuws | TLN: Wij steunen vertragingsactie vrachtwagens op A12 niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wel. TLN wil weer eens elke vorm van tegengas tegen werken.

Er wordt door diverse partijen gesproken, maar dat dit tergend langzaam duurt verteld men er niet bij.

TLN wil graag alles rekken, zodat alleen de uitvlaggers overblijven.

Alleen verteld men dat er niet bij.

Hoeveel uitvlaggers en marktverziekers zijn er al door TLN aangesproken?

Ik denk zomaar geen één.

Walgelijke *****club, die TLN!:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[h=1]Twee ongelukken in file truckersprotest A12[/h] Blikschade-02.jpg (Novum) - In de staart van de file die ontstond door een protestactie van vrachtwagenchauffeurs tussen Den Haag en Utrecht hebben donderdag twee ongelukken plaatsgevonden. Na het eerste ongeval werden korte tijd twee rijstroken afgesloten en na het tweede ging de linkerrijstrook even dicht, meldt de ANWB.

Tijdens de protestactie tegen loondumping reden volgens de Verkeersinformatiedienst (VID) negen vrachtwagens met hooguit 60 kilometer per uur over de A12. De vrachtwagens reden eerst vanuit Utrecht richting Den Haag, om vervolgens om te keren en weer terug te rijden. De ANWB meldde omstreeks 16.45 uur dat de actie leidde tot zo'n tien kilometer langzaam rijdend verkeer.

Tijdens de rit richting Den Haag ging het mis ter hoogte van knooppunt Gouwe, waarna twee rijstroken werden afgesloten. Deze afsluiting duurde minder dan een halfuur. Vanaf Den Haag naar Utrecht vond vervolgens in de staart van de file tussen Bleiswijk en Zevenhuizen opnieuw een ongeval plaats, waardoor de linkerrijstrook korte tijd dicht moest.

De actie ging rond 16.00 uur van start en duurde twee uur. Volgens de VID bleef het verkeer ondanks het lage tempo wel rijden. "De hinder bleef hierdoor relatief beperkt."

bron TOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee ongelukken in file truckersprotest A12

Blikschade-02.jpg (Novum) - In de staart van de file die ontstond door een protestactie van vrachtwagenchauffeurs tussen Den Haag en Utrecht hebben donderdag twee ongelukken plaatsgevonden. Na het eerste ongeval werden korte tijd twee rijstroken afgesloten en na het tweede ging de linkerrijstrook even dicht, meldt de ANWB.

Tijdens de protestactie tegen loondumping reden volgens de Verkeersinformatiedienst (VID) negen vrachtwagens met hooguit 60 kilometer per uur over de A12. De vrachtwagens reden eerst vanuit Utrecht richting Den Haag, om vervolgens om te keren en weer terug te rijden. De ANWB meldde omstreeks 16.45 uur dat de actie leidde tot zo'n tien kilometer langzaam rijdend verkeer.

Tijdens de rit richting Den Haag ging het mis ter hoogte van knooppunt Gouwe, waarna twee rijstroken werden afgesloten. Deze afsluiting duurde minder dan een halfuur. Vanaf Den Haag naar Utrecht vond vervolgens in de staart van de file tussen Bleiswijk en Zevenhuizen opnieuw een ongeval plaats, waardoor de linkerrijstrook korte tijd dicht moest.

De actie ging rond 16.00 uur van start en duurde twee uur. Volgens de VID bleef het verkeer ondanks het lage tempo wel rijden. "De hinder bleef hierdoor relatief beperkt."

bron TOL

Als jij met 40+ ton achterop een file dondert ben je een eikel !

Lieden in een luxe wagen .............. ja, :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan iemand mij eens het nut van zo'n actie uitleggen? Wat denken die actievoerders nou? We zullen ze wel even mores leren?

Beste actievoerders, in Brussel en Den Haag zal het ze jeuken dat het op de A12 wat langzaam ging. Dat verandert echt niets aan hetgeen nu bezig is. Ik ben bang dat transporterend Nederland op een behoorlijk hard zinkend schip zit en dat het gat al vele jaren eerder gedicht had moeten worden.

Als elke chauffeur zijn auto nou een week stil zet, dan heb je misschien een kans dat er wat gebeurt. Ik zeg misschien, want het gaat er namelijk niet om of de Nederlandse chauffeur zijn baan houdt, maar dat producten zo goedkoop mogelijk zijn. En ja, helaas gaat dat over de rug van de transport, hoe jammer dat ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou,nou..dat heeft weer een diepe indruk gemaakt......

en morgen gewoon weer je ritje doen zonder dat er iets verandert.

Is wel in het nieuws geweest (diverse media)

Maar ja, je komt terug van het strand of het mi(ni)sterie, en dan staan de piepers op hé !

Dan wens je geen oponthoud :mad:

Dan ben je ineens ..................alleen maar met jezelf bezig :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij eens het nut van zo'n actie uitleggen? Wat denken die actievoerders nou? We zullen ze wel even mores leren?

Beste actievoerders, in Brussel en Den Haag zal het ze jeuken dat het op de A12 wat langzaam ging. Dat verandert echt niets aan hetgeen nu bezig is. Ik ben bang dat transporterend Nederland op een behoorlijk hard zinkend schip zit en dat het gat al vele jaren eerder gedicht had moeten worden.

Als elke chauffeur zijn auto nou een week stil zet, dan heb je misschien een kans dat er wat gebeurt. Ik zeg misschien, want het gaat er namelijk niet om of de Nederlandse chauffeur zijn baan houdt, maar dat producten zo goedkoop mogelijk zijn. En ja, helaas gaat dat over de rug van de transport, hoe jammer dat ook is.

M.i. ligt e.e.a. toch iets gecompliceerder.

Niet over de rug van het transport hoor.

Wel over de rug van 'de chauffeur'

Of je nu NL, PL, RO, BY of LT als nationaliteit hebt, je wordt als 'moderne slaaf' gezien.

En da's wel degelijk de moeite van enige actie waard !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het staat op de agenda????

ze zijn minstens 10 jaar!!! al te laat, eikels.

is TLN een nieuwe politie partij ofzo?

Nee, geen politieke partij.

Wel een corrupt elite-clubje wat grote, uitvlaggende en uitbuitende graaifirma's tot op de dag van vandaag een warm hart toedraagt.

De nette kleine transporteur die sociaal wilt ondernemen kan dood vallen, tesamen met het Nederlands personeel.

Het zou goed zijn als TLN eens opgedoekt zou worden, en er een nieuwe werkgevers-organisatie gecreeërd zou worden, met door nette vervoerders gekozen medewerkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar over de actie: die 9 chauffeurs ondernemen wel wat. Kunnen we van de meeste anderen niet zeggen, die laten alles maar gebeuren. In 2004 waren er nog 100.000 NL chauffeurs. Had maar 10% van die 100.000 het lef dat deze 9 hadden, waren er misschien wel maatregelen genomen. Misschien ook niet, maar zo triest als de situatie van de NL chauffeur nu is, slechter kon het niet worden. Moet u het van TLN of een vakbond hebben, dan worden er in 2030 misschien maatregelen genomen, als de Filipino's zijn vervangen door weet ik wat voor iets wat nog goedkoper is. In het filmpje ziet u ook een politiewagen erachter op de vluchtstrook rijden. Maar de 9 chauffeurs blijven voet bij stuk houden en zetten de actie door. Nogmaals, hulde voor deze mannen. Tenminste een paar die zich de kaas niet meer van het brood willen laten eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ze hebben wel het nieuws gehaald, veel werkgevers willen niet dat hun chauffeurs meedoen om het beetje klanten bestand willen behouden.

in dit soort gevallen zijn we vaak ook afhankelijk van eigen rijders.

als hun voor op rijden, en ik rij er achter is er niets aan de hand, dan kan ik er ook niets aan doen, maar ben er wel bij dan, en werkgever zal ik dan ook niet horen. het word anders als ik voor op rijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden