[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Komt Scania ook met een nieuw ontwerp?


Holland

Recommended Posts

Gast combidriver
uitslagen van de truckfestivals de laatste jaren zegt wel genoeg denk?! gewoon king of the road.:D

Tja, of gewoon een hele dikke vinger als sponsor in de pap, wil ook nog wel eens helpen........

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
uitslagen van de truckfestivals de laatste jaren zegt wel genoeg denk?! gewoon king of the road.:D

Scania koopt de prijzen op dit festival, want anders was het allang afgelopen.

Truckstar laat zich maar graag geld toe schuiven om het feestje ieder jaar te kunnen houden.

Maar het begint wel op te vallen dat of Weeda of die aardappelboer steeds met de eer gaan strijken, terwijl er mooiere auto's rondrijden dan dat Michelin autootje van Weeda.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Scania heeft redenen genoeg om zo lang door te gaan met de huidige cabine, het ontwerp is tijdloos en voldoet nog steeds meer dan voldoende aan de comfort en veiligheidseisen (compleet stalen cabine) Daarnaast passen alle technische aanpassen die door de jaren heen zijn geintroduceerd (Euro 5, Adblue, Euro 6, elektronica etc.) er nog steeds in en onder. Er is duidelijk heel goed nagedacht over het ontwerp en vooruit gekeken toen de cabine werd ontworpen. Het feit dat een auto van 6 jaar er net zo goed uit ziet als 1 van 10 maanden spreekt maar weer van de kwaliteit. Een DAF cabine van 6 jaar staat al vol onder de roest om maar eens een merk te noemen. Ik vind het, nog steeds, de beste cabine om in te werken. Heb ook proefgereden met de nieuwe volvo en mercedes-benz, maar vind het allemaal wat te futuristisch. De volvo is een prachtige auto maar de MB is echt een space-shuttle. Mocht het zo zijn dat ze met een nieuwe cabine komen, dan hoop ik dat ze de lijnen van de huidige succescabine aanhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tja, ik kan me nog het gezeur herinneren toen de eerste Streamliner werd geintroduceerd. Ik hoor de 113 en 143 eigenaren nog smalend praten over de plastic troep die men bij Scania op de deuren had geplakt. Nu ben je geen echte chauffeur als je niet ooit op zo'n streamer hebt gereden.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, ik kan me nog het gezeur herinneren toen de eerste Streamliner werd geintroduceerd. Ik hoor de 113 en 143 eigenaren nog smalend praten over de plastic troep die men bij Scania op de deuren had geplakt. Nu ben je geen echte chauffeur als je niet ooit op zo'n streamer hebt gereden.:cool:

Oke !!

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Juist Kevin! en er zijn nog wel wat merken die niet zo gauw roesten, maar die zijn dan ook van top tot teen van plastic. trek eens een Scania deur dicht, of een bv daf of volvo deur, bij de Scania valt er ook echt wat dicht.

Ja, en dan flikkert de spiegel eraf:D Zelf meegemaakt bij een 112:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tja, ik kan me nog het gezeur herinneren toen de eerste Streamliner werd geintroduceerd. Ik hoor de 113 en 143 eigenaren nog smalend praten over de plastic troep die men bij Scania op de deuren had geplakt. Nu ben je geen echte chauffeur als je niet ooit op zo'n streamer hebt gereden.:cool:

Ow, dan ben ik Uber top chauffeur. Flatliner, Topliner, en Streamliner:D (112, 113 en 143:p)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tja, ik kan me nog het gezeur herinneren toen de eerste Streamliner werd geintroduceerd. Ik hoor de 113 en 143 eigenaren nog smalend praten over de plastic troep die men bij Scania op de deuren had geplakt. Nu ben je geen echte chauffeur als je niet ooit op zo'n streamer hebt gereden.:cool:

Was ook maar een tussenmodelletje, hebben ze vast van geleerd, net als dat ze nu weer een streamline geintroduceerd hebben. vond persoonlijk ok niet veel aan de eerste streamline, liever de eerste 3serie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tja, ik kan me nog het gezeur herinneren toen de eerste Streamliner werd geintroduceerd. Ik hoor de 113 en 143 eigenaren nog smalend praten over de plastic troep die men bij Scania op de deuren had geplakt. Nu ben je geen echte chauffeur als je niet ooit op zo'n streamer hebt gereden.:cool:

Ohhh .... ?! :eek:

Nou, ik vond ze afgrijselijk lelijk. En nu nog steeds!

Zeker wanneer er dan ook nog eens van die brede voorbanden onder gezet zijn op verkeerde velgen, waardoor de banden buiten de spatschermen steken en precies de spiegels en ramen bevuilen. Ik heb trouwens nooit begrepen hoe er later zo'n cultus rondom de streamliner is kunnen ontstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, en dan flikkert de spiegel eraf:D Zelf meegemaakt bij een 112:ja:

Het glas?

Geen plakbandje/isolatie-tape rondom geplakt, onder het spiegelrubber? Zeker als de rubbers wat ouder werden, dan was een takje van een struik of boomtak genoeg om het bevestigingsrubber van het spiegelglas te laten verschuiven. Of met een beetje al te fanatiek de spiegelglazen schoonvegen, dan schoof het rubber ook al van de rand. Als je dan niet oplette en de deur dichtgooide of -trok, dan zakte het spiegelglas tussen het rubber en de behuizing door naar beneden (op de straat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
was afgelopen jaar zeker?! zal meer over t onderhoud bij jullie firma zeggen, Spiegel valt er niet zomaar af!;)

Wij hebben geen Scania's in de vloot. Was bij 1 van mijn vorige werkgevers, met rood/geel uit Hagestein weten sommigen er wel mee wie ik bedoel

Eerst te kort langs een paal gereden zeker?

Nope, rot.

Nee hoor, echte chauffeurs hebben ook met een FTF gereden (heb ik van horen zeggen)LOL

De getrokken versie van Floor achter die 143:D

Het glas?

Geen plakbandje/isolatie-tape rondom geplakt, onder het spiegelrubber? Zeker als de rubbers wat ouder werden, dan was een takje van een struik of boomtak genoeg om het bevestigingsrubber van het spiegelglas te laten verschuiven. Of met een beetje al te fanatiek de spiegelglazen schoonvegen, dan schoof het rubber ook al van de rand. Als je dan niet oplette en de deur dichtgooide of -trok, dan zakte het spiegelglas tussen het rubber en de behuizing door naar beneden (op de straat).

Nee Karel, de komplete steun. Boutjes zaten nog wel in de deur, dat wel:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou ik heb nu ongeveer 30 jaar Scania achter de rug en sorry voor de fan's maar waarschijnlijk is dit mijn laatste en ik ben er niet rouwig om. Bij mijn werkgever hadden ze er 100 lopen van de Rserie R380, zal ik even de problemen opnoemen. Een waterpomp die vastloopt tussen 600000 en 800000 km waardoor er grote schade aan de radiateur en intercooler is ontstaan. op een gegeven moment stonden er 3 gelijk binnen met een opgeblazen turbo rond de 700000 km en dit jaar in April een startmotor, Juli een dynamo. En stoten doen ze ook niet (als ze stilstaan), een cabine die best wat beter ingericht had kunnen zijn, een open ruimte boven de voorruit die afgeschermd is met een netje, waarbij als je door een richel of een kuil gaat je de spullen die in dat vak liggen op je schoot heb liggen. Een optie voor een rechtercabineklep, die bij grote bedrijven er dus niet bijbesteld word. En ik heb gehad, een 110-111-112-113 en nu dus een R highline, ik ben niet ontevreden over de Scania (dealer), maar om nou te spreken over een king of the road. En zuinig zijn ze ook niet althans deze R380, ik heb een verbruik dit jaar tot nu toe 1 liter op 2.811 km, met een snelheid van max 85 km en een tankwagen erachter, (2012) 1 op2.877, (2011) 1 op 2.978, (2010) 2.970, (2009) 3.20, (2008) 3.156.

Ik heb een R420 hijglijn gehad en die deed met mijn rijstijl (lomp planken tot kruissnelheid) 1 op 3.7, dat was ook met een tankwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb een R420 hijglijn gehad en die deed met mijn rijstijl (lomp planken tot kruissnelheid) 1 op 3.7, dat was ook met een tankwagen.

Dat was er vast één van de series die speciaal met het oog op het brandstofverbruik door de dealers werden geprepareerd. Daarmee reed je 90 km/u op je teller, terwijl een collega achter je zat te duwen en over de bak te roepen waarom je nog geen 80 reed.

En was de afstand Rungis - Hazeldonk een kleine 500 kilometer op de teller. Die series liepen inderdaad bovengemiddeld zuinig.:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat was er vast één van de series die speciaal met het oog op het brandstofverbruik door de dealers werden geprepareerd. Daarmee reed je 90 km/u op je teller, terwijl een collega achter je zat te duwen en over de bak te roepen waarom je nog geen 80 reed.

En was de afstand Rungis - Hazeldonk een kleine 500 kilometer op de teller. Die series liepen inderdaad bovengemiddeld zuinig.:p

Vroeger bij veel Scania,s was 1000 meter Op de teller 1200 meter Dat was heel slim van scania

Want de verkoop was goed

En nu zitten ze met het probleem

Veel onderdelen worden in Zuid Amerika gemaakt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden